Advies baby naam

zondag 11 oktober 2020 om 21:14
Best origineel voor een jongenFitsSprits schreef: ↑11-10-2020 21:05
Voor de rest... Probeer de ietwat harde reacties te negeren. De originaliteit van de mensen zelf brengt ze ook vaak niet verder dan een Julia, Emma of Sophie.

zondag 11 oktober 2020 om 21:21
Ik zal me verduidelijken. De namen die TO noemt klinken als Engelse woorden: Bhodi als ‘body’ en Savi als ‘savvy’.
De namen die ik noemde klinken raar, maar niet al bestaande Engelse woorden.
zondag 11 oktober 2020 om 21:21
Nee ; Mees, Storm, Wolf of Jelle.... da’s niet om te lachen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 oktober 2020 om 21:22
Precies.Betty_Slocombe schreef: ↑11-10-2020 21:03Je moet een naam kiezen die jullie leuk vinden, niet eentje die dit forum leuk vindt.
Zelluf weten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 oktober 2020 om 21:23
Precies.
En ik ken ook mensen die Bodhi heten,
en Ravi.
Savi kan ook best, als je het mooi vindt, maar dan vind ik Xavi toch mooier.
Ik zou ze zelf allemaal niet kiezen.
justagirly wijzigde dit bericht op 11-10-2020 21:29
13.14% gewijzigd
zondag 11 oktober 2020 om 21:24
Nou, inderdaad.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-10-2020 21:21Nee ; Mees, Storm, Wolf of Jelle.... da’s niet om te lachen ?
Bodhi is echt wel een normale naam hoor!
zondag 11 oktober 2020 om 21:25
Eens en eens.katkaatje schreef: ↑11-10-2020 21:06Het grappige is alleen dat ‘ongebruikelijk’ tegenwoordig héél gebruikelijk is. Iedereen geeft zijn kind een aparte naam. Je bent ongebruikelijker als je je kind (on)gewoon Jos, Maarten of Jeroen noemt.
Ik vind het ook alledrie hondennamen en dus nogal gezocht apart. Maar als ik moet kiezen, vind ik Savi nog een beetje te pruimen. In het Engels zijn alle namen wel wat vreemd dus wel goed om rekening mee te houden.
zondag 11 oktober 2020 om 21:26
Savi doet mij denken aan Saffie, en dat is de hond van Boes Boes (maar dat zal een groot gedeelte hier niets meer zeggen vrees iklemoos2 schreef: ↑11-10-2020 21:00Ik vind het alledrie niets. Zo’n beetje alle honden in onze wijk heten Bodhi, Buddha of Buddy. Sorry.
Ik zou Savi kiezen. Omdat ik daar geen hondennamenassociatie bij heb. Heel persoonlijk dus, ik zou het associëren met een afkorting voor Saviour (alhoewel ik dan nog eerder de Italiaanse versie Salvatore zou kiezen).

Saffi is een ander woord voor een sigaret trouwens. Naam zou dus ook niet mijn eerste keuze zijn

zondag 11 oktober 2020 om 21:32
Dit geldt voor mij ook. Ik heb de associatie met een hondennaam bij de namen die je noemt, maar uiteindelijk moet je kiezen wat jij mooi vindt, niet wat het Viva forum vindt. En toevallig weet ik dat een deel van het Viva forum de naam van mijn dochter ook afgrijselijk vindt want het kwam een keer in een ander topic voorbij

zondag 11 oktober 2020 om 21:33
Lemon_Pledge schreef: ↑11-10-2020 21:26Savi doet mij denken aan Saffie, en dat is de hond van Boes Boes (maar dat zal een groot gedeelte hier niets meer zeggen vrees ik)
Wie laat zich niet koeieneren!?!

zondag 11 oktober 2020 om 21:36
Ik vind Bhodi of Bohdi ook leuk (zoals BGB eerder zei)
Doet me denken aan Boddisatva van Point Break, heerlijke film! Ach voor elke naam valt wel wat te zeggen, voor- en tegens..
Je moet kiezen wat voor jullie goed voelt en niet wat de rest van het forum denkt of vindt. En eerlijk is eerlijk, ik denk dat iedere puber op een gegeven moment een hekel aan zijn/haar naam heeft, ik had het iig wel. En nu ben ik 40 en denk ik fuck it, mijn naam en ik ben er trots op!
Succes met jullie keuze!
Doet me denken aan Boddisatva van Point Break, heerlijke film! Ach voor elke naam valt wel wat te zeggen, voor- en tegens..
Je moet kiezen wat voor jullie goed voelt en niet wat de rest van het forum denkt of vindt. En eerlijk is eerlijk, ik denk dat iedere puber op een gegeven moment een hekel aan zijn/haar naam heeft, ik had het iig wel. En nu ben ik 40 en denk ik fuck it, mijn naam en ik ben er trots op!
Succes met jullie keuze!
zondag 11 oktober 2020 om 21:36
Ok, dat kan en mag natuurlijk. Jullie kind! Maar als je zelf al weet dat je een andere smaak hebt, waarom dan hier vragen? Word je alleen maar verdrietig van misschien.xxonzeker08 schreef: ↑11-10-2020 20:59Juist omdat t geen gebruikelijke namen zijn vinden wij ze leuk.
Ik denk dat veel mensen het niet mooi vinden, zeker eventueel in een combinatie a la Janssen. Maar zolang jullie er blij mee zijn!
-
zondag 11 oktober 2020 om 21:40
De hond van een vriendin heet Bodi. Ik vind het ook dierennamen.xxonzeker08 schreef: ↑11-10-2020 20:52Vind jullie reacties wel ‘grappig’ heb de vraag al eens eerder gesteld en toen alleen maar positieve of alsnog leuke reacties gekregen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
zondag 11 oktober 2020 om 21:41
Ik vind bodi een vreselijke naam.Minto schreef: ↑11-10-2020 20:53
Betekenis Bodi:
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Bodi
Maar dat mijn kind zou uitgroeien tot de sexy man waar alle vrouwen als een blok voor vallen dat zou ik mijn kind dan wel weer gunnen.
Dus hoewel je het niet zo bedoeld vind ik jou link eerder een aanmoediging om het wel te doen
zondag 11 oktober 2020 om 21:41
Ik vind bodi een vreselijke naam.Minto schreef: ↑11-10-2020 20:53
Betekenis Bodi:
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Bodi
Maar dat mijn kind zou uitgroeien tot de sexy man waar alle vrouwen als een blok voor vallen dat zou ik mijn kind dan wel weer gunnen.
Dus hoewel je het niet zo bedoeld vind ik jou link eerder een aanmoediging om het wel te doen
zondag 11 oktober 2020 om 21:42
Nee hoor.
Misschien in jouw kringen, maar ik ken werkelijk niemand met genoemde namen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
zondag 11 oktober 2020 om 21:47
Jaaa Boes BoesLemon_Pledge schreef: ↑11-10-2020 21:26Savi doet mij denken aan Saffie, en dat is de hond van Boes Boes (maar dat zal een groot gedeelte hier niets meer zeggen vrees ik)
Saffi is een ander woord voor een sigaret trouwens. Naam zou dus ook niet mijn eerste keuze zijn

zondag 11 oktober 2020 om 21:48
Jelle en Mees zijn prima mannennamen die al jaren bestaan en die een volwassen klank hebben. Ik vind daar niks lachwekkends aan.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-10-2020 21:21Nee ; Mees, Storm, Wolf of Jelle.... da’s niet om te lachen ?