Leugens

07-10-2020 19:54 299 berichten
Me vriend en ik hebben al wat jaren een knipperlicht relatie met heeel veel leugens. Nu is hij in juli uitgevallen tegen me zoon door een hoop stress is wat hij zelf zegt dan. Stress van zijn ma ( dr gezondheid, zijn werk, en relatie met mij stress). Nu zien we elkaar een stuk minder 1 x per week voor eenpaar uurtjes en ondertussen zou hij naar een psycholoog gaan voor hulp, en dan is kijken waar wij staan. Maar nu had ik al een paar x het grvoel dat er dingen niet kloppen, en dat hij zich schuilt achter de psycholoog omdat hij het wel makkelijk vind zo een relatie voor 3 uurtjes per week. Tevens vind ik zijn gedrag niet echt veel opgeknapt en barst hij nog vaak uit zijn slof bij het minste geringste. Dus gad al is gevraagd aan hem of ik zijn psycholoog is een brief mag geven met mijn bevindingen in de afgelopen 4 mnd.. ook gevraagd of ik is mee mocht.. dat vond hij geen probleem en zou hij vragen. Zijn psycholoog had gezegd als hij wat verder is mag ik een keer mee en een mail mocht ik altijd sturen.
Nu was hij van de week weer zo dom aan het doen en besloot ik zijn psycholoog een mail te sturen. ( nu weet ik dat hij er 2 heeft, als de ene vrouw er niet is of kan, heeft hij de andere). Maar ik kreeg een vervelend mailtje terug eigenlijk van de psycholoog en nu twijfel ik of hij eigenlijk wel gaat??.
Wie kan mij helpen hiermee zouden jullie uit deze tekst opmaken dat zij hem helemaal niet kent of schuilt ze zich achter de privacywet..weet dat ze niet inhoudelijk in mogen gaan op namen, maar ik heb het idee dat ze hem heel niet kent aan haar zakelijke afstandelijke antwoord.hieronder de tekst van de email met even de namen weggehaald.:
Ik hoor graag van jullie, wat jullie hierbij denken.

Mevrouw E. xxx, is met pensioen sinds 1 april 2020. Zij kan dan ook niet reageren op uw e-mail.

Wellicht is het een idee om te kijken of u samen met uw partner ergens in relatie therapie kan gaan.

Hopend u genoeg geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,
Alle reacties Link kopieren
Jane1978 schreef:
08-10-2020 10:53
Ja heb al is gevraagd om een afsprakenkaart maar die heb idd tot op heden niet gezien alleen liet hij mij de naam en de website zien van zijn psycholoog, omdat hij daar vroeger ook is was geweest..
En klopt misschien zoek ik wel een onderbouwing om het te rechtvaardigen.
@vivautrecht nee dat antwoord zag ik als een komische inkopper (niet negatief). Moest er omlachen omdat natuurlijk krijg je zon antwoord terug..
Ja hij zegt moeite omdat hij langs komt of me mee uit eten neemt en me belt. Hij zegt dan zelf een hoer is goedkoper..
En soms heeft hij ook wel goede momenten dat ik denk. Oh zal je dan toch wel om me geven.
Vorig jaar overleed me vader die hij ook kent en hij wilde niet bij de condeolance zijn omdat hij dan eerst gewerkt had en dan geen zin had om naar mij te komen. Daar hebben we 3 dgn ruzie overgemaakt. Uiteindelijk werd ik uitgescholden op straat voir hoer etc omdat ik het maar niet los wilde laten waarom hij er niet bij wilde zijn. Hij stond toch ook op de rouwkaart.. uiteindelijk me zus aan te pas gekomen en toen pas snapte hij de ernst ervan eigenlijk.. maar dan na de begravenis neemt hij iedereen mee uiteten?? Dus die logica kan ik dan niet bevatten. Gewoon het simpelste wil hij niet doen en dan wel weer zoiets doen?. Doe je dan ook niet zomaar, dat is wat hij zegt dan ook.. of is het gewoon allemaal zoethoudertjes.
O wow.

Nou, succes ermee, dit is hopeloos.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
08-10-2020 11:06
Je zit al 9 jaar in die relatie, dat betekent echt dat jij psychisch niet gezond bent. Dat kan je ontkennen totdat je erbij neervalt, maar het is wel zo. Als je je 9 jaar zo laat behandelen, is er serieus iets mis met jou. Daar moet je keihard aan gaan werken zodat je zulke dingen nooit, maar dan ook nooit meer pikt.

Sluit ik me helemaal bij aan. Je hebt nog best wat werk aan de winkel, als je je zo laat behandelen
Zo’n ex heb ik ook. Niet voor niks een ex.
Ongezond om in deze relatie te blijven.
Weet niet of dit ooit tegen je gezegd is, dus ik doe even een poging:
Er zijn mannen (en niet een paar maar veeeel mannen) die niet vreemdgaan, niet liegen, niet schelden, niet verslaafd zijn, geen geweld gebruiken, niet agressief zijn etc. Echt? Ja deze mannen zijn er écht!

Je hebt zelf de keuze of je liever bij iemand blijft die meer negatieve dan positieve kanten heeft en die allerlei dingen doet die je niet gelukkig maken. Je kunt namelijk ook weggaan bij zo een man en een man tegenkomen die je wél gelukkig maakt. Eentje die meer positieve kanten dan negatieve kanten heeft.

En natuurlijk is niemand perfect, maar in een goede, stabiele en gelukkige relatie zijn de ‘slechte’ kanten dingen zoals dat hij zijn vuile was niet in maar naast de wasmand gooit. Of dat hij slecht is in koken. Of dat hij altijd wat vergeet mee te nemen bij het boodschappen doen. Je zit niet in een goede, stabiele en gelukkige relatie als de slechte kanten dingen zijn zoals liegen over alles, je uitschelden, geen rekening met elkaar houden, alleen doen waar je zelf zin in hebt etc.

En wij kunnen hier allemaal zeggen dat je bij hem weg moet gaan, maar jij moet zélf gaan inzien dat je relatie niet in een gezonde balans is en dat dit na 9 jaar ook niet gaat veranderen.
Ja heb al is gevraagd om een afsprakenkaart

Je zit in een relatie met iemand die zegt naar een psychoog te gaan omdat hij altijd liegt en jij vraagt om de afsprakenkaart te zien om te kijken of hij ook wel echt gaat...

Wat is hier relatietechnisch allemaal raar bijzonder?
Ik ben me nu aan het voorstellen hoe het voelt om een relatie te hebben met iemand die liegt, me gaat uitschelden voor hoer, agressief is, verslaafd en ga zo maar door. En dat mijn kinderen al jaren zien hoe mijn 'vriend' me behandelt.

Het lukt me niet. Een partner die je hoer noemt? Dan neem ik één ding eruit. Hoer? Maar hoe dan? Hoe ga je een relatie aan met iemand die je uitscheldt voor hoer en weet ik veel wat nog allemaal?
Ja dat ik hem niet vertrouw is mijn probleem idd @hunebed..
Maar al had hij nooit gelogen had ik hem ook niet hoeven te wantrouwen. En als ik de leugens niet geaccepteerd had, had ik nu ook niet met dit probleem gezeten. Dus ja ik hou zelf het wiel draaiende dat weet ik. Maar heb zo vaak gevraagd om hulp samen te zoeken maar dan ging hij weer zichzelf goed gedragen voor 2 wkn en dan ging het weer mis. Zo gaat het vaak. 2 a 3 wkn gaat het goed en dan barst de bom weer of er komt weer een nieuwe leugen.
En telkens hoopte ik dus dat hij echt " als hij echt van me hield" echt is een keer wat aan zijn probleem ging doen. Voor zichzelf en voor ons.. daar ben ik zeker weten de fout ingegaan. Te lang en teveel gepikt maar nu niet meer wetenhoe ik hem dus echt bewust maak dat hij echt moet veranderen en ik anders dus echt de relatie afkap.
Hij
Verandert
Niet
Jane1978 schreef:
08-10-2020 11:20

En telkens hoopte ik dus dat hij echt " als hij echt van me hield" echt is een keer wat aan zijn probleem ging doen. Voor zichzelf en voor ons.. daar ben ik zeker weten de fout ingegaan. Te lang en teveel gepikt maar nu niet meer wetenhoe ik hem dus echt bewust maak dat hij echt moet veranderen en ik anders dus echt de relatie afkap.
Als je hier al 9 jaar mee bezig bent...en hij er al 9 jaar mee wegkomt en jou al 9 jaar laat zien hoe hij echt is: waarom denk je dan dat het nu wél gaat werken?
Wat doet hij nu zo significant ánders dan de afgelopen jaar? Wat doe jij nu zo significant anders dan de afgelopen 9 jaar?
Zet je zoon op prioriteit 1.
Jane1978 schreef:
08-10-2020 10:39
@poeszie klopt helemaal hoor, als ik het tegen hem zegt, dan zegt hij dat dst niet zo is, en dat hij jjist heel veel van ne houdt, anders doet hij de moeite toch ook niet. En had hij het allang definitief uitgemaakt. En komt hij niet voor een paar uur langs. Ja en dan ben ik weer uitgelult zeg maar.
dit is geen relatie. je moet niet luisteren naar wat hij zegt, je moet kijken naar zijn gedrag. hij heeft geen relatie met jou, hij doet niks voor jou en hij is geen vader.
Jane1978 schreef:
Te lang en teveel gepikt maar nu niet meer wetenhoe ik hem dus echt bewust maak dat hij echt moet veranderen en ik anders dus echt de relatie afkap.
Sla dat "echt veranderen" maar over en kap het NU af (doe jezelf en voor je kind een heel groot plezier). Veel vrouwen denken dat ze een man kunnen veranderen, maar dat is een illusie. Zijn gedrag is ingesleten.
Steek je energie in je kind en niet die foute man. Je kind heeft al teveel moeten aanzien hoe de moeder fout is behandeld. Hoe langer je met deze relatie doorgaat, hoe schadelijker het is voor je kind (je kind gaat het normaal vinden dat je eigen moeder zo behandeld wordt/ dat je zo met vrouwen om kan gaan).

Hamvraag is: hoe lang ga je nog in deze relatie door?
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Jane1978 schreef:
Ja dat ik hem niet vertrouw is mijn probleem idd @hunebed..
Maar al had hij nooit gelogen had ik hem ook niet hoeven te wantrouwen. En als ik de leugens niet geaccepteerd had, had ik nu ook niet met dit probleem gezeten. Dus ja ik hou zelf het wiel draaiende dat weet ik. Maar heb zo vaak gevraagd om hulp samen te zoeken maar dan ging hij weer zichzelf goed gedragen voor 2 wkn en dan ging het weer mis. Zo gaat het vaak. 2 a 3 wkn gaat het goed en dan barst de bom weer of er komt weer een nieuwe leugen.
DIT IS GEEN RELATIE
doornroosje9 schreef:
08-10-2020 11:17
Ik ben me nu aan het voorstellen hoe het voelt om een relatie te hebben met iemand die liegt, me gaat uitschelden voor hoer, agressief is, verslaafd en ga zo maar door. En dat mijn kinderen al jaren zien hoe mijn 'vriend' me behandelt.

Het lukt me niet. Een partner die je hoer noemt? Dan neem ik één ding eruit. Hoer? Maar hoe dan? Hoe ga je een relatie aan met iemand die je uitscheldt voor hoer en weet ik veel wat nog allemaal?
Ja maar hij deed de afwas op 17 juli, zonder dat ik iets hoefde te vragen of zeggen
Hoe oud ben je en waarom breng je je zoon in zo'n giftige relatie? Ben je zelf wel eens in therapie geweest? Het is niet voor niets dat jij genoegen neemt met iemand die je mishandelt
Na 9 jaren (proberen? :bonk: ), mag je nu wel de conclusie trekken dat jullie geen match zijn.

Ik zou echt afkappen met die foute man. Doe het voor jezelf en voor je zoon.
Gewoon afkappen, niet meer zien, horen, ECHT KAPPEN.

Het is NIET NORMAAL om elke week een foute onrustige kerel vrijwillig in huis te halen, die vervolgens meer stress veroorzaakt.
Je huis hoort een veilige thuishaven te zijn voor jezelf en JOUW ZOON.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Hoe meer ik lees, hoe erger het wordt.
Meer reacties van mij gaan hier niets aan veranderen, dus ik laat het bij wat ik eerder al schreef.

Wilde alleen nog aangeven dat ik hier zo verschrikkelijk droevig van word.
Van mensen die zichzelf niet beter gunnen.
Die misschien wel denken dat het óf dit is óf eenzaamheid
Die zo hemeltergend naïef zijn dat ze werkelijk denken: jamaar ik hou van hem en hij verandert vast wel.
Die zo weinig zelfvertrouwen of eigenwaarde hebben.
Die zich vijf miljoen keer stoten aan dezelfde steen
Die blijkbaar niet de kracht kunnen vinden om een beter leven voor zichzelf en hun kinderen te organiseren.

Heel, heel erg droevig.
Hunebed schreef:
08-10-2020 11:31
Ja maar hij deed de afwas op 17 juli, zonder dat ik iets hoefde te vragen of zeggen
Ja klopt, daar staat één keer hoer noemen tegenover, dus die telt niet.
Jane1978 schreef:
08-10-2020 10:39
@poeszie klopt helemaal hoor, als ik het tegen hem zegt, dan zegt hij dat dst niet zo is, en dat hij jjist heel veel van ne houdt, anders doet hij de moeite toch ook niet. En had hij het allang definitief uitgemaakt. En komt hij niet voor een paar uur langs. Ja en dan ben ik weer uitgelult zeg maar.
Hoezo? Je hoeft hem helemaal niet te overtuigen. Als jij zegt: ik wil niet meer, dan is het gewoon zo, wat hij ook zegt. Alleen wat JIJ wil is relevant.

Dat van die kleine stapjes veranderen klinkt als een excuus om voorlopig helemaal niks te hoeven. Als je nu alleen maar gaat oefenen met nee zeggen als iemand langs wil komen en je hebt geen zin, nou dan gaat het nog wel 9 verspilde jaren kosten. Trouwens, je wordt elke keer weer in je patroon teruggeworpen met hem dus veranderen is alleen maar moeilijker als je het niet uit maakt.

Doe het nou maar gewoon, bijt door die zure appel heen. Je zal zien dat je beter af bent.
Als hij al zo lang oneerlijk is, waarom zou hij dan ineens het licht zien en wel eerlijk zijn?
Het is een pathologische leugenaar die niet geholpen wil worden.
De antwoorden die je hier op dit forum zoekt, ga je niet krijgen. Jullie relatie is namelijk volledig kansloos. Hier ga je niet horen dat hij wel in therapie is of op welke wijze hij wel eerlijk gaat zijn. Hij wil dit namelijk niet.

Er is wel een oplossing maar die wil jij niet. De enige oplossing is dat jij voor jezelf kiest en zelf in therapie gaat. Jij bent zeer ernstig verslaafd aan hem. Kappen met hem is de enige oplossing voor geluk voor jou en je kind.
Jufjoke schreef:
08-10-2020 11:46
Ja klopt, daar staat één keer hoer noemen tegenover, dus die telt niet.
Het waren 6 kopjes, 4 messen, 3 lepels, 3 vorken 9 borden en 1 braadpan.
Toch 26 stuks
Eens met de rest.
Bel hem op en zeg dat het over is.
Of stuur een berichtje, en blokkeer hem daarna overal.
Bij zo'n mafklapper mag je dat best op die manier doen. Ik hoop dat je snapt dat je veel meer waard bent dan dit.
Hij verandert niet en jij verdient beter.
Hunebed schreef:
08-10-2020 12:02
Het waren 6 kopjes, 4 messen, 3 lepels, 3 vorken 9 borden en 1 braadpan.
Toch 26 stuks
Oh! Dat is wel veel ja. Dan mag hij haar één keer hoer noemen én één keer lelijk doen tegen de jongste. Eerlijk is eerlijk.
Haha ja ik moet wel lachen om julkie harde antwoorden ( wat eigenlijk niet lachwekkend is) maar jullie hebben wel gelijk. Ik weet dat ook wel.. maar de koe bij de horens pakken is moeilijk, als je aan deze dingen gewend bent.. ik hoef ook geen rooskleurige antwoorden vrowg ne gewoon af of hij nou wel of niet gaat naar therapie. En blojkbaar moet ik nezelf dat niwt eens afvragen, want als hij niet hierom liegt kont er wel weer een andere leugens. Hij zal bij mij niet veranderen en het idee bij een ander wel, waarschijnlijk ook niet. Ja om de buit binnen te halen.. maar vroeg of laat zal zijn echte karakter weer te kop op steken. Snap alleen niet waarom hij niet voir zichzelf hulp zou wilken, zo wil iemand zelf toch ook niet oud worden.
Jane1978 schreef:
08-10-2020 12:20
Haha ja ik moet wel lachen om julkie harde antwoorden ( wat eigenlijk niet lachwekkend is) maar jullie hebben wel gelijk. Ik weet dat ook wel.. maar de koe bij de horens pakken is moeilijk, als je aan deze dingen gewend bent.. ik hoef ook geen rooskleurige antwoorden vrowg ne gewoon af of hij nou wel of niet gaat naar therapie. En blojkbaar moet ik nezelf dat niwt eens afvragen, want als hij niet hierom liegt kont er wel weer een andere leugens. Hij zal bij mij niet veranderen en het idee bij een ander wel, waarschijnlijk ook niet. Ja om de buit binnen te halen.. maar vroeg of laat zal zijn echte karakter weer te kop op steken. Snap alleen niet waarom hij niet voir zichzelf hulp zou wilken, zo wil iemand zelf toch ook niet oud worden.
Denk je eens in hoe heerlijk het zou zijn om gewoon te besluiten dat je het ook niet hóeft te snappen. Hij mag zijn eigen ding doen, daar hoef jij je niet meer druk om te maken wanneer je hem definitief uit je leven geschrapt hebt. Heerlijk toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven