Leugens

woensdag 7 oktober 2020 om 19:54
Me vriend en ik hebben al wat jaren een knipperlicht relatie met heeel veel leugens. Nu is hij in juli uitgevallen tegen me zoon door een hoop stress is wat hij zelf zegt dan. Stress van zijn ma ( dr gezondheid, zijn werk, en relatie met mij stress). Nu zien we elkaar een stuk minder 1 x per week voor eenpaar uurtjes en ondertussen zou hij naar een psycholoog gaan voor hulp, en dan is kijken waar wij staan. Maar nu had ik al een paar x het grvoel dat er dingen niet kloppen, en dat hij zich schuilt achter de psycholoog omdat hij het wel makkelijk vind zo een relatie voor 3 uurtjes per week. Tevens vind ik zijn gedrag niet echt veel opgeknapt en barst hij nog vaak uit zijn slof bij het minste geringste. Dus gad al is gevraagd aan hem of ik zijn psycholoog is een brief mag geven met mijn bevindingen in de afgelopen 4 mnd.. ook gevraagd of ik is mee mocht.. dat vond hij geen probleem en zou hij vragen. Zijn psycholoog had gezegd als hij wat verder is mag ik een keer mee en een mail mocht ik altijd sturen.
Nu was hij van de week weer zo dom aan het doen en besloot ik zijn psycholoog een mail te sturen. ( nu weet ik dat hij er 2 heeft, als de ene vrouw er niet is of kan, heeft hij de andere). Maar ik kreeg een vervelend mailtje terug eigenlijk van de psycholoog en nu twijfel ik of hij eigenlijk wel gaat??.
Wie kan mij helpen hiermee zouden jullie uit deze tekst opmaken dat zij hem helemaal niet kent of schuilt ze zich achter de privacywet..weet dat ze niet inhoudelijk in mogen gaan op namen, maar ik heb het idee dat ze hem heel niet kent aan haar zakelijke afstandelijke antwoord.hieronder de tekst van de email met even de namen weggehaald.:
Ik hoor graag van jullie, wat jullie hierbij denken.
Mevrouw E. xxx, is met pensioen sinds 1 april 2020. Zij kan dan ook niet reageren op uw e-mail.
Wellicht is het een idee om te kijken of u samen met uw partner ergens in relatie therapie kan gaan.
Hopend u genoeg geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Nu was hij van de week weer zo dom aan het doen en besloot ik zijn psycholoog een mail te sturen. ( nu weet ik dat hij er 2 heeft, als de ene vrouw er niet is of kan, heeft hij de andere). Maar ik kreeg een vervelend mailtje terug eigenlijk van de psycholoog en nu twijfel ik of hij eigenlijk wel gaat??.
Wie kan mij helpen hiermee zouden jullie uit deze tekst opmaken dat zij hem helemaal niet kent of schuilt ze zich achter de privacywet..weet dat ze niet inhoudelijk in mogen gaan op namen, maar ik heb het idee dat ze hem heel niet kent aan haar zakelijke afstandelijke antwoord.hieronder de tekst van de email met even de namen weggehaald.:
Ik hoor graag van jullie, wat jullie hierbij denken.
Mevrouw E. xxx, is met pensioen sinds 1 april 2020. Zij kan dan ook niet reageren op uw e-mail.
Wellicht is het een idee om te kijken of u samen met uw partner ergens in relatie therapie kan gaan.
Hopend u genoeg geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,

donderdag 8 oktober 2020 om 17:52
Heb je eigenlijk wel door Jane, dat alle forummers die hier op jouw verhaal reageren het allerbeste met je voor hebben?
Dat ze jou en je kinderen veel meer en veel beter gunnen dan deze man.
Dat de meesten uit ervaring weten dat hij niet gaat veranderen.
Dat het voor jou geen kwestie moet zijn van weer een ultimatum.
Dat je het waard bent om jezelf te redden en te vergeven?
Dat ze jou en je kinderen veel meer en veel beter gunnen dan deze man.
Dat de meesten uit ervaring weten dat hij niet gaat veranderen.
Dat het voor jou geen kwestie moet zijn van weer een ultimatum.
Dat je het waard bent om jezelf te redden en te vergeven?
donderdag 8 oktober 2020 om 17:57
Denk jij dat al die mensen die op jouw topic reageren dat zelf niet weten of zelf niet ervaren hebben? Je verschuilt je achter 'niet iedereen is hetzelfde en iedereen reageert anders', maar gebruik dat niet als een excuus om niet te bewegen, want je weet zelf diep van binnen heel goed dat het alleen maar uitstel van executie is.Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 15:40En met de tekst hierboven geef ik aan, dat het niet altijd zo makkelijk is.. ik denk net zoals jullie erover.. ik vind dat dit ook niet hoort bij mijn ideaalplaatje van een relatie.
Alleen de 1 loopt sbeller weg dan de ander. Daar moet je niet altijd zo vals op uithalen..
Mijn vraag was gewoon liegt hij over de psycholoog! Dat antwoord heb ik gekregen van meerdere van jullie. De rest is mij echt wel bekend en weet ik echt wel wat goed is of niet.

donderdag 8 oktober 2020 om 18:29
Dit is gewoon een slap excuus om voor jezelf goed te praten dat je dit al 9 jaar in stand houdt en daarmee je kind(eren) schaadt. We weten allemaal hoe moeilijk het is en hoeveel pijn het kan doen. Op een gegeven moment is het gewoon een kwestie van jezelf bij elkaar rapen en het gewoon doen.Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 15:40En met de tekst hierboven geef ik aan, dat het niet altijd zo makkelijk is.. ik denk net zoals jullie erover.. ik vind dat dit ook niet hoort bij mijn ideaalplaatje van een relatie.
Alleen de 1 loopt sbeller weg dan de ander. Daar moet je niet altijd zo vals op uithalen..
Mijn vraag was gewoon liegt hij over de psycholoog! Dat antwoord heb ik gekregen van meerdere van jullie. De rest is mij echt wel bekend en weet ik echt wel wat goed is of niet.

donderdag 8 oktober 2020 om 23:45
We moeten je dus eigenlijk bewonderen?Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 15:40En met de tekst hierboven geef ik aan, dat het niet altijd zo makkelijk is.. ik denk net zoals jullie erover.. ik vind dat dit ook niet hoort bij mijn ideaalplaatje van een relatie.

donderdag 8 oktober 2020 om 23:47
je hebt geen relatie maar je wil zo graag een relatie dat je genoegen neemt met deze onzin.Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 17:37Ja ik ben maandag geopereerd aan een hernia en hij heeft idd een berichtje gestuurd maar niet dat hij komt helpen net boodschap of iets dergelijks. Daar is hij toch niet voor. Hij komt alleen op zaterdags voor 3 uurtjes en als er dus doordeweeks wat gebeurd ben ik ook op mezelf aangewezen. Dat bedoel ik.
En zelfmedelijden nou dat heb ik echt niet hoor!.
Ben eerder te hard voor mezelf dan te zacht, maar dat is vaak zo met mensen die geen zelfrespect/vertrouwen hebben. Dus dat klopt niet helemaal trientje74.
Maar wat ik zeg ik ben het ook zat de leugens.. en ja als hij echt hulp had gezocht had ik het wederom net hem willen proberen, maar nu ik het idee heb dat ik weer wordt voorgelogen NIET. Ik dacht in juli al, om maar 3 uur perweek dat helemaal niks, die 3 uur ken ik mezelf ook vermaken heb ik hem niet voor nodig. En vind het dan ook niet een relatie te noemen. Maar dan kwam hij weer met nee en ik wil dit niet weggooien en ik ga eraan werken en geef het niet op. Maarja als het nu dus blijkt dat hij over zijn hulp liegt gaat er dus sowieso niks veranderen, en heb idd geen zin meer om mijn tijd aan hem te spenderen.
vrijdag 9 oktober 2020 om 09:41
Je focust je zo op het liegen, maar is wat je hier schrijft niet genoeg om te zeggen van: hé dit is niet wat ik wil! Ik verdien meer!
Want dat denk ik namelijk wel als ik het lees.
Kijk, dat liegen kun je hem voor de voeten gooien en dan heeft hij vast een prachtig mooi verhaal. Ik weet niet of dat is wat je stiekem wil, zodat je hem het voordeel van de twijfel kunt geven.
Maar als je nou naar de quote kijkt. Krijg jij uit de relatie wat je nodig hebt? Is je relatie fijn? Ben je gelukkig? Is hij er voor je?
Je schrijft dat je het met ons eens bent. Maar is dat ook zo? Wat houdt je precies tegen om datgene te doen wat goed voor jou is?
Ik hoop echt dat het je gaat lukken om het uit te maken. Iedereen hier wil dit, omdat het gewoon het beste is voor jou en je kinderen.
vrijdag 9 oktober 2020 om 12:25
Goed inzicht! Ik vind dat je goed bezig bent.Jane1978 schreef: ↑08-10-2020 16:46Oh hij loog vanaf dag 1 tot aan vandaag dus..
Dus ja erg moeilijk om te weten wanneer iets de waarheid is of niet. En vaak moet ik daar dan zelf achter konen dat het een leugens was.
En dat zegt hij tegen mij dat ik maar is nou moet denken waarom hij over dat soort dingen liegt tegen mij.. dus ja ondertussen geloif jezelf ook wel dat je een domme doos bent. En dat het aan mij ligt etc etc. Dat is wat narcisten met je doen.
Maar nu kan ik gewoon tegen hem zeggen heb je dd laatste kans gegeven en nu blij je ook daarover te liegen. Dus ik ga verder met me eigen leven. Heb nu toch ook niks aan deze relatie. Komt wanneer hij wil belt smst wanneer het mag van hem nu maandag operatie gehad ziet ik hem ook nergens. Dus voor mij is het al even en wordt het steeds duideljker allemaal. Dit is een relatie wanneer hij het een relatie wilt noemen.
Stoppen met een slechte relatie is ook moeilijk. Maar dat heeft vooral met jezelf te maken. Zorg dat je zelf vind dat je beter verdiend en ook beter zal krijgen.
Zo een zieke relatie doet gekke dingen met je. Je zal echt beter worden als je gaat. En trots op jezelf ook.
Echt meid... dit wordt nooit beter. Hij is gewoon een lapzwans. En als je denkt dat hij een narcist is dan weet je ook dat therapie niet helpt. Narcisten n therapie is bijna onmogelijk omdat voor therapie het nodig dat je jezelf wil verbeteren en dat willen narcisten niet. En als ie al in therapie moet dan zeker geen luchtig gesprekje bij een praktijkondersteuner. Dat zijn meestal maar een paar afspraken en voor simpele problematiek.
vrijdag 9 oktober 2020 om 12:37
Als je 2 jaar geleden was weggegaan had je nu Misschien wel een hele leuke andere vriend gehad. Waarmee je veek tijd door zou brengen en die je overal bij zou helpen en alles voor je zou doen.
Weet je wat het is met tijd... je hebt alleen nu. Je kan alleen nu iets veranderen. Je kan niks meer veranderen aan jullie verleden... Maar je kan nu 2 dingen doen.
Optie 1 is blijven en hopen dat hij echt on therapie gaat en verandert. Hoe groot acht je die kans? En hoe zou je leven er uit zien als je blijft over 2 jaar? Nog steeds aan het vechten voor liefde en aandacht? Nog steeds dat wanhopige gevoel dat je het blijkbaar niet waard bent?
Optie 2 js voor jezelf kiezen en weggaan en hem totaal uit je leven bannen (want anders ga je weer terug en dan kies je alsnog voor optie 1). Dan heb je het in het begin Misschien zwaar... En ja dat is moeilijk. Maar dat is het wel waard. Dan ben je over een jaar al een heel stuk verder. Je zal meer zelfvertrouwen krijgen en je zelf met terugwerkende kracht veel beter leren kennen. En dan heb je over 2 jaar misschien wel die echt lieve vriend omdat je dan weet wat je waard bent en geen bullshit meer pikt. Of niet. Of je wordt zo happy met jezelf dat je single blijft. En ik weet hoe eng dat klinkt maar ook voor jou komt er echt een dag dat je single zijn gaat waarderen.
Ik stond ook ooit waar jij stond. Ik koos uiteindelijk voor optie 2. T is nu 4 jaar later. Ik ben door een diep dal gegaan maar ik ben nu zo super happy met mijn nieuwe vriend al 2 jaar. Hij behandelt me zoals het hoort. En hij kwam op het moment dat ik het na heel lang vechten tegen mezelf eigenlijk best wel oke vond om alleen te zijn...
Weet je wat het is met tijd... je hebt alleen nu. Je kan alleen nu iets veranderen. Je kan niks meer veranderen aan jullie verleden... Maar je kan nu 2 dingen doen.
Optie 1 is blijven en hopen dat hij echt on therapie gaat en verandert. Hoe groot acht je die kans? En hoe zou je leven er uit zien als je blijft over 2 jaar? Nog steeds aan het vechten voor liefde en aandacht? Nog steeds dat wanhopige gevoel dat je het blijkbaar niet waard bent?
Optie 2 js voor jezelf kiezen en weggaan en hem totaal uit je leven bannen (want anders ga je weer terug en dan kies je alsnog voor optie 1). Dan heb je het in het begin Misschien zwaar... En ja dat is moeilijk. Maar dat is het wel waard. Dan ben je over een jaar al een heel stuk verder. Je zal meer zelfvertrouwen krijgen en je zelf met terugwerkende kracht veel beter leren kennen. En dan heb je over 2 jaar misschien wel die echt lieve vriend omdat je dan weet wat je waard bent en geen bullshit meer pikt. Of niet. Of je wordt zo happy met jezelf dat je single blijft. En ik weet hoe eng dat klinkt maar ook voor jou komt er echt een dag dat je single zijn gaat waarderen.
Ik stond ook ooit waar jij stond. Ik koos uiteindelijk voor optie 2. T is nu 4 jaar later. Ik ben door een diep dal gegaan maar ik ben nu zo super happy met mijn nieuwe vriend al 2 jaar. Hij behandelt me zoals het hoort. En hij kwam op het moment dat ik het na heel lang vechten tegen mezelf eigenlijk best wel oke vond om alleen te zijn...

vrijdag 9 oktober 2020 om 16:07
Nou update.
Had hem net aan de telefoon. En ging weer de hele tijd over zijn moeder. dat ik dacht hallo fijn dat je ook vraagt hoe het met mij is.. toen ik dat zei was ik een grote egoist en ik stel niks voor voor hem. Dat moest ik nou toch wel weten. Zijn moeder is alles voor hem en ik beteken niks.. dus toen heb ik gezegd nou als ik dan toch niks voor je beteken toedeledoki dan en blijf lekker weg en heb opgehangen. Kreeg daarna smsjes dst ii moet oprotten, dat hij zijn vrienden ( nooit gezien in die 9 jaar) hadden gezegd dat hij mij moest dumpen etc en dan ik de tering kan krijgen etc.. dus heb er niet meer op gereageerd en denk echt nu. Toedeledoki.. wat heb je hieraan helemaal niks. Dus mensen hij zoekt het maar uit met zijn vrienden zijn ma en zogenaamde psycholoog. Grappig heb het niet eens voor zijn voeten gegooid.maar had er gewoon schoon genoeg van. Een dikke punt.
Had hem net aan de telefoon. En ging weer de hele tijd over zijn moeder. dat ik dacht hallo fijn dat je ook vraagt hoe het met mij is.. toen ik dat zei was ik een grote egoist en ik stel niks voor voor hem. Dat moest ik nou toch wel weten. Zijn moeder is alles voor hem en ik beteken niks.. dus toen heb ik gezegd nou als ik dan toch niks voor je beteken toedeledoki dan en blijf lekker weg en heb opgehangen. Kreeg daarna smsjes dst ii moet oprotten, dat hij zijn vrienden ( nooit gezien in die 9 jaar) hadden gezegd dat hij mij moest dumpen etc en dan ik de tering kan krijgen etc.. dus heb er niet meer op gereageerd en denk echt nu. Toedeledoki.. wat heb je hieraan helemaal niks. Dus mensen hij zoekt het maar uit met zijn vrienden zijn ma en zogenaamde psycholoog. Grappig heb het niet eens voor zijn voeten gegooid.maar had er gewoon schoon genoeg van. Een dikke punt.

vrijdag 9 oktober 2020 om 16:19
Nee heb normaal altijd wel de drang om hem terug te smsen. Om ook me gram te halen met zijn opmerkingen. En nu dacht ik echt. Pfffff ga er niet eens meer tijd aanspenderen geen zin meer in.. heb het helemaal gehad met hem.. en dan altijd de rollen kmdraaien. Ik ben egoist ik ben sus ik ben zoo.. pffffff ik ben ziek en hij kan me als vriend steunen en blijkbaar heeft hij andere dingen aan zijn hoofd. Dus hij steunt me wederom niet. Nou dag dan.
vrijdag 9 oktober 2020 om 17:31
Goed zo! Dat is de goede gedachte!
Wees er bewust van dat je van hem je gelijk toch niet kan krijgen, maar dat jijzelf nu heel helder hebt wat jij mag verwachten van een vriend en dat dit bij hem niet te halen valt. En dat je er geen energie meer aan hoeft te verspillen.
Hou dit gevoel vast.
Mocht hij weer contact zoeken, hou dan voor ogen dat er ook relaties zijn waarin je niet eerst wordt afgekafferd voor het weer (erg matig) leuk kan worden. En dat 'opgeruimd staat netjes' ook bij dit geval past.
Wees er bewust van dat je van hem je gelijk toch niet kan krijgen, maar dat jijzelf nu heel helder hebt wat jij mag verwachten van een vriend en dat dit bij hem niet te halen valt. En dat je er geen energie meer aan hoeft te verspillen.
Hou dit gevoel vast.
Mocht hij weer contact zoeken, hou dan voor ogen dat er ook relaties zijn waarin je niet eerst wordt afgekafferd voor het weer (erg matig) leuk kan worden. En dat 'opgeruimd staat netjes' ook bij dit geval past.

vrijdag 9 oktober 2020 om 17:37
Idd.. ik dacht echt bij mezelf laat ik me dit nou weer zeggen. " jij stelt geen reet voor" met zijn leugens en rotgedrag en ik telkens met goede moed erin.
En na allll jullie berichten gisteren werd het besef steeds groter daar, dat dit genoeg is geweest. En vandaag was de druppel. En klopt wat je zegt.. ik blihf en moet nu sterk blijven anders komt hij weer met zijn verhaaltjes " ik meen het niet" om vervolgens over 3 dgn weer bonje te hebben.
En na allll jullie berichten gisteren werd het besef steeds groter daar, dat dit genoeg is geweest. En vandaag was de druppel. En klopt wat je zegt.. ik blihf en moet nu sterk blijven anders komt hij weer met zijn verhaaltjes " ik meen het niet" om vervolgens over 3 dgn weer bonje te hebben.
vrijdag 9 oktober 2020 om 17:45
Je kan oprotten en de tering krijgen?Jane1978 schreef: ↑09-10-2020 17:37Idd.. ik dacht echt bij mezelf laat ik me dit nou weer zeggen. " jij stelt geen reet voor" met zijn leugens en rotgedrag en ik telkens met goede moed erin.
TO, SERIEUS!!! Iemand die dat één keer tegen mij zegt, zal mij echt nooit meer zien hoor. Waarom laat jij je in godsnaam zo behandelen?
Blokkeer hem en jeetje, zo'n figuur wil je toch niet in je leven, laat staan in een relatie.
Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 9 oktober 2020 om 18:18
Ja dat zou je wel moeten zeggen. Zijn initiatief om in therapie te gaan komt namelijk rijkelijk laat nadat jullie al 9 jaar aan het door-etteren zijn met leugens en bedrog.
Maar....als Jij denkt dat je er al nog gelukkig mee wordt: vooral bij hem blijven.