PDF-bestand (bladmuziek) bewerken - Android-tablet

11-10-2020 20:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij een goed advies geven?

Ik zing in een popkoor :muziek: en wij krijgen onze teksten in de vorm van pdf-bestanden. Ik print deze bestanden en maak dan met een highlighter 'mijn' partij geel.
Eigenlijk vind ik dit milieutechnisch niet wenselijk en bovendien zonde van het papier en inkt die ik daarbij gebruik dus ik wil die bestanden op mijn tablet bewerken zodat ik geen printjes meer hoef te maken.

Ik zoek (dus) een gratis app waarmee ik die bestanden kan bewerken. Eigenlijk hoeft het niet veel meer te zijn als het highlighten van de door mij te zingen partij. Wie kan mij iets aanbevelen?
Als het echt alleen highlighten is dan kan dit met de gratis versie van acrobat reader. Ik neem aan dat die op een tablet net zo werkt als op een computer.
every journey starts with a single step
Pdf bestanden kun je bewerken met specifieke versie van acrobat, weet niet of die gratis is.

Je kunt bestand ook opstaan als word document en daarin bewerken en weer opslaan als pdf. Maar weet niet of dat ook werkt met bladmuziek. (Wel met tekst)
Screenshot op telefoon/tablet en dan highlighten met standaard bewerkingsprogramma.
Ik bewerk PDF met Foxit
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik gebruik PiaScore. Als pdf erin en dan teken, kladden en highlighten maar!
Piascore zorgt ervoor dat de tablet/iPad niet in slaapstand valt.
Probeer eens "mobilesheets trial".

Ik gebruik zelf de pro variant, maar ik maak dan ook heel veel gebruik hiervan.
Ik ga de suggesties die zijn gegeven, allemaal bekijken. Bedankt voor het meedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven