Leugens

woensdag 7 oktober 2020 om 19:54
Me vriend en ik hebben al wat jaren een knipperlicht relatie met heeel veel leugens. Nu is hij in juli uitgevallen tegen me zoon door een hoop stress is wat hij zelf zegt dan. Stress van zijn ma ( dr gezondheid, zijn werk, en relatie met mij stress). Nu zien we elkaar een stuk minder 1 x per week voor eenpaar uurtjes en ondertussen zou hij naar een psycholoog gaan voor hulp, en dan is kijken waar wij staan. Maar nu had ik al een paar x het grvoel dat er dingen niet kloppen, en dat hij zich schuilt achter de psycholoog omdat hij het wel makkelijk vind zo een relatie voor 3 uurtjes per week. Tevens vind ik zijn gedrag niet echt veel opgeknapt en barst hij nog vaak uit zijn slof bij het minste geringste. Dus gad al is gevraagd aan hem of ik zijn psycholoog is een brief mag geven met mijn bevindingen in de afgelopen 4 mnd.. ook gevraagd of ik is mee mocht.. dat vond hij geen probleem en zou hij vragen. Zijn psycholoog had gezegd als hij wat verder is mag ik een keer mee en een mail mocht ik altijd sturen.
Nu was hij van de week weer zo dom aan het doen en besloot ik zijn psycholoog een mail te sturen. ( nu weet ik dat hij er 2 heeft, als de ene vrouw er niet is of kan, heeft hij de andere). Maar ik kreeg een vervelend mailtje terug eigenlijk van de psycholoog en nu twijfel ik of hij eigenlijk wel gaat??.
Wie kan mij helpen hiermee zouden jullie uit deze tekst opmaken dat zij hem helemaal niet kent of schuilt ze zich achter de privacywet..weet dat ze niet inhoudelijk in mogen gaan op namen, maar ik heb het idee dat ze hem heel niet kent aan haar zakelijke afstandelijke antwoord.hieronder de tekst van de email met even de namen weggehaald.:
Ik hoor graag van jullie, wat jullie hierbij denken.
Mevrouw E. xxx, is met pensioen sinds 1 april 2020. Zij kan dan ook niet reageren op uw e-mail.
Wellicht is het een idee om te kijken of u samen met uw partner ergens in relatie therapie kan gaan.
Hopend u genoeg geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Nu was hij van de week weer zo dom aan het doen en besloot ik zijn psycholoog een mail te sturen. ( nu weet ik dat hij er 2 heeft, als de ene vrouw er niet is of kan, heeft hij de andere). Maar ik kreeg een vervelend mailtje terug eigenlijk van de psycholoog en nu twijfel ik of hij eigenlijk wel gaat??.
Wie kan mij helpen hiermee zouden jullie uit deze tekst opmaken dat zij hem helemaal niet kent of schuilt ze zich achter de privacywet..weet dat ze niet inhoudelijk in mogen gaan op namen, maar ik heb het idee dat ze hem heel niet kent aan haar zakelijke afstandelijke antwoord.hieronder de tekst van de email met even de namen weggehaald.:
Ik hoor graag van jullie, wat jullie hierbij denken.
Mevrouw E. xxx, is met pensioen sinds 1 april 2020. Zij kan dan ook niet reageren op uw e-mail.
Wellicht is het een idee om te kijken of u samen met uw partner ergens in relatie therapie kan gaan.
Hopend u genoeg geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
donderdag 8 oktober 2020 om 16:00
Ze kopieert tekst van een website en die persoon heeft een praktijk, denk ik.viva-amber schreef: ↑08-10-2020 15:59Als jij een prakijk hebt dan eet ik mijn schoen op....een praktijk in wat? Een nagelstudio?
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 8 oktober 2020 om 16:06
Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 11:20Ja dat ik hem niet vertrouw is mijn probleem idd @hunebed..
Maar al had hij nooit gelogen had ik hem ook niet hoeven te wantrouwen. En als ik de leugens niet geaccepteerd had, had ik nu ook niet met dit probleem gezeten. Dus ja ik hou zelf het wiel draaiende dat weet ik. Maar heb zo vaak gevraagd om hulp samen te zoeken maar dan ging hij weer zichzelf goed gedragen voor 2 wkn en dan ging het weer mis. Zo gaat het vaak. 2 a 3 wkn gaat het goed en dan barst de bom weer of er komt weer een nieuwe leugen.
En telkens hoopte ik dus dat hij echt " als hij echt van me hield" echt is een keer wat aan zijn probleem ging doen. Voor zichzelf en voor ons.. daar ben ik zeker weten de fout ingegaan. Te lang en teveel gepikt maar nu niet meer wetenhoe ik hem dus echt bewust maak dat hij echt moet veranderen en ik anders dus echt de relatie afkap.
Je geeft hier dus zelf antwoord he. Alleen jij hoopt dat hij toch, ooit, écht genoeg van je gaat houden.
Later is nu
donderdag 8 oktober 2020 om 16:08
Wanneer je in de relatie blijft zoals je al 9 jaar doet, bespaar je dan de moeite om hem te willen veranderen. Accepteer hem zoals hij is. Indien het al te moelijk is om je eigen gedrag te veranderen, waarom denk je dan dat jij de macht hebt om een ander te veranderen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 8 oktober 2020 om 16:09
Je vindt het PRIMA dat je bij de gek blijft, omdat het wetenschappelijk bewezen is dat je jezelf weggecijferd hebt? Dat hadden we ook wel kunnen concluderen zonder de wetenschap.
Aanvankelijk was het niet eens jouw vraag of je in of uit de relatie zou moeten gaan. Maar je vraag of de pathologische leugenaar deze keer weer heeft gelogen is irrelevant (en opvallend gek).
De vraag komt over als: heeft de krokodil weer gebeten? Ja, natuurlijk. Ik had gehoopt dat hij deze keer als een poes zal gaan miauwen (eindelijk na 9 jaren).
Word wakker!!
En natuurlijk verbazen we ons dat je laat blijven bijten door de gevaarlijke krokodil in bijzijn van je kinderen. Natuurlijk is dit niet goed voor je kinderen!
In de loop van deze topic is wel je begin vraag veranderd naar: "ik weet niet hoe ik hier van los moet komen...dus ik blijf, want ik heb mezelf weggecijferd/heb geen ruggegraat."
Omdat het moeilijk is, betekent nog niet dat het niet moet.
Aanvankelijk was het niet eens jouw vraag of je in of uit de relatie zou moeten gaan. Maar je vraag of de pathologische leugenaar deze keer weer heeft gelogen is irrelevant (en opvallend gek).
De vraag komt over als: heeft de krokodil weer gebeten? Ja, natuurlijk. Ik had gehoopt dat hij deze keer als een poes zal gaan miauwen (eindelijk na 9 jaren).
Word wakker!!
En natuurlijk verbazen we ons dat je laat blijven bijten door de gevaarlijke krokodil in bijzijn van je kinderen. Natuurlijk is dit niet goed voor je kinderen!
In de loop van deze topic is wel je begin vraag veranderd naar: "ik weet niet hoe ik hier van los moet komen...dus ik blijf, want ik heb mezelf weggecijferd/heb geen ruggegraat."
Omdat het moeilijk is, betekent nog niet dat het niet moet.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
donderdag 8 oktober 2020 om 16:14
Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 14:16Ja ik heb een probleem prima en ik laat hetzelf toe, ook goed. Maar me zoon van 19 mankeert niks en komt ook zeker niks tekort. Sterker nog mijn zoon en ik hebben juist een hele goede band. Dus daar moeten jullie mee kappen, en ik leer me kinderen weldegelijk voor zichzelf op te komen en hoe ze een ander niet moeten behandelen. En ook niet hun zelf. Dus dat is onzin, omdat ik zelf niet goed ben voor me eigen wil niet zeggen dat ik niet weet hoe het moet.
En voor de rest sluit ik me bij jullie aan
Net had je nog 2 kinderen, van 16 en 20
En je kunt ze dingen vertellen, en je kunt ze dingen voorleven. En daar zit bij jou verschil in.
Eigenlijk hetzelfde als je vriend doet: hij vertelt je dingen, maar hij doet andere dingen. En omdat jij gelooft wat hij vertelt, denk je dat je kind ook gelooft wat jij hem vertelt. Maar je gedrag is heel anders. Net als het gedrag van je vriend anders is dan wat hij zegt.
Later is nu
donderdag 8 oktober 2020 om 16:18
Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 15:40En met de tekst hierboven geef ik aan, dat het niet altijd zo makkelijk is.. ik denk net zoals jullie erover.. ik vind dat dit ook niet hoort bij mijn ideaalplaatje van een relatie.
Alleen de 1 loopt sbeller weg dan de ander. Daar moet je niet altijd zo vals op uithalen..
Mijn vraag was gewoon liegt hij over de psycholoog! Dat antwoord heb ik gekregen van meerdere van jullie. De rest is mij echt wel bekend en weet ik echt wel wat goed is of niet.
Jij hoeft niet weg te gaan he. Je hoeft hem alleen niet meer binnen te laten.
Later is nu

donderdag 8 oktober 2020 om 16:20
Ach ja.. ik kan hier op door blijven gaan denk. Ik zelf wil dit ook niet... ik wil ook niet blijven in deze relatie.. als blijkt dat hij weer liegt. Omdat ik dus geen zin meer heb.. om nog 9 jaar zo verder te gaan me kids heb ik ondertussen al genoeg over gezegd, dus dat topic laat ik los en ga daar niet meer op reageren ook.
Hoe ik los kom van hem heb ik ook al meerdere keren uitgelegd, omdat het voor mij niet zo simpel gaat als jullie zeggen..
Dat neemt niet weg dat ik dat niet wil!.
Ik wil dus weg bij hem als hij dus over zoiets liegt!!. Weer!!!. Ik zocht alleen een mening van anderen of die er ook zo over dachten dat hij weer loog over de psycho, of dat ik van een muis een olifant maak.
Hoe ik los kom van hem heb ik ook al meerdere keren uitgelegd, omdat het voor mij niet zo simpel gaat als jullie zeggen..
Ik wil dus weg bij hem als hij dus over zoiets liegt!!. Weer!!!. Ik zocht alleen een mening van anderen of die er ook zo over dachten dat hij weer loog over de psycho, of dat ik van een muis een olifant maak.
donderdag 8 oktober 2020 om 16:22
Wacht even, dus omdat ándere mensen in een slechte relatie blijven, is het voor jou logisch om in een slechte relatie te blijven? 
En stoppen met en slechte relatie is éxtra moeilijk?? Echt??
Ja, nou moet ik lachen. Stoppen met een góede relatie is moeilijk. Stoppen met een slechte relatie is een opluchting. Het enige dat je jezelf daarna verwijt is dat je het niet eerder deed. En ja, ervaring hier.

En stoppen met en slechte relatie is éxtra moeilijk?? Echt??
Ja, nou moet ik lachen. Stoppen met een góede relatie is moeilijk. Stoppen met een slechte relatie is een opluchting. Het enige dat je jezelf daarna verwijt is dat je het niet eerder deed. En ja, ervaring hier.
Later is nu
donderdag 8 oktober 2020 om 16:23
Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 16:20Ach ja.. ik kan hier op door blijven gaan denk. Ik zelf wil dit ook niet... ik wil ook niet blijven in deze relatie.. als blijkt dat hij weer liegt. Omdat ik dus geen zin meer heb.. om nog 9 jaar zo verder te gaan me kids heb ik ondertussen al genoeg over gezegd, dus dat topic laat ik los en ga daar niet meer op reageren ook.
Als hij nu niet liegt, dat zou best kunnen natuurlijk, dan liegt hij een andere keer weer.
Maar goed, wat jij wilt.
Later is nu
donderdag 8 oktober 2020 om 16:27
donderdag 8 oktober 2020 om 16:29
Ja. Heeft hij niet al genoeg gedaan? Is het echt nodig om nog een keer een leugen te krijgen, voordat je actie onderneemt? Ik denk het niet. Dat is puur een excuus om geen actie te ondernemen. Respecteer jezelf, houdt van jezelf! Ga niet wachten totdat hij dat doet, want als dat nu nog niet gebeurd is gaat dat ook niet meer gebeuren. Zéker niet zolang jij hem kansen blijft geven. Laat hem juist zien, met daden, dat het genoeg is geweest. Je accepteert dit niet, want je verdient beter. Het wordt tijd dat je dat zelf gaat geloven, dan is het niet meer zo moeilijk om het een halt toe te roepen. Het begint allemaal met je eigenwaarde, dat is jouw pakkie-an, daar heeft hij niet eens wat mee te maken.
sssweet wijzigde dit bericht op 08-10-2020 16:30
7.29% gewijzigd

donderdag 8 oktober 2020 om 16:46
Oh hij loog vanaf dag 1 tot aan vandaag dus..
Dus ja erg moeilijk om te weten wanneer iets de waarheid is of niet. En vaak moet ik daar dan zelf achter konen dat het een leugens was.
En dat zegt hij tegen mij dat ik maar is nou moet denken waarom hij over dat soort dingen liegt tegen mij.. dus ja ondertussen geloif jezelf ook wel dat je een domme doos bent. En dat het aan mij ligt etc etc. Dat is wat narcisten met je doen.
Maar nu kan ik gewoon tegen hem zeggen heb je dd laatste kans gegeven en nu blij je ook daarover te liegen. Dus ik ga verder met me eigen leven. Heb nu toch ook niks aan deze relatie. Komt wanneer hij wil belt smst wanneer het mag van hem nu maandag operatie gehad ziet ik hem ook nergens. Dus voor mij is het al even en wordt het steeds duideljker allemaal. Dit is een relatie wanneer hij het een relatie wilt noemen.
Dus ja erg moeilijk om te weten wanneer iets de waarheid is of niet. En vaak moet ik daar dan zelf achter konen dat het een leugens was.
En dat zegt hij tegen mij dat ik maar is nou moet denken waarom hij over dat soort dingen liegt tegen mij.. dus ja ondertussen geloif jezelf ook wel dat je een domme doos bent. En dat het aan mij ligt etc etc. Dat is wat narcisten met je doen.
Maar nu kan ik gewoon tegen hem zeggen heb je dd laatste kans gegeven en nu blij je ook daarover te liegen. Dus ik ga verder met me eigen leven. Heb nu toch ook niks aan deze relatie. Komt wanneer hij wil belt smst wanneer het mag van hem nu maandag operatie gehad ziet ik hem ook nergens. Dus voor mij is het al even en wordt het steeds duideljker allemaal. Dit is een relatie wanneer hij het een relatie wilt noemen.
donderdag 8 oktober 2020 om 16:51
Je laatste stukje is me niet helemaal helder. Heb jij nou een operatie gehad en heeft hij je nog niet gevraagd hoe het met je gaat? 4 dagen later??
En die actie, of het gebrek daaraan, doet jou nog steeds twijfelen of je met hem door zal gaan?
Hoe denk jij eigenlijk dat een goede relatie is?
En die actie, of het gebrek daaraan, doet jou nog steeds twijfelen of je met hem door zal gaan?
Hoe denk jij eigenlijk dat een goede relatie is?
Later is nu

donderdag 8 oktober 2020 om 17:07
Lees al je berichten hier nog eens na en hopelijk zie je in hoe je aan het zwalken bent van het ene naar het andere standpunt.
Waarom is het voor jou belangrijk te weten of hij nu ook liegt over zijn bezoeken aan een psycholoog? Waarom is het voor jou belangrijk aan te tonen dat hij liegt?
Je wil een echte aanleiding om de relatie te beëindigen, terwijl deze er al jaren is. Steeds weer laat je over je grenzen heen denderen. Nu ben je waarschijnlijk geopereerd en laat hij je weer barsten of geeft dubbele signalen. Al met al is hij iemand waar je niks van op aan kunt.
Daar valt niet mee samen te leven. Het is niet voor niks al zo lang een knipperlicht relatie. Eigenlijk is het helemaal geen relatie. Je bent lekker makkelijk voor hem, hij lult je Zo weer onder de tafel.
Wil je zo nog een jaar verder? De incidenten zullen alleen maar ernstiger worden. Van je eigenwaarde blijft niks over. Ook je kinderen gaan schoon genoeg van je krijgen. Ze zijn bijna volwassen en zullen je echt niet meer serieus nemen als het omheen gaat. Net als anderen in je omgeving.
Je wil alles aanhoren, behalve dat het goed zou zijn dat er een einde komt aan de relatie. Een echt einde dan.
Waarom is het voor jou belangrijk te weten of hij nu ook liegt over zijn bezoeken aan een psycholoog? Waarom is het voor jou belangrijk aan te tonen dat hij liegt?
Je wil een echte aanleiding om de relatie te beëindigen, terwijl deze er al jaren is. Steeds weer laat je over je grenzen heen denderen. Nu ben je waarschijnlijk geopereerd en laat hij je weer barsten of geeft dubbele signalen. Al met al is hij iemand waar je niks van op aan kunt.
Daar valt niet mee samen te leven. Het is niet voor niks al zo lang een knipperlicht relatie. Eigenlijk is het helemaal geen relatie. Je bent lekker makkelijk voor hem, hij lult je Zo weer onder de tafel.
Wil je zo nog een jaar verder? De incidenten zullen alleen maar ernstiger worden. Van je eigenwaarde blijft niks over. Ook je kinderen gaan schoon genoeg van je krijgen. Ze zijn bijna volwassen en zullen je echt niet meer serieus nemen als het omheen gaat. Net als anderen in je omgeving.
Je wil alles aanhoren, behalve dat het goed zou zijn dat er een einde komt aan de relatie. Een echt einde dan.

donderdag 8 oktober 2020 om 17:08
Lees ik nou goed dat je geopereerd bent en dat hij niks van zich heeft laten horen? Geef jezelf een trap onder je reet en kap met die gast. Het is echt niet zo moeilijk, maar je moet wel stoppen met dat gezwelg in zelfmedelijden. Deze hele situatie is enorm schadelijk voor je kind(eren). Dat kun je ontkennen, maar dat is het wel. En daar ben jij voor verantwoordelijk. Niemand anders.Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 16:46Oh hij loog vanaf dag 1 tot aan vandaag dus..
donderdag 8 oktober 2020 om 17:09
Ik snap je punt mbt vergeven. Maar mijns inziens is dat alleen van toepassing als het daarna ook stopt.Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 09:10@nanouk.
Klopt het antwoord of hij wel of niet gaat hoeft niet de reden te zijn om het uit te maken. Dat zouden de andere leugens al genoeg moeten zijn.
Maar die heb ik hem "vergeven". Dus kan ik niet mee slaan even krom gezegd.
Nu sinds juli heb ik hem gezegd omdat we elkaar nog minder zien nu, dat ik daar geen zin in heb. Dat ik al een paar heb gezegd dat dit ons probleem niet oplost dat ik graag samen in therapie zou willen ook, dat je samen vooruit komt.. omdat hij de boot afhoudt heb ik zelf het vermoeden dat hij het wel prima zo vind. Hij kont is langs in het weekend voor 3 uurtjes en is dan weer weg. Lekker makkelijke "relatie". Konen en gaan wanneer je zin hebt.. ik wil dat dus niet en heb daar geen zin in. Hij zegt daarentegen dat het dus voor mij niet snel genoeg gaat en dat ik maar geduld moet hebben dat ik moet wachten wanneer hij er weer aan toe is... en ergens is dat logisch iemand met een burnout kan je ook niet verwachten dat hij na 2 wkn weer gezellig doet.. maar heb geen zin om te wachten om nog langer in de zeik genomen te worden.
Stel dat hij vreemd is gegaan en je het hem vergeeft maar daarna doet hij het in de 9 jaar nog veel vaker is het toch ook klaar?
Als.iemand vanaf het begin af aan tegen je liegt is toch de basis van de relatie al gebouwd op leugens en niks waard?
Een relatie van 3 uur in de week is toch geen relatie?
nanouk wijzigde dit bericht op 08-10-2020 19:49
0.10% gewijzigd

donderdag 8 oktober 2020 om 17:37
Ja ik ben maandag geopereerd aan een hernia en hij heeft idd een berichtje gestuurd maar niet dat hij komt helpen net boodschap of iets dergelijks. Daar is hij toch niet voor. Hij komt alleen op zaterdags voor 3 uurtjes en als er dus doordeweeks wat gebeurd ben ik ook op mezelf aangewezen. Dat bedoel ik.
En zelfmedelijden nou dat heb ik echt niet hoor!.
Ben eerder te hard voor mezelf dan te zacht, maar dat is vaak zo met mensen die geen zelfrespect/vertrouwen hebben. Dus dat klopt niet helemaal trientje74.
Maar wat ik zeg ik ben het ook zat de leugens.. en ja als hij echt hulp had gezocht had ik het wederom net hem willen proberen, maar nu ik het idee heb dat ik weer wordt voorgelogen NIET. Ik dacht in juli al, om maar 3 uur perweek dat helemaal niks, die 3 uur ken ik mezelf ook vermaken heb ik hem niet voor nodig. En vind het dan ook niet een relatie te noemen. Maar dan kwam hij weer met nee en ik wil dit niet weggooien en ik ga eraan werken en geef het niet op. Maarja als het nu dus blijkt dat hij over zijn hulp liegt gaat er dus sowieso niks veranderen, en heb idd geen zin meer om mijn tijd aan hem te spenderen.
En zelfmedelijden nou dat heb ik echt niet hoor!.
Ben eerder te hard voor mezelf dan te zacht, maar dat is vaak zo met mensen die geen zelfrespect/vertrouwen hebben. Dus dat klopt niet helemaal trientje74.
Maar wat ik zeg ik ben het ook zat de leugens.. en ja als hij echt hulp had gezocht had ik het wederom net hem willen proberen, maar nu ik het idee heb dat ik weer wordt voorgelogen NIET. Ik dacht in juli al, om maar 3 uur perweek dat helemaal niks, die 3 uur ken ik mezelf ook vermaken heb ik hem niet voor nodig. En vind het dan ook niet een relatie te noemen. Maar dan kwam hij weer met nee en ik wil dit niet weggooien en ik ga eraan werken en geef het niet op. Maarja als het nu dus blijkt dat hij over zijn hulp liegt gaat er dus sowieso niks veranderen, en heb idd geen zin meer om mijn tijd aan hem te spenderen.