Dagje weg (incl overnachting) met sauna/spa

08-10-2020 15:44 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Mijn vriend en ik hebben eigenlijk zelden samen een weekend vrij (kinderen/onregelmatig werk/etc), maar nu hebben we binnenkort een keer een zondag samen vrij en zouden we een dagje weg willen naar een hotel of park met wellness/sauna/zwembad, zodat we een hele dag lekker kunnen ontspannen en dan overnachten en maandagochtend weer terug naar huis (omgeving Amsterdam). Nu is het best lastig om iets te vinden en ik zie ook door de bomen het bos niet. Voorkeur is voor iets niet heel ver van Amsterdam (1 à 1,5 uur enkele reis). Budget is niet zo’n punt, maar geen 400 euro voor een nachtje of dat soort gekke toestanden. Sauna bij voorkeur wel in badkleding. Ik hoor graag goede tips :)

Alvast dank!
om welke zondag gaat het?
Fortresort Beemster is de allerbeste en fijnste sauna. Vlakbij Purmerend dus dichtbij genoeg.
Geen badkleding toegestaan, maar dat hoort ook niet in de sauna vind ik
Sanadome in Nijmegen? Dat is met badkleding en heeft een hotel volgens mij.
lilalinda schreef:
08-10-2020 15:45
om welke zondag gaat het?
18 oktober.
Thanks voor de tips, ga ernaar kijken. Zonder badkleding hebben we eigenlijk gewoon nog nooit gedaan allebei, dus is een kleine drempel haha. Niet per se op tegen hoor!
Er zijn niet veel sauna's die badkleding toestaan in het weekend.
Beter kun je dan kijken naar een hotel met sauna dan naar een sauna met hotel.
Is een sauna veilig?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Fort resort Beemster inderdaad
Liebeskind² schreef:
08-10-2020 16:14
Is een sauna veilig?
ja, maximum aan bezoekers en hoeveel per cabine (althans waar ik altijd kom wel)
Liebeskind² schreef:
08-10-2020 16:14
Is een sauna veilig?

Ik vind van wel. Ben een tijdje geleden geweest, er waren aangewezen plekken in de sauna’s en meer mensen mochten er ook niet in, en er was een maximum aantal mensen in een zwembad/bubbelbad en daar werd door medewerkers ook constant op toegezien. Er waren vastgestelde looproutes en in het restaurant stonden tafeltjes verder uit elkaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sanadome in Nijmegen is beschikbaar op jullie datum. En dat is met badkleding.
Thermen Bussloo schijnt fijn te zijn, zit hotel bij
Twilight1 schreef:
08-10-2020 15:48
Fortresort Beemster is de allerbeste en fijnste sauna. Vlakbij Purmerend dus dichtbij genoeg.
+1
Met badkleding trek je een heel ander, minder leuk, publiek. Ik zou grote handdoeken kopen en gewoon voor een non kleding dag gaan. Echt veel relaxter.
Twilight1 schreef:
08-10-2020 15:48
Echt de mooiste en fijnste sauna met hotel voor mij.
helaas vol voor jullie weekend zie ik.
Als er al een sauna is met badkledingdagen (bah, zo onhygiënisch!) dan toch zeker niet in het weekend.
Oké dank voor alle info/tips! Misschien dan toch gewoon zonder badkleding. Ik zal eens vragen hoe vriendlief daarin staat. Sanadome ziet er ook leuk uit, maar goed, een website zegt niet alles natuurlijk ;-)
Laatst was er volgens mij ook zo'n soort topic maar dan over hotelkamers met sauna. Hotel van der Valk Breukelen stond daar volgens mij bij, dan kun je een suite boeken met eigen welness (sauna, stoombad, zwembad), maar ook gewone kamers met gebruik van de algemene welness voor hotelgasten en daar is badkleding (juist) gewenst, maar niet verplicht.

Volgens mij hebben meer van hun hotels een gemeenschappelijke sauna of eentje op je eigen kamer.

Er is in Maarsseveen een luxe saunacomplex Spasereen. Ken het alleen van er voorbij rijden, dus geen idee of daar mogelijkheden zijn met badkleding, maar ligt aan een plas en schijnt heel mooi te zijn. Niet zo massaal. En dan een hotelletje in Loosdrecht boeken of ergens in de (mooie) omgeving (Vechtstreek)?

In de buurt van kasteel Vaassen ben ik geweest in een Airb&b en dat was een dubbel chalet waar in 1 van de 2 chalets een sauna zat. Bos eromheen en veel privacy, op een klein privépark. Kun je op googlen, al denk ik niet dat je zoiets bedoelt?
Er zullen vast meer van dat soort B&B's zijn?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven