Vriend heeft contact met ex
vrijdag 9 oktober 2020 om 08:34
goedemorgen,
Ik zou graag jullie mening willen weten over het volgende:
Mijn vriend heeft sinds het begin van onze relatie contact met een ex. Na een aantal maanden vertelde hij lacherig wat ze stuurde. Ik vond deze tekst totaal niet om te lachen (het was seksgerelateerd). Ik heb toen bij hem aangegeven dat ik dit niet leuk vind en dat ik er ook onzeker van wordt. Ik heb ook gezegd dat ik niet zo goed begrijp waarom hij nog contact heeft met een ex. Ik heb zelf het idee dat wanneer je nog contact hebt met je ex, je elkaar nog niet los kan laten en misschien niet toe bent aan een nieuwe relatie. Vriendschap met je ex lijkt mij ook onmogelijk. Er zijn gevallen waar het natuurlijk goed kan gaan maar bij hen geloof ik er niet in. Ik heb dus destijds aangegeven dat ik het niet leuk vond. Nu zag ik gisteren een chat openstaan met haar (vriend liet me wat zien en ik zag aan de linkerkant alle recente chats). Ik voel me er heel erg naar bij. Ik heb niet gelezen wat ze naar elkaar toe sturen en ik geloof ook echt niet dat hier iets verkeerds in staat, maar het voelt alsof mijn vriend me niet serieus neemt. Ik heb destijds gezegd dat ik het niet leuk vind. Ik ben dus absoluut niet bang dat hij vreemd gaat. Ik weet niet zo goed wat ik hier moet doen, als ik het aangeef kom ik misschien heel jaloers over en dat wil ik ook niet. Ik vind het alleen jammer dat hij niet met mijn gevoelens rekening houdt.
Ik zou graag jullie eerlijke mening en advies willen horen. Alvast bedankt
Ik zou graag jullie mening willen weten over het volgende:
Mijn vriend heeft sinds het begin van onze relatie contact met een ex. Na een aantal maanden vertelde hij lacherig wat ze stuurde. Ik vond deze tekst totaal niet om te lachen (het was seksgerelateerd). Ik heb toen bij hem aangegeven dat ik dit niet leuk vind en dat ik er ook onzeker van wordt. Ik heb ook gezegd dat ik niet zo goed begrijp waarom hij nog contact heeft met een ex. Ik heb zelf het idee dat wanneer je nog contact hebt met je ex, je elkaar nog niet los kan laten en misschien niet toe bent aan een nieuwe relatie. Vriendschap met je ex lijkt mij ook onmogelijk. Er zijn gevallen waar het natuurlijk goed kan gaan maar bij hen geloof ik er niet in. Ik heb dus destijds aangegeven dat ik het niet leuk vond. Nu zag ik gisteren een chat openstaan met haar (vriend liet me wat zien en ik zag aan de linkerkant alle recente chats). Ik voel me er heel erg naar bij. Ik heb niet gelezen wat ze naar elkaar toe sturen en ik geloof ook echt niet dat hier iets verkeerds in staat, maar het voelt alsof mijn vriend me niet serieus neemt. Ik heb destijds gezegd dat ik het niet leuk vind. Ik ben dus absoluut niet bang dat hij vreemd gaat. Ik weet niet zo goed wat ik hier moet doen, als ik het aangeef kom ik misschien heel jaloers over en dat wil ik ook niet. Ik vind het alleen jammer dat hij niet met mijn gevoelens rekening houdt.
Ik zou graag jullie eerlijke mening en advies willen horen. Alvast bedankt
anoniem1995 wijzigde dit bericht op 09-10-2020 08:37
1.71% gewijzigd
vrijdag 9 oktober 2020 om 10:07
ik ook, maar mijn man vindt dat niet erg, dat scheeltPlayingTheAngel schreef: ↑09-10-2020 10:01Ik app af en toe over seks met andere mannen. Voor mij is dat onschuldige spanning, dat klein beetje buiten de lijntjes kleuren zorgt ervoor dat ik monogaam kan zijn. Irl doe ik hier niets mee, omdat ik digitaal af en toe ondeugend kan zijn.

vrijdag 9 oktober 2020 om 10:08
Voel me niet aangesproken hoor, beaam slechts jouw input. Ben het er mee eens dat TO iemand kan kiezen die beter bij haar past en haar grenzen respecteert. That's it.viva-amber schreef: ↑09-10-2020 10:05Je kunt alles op jezelf betrekken, maar jij bent niet degene die het topic heeft geopend.
To kiest steeds voor mannen die op seks gebied met andere vrouwen bezig zijn...maar goed als jij je ook aangesproken voelt, dan zou ik zeggen doe er je voordeel mee.
vrijdag 9 oktober 2020 om 10:09
Dank je voor deze reactie, vind de reacties van de viva dames toch heel raar af en toe.
TO, je kan ook gewoon stoppen he met deze relatie, je hoef het niet te pikken als mensen ook al is het je partner over jouw grenzen heen gaat. Ik begrijp ook niet waarom je zoveel moet appen met een ex, daarbij is hij er wel weer heel open over, hij verbergt het niet.
vrijdag 9 oktober 2020 om 10:10
Dus als je dat niet had zou je vreemdgaan?PlayingTheAngel schreef: ↑09-10-2020 10:01Ik app af en toe over seks met andere mannen. Voor mij is dat onschuldige spanning, dat klein beetje buiten de lijntjes kleuren zorgt ervoor dat ik monogaam kan zijn. Irl doe ik hier niets mee, omdat ik digitaal af en toe ondeugend kan zijn.
vrijdag 9 oktober 2020 om 10:18
Dat vind jij maar ik vind het iets triest hebben....
vrijdag 9 oktober 2020 om 10:19
waarom zou je iemand triest vinden, die anders in het leven staat dan jij??
vrijdag 9 oktober 2020 om 10:53
@Sjaantje, ik geloof dat het biologisch gezien niet natuurlijk is om monogaam te zijn. Dat is een culturele keuze, iets wat we onszelf hebben aangeleerd. Het enorme aantal vreemdgangers en echtscheidingen leert ons dat dat voor de meeste mensen niet zo makkelijk is. Tegelijk zie ik ook niet echt een alternatief, want een 'familyunit' is ontzettend fijn, voor het grootbrengen van kinderen goed, ik ben in volle overtuiging getrouwd en zou met niemand anders samen willen zijn.
Om me heen en online lees/merk ik dat een open relatie of polyamoureuze relatie meestal ook mislopen. Toch jaloezie, bezitterigheid etc. Kortom, er is geen makkelijk oplossing of middenweg. Monogamie was vroeger een stuk simpeler, je trouwde jong en stierf jong. Nu is dat heel anders, 50+ jaar met 1 en dezelfde persoon is veel. Veel relatietherapeuten geloven daar ook niet in.
Ok, maar wat dan? Ik heb een hoog libio, ben heel sociaal en geniet van aandacht, ook snel onder de indruk van iemand. Kom dus ook makkelijk in de verleiding. Dat weet ik (man weet ook exact met wie hij getrouwd is) en vermijd die verleiding irl. Online schrijf ik graag erotische verhalen en praat soms over seks met een man die ik leuk vind. Daar blijft het bij, geen ontmoeting, allebei geen twijfel over onze relatie. Dit geeft mij spanning, ik zou niet zonder willen.
Niemand wordt er ook slechter van, sterker, het stookt soms een vuurtje op dat in een lange relatie dreigt te doven. Daar profiteren onze partners van.
Om me heen en online lees/merk ik dat een open relatie of polyamoureuze relatie meestal ook mislopen. Toch jaloezie, bezitterigheid etc. Kortom, er is geen makkelijk oplossing of middenweg. Monogamie was vroeger een stuk simpeler, je trouwde jong en stierf jong. Nu is dat heel anders, 50+ jaar met 1 en dezelfde persoon is veel. Veel relatietherapeuten geloven daar ook niet in.
Ok, maar wat dan? Ik heb een hoog libio, ben heel sociaal en geniet van aandacht, ook snel onder de indruk van iemand. Kom dus ook makkelijk in de verleiding. Dat weet ik (man weet ook exact met wie hij getrouwd is) en vermijd die verleiding irl. Online schrijf ik graag erotische verhalen en praat soms over seks met een man die ik leuk vind. Daar blijft het bij, geen ontmoeting, allebei geen twijfel over onze relatie. Dit geeft mij spanning, ik zou niet zonder willen.
Niemand wordt er ook slechter van, sterker, het stookt soms een vuurtje op dat in een lange relatie dreigt te doven. Daar profiteren onze partners van.
vrijdag 9 oktober 2020 om 11:09
Ik (vrouw) ben ook nog bevriend met een van mijn exen (2 relaties terug). Waarom zijn we vrienden, we hebben een diepe connectie opgebouwd en ik wilde die niet kwijt. Ik houd op een bepaalde manier nog wel van hem (maar ook van mijn moeder en beste vriendin). Maar ik zou echt nooit meer iets met hem willen. Vrienden blijven met een ex kan zeker, maar hoe dat bij jouw vriend is weet ik natuurlijk niet.
Mijn vorige relatie zei dat hij de vriendschap niet waardeerde, hij werd er onzeker van. Ik heb hem uitgelegd dat het puur vriendschap was, en stelde voor dat hij hem ontmoete. Dan kon hij zien dat het gewoon een aardige gozer is. Ik heb ook gezegd dat ik mijn vriendschap met mijn ex niet zou opgeven, omdat mijn relatie dat zo moeilijk vindt. Kom op zeg, we zijn toch volwassen? Je mag toch verwachten dat je partner je vertrouwd? Als je denk dat er echt iets niet aan de haak is, moet je met je vriend praten. Maar als er verder niks anders dan vriendschap tussen hun is, vind ik dat je hun band moet respecteren. Je vriend hoeft die vriendschap niet op te geven, omdat jij er moeite mee hebt. Dat ligt bij jou.
Mijn vorige relatie zei dat hij de vriendschap niet waardeerde, hij werd er onzeker van. Ik heb hem uitgelegd dat het puur vriendschap was, en stelde voor dat hij hem ontmoete. Dan kon hij zien dat het gewoon een aardige gozer is. Ik heb ook gezegd dat ik mijn vriendschap met mijn ex niet zou opgeven, omdat mijn relatie dat zo moeilijk vindt. Kom op zeg, we zijn toch volwassen? Je mag toch verwachten dat je partner je vertrouwd? Als je denk dat er echt iets niet aan de haak is, moet je met je vriend praten. Maar als er verder niks anders dan vriendschap tussen hun is, vind ik dat je hun band moet respecteren. Je vriend hoeft die vriendschap niet op te geven, omdat jij er moeite mee hebt. Dat ligt bij jou.
vrijdag 9 oktober 2020 om 11:11
Jij deed ook aan sexting met je ex tijdens de relatie en je maakte daar grapjes over tegen je nieuwe partner?aami325 schreef: ↑09-10-2020 11:09Ik (vrouw) ben ook nog bevriend met een van mijn exen (2 relaties terug). Waarom zijn we vrienden, we hebben een diepe connectie opgebouwd en ik wilde die niet kwijt. Ik houd op een bepaalde manier nog wel van hem (maar ook van mijn moeder en beste vriendin). Maar ik zou echt nooit meer iets met hem willen. Vrienden blijven met een ex kan zeker, maar hoe dat bij jouw vriend is weet ik natuurlijk niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 9 oktober 2020 om 11:16
Ik heb geen innig/veel contact met exen. Daarom vind ik het inderdaad ook wel wat vreemd voelen als mijn partner dat wel zou hebben. Maar dat contact klinkt niet helemaal onschuldig, of in ieder geval, het was niet helemaal onschuldig. Dat geeft nu dat nare gevoel. Als het vanaf het begin gewoon een gezellige vriendschap was zou ik haar eens willen ontmoeten en zou ik er niet wakker van liggen. Ik snap je daarom wel een beetje TO. Maar je weet nu niet zeker of het nog steeds over seks gaat. Je kan het vragen of het uitzoeken, hoe dan ook moet je er wel iets mee denk ik. Anders blijft het knagen.
vrijdag 9 oktober 2020 om 11:17
Nee, absoluut niet. Dat zou niet respectvol naar mijn huidige partner geweest zijn. Ik heb dat niet goed uit de OP opgemaakt. Sexting met een ex is not-done.viva-amber schreef: ↑09-10-2020 11:11Jij deed ook aan sexting met je ex tijdens de relatie en je maakte daar grapjes over tegen je nieuwe partner?

vrijdag 9 oktober 2020 om 11:26
anoniem1995 schreef: ↑09-10-2020 09:30oke, hoe je het zegt, kan ik me inderdaad voorstellen dat het zo overkomt. Ik denk dat ik niet de juiste woordkeuze heb gebruikt. Wat ik bedoel te zeggen is dat je als partners wel rekening mag houden met de mening van de ander. En als ik een mening heb die niet overeenkomt met zijn mening, betekent het niet dat ik "gelijk" heb en hij moet luisteren naar mij. Dat zou nogal raar zijn.Ik wil er over praten en samen tot een oplossing komen.
En welke mogelijke oplossing is er dan, als alternatief voor stoppen met dat appen? Want blijkbaar wil hij niet stoppen, anders had hij dat al gedaan. Gezien je vorige opmerkingen hierover verwacht ik dat hij denkt dat hij al geluisterd heeft naar jouw gevoel, door niet meer over seks te appen.
vrijdag 9 oktober 2020 om 12:04
Waarom wil je niet overkomen als jaloers? Dat ben je toch ook? En dat mag gewoon.hoor. je hoeft je niet beter voor te doen dan je bent.
Waarom zeg je niet tegen je vriend wat je hebt gezien? En waarom zei je in het begin niet dat je dat absoluut niet vind kunnen in jullie relatie en dat als hij van plan was daar mee door te gaan dat het ophield voor je? Waarom doe je alsof je er luchtig in staat?
Communicatie en eerlijk zijn over je gevoel naar jezelf en naar hem lijkt me stap 1.
Waarom zeg je niet tegen je vriend wat je hebt gezien? En waarom zei je in het begin niet dat je dat absoluut niet vind kunnen in jullie relatie en dat als hij van plan was daar mee door te gaan dat het ophield voor je? Waarom doe je alsof je er luchtig in staat?
Communicatie en eerlijk zijn over je gevoel naar jezelf en naar hem lijkt me stap 1.
vrijdag 9 oktober 2020 om 12:11
Ik dus ook. Waarom moet je sexuele getinte berichten naar andere mannen sturen? Is het om de aandacht? Weten dat je goed in de markt ligt? Mijn vriend geeft mij genoeg aandacht en ik hoef niet goed in de markt te liggen. Als alle andere mannen op de wereld mij afschrikwekkend zouden vinden maar mijn vriend vond me nog even fantastisch als nu... prima.

vrijdag 9 oktober 2020 om 14:04
Maar is het niet pas 'triest' als de ene partner de grenzen van de andere partner overgaat? Want als je er allebei oké mee bent, dan is het prima toch?abracadabra schreef: ↑09-10-2020 12:11Ik dus ook. Waarom moet je sexuele getinte berichten naar andere mannen sturen? Is het om de aandacht? Weten dat je goed in de markt ligt? Mijn vriend geeft mij genoeg aandacht en ik hoef niet goed in de markt te liggen. Als alle andere mannen op de wereld mij afschrikwekkend zouden vinden maar mijn vriend vond me nog even fantastisch als nu... prima.
vrijdag 9 oktober 2020 om 16:22
@abracadabra, ik snap dat het niet makkelijk is om je in te leven in de gevoelens van een ander. Zoals jij het formuleert lijkt het alsof ik zomaar seksueel getinte berichtjes ga sturen om aandacht te krijgen, dat is niet zo.
Ik ben erg geïnteresseerd in andere mensen en kan het beter vinden met mannen dan met vrouwen. Soms is duidelijk dat die persoon en ik ons tot elkaar aangetrokken voelen. Dan hebben we meestal voor 80% gewoon contact en 20% seksueel getint, als het zo uitkomt.
Voor mij, en voor veel anderen staat dit los van mijn relatie met mijn man. Ik houd van hem en wil absoluut geen ander, ik ben alleen wel nieuwsgierig naar andere mensen en houd van spanning en seks. Die combi leidt soms tot elkaar plagen via de app.
Ik snap dat het voor iemand anders moeilijk kan zijn om te begrijpen. Kijk eens naar celebrities met bloedmooie vrouwen, die dan vreemdgaan met een vrouw die veel minder knap ik. Dat laat wel zien dat zoiets niets met uiterlijk te maken heeft, met sommige mensen heb je seksuele aantrekkingskracht. Op dat moment geef je elkaar iets waar je behoefte aan hebt.
Oh en over alleen behoefte hebben aan aandacht van 1 persoon. Je kunt je hele leven dezelfde fantastische maaltijd eten, maar toch zin heb in die slechte hotdog of burger.
Ik ben erg geïnteresseerd in andere mensen en kan het beter vinden met mannen dan met vrouwen. Soms is duidelijk dat die persoon en ik ons tot elkaar aangetrokken voelen. Dan hebben we meestal voor 80% gewoon contact en 20% seksueel getint, als het zo uitkomt.
Voor mij, en voor veel anderen staat dit los van mijn relatie met mijn man. Ik houd van hem en wil absoluut geen ander, ik ben alleen wel nieuwsgierig naar andere mensen en houd van spanning en seks. Die combi leidt soms tot elkaar plagen via de app.
Ik snap dat het voor iemand anders moeilijk kan zijn om te begrijpen. Kijk eens naar celebrities met bloedmooie vrouwen, die dan vreemdgaan met een vrouw die veel minder knap ik. Dat laat wel zien dat zoiets niets met uiterlijk te maken heeft, met sommige mensen heb je seksuele aantrekkingskracht. Op dat moment geef je elkaar iets waar je behoefte aan hebt.
Oh en over alleen behoefte hebben aan aandacht van 1 persoon. Je kunt je hele leven dezelfde fantastische maaltijd eten, maar toch zin heb in die slechte hotdog of burger.

vrijdag 9 oktober 2020 om 17:42
Waar ik oprecht nieuwsgierig naar ben, hoe vind je het als je man zulke berichten stuurt naar een andere vrouw? Dit is pure nieuwsgierigheid hoor, ben gewoon benieuwd hoe je daar mee om gaat, misschien kan ik er nog wat van leren hahaPlayingTheAngel schreef: ↑09-10-2020 16:22@abracadabra, ik snap dat het niet makkelijk is om je in te leven in de gevoelens van een ander. Zoals jij het formuleert lijkt het alsof ik zomaar seksueel getinte berichtjes ga sturen om aandacht te krijgen, dat is niet zo.
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:43
Allemaal prima, maar weet je man ervan ? Anders is het wel degelijk illegaal tegenover hem. Ik zou dat niet kunnen zonder medeweten van vriendin. Ik schrijf overigens net als jij erotische verhalen, leuke spannende bezigheid en mijn vriendin leest ze ook. Maar interactie met andere vrouwen ? Nee, dan ga ik een grens over dus dat doe ik niet.PlayingTheAngel schreef: ↑09-10-2020 16:22@abracadabra, ik snap dat het niet makkelijk is om je in te leven in de gevoelens van een ander. Zoals jij het formuleert lijkt het alsof ik zomaar seksueel getinte berichtjes ga sturen om aandacht te krijgen, dat is niet zo.
Even OT: Als vriend zonder (voorafgaand) medeweten erotisch chat met andere meiden (of het nu zijn ex is of lerares), is hij net zo goed fout bezig. Praat erover met hem.
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:45
@roodkapje, omdat mijn man geen behoefte heeft aan seks met een andee Dat is moeilijk afspraken maken. Als we zouden afspreken dat het mag, maar ik de enige ben die hier gebruik van maakt dan voelt dit voor hem ongelijk/oneerlijk.
@anoniem1995, ik denk dat het een kwestie van vertrouwen is. We controleren elkaar nooit, dus ik zie niet met wie hij praat en waarover. Met het idee dat hij met andere vrouwen over seks praat heb ik geen probleem. Het zíen is alleen wellicht anders (het verschil tussen ratio en emotie). Daarom zoek ik er niet naar, dat is zijn privé en ik vertrouw hem dat dat niet nadelig is voor onze relatie. Andersom hetzelfde, hij kijkt niet naar mijn chats.
Volgens mij is de graadmeter om alleen naar je eigen relatie te blijven kijken. Zit dat goed? Ben je gelukkig? Is er geen afstand tussen jullie? Ben je intiem met elkaar? Kun je overal over praten?
Als dit allemaal goed zit, dan maakt het dus geen bal uit met wie je vriend/man praat/chat.
Voor mij een kwestie van vertrouwen dus. En zorgen dat mijn man altijd op de 1e plaats staat en dit ook zo ervaart.
@anoniem1995, ik denk dat het een kwestie van vertrouwen is. We controleren elkaar nooit, dus ik zie niet met wie hij praat en waarover. Met het idee dat hij met andere vrouwen over seks praat heb ik geen probleem. Het zíen is alleen wellicht anders (het verschil tussen ratio en emotie). Daarom zoek ik er niet naar, dat is zijn privé en ik vertrouw hem dat dat niet nadelig is voor onze relatie. Andersom hetzelfde, hij kijkt niet naar mijn chats.
Volgens mij is de graadmeter om alleen naar je eigen relatie te blijven kijken. Zit dat goed? Ben je gelukkig? Is er geen afstand tussen jullie? Ben je intiem met elkaar? Kun je overal over praten?
Als dit allemaal goed zit, dan maakt het dus geen bal uit met wie je vriend/man praat/chat.
Voor mij een kwestie van vertrouwen dus. En zorgen dat mijn man altijd op de 1e plaats staat en dit ook zo ervaart.
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:52