Pil vergeten dag 5 en 12, licht bloedverlies week voor nod

11-10-2020 17:39 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Zoals de titel al zegt ben ik deze maand de pil vergeten op dag 5 (week 1) en dag 12 (week2).
Gemeenschap gehad in de dagen voor het vergeten van de 1e en 2e pil.

Ik zou over 3 dagen dus as woensdag mijn stopweek hebben, en wordt dan meestal op dag 4 ongesteld. Nu had ik gisteren al buikkrampen en een halve dag ongeveer heel licht bloedverlies, maar alleen tijdens het afvegen een klein vlekje. Vandaag geen bloed meer maar wel nog wat krampen. Denken jullie dat er sprake kan zijn van een zwangerschap? Het duurt nog even voordat ik kan testen natuurlijk :)

Ps. Ben (obviously gezien slikken vd pil) niet bezig met zwanger worden maar mocht het zo zijn, zou het altijd welkom zijn).

Alvast bedankt!☺
anoniem_306263 wijzigde dit bericht op 11-10-2020 17:40
Reden: Typfout ;)
0.14% gewijzigd
True that my eyes are blue,
quite the same as you.
Would you want me to
be a fool like you?
Wat staat er in de bijsluiter?

Heb je je vergeten pillen alsnog ingenomen? Zo ja, was dat binnen 12 uur nadat je hem eigenlijk in had moeten nemen?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
sunshineandblueskies schreef:
11-10-2020 17:41
Wat staat er in de bijsluiter?

Heb je je vergeten pillen alsnog ingenomen? Zo ja, was dat binnen 12 uur nadat je hem eigenlijk in had moeten nemen?
Dat weet ik dus niet zeker, maar ik geloof dat ik bij de eerste vergeten pil pas de volgende dag savonds weer een heb ingenomen. Bijsluiter zegt: meerdere pillen in deze strio vergeten? Neem contact op met arts.

Ik had gedacht dat het wel los zou lopen, ben wel vaker wat slordig geweest met innemen. Maar nu toch wat twijfels ivm klachten gister
anoniem_306263 wijzigde dit bericht op 11-10-2020 17:45
23.21% gewijzigd
quite the same as you.
Would you want me to
be a fool like you?
LJSS schreef:
11-10-2020 17:43
Dat weet ik dus niet zeker, maar ik geloof dat ik bij de eerste vergeten pil pas de volgende dag savonds weer een heb ingenomen

Nou begin eens even met je bijsluiter te lezen dan. Daar staat altijd zo'n stukje met 'pil vergeten?' en dan per week wat eventueel de gevolgen zijn. Wat staat daar?
En over die vergeten pillen, je hebt dus de pillen die je vergeten bent helemaal niet ingenomen? Je hebt ze gewoon overgeslagen?
Vergeet je ook om je tanden te poetsen?
ik geef mn bek ook maar een douw
https://www.thuisarts.nl/anticonceptiep ... l-vergeten
Madeliefjees schreef:
11-10-2020 17:45
Vergeet je ook om je tanden te poetsen?
Vergeet je ook om eens stil te zijn wanneer je niks nuttigs toe te voegen hebt?
quite the same as you.
Would you want me to
be a fool like you?
Je moet even lezen wat er staat bij 'pil vergeten week 1' en week 2.

Afgaand op wat ik kon vinden op thuisarts is er een mogelijkheid dat je zwanger bent.
sunshineandblueskies schreef:
11-10-2020 17:48
Je moet even lezen wat er staat bij 'pil vergeten week 1' en week 2.

Afgaand op wat ik kon vinden op thuisarts is er een mogelijkheid dat je zwanger bent.
Er staat dat je de vergeten pil moet innemen dus zonodig 2 pillen. En volgende 7 dagen extra beschermingsmiddelen. Dat heb ik dus niet gedaan.

Ik dacht gisteren dat het mogelijk een doorbraakbloeding kon zijn, maar duurde zo kort en was zo weinig dat ik nu toch ben gaan twijfelen.
quite the same as you.
Would you want me to
be a fool like you?
LJSS schreef:
11-10-2020 17:52
Er staat dat je de vergeten pil moet innemen dus zonodig 2 pillen. En volgende 7 dagen extra beschermingsmiddelen. Dat heb ik dus niet gedaan.

Ik dacht gisteren dat het mogelijk een doorbraakbloeding kon zijn, maar duurde zo kort en was zo weinig dat ik nu toch ben gaan twijfelen.

Week 1 van de pilstrip (2e pil niet binnen 12 uur geslikt)

Neem de laatst vergeten pil alsnog zo snel mogelijk in.
Heb je in de 5 dagen vóór de tweede vergeten pil onbeschermde seks gehad? Dan heb je kans dat je zwanger wordt.

Week 2 van de pilstrip (2e vergeten pil niet binnen 12 uur geslikt)

Neem de tweede vergeten pil alsnog zo snel mogelijk in.
Neem de volgende pil wel weer op tijd (binnen 12 uur na je vaste tijd).
Maak de strip af.
Je blijft tegen zwangerschap beschermd. Een extra voorbehoedmiddel is niet nodig.

Dit staat dus op thuisarts. Ik zou dan woensdag toch maar een zwangerschapstest gaan doen als ik jou was. Of morgenochtend al een early test.
LJSS schreef:
11-10-2020 17:43
Ps. Ben (obviously gezien slikken vd pil) niet bezig met zwanger worden maar mocht het zo zijn, zou het altijd welkom zijn).

Ik had gedacht dat het wel los zou lopen, ben wel vaker wat slordig geweest met innemen. Maar nu toch wat twijfels ivm klachten gister
Weet je partner dit ook? En zou hij ook blij zijn met een kind.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Daar begrijp ik nou niets van.
Een kind zou welkom zijn..................
Waarom slik je dan de pil?
Omdat je liever nog niet voor het echie gaat en daarom kiest voor een "ongelukje"?
Tickel schreef:
11-10-2020 17:53
Kan ook nog ja.
Een partner die voor een voldongen feit wordt gesteld en zij kan onmogelijk voor een abortus kiezen.
Tickel schreef:
11-10-2020 17:53
Ja, en ja. Misschien even schrikken maar hij wil dolgraag papa worden. Hadden besproken ergens volgend jaar ervoor te gaan (proberen), praten er al veel over, wonen samen, allebij vast contract etc.

En hij weet ervan, van het vergeten van de pil en het korte bloedverlies gisteren. En ookal stond het voor nu nog niet op de planning, zou meer dan welkom zijn.
quite the same as you.
Would you want me to
be a fool like you?
hannaa46 schreef:
11-10-2020 17:56
Daar begrijp ik nou niets van.
Een kind zou welkom zijn..................
Waarom slik je dan de pil?
Omdat je liever nog niet voor het echie gaat en daarom kiest voor een "ongelukje"?
Jezus wat een fijne reacties hier zeg! En wat een insinuaties.

Even heel veel aan mijn hoofd gehad waardoor ik het ben vergeten... en da's wat anders dan bewust niet innemen en kiezen voor een 'ongelukje' .

Wat motiveert jou om zo'n nare reactie te plaatsen, vraag ik mij af?
quite the same as you.
Would you want me to
be a fool like you?
Neem zwanger worden dan serieus.
Door van te voren foliumzuur te gaan gebruiken, geen alcoholische dranken nuttigen en niet meer te roken.
hannaa46 schreef:
11-10-2020 18:07
Neem zwanger worden dan serieus.
Door van te voren foliumzuur te gaan gebruiken, geen alcoholische dranken nuttigen en niet meer te roken.
Rook niet, drink nauwelijks. En nam uiteraard geen foliumzuur aangezien ik er niet mee bezig was ;)
quite the same as you.
Would you want me to
be a fool like you?
Er valt weinig over te zeggen. Het kan een doorbraakbloeding zijn, het kan een innestelbloeding zijn.. je zal toch even af moeten wachten.
LJSS schreef:
11-10-2020 18:09
Rook niet, drink nauwelijks. En nam uiteraard geen foliumzuur aangezien ik er niet mee bezig was ;)
Dus als het nou loos alarm is, wel gaan gebruiken.
Of als je zwanger worden toch nog een jaartje uit wil stellen, extra anticonceptie gebruiken als je de pil vergeten bent.
hannaa46 schreef:
11-10-2020 18:14
Dus als het nou loos alarm is, wel gaan gebruiken.
Of als je zwanger worden toch nog een jaartje uit wil stellen, extra anticonceptie gebruiken als je de pil vergeten bent.

Doe eens even rustig zeg. Je gaat meteen vol op de man met insinuaties en aannames.
TO is niet echt slim geweest nee, maar dat zal ze zelf ook wel weten. Maar ze is jou (ons) geen verantwoording verschuldigd hoor.
LJSS schreef:
11-10-2020 18:02
Jezus wat een fijne reacties hier zeg! En wat een insinuaties.

Even heel veel aan mijn hoofd gehad waardoor ik het ben vergeten... en da's wat anders dan bewust niet innemen en kiezen voor een 'ongelukje' .

Wat motiveert jou om zo'n nare reactie te plaatsen, vraag ik mij af?
Het is overduidelijk wat je bedoelde te zeggen. Je bent er niet bewust mee bezig , maar mocht het gebeuren dan houd je het.
Calypso- schreef:
11-10-2020 19:43
Het is overduidelijk wat je bedoelde te zeggen. Je bent er niet bewust mee bezig , maar mocht het gebeuren dan houd je het.
Ja precies dat inderdaad! Sommige mensen hier zijn er echt op uit om mensen opzettelijk te kwetsen geloof ik. Waarschijnlijk niks beters te doen :)
quite the same as you.
Would you want me to
be a fool like you?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven