Online quiz maken
zondag 11 oktober 2020 om 12:01
Goedemorgen! voor mijn studie wil ik graag een eenvoudige quiz maken voor ouderen over diabetes.
Ik ben al even aan het zoeken maar er is veel aanbod en misschien weet iemand van jullie gewoon iets dat heel erg geschikt is.
Mijn 'eisen'
-Het moet GROOT en duidelijk in beeld kunnen, op een tablet of laptop
-Single player, dus geen kahoot denk ik
-Ik vind het leuk als je invloed hebt op het 'antwoord' scherm. Dus een leuk plaatje of een mooi aanvullend feit kunnen toevoegen.
Bijvoorbeeld:
Als je diabetes hebt mag je geen suiker meer eten
a. Nee, helemaal niet
b. Ja, zoveel ik wil
c. Suiker mag wel zolang het binnen een gezond voedingspatroon past
Het juiste antwoord is dan C en dan vind ik het leuk als ik daar een plaatje van de schijf van 5 of een vrolijke oudere met een taartje bij kan plaatsen bijvoorbeeld.
Iemand ideeen?
Ik ben al even aan het zoeken maar er is veel aanbod en misschien weet iemand van jullie gewoon iets dat heel erg geschikt is.
Mijn 'eisen'
-Het moet GROOT en duidelijk in beeld kunnen, op een tablet of laptop
-Single player, dus geen kahoot denk ik
-Ik vind het leuk als je invloed hebt op het 'antwoord' scherm. Dus een leuk plaatje of een mooi aanvullend feit kunnen toevoegen.
Bijvoorbeeld:
Als je diabetes hebt mag je geen suiker meer eten
a. Nee, helemaal niet
b. Ja, zoveel ik wil
c. Suiker mag wel zolang het binnen een gezond voedingspatroon past
Het juiste antwoord is dan C en dan vind ik het leuk als ik daar een plaatje van de schijf van 5 of een vrolijke oudere met een taartje bij kan plaatsen bijvoorbeeld.
Iemand ideeen?
zondag 11 oktober 2020 om 12:15

zondag 11 oktober 2020 om 14:21
Kun je niet gewoon een quiz op powerpoint projecteren en dan de mensen bordjes van een bepaalde kleur in de lucht laten houden voor het juiste antwoord? Of is je doelgroep zo digi vaardig dat meespelen per telefoon geen problemen oplevert? Ik gebruik zelf meestal Socrative trouwens.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin