Mensen die je via internet leert kennen raar

07-10-2020 20:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat de mensen die je via social media leert kennen, vaak rare en minder leuke type mensen zijn?

Ik heb via het internet mensen leren kennen en het valt me wel op dat het vaak wel hele eigenzinnige en egocentrische mensen zijn.

Wie kan dit beamen?
Nee, zeker niet. Ik heb mijn man 19 jaar geleden leren kennen via een datingsite en heb ook via het viva forum al 14 jaar contact met een leuk stel vrouwen.
Mensen leren kennen, zoals hier op het forum en alleen online. Of het eerste contact online en de rest in het echt?

Enfin, in beiden situaties heb ik hele leuke lieve mensen leren kennen. De echt eigenzinnige/vage figuren kwam ik alleen in het echt tegen. Kwam, want in mijn normale dagelijks leven zijn de meeste mensen ook gewoon heel normaal met hun eigen bijzonderheden.

Ik vind het wel bijzonder dat jij zoveel eigenzinnige en egocentrische mensen lijkt te kennen...
dianaf wijzigde dit bericht op 08-10-2020 11:08
4.20% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Aan de andere kant leren die "rare" mensen jou ook via internet kennen. Wat zegt dat dan over jou?
"Boring conversation anyway"
Huh? Nee natuurlijk niet. Ik heb mijn man leren kennen via twitter en die is niet raar :flirting:
Ik heb heel veel mensen leren kennen via twitter en andere social media, en trouwens ook via dit forum, en die zijn over het algemeen heel normaal en gezellig. Er zat wel eens een enkele weirdo tussen (niet die van dit forum natuurlijk :hyper: ) maar dat is bij ontmoetingen in real life niet anders.
The owls are not what they seem
Mijn man is best raar en via internet leren kennen, maar ja, ben toch met hem getrouwd. Gelukkig maar, want ik ben net zo raar. En nu ken je mij ook via internet, dus ja, je theorie klopt!
Herkend
anoniem_63bc655db6b1b wijzigde dit bericht op 09-01-2021 20:00
94.89% gewijzigd
Nou dat hoeft niet perse, in het echte leven kan je ook egocentrisch/vage figuren tegenkomen.
Ja. Ik ken mijn vrouw via internet en zij vindt mij ook narcistisch en egocentrisch en ongeïnteresseerd.
Ik heb behoorlijk wat vrienden via het internet leren kennen, en ik vind ze net zo leuk als vrienden die ik heb leren kennen via de studie, vereniging oid. Dus nee, niet herkenbaar.
Westerpaviljoen schreef:
08-10-2020 11:49
Ja. Ik ken mijn vrouw via internet en zij vindt mij ook narcistisch en egocentrisch en ongeïnteresseerd.
Maar niet raar toch? Dat was de vraag.
Ik kan het niet beamen!

Ik heb een vriendin van me via internet leren kennen; 14 jaar inmiddels al.
Verder via o.a. dit forum hele leuke mensen leren kennen met wie ik nog steeds contact heb.
Ik heb mijn partner via internet leren kennen. En mijn ex trouwens ook. Niks raars aan.
Ik hou wel van raar dus het is maar net wat je leuk vindt.... Egocentrische mensen moet je sowieso mijden of dat nou via internet is of niet ;)
Lorem Ipsum
Verschillende vriendengroepjes via internet leren kennen, een aantal ken ik al ruim 15 jaar. Iedereen is raar, dus ik ook :proud:
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Dus jij bent heel raar, eigenzinnig en egocentrisch? Weten we dat ook weer.
Ik vind mensen die nu nog steeds niet op het internet zitten vrij eigenzinnig en sommigen vast ook nog wel raar...
Ik heb nu sterk de neiging om een tegengeluid te laten horen. Raar? Wat is raar?
In mijn ervaring is het zo dat bijna iedereen die je via internet leert kennen, in het echt heel anders is dan ik dacht op grond van on line contact. Dat kan positief of negatief uitpakken maar het beeld klopt zelden. Blijkbaar zijn gelaatsuitdrukking, lichaamstaal, stem, manier van praten en subtiele humor erg belangrijk voor het beeld dat je van iemand krijgt. Mensen doen zich ook meestal beter voor dan ze zijn, helaas. De mensen die veel tijd op fora of datingsites doorbrengen zijn niet de meest stabielen. Lees hier maar eens een weekje mee.
Dus de conclusie ‘raar’ in de zin van ‘afwijkend van de norm’ of ‘anders dan verwacht’ vind ik niet zo onlogisch.
Klopt op inderdaad zijn alleen maar rare mensen. Zoek naar mensen die niet op internet zitten, die zijn minder raar.
Dat ligt toch echt aan de interactie die je zelf aangaat denk ik. Als iemand heel egoïstisch en egocentrisch is dan breek ik dat contact af. Irl en online.

In heb hele leuke mensen online leren kennen via Twitter. Ik keek meestal bij buurtberichten en daar reageerde steeds dezelfde mensen. Met een paar steeds vaker een DM en dat was zo gezellig dat wij (pre-Corona) hebben afgesproken en inmiddels een paar jaar later een hecht vriendengroepje zijn geworden. We vieren zelfs kerst samen hoewel dat dit jaar ivm Corona waarschijnlijk niet doorgaat.

Op een bepaald forum (mijn hobby) merk ik soms wel dat er een groepje mensen heel eenzaam is en inderdaad dan enorm kan doorzagen maar ik kap dat meestal snel af. Ik ben geen psycholoog en als mijn vrienden problemen hebben ben ik er voor ze maar wildvreemden opbeuren is niet mijn taak.

Misschien je eigen manier van converseren ook eens onder de loep nemen want je hoeft niet naar gezeur te luisteren! Volgens mij is internet net het echte leven ...met leuke en minder leuke mensen. Het is aan jou met wie je de interactie aangaat.
anoniem_63f9348dbeb35 wijzigde dit bericht op 08-10-2020 15:44
0.78% gewijzigd
Mensen die dit soort vragen stellen zijn inderdaad heel raar. Die zou ik zeker mijden.
Moet je eens de deur uitgaan, in het wild lopen echt hele rare mensen
daar heb je helemaal gelijk in. Ik woon al bijna 20 jaar samen met zo'n internet date. En hij is toch raar persoon :-D
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Westerpaviljoen schreef:
08-10-2020 11:49
En zij heeft borderline? :biggrin:

Mochten jullie ooit scheiden dan zijn jullie alvast gewent aan de juiste terminologie ;-D
Waterman26 schreef:
08-10-2020 14:27
Ik heb nu sterk de neiging om een tegengeluid te laten horen. Raar? Wat is raar?
In mijn ervaring is het zo dat bijna iedereen die je via internet leert kennen, in het echt heel anders is dan ik dacht op grond van on line contact. Dat kan positief of negatief uitpakken maar het beeld klopt zelden. Blijkbaar zijn gelaatsuitdrukking, lichaamstaal, stem, manier van praten en subtiele humor erg belangrijk voor het beeld dat je van iemand krijgt. Mensen doen zich ook meestal beter voor dan ze zijn, helaas. De mensen die veel tijd op fora of datingsites doorbrengen zijn niet de meest stabielen. Lees hier maar eens een weekje mee.
Dus de conclusie ‘raar’ in de zin van ‘afwijkend van de norm’ of ‘anders dan verwacht’ vind ik niet zo onlogisch.
En wat zegt deze visie over jou?
Of heb je voor jezelf een max aantal forum minuten toebedeeld zodat je net niet in de groep valt?
Nadeel... Iemand anders heeft net wat minder aantal max minuten en daar val je binnen de rare en labiele groep.

:biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven