Help!
zaterdag 10 oktober 2020 om 12:01
Ik heb even een ander account aangemaakt om herkenbaarheid te voorkomen.
Mijn man en ik zijn bijna 10 jaar getrouwd en hebben één schoolgaande dochter. Mijn man heeft een fulltime baan met veel verantwoordelijkheid, maar hij mag veel vanuit huis werken en is elke avond en het weekend meestal wel thuis. Ik heb eveneens een fulltime baan, alhoewel veel tijd verloren gaat aan het combineren met het moederschap en het huishouden. Vaak ben ik tot laat in de avond ook aan het werk.
Mijn man praat minzaam over mijn baan en snapt niet dat ik tot 's avonds laat vaak nog aan het werk ben. Ook niet als ik vertel dat ik 's middags mijn dochter moest ophalen van school, eten moest koken, etc. Hij helpt me graag herinneren aan de tijd dat ik meer verdiende dan hem en laat het niet na om te vertellen dat het nu andersom is.
Mijn werk is belangrijk voor mij. Ik krijg er de waardering voor wie ik ben als persoon en als collega, terwijl ik thuis voor mijn gevoel niet echt de waardering krijg. Ik heb het idee dat alles wat ik doe in en om het huis niet gezien wordt. Wat wel gezien wordt zijn vaak de negatieve dingen: een overhemd dat niet gestreken is, een kind dat vieze mondhoeken heeft of een - in zijn ogen - exorbitante uitgave. Ik krijg serieus maandelijks Excel-lijstjes van ons huishoudboekje doorgestuurd, mét bijbehorende adviezen. Dat meneer zelf zo'n 50-70 euro wijn per week drinkt is overigens onbespreekbaar.
Ik merk dat ik steeds vaker veel liever achter de laptop zit te werken 's avonds. Dan hoef ik me niet te ergeren aan de zinloze filmpjes die hij kijkt, de hoeveelheid alcohol die hij drinkt en ik hoef niet bang te zijn dat hij méér van mij verwacht dan ik hem wil geven. Want seks met iemand die halfdronken is, is weinig opwindend. De laatste tijd is dat steeds vaker reden tot ruzie. Ik wil me gewoon gewaardeerd en begeerd voelen, maar meneer lijkt dat niet te willen snappen.
Wie herkent dit gevoel en wat heb je eraan gedaan?
Mijn man en ik zijn bijna 10 jaar getrouwd en hebben één schoolgaande dochter. Mijn man heeft een fulltime baan met veel verantwoordelijkheid, maar hij mag veel vanuit huis werken en is elke avond en het weekend meestal wel thuis. Ik heb eveneens een fulltime baan, alhoewel veel tijd verloren gaat aan het combineren met het moederschap en het huishouden. Vaak ben ik tot laat in de avond ook aan het werk.
Mijn man praat minzaam over mijn baan en snapt niet dat ik tot 's avonds laat vaak nog aan het werk ben. Ook niet als ik vertel dat ik 's middags mijn dochter moest ophalen van school, eten moest koken, etc. Hij helpt me graag herinneren aan de tijd dat ik meer verdiende dan hem en laat het niet na om te vertellen dat het nu andersom is.
Mijn werk is belangrijk voor mij. Ik krijg er de waardering voor wie ik ben als persoon en als collega, terwijl ik thuis voor mijn gevoel niet echt de waardering krijg. Ik heb het idee dat alles wat ik doe in en om het huis niet gezien wordt. Wat wel gezien wordt zijn vaak de negatieve dingen: een overhemd dat niet gestreken is, een kind dat vieze mondhoeken heeft of een - in zijn ogen - exorbitante uitgave. Ik krijg serieus maandelijks Excel-lijstjes van ons huishoudboekje doorgestuurd, mét bijbehorende adviezen. Dat meneer zelf zo'n 50-70 euro wijn per week drinkt is overigens onbespreekbaar.
Ik merk dat ik steeds vaker veel liever achter de laptop zit te werken 's avonds. Dan hoef ik me niet te ergeren aan de zinloze filmpjes die hij kijkt, de hoeveelheid alcohol die hij drinkt en ik hoef niet bang te zijn dat hij méér van mij verwacht dan ik hem wil geven. Want seks met iemand die halfdronken is, is weinig opwindend. De laatste tijd is dat steeds vaker reden tot ruzie. Ik wil me gewoon gewaardeerd en begeerd voelen, maar meneer lijkt dat niet te willen snappen.
Wie herkent dit gevoel en wat heb je eraan gedaan?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.

zaterdag 10 oktober 2020 om 18:14
En terecht natuurlijk in dit geval. Daar hoeft TO haar man niet eens meneer voor te noemen. Erger nog, als het mijn man was zou ik hem teringlijer noemen, dus meneer valt nogal mee.

zaterdag 10 oktober 2020 om 18:17
Misschien drinkt ie per week wel een halve fles van 140 euro, we weten het niet. Voor de rest is het natuurlijk een eikel eerste klas.
En ik begrijp werkelijk niet waarom mensen niet op de OP ingaan maar meteen heel viva-esk aanslaan op dat meneer, hahaha hihihi.

zaterdag 10 oktober 2020 om 18:34
Inderdaad, zeker als het flessen van 4 á 5 euro zijn. Maar wellicht heeft hij een dure wijnsmaak
zaterdag 10 oktober 2020 om 18:43
Niet om het een of ander, maar een man die zijn vrouw er steeds op wijst dat hij nu "lekker meer centjes verdient dan zij nu", is wel erg kleinzielig. En verder heeft hij een gratis huisvrouw, maar goed, dat doe je zelf, daar ben je zelf bij.
Ik had sowieso een werkster genomen, want het is eigenlijk gekkenwerk. Logisch dat je het huishoudelijk werk waaruit weinig rendement komt (en dat is normaal) niet zo leuk vindt als je werk. Dan moet je ook niet minder gaan werken, maar minder huishoudelijk werk gaan doen.
En tsja, wat je met je man aan moet..... ik weet het niet. Hij klinkt niet zo leuk.
Als je je relatie wilt redden, zie ik maar een mogelijkheid, helicopterview. In de vorm van relatietherapie bijvoorbeeld. Dan kun je je verhaal kwijt bij een objectief iemand en die kan hem doen overtuigen waar jij dat zelf niet kan omdat je te dichtbij staat.
Ik had sowieso een werkster genomen, want het is eigenlijk gekkenwerk. Logisch dat je het huishoudelijk werk waaruit weinig rendement komt (en dat is normaal) niet zo leuk vindt als je werk. Dan moet je ook niet minder gaan werken, maar minder huishoudelijk werk gaan doen.
En tsja, wat je met je man aan moet..... ik weet het niet. Hij klinkt niet zo leuk.
Als je je relatie wilt redden, zie ik maar een mogelijkheid, helicopterview. In de vorm van relatietherapie bijvoorbeeld. Dan kun je je verhaal kwijt bij een objectief iemand en die kan hem doen overtuigen waar jij dat zelf niet kan omdat je te dichtbij staat.
zaterdag 10 oktober 2020 om 19:45
Hij is dus ronduit onaardig, als hij je nu onder je neus wrijft dat hij meer verdient. En jij werkt ook fulltime en strijkt zijn overhemden?? En krijgt daar commentaar op?? En jij doet alle boodschappen?
Laat het hem allemaal lekker zelf doen als ie het zoveel beter kan... Of je er dan bij blijft of juist weg gaat is aan jou.
Laat het hem allemaal lekker zelf doen als ie het zoveel beter kan... Of je er dan bij blijft of juist weg gaat is aan jou.
bloem1970 wijzigde dit bericht op 10-10-2020 19:46
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.30% gewijzigd

zondag 11 oktober 2020 om 00:10
Ik zou hem elke maand een rekening sturen voor het hh werk en hem er voor laten betalen.
Als hij er niet voor wil betalen wast en strijkt hij zijn eigen zooi maar fijn.
Ik zou alles wat met hem te maken heeft lekker laten en hem er zelf voor op laten draaien.
Maar wat ik in de eerste plaats zou doen was me inschrijven voor een woning als ik nog niet ingeschreven stond ,een voor hem onzichtbaar spaarpotje maken,belangrijke papieren copyeren en als het te lang duurd op de particuliere markt zoeken naar een woning,zorgen dat de belangrijkste dingen ingepakt zijn en vertrekken als hij op zijn werk is.
Als hij er niet voor wil betalen wast en strijkt hij zijn eigen zooi maar fijn.
Ik zou alles wat met hem te maken heeft lekker laten en hem er zelf voor op laten draaien.
Maar wat ik in de eerste plaats zou doen was me inschrijven voor een woning als ik nog niet ingeschreven stond ,een voor hem onzichtbaar spaarpotje maken,belangrijke papieren copyeren en als het te lang duurd op de particuliere markt zoeken naar een woning,zorgen dat de belangrijkste dingen ingepakt zijn en vertrekken als hij op zijn werk is.

zondag 11 oktober 2020 om 00:14
Misschien zijn het 2 dure flessen, ipv 15 goedkope.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 oktober 2020 om 00:16

zondag 11 oktober 2020 om 00:26
blijfgewoonbianca schreef: ↑11-10-2020 00:16Uitprinten, bewaren tot je een stapeltje hebt, touwtje er door en in het toilet ophangen.
Goeie

zondag 11 oktober 2020 om 00:28
Mag je even lekker zelf bepalen hoe je poept? Mijn hemel zeg, dat je daarop let als partner.
Hoe reageer je daarop als hij zulke dingen zegt of lijstjes stuurt? Trek je je dat ook echt aan?
Vind je dan zelf dat je er iets mee moet?
Sorry maar dit is echt wel heeel verknipt hoor.
Mijn man hoeft echt niet met zulke fratsen aan de komen.
Hoe reageer je daarop als hij zulke dingen zegt of lijstjes stuurt? Trek je je dat ook echt aan?
Vind je dan zelf dat je er iets mee moet?
Sorry maar dit is echt wel heeel verknipt hoor.
Mijn man hoeft echt niet met zulke fratsen aan de komen.

zondag 11 oktober 2020 om 10:02
DontYouHatePants schreef: ↑10-10-2020 14:13Dus jullie hebben allebei een fulltime baan, maar jij moet dit nog combineren met het huishouden en de zorg voor een kind?
Doet hij zelf verder ook nog iets om een aandeel te leveren behalve zijn baan?
Hij brengt haar 's ochtends naar school en rijdt dan door naar zijn werk. 's Avonds eten we wel zoveel mogelijk samen. Onze dochter wil niet door hem naar bed gebracht worden. Een hele enkele keer laat ze het toe, maar het gaat met veel pijn en moeite en drama.
DontYouHatePants schreef: ↑10-10-2020 14:13Klinkt erg ongezellig, jij die wegkruipt achter je laptop om niet bij je (half)dronken partner te hoeven zijn die dan misschien ook nog seks van je wil terwijl je net nog even bent afgezeken.
Dit inderdaad.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
zondag 11 oktober 2020 om 10:03
humanista schreef: ↑10-10-2020 14:13Je strijkt zijn overhemden, dat vind ik zo raar. Waarom doe je dat? Waarom zou je dat willen? Ik begrijp daar niets van. Jullie hele relatie is zo scheef als wat en jij hebt daarmee ingestemd. Allebei fulltime werken is allebei evenveel voor dochter zorgen en het huishouden doen. Iedere dag een fles wijn hoort daar niet bij, gatver.
Geen idee eigenlijk. Het is zo gegroeid. Vlak na de zwangerschap kreeg hij promotie op het werk en ging hij meer werken. Als vanzelf nam ik het toen in huis verder over.
zondag 11 oktober 2020 om 10:05
Gemiddeld genomen een drie-kwart fles per dag zeker.
zondag 11 oktober 2020 om 10:14
Wat een k*tvent. Ik zou er geen trek in hebben. Wat is hier nog leuk aan en waarom gun je jezelf geen beter leven? Zo'n kerel die elke dag zuipt, seks verwacht en jou even vertelt hoe je moet leven en zijn... is toch verre van liefdevol en respectvol? Dat zie je toch hopelijk wel? Wat zou je een vriendin adviseren als zij zo'n vent zou hebben? Ga weg bij hem. Je dochter krijgt een heel verkeerd voorbeeld zo, moet je ook niet willen. Als je het zelf niet aankan om weg te gaan, doe het dan voor je kind. Plan/spaar/regel alles achter zijn rug om en ga weg.
zondag 11 oktober 2020 om 10:21
Overweldigend.
Ik ben blij dat ik het topic geopend heb, want alhoewel ik zie dat het niet goed zit tussen ons, is het wel fijn om daar ook de bevestiging van te krijgen. Ik heb mijn verhaal natuurlijk ook met wat mensen om me heen gedeeld, maar ik merk gewoon dat iedereen zijn agenda heeft. Mijn moeder is heel traditioneel en christelijk opgevoed en ziet sowieso niets in scheiden, dus ik liep daar tegen een muur van onbegrip op. De partner van mijn beste vriendin is een goede vriend van mijn man, dus mijn vriendin houdt zich zoveel mogelijk afzijdig van de discussie.
Verder heb ik één collega waarmee ik heel goed kan praten - misschien nog wel beter dan met wie dan ook - en hij denkt ook dat een scheiding aanstaande is.
Ik weet het echt niet meer.
zondag 11 oktober 2020 om 10:24
knolselder schreef: ↑11-10-2020 10:13Waarom wil je bij hem blijven?
Doen jullie nog dingen samen?
Die lijsten zouden er voor mij echt te veel aan zijn.....
We hebben vorig jaar nog een huis samen gekocht. Al mijn spaargeld zit erin en als we nu het huis te koop zouden zetten dan is het maar de vraag of ik snel iets nieuws en betaalbaars kan vinden. En we zullen zeker verlies gaan maken op de verkoop, al is dat te overzien.
We gaan af en toe nog uit eten samen en als gezin zijn we dit jaar nog drie weken op vakantie aan zee geweest. Ik heb echt genoten van de vakantie, maar weer niet of dat komt doordat ik echt toe was aan vakantie of dat we als gezin op vakantie zijn geweest. Voor de rest kijken we 's avonds soms nog wel een film samen.
zondag 11 oktober 2020 om 12:31
The devil is in the details... Waarom is het relevant voor ons om te weten dat je met je collega misschien wel beter kan praten dan met wie dan ook?
zondag 11 oktober 2020 om 13:45
Heb je gevoelens voor hem? En hij voor jou?
Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat je een stuk beter af bent zonder man die je zo kleineert en minacht. Maar probeert die collega nu een voet tussen de deur te krijgen? Want dat lijkt me ook niet zo sjiek.
zondag 11 oktober 2020 om 13:48
Eens. Waarom zou je nog samen blijven met zo iemand? Voor het kind? Als kind van gescheiden ouders kan ik vertellen dat dat beter is dan ouders die niets om elkaar geven.doornroosje9 schreef: ↑10-10-2020 14:21Je krijgt commentaar over het strijken van zijn overhemden en krijgt lijstjes doorgestuurd?
En je hebt het strijkijzer nog niet naar zijn hoofd gegooid (ja, hier zou ik ontzettend pissig van worden) en hem nog niet keihard uitgelachen?