Vriend steunt mij niet vind ik...

09-10-2020 21:17 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen!

Ik hoop dat ik wat advies kan ontvangen... en misschien ook een stukje bevestiging. Alvast bedankt voor de reacties 🙏🏽!

Ik ben 23 en mijn vriend is 30. Wij zijn al een tijdje bij elkaar, maar wonen nog niet samen etc. Hij woont namelijk nog thuis. Ik ook. Zojuist heb ik mijn MBO 4 studie afgerond. Op dit moment ben ik op zoek naar een fulltime job en lijkt de financiële sector mij leuk. Helaas kom ik er steeds tegenaan dat er toch een HBO opleiding wordt gevraagd. Mede door die rede, maar ook andere... twijfel ik toch om volgend jaar een HBO opleiding te volgen. Dit, omdat het op langer termijn misschien mijn kansen groter maakt en studeren altijd goed is. Ik ben nog jong. Mijn vriend keurt dit niet goed en wil mij hier niet in steunen. Hij is zelfs zo goed als klaar met deze relatie en roept gemene dingen. Hij zegt dat hij zijn leven niet wil vergooien voor een 4-jarige studie. Hij zegt dat ik lui ben en wil studeren? En dat ik niet ambitieus ben. Ook zegt hij dat hij ellende zal krijgen erdoor en dat het de makkelijke weg is. Dat ben ik juist heel erg, ambitieus. En makkelijk is het niet. Daarnaast geeft hij aan dat hij een vrouw wil i.p.v. een meisje. Zelf woont hij nog thuis... heeft hij nooit een studie afgerond. Hij geeft aan dat zijn familie allemaal een MBO diploma hebben en goed verdienen en dat genoeg is. Maar ik ben ik... en in mijn familie wordt een studie wel gewaardeerd. Daarnaast heb ik nog 1 jaar de tijd en denk ik er nog over na. Helaas merk ik dat hij me erg naar beneden haalt. Eigenlijk ben ik er zelf ook klaar mee. Hij haalt me vaker naar beneden en zegt dat ik niks kan. Hij vindt dat we iets moeten opbouwen en dat mijn studie dat stopt. Ik had dit nooit verwacht... wat vinden jullie?
Waarom ben je met iemand die je naar beneden haalt en gemene dingen roept?

In een leuke relatie steun je elkaar, praat je rustig over dingen en kwets je elkaar niet expres.

Dit is helemaal geen leuke relatie.

Maak het uit, ga lekker verder studeren en wellicht kruist er iemand je pas die veel beter bij je past en wel leuk en steunend is.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Als jij die HBO opleiding wilt doen : doen! Zeker wel dat het je kansen vergroot en je bent pas 23.
Als je vriend je niet kan steunen hier in, is hij je niet waard.
Gozer van 30 die nog bij pa en ma woont. Alleen dat moet je al niet willen joh.
Wat goed dat je door wil studeren.
Ik denk dat dit een hele goede keuze is.

Wat je vriend betreft; ik weet niet precies wat zijn probleem is, maar het klinkt een beetje alsof hij niet wil dat jij een HBO diploma krijgt. Wellicht voelt hij zich dan minderwaardig?

Ik vind hem niet aardig en jaloers klinken, hij haalt je naar beneden en wil van alles, maar gaat voorbij aan wat jij allemaal wil.

Je bent nog jong en ik zou voor jezelf en jouw toekomst kiezen.

Daar maakt hij helaas geen deel van uit. Iemand die je niet steunt, onaardig is en je naar beneden haalt is niet de man waar je nog 50-60 mee wil doorbrengen.
Hij kan er niet mee omgaan dat zijn vriendin hoger opgeleid is. Wat een sneu figuur.
Met iemand die gemeen tegen je is, je in de weg staat ipv steunt en je naar beneden haalt moet je sowieso geen relatie willen. Je bent meer waard.
Die studie wel gaan doen natuurlijk.
Ik heb nog steeds spijt dat ik mijn studie nooit heb afgemaakt, (dat was toen mijn eigen beslissing trouwens, maar toch)
Ik heb een hele fijne baan hoor, daar niet van, maar mijn mogelijkheden zijn een stuk beperkter dan als ik het had afgemaakt.

Relaties komen en gaan, dit is jouw leven, dus jij bepaalt wat je ermee gaat doen, Je vriend heeft daar helemaal niets over te zeggen, en een fijne partner zou je juist aanmoedigen om toch verder te gaan studeren, je verder te ontwikkelen, en je daar de ruimte voor geven.
En wat jouw vriend zegt, is ook helemaal niet de standaard, de meeste mensen zouden het juist een goed idee vinden om verder te studeren, dus laat je niet uit het veld slaan, en ga ervoor.
Dit is geen leuke man, laat je in het leven met dit soort dingen nooit door een man tegenhouden. Een goede opleiding neem je altijd mee, de meeste mannen in je leven zijn tijdelijk.
Lorrelies schreef:
10-10-2020 06:43
Waarom ben je met iemand die je naar beneden haalt en gemene dingen roept?

In een leuke relatie steun je elkaar, praat je rustig over dingen en kwets je elkaar niet expres.

Dit is helemaal geen leuke relatie.

Maak het uit, ga lekker verder studeren en wellicht kruist er iemand je pas die veel beter bij je past en wel leuk en steunend is.
Hier heb ik niks aan toe voegen, behalve dat jouw vriend een ontzettende luie, gemakzuchtige eikel is TO.
Je bent meer waard hoor...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 10-10-2020 07:23
1.93% gewijzigd
Je vriend heeft verkering met je omdattie niks op de rit heeft en vrouwen van zijn eigen leeftijd dat niet accepteren omdat die al wel een fase verder zijn. Ga gewoon lekker je opleiding doen. Hij is gewoon bang dat je doorkrijgt wat een sukkel hij is omdat je hem voorbij gaat stomen.
Ga die studie doen en dump je vriend. Maar echt. Hij is niet goed voor je, ook niet als hij verder heel lief is.
Dus je wil een HBO studie doen om meer mogelijkheden te krijgen en daarom ben je niet ambitieus? :wtf:
Ga die studie doen en zoek een leuke vriend die je wel steunt!
Doe opmerkingen hebben niks met jou te maken, maar alles met hemzelf.
Lekker die opleiding gaan doen, laat je door hem niet tegenhouden.
Je vriend zou juist trots op je moeten zijn dat je nog verder wil leren! En als hij echt zijn verstand zou gebruiken, zou hij begrijpen dat jouw studie ook jullie in de toekomst zou helpen!!!

Maar volgens mij gebruikt hij zijn verstand ook niet echt heel veel met die opmerkingen van hem. Hij klinkt als iemand die zijn eigen onzekerheden op jou af reageert, zichzelf beter wil voelen door jou klein te maken. Hij zegt dat hij een vrouw wil ipv een meisje, dan moet hij zich als een man gaan gedragen en niet als een klein kind gedragen.

Ga die studie doen als jij dat wil! En neem jouw relatie eens goed onder de loep, voel je je waardevol, gerespecteerd en sterker in deze relatie? Ik krijg de indruk dat dit weer een geval is die bang is voor zijn eigen minderwaardigheid en dat projecteert op jou en je klein maakt. Je bent meer waard dan dat. Ik ben bang dat als je bij hem blijft, je nog maar een schim van jezelf wordt.

En een studie is altijd goed voor je toekomst, het opent meer deuren, beter nu leren dan straks misschien naast je werk of spijt ervan krijgen later.
Dumpen die gozer en doorstuderen. Een vriend hoort je niet naar beneden te halen maar juist te steunen. Ook als het niet zijn beslissing zou zijn. Hij gaat je niet gelukkig maken. Hij heeft je alleen nodig om uit huis te komen. Als jij verder gaat leren gaat dat hem niet lukken. Dus doorstuderen en een leuke man zoeken die jou gelukkig wil zien.
Een keer is genoeg.
Ik zou echt die HBO studie gaan doen, en terwijl je daar mee bezig bent, kom je er zeker achter dat deze "man" niet bij jou past omdat hij je naar beneden wilt halen en dan kom je vast wel een leuker exemplaar tegen.
Hij klinkt helemaal niet leuk!
Ga voor de HBO studie als dat is wat jij wil en ga voor je eigen geluk.
Een vriend die zo tegen jou doet daar moet je geen toekomst mee willen, dat gaat alleen maar ellende opleveren.
ga studeren, probeer op deze leeftijd zo veel mogelijk diplomas bij elkaar te harken....
Ik zeg studeren en deze zakkenwasser dumpen. Je hebt niets aan iemand die je zo naar beneden haalt.
Laat je niet gek maken, als jij een hbo-studie wilt gaan doen, moet je dat echt doen. Je vergooit je leven helemaal niet als je een extra studie doet. En ik vind je juist heel ambitieus klinken! Je moet je echt niet naar beneden laten halen door hem.

Is hij bang dat je misschien wel beter gaat verdienen of veel hoger geschoold bent dan hij? Ik vind hem juist heel kinderachtig klinken.

Hij klinkt overigens niet als een leuk persoon, sorry. Als ik tegen mijn partner zou zeggen dat ze haar leven vergooit als ze studeert, dan weet ik zeker dat ik de vraag krijg of ik wel helemaal lekker ben. Studeren is altijd hartstikke goed, vooral als je nog zo heerlijk jong bent. Je krijgt er echt spijt van als je het niet doet!
Ik zou er nog even de uni achteraan doen ook, om die bokkenlul te pesten. Bahbah.
De reacties zijn niet voor niets allemaal hetzelfde.

Studeren plaatst jou in een veel betere positie op de arbeidsmarkt, en aangezien je nog een jaar of 50 op die markt aan de slag moet, zou ik dat dus zeker doen!

Er is helemaal niets mis met een MBO-diploma en voor sommigen is er niet meer weggelegd. Zij redden zich vaak ook prima, en dat is echt geen schande. Maar als je wel meer kunt, is het gewoon zonde om het te laten. En zeker voor een vriendje.

En voor wat betreft dat vriendje zou ik nog eens heel goed nadenken of hij wel bij jou past. Iemand die jou naar beneden haalt en probeert te remmen in jouw ontwikkeling is niet iemand die van je houdt en het beste met jou voor heeft. Bovendien lijkt hij alleen in de korte termijn te kunnen denken, terwijl jij juist de lange termijn overziet.
Ga lekker studeren. je bent jong genoeg, en volgens mij is je vriend of dom, of jaloers....

En kijk naar jullie relatie.... want hij kling niet als een begripvolle lieve partner!
Tja hij wil niet dat jij 'beter' bent dan hij, jaloers/onzekerheid/afgunst/bezitterigheid en nog meer van die negatieve dingen. Ik zie dit als een manier om je klein te houden, hij is mi bang dat je hem voorbijstreeft en dat trekt zijn ego niet. Das geen liefde hoor, bah...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven