Heb jij positiekleding gekocht???

12-10-2020 01:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, gewoon uit nieuwsgierigheid en misschien om een beetje te kunnen 'plannen' :)
Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en tot nu toe ben ik van plan om gewoon grotere maten en wijdvallende jurken e.d. te dragen tijdens mijn zwangerschap. Ik woon op Aruba dus ik heb gelukkig geen herfst- of winter kleding nodig, maar het aanbod van (leuke en betaalbare) positiekleding is wel erg beperkt, dus ik zit me nu af te vragen of ik maar alvast wat kleding moet bestellen op Asos ofzoiets (duurt zo'n maand-6 weken voordat het pakket geleverd wordt, vandaar dus dat ik zit te bedenken of ik dit ga doen), of dat ik het wel kan uithouden met grotere maten en wijdvallende jurken. Misschien hooguit 1 positiebroek kopen, voor de rest alleen maar jurkjes want dat zit lekkerder? Ondergoed wordt ook op een gegeven moment oncomfortabel neem ik aan????

Kortom ik wil van jullie weten of je het wel/ niet nodig vond/vindt om positiekleding te kopen, zit het lekkerder dan gewone kleding? En als je het wel hebt gedragen, vanaf wanneer had je het echt nodig? Ik ben nu pas 8,5 week zwanger dus voorlopig nog geen buikje maar ik ben wel zo'n 1,5-2 kilo aangekomen en heb nu al geen zin om strakke kleding te dragen.
dionne36 wijzigde dit bericht op 12-10-2020 01:24
0.86% gewijzigd
Alleen een paar broeken en grotere bh's, vanaf 5 of 6 maanden denk ik. Helemaal aan het einde nog een paar lange hemden omdat die niet meer over m'n buik heen kwamen.
Poeh, daar is echt geen pijl op te trekken. De een ‘draagt’ naar voren, de ander in de breedte en de derde heeft olifantenpootjes van het vasthouden van vocht.

Ik liep tegen het einde in hartje herfst en had heel enthousiast van alles gekocht. Uiteindelijk liep ik gewoon in een legging een maatje groter zodat ik die over mijn buik kon trekken, mijn gewone t-shirts (met daaronder zo’n suffe buikband om mijn kruis een beetje te bedekken) en mijn halflange vesten. Alleen mijn bh’s moest ik echt aanpassen, dat ging echt niet meer in de gebruikelijke maat. Onderbroeken vouwde ik de tailleband van naar beneden en klaar.
Al vrij in het begin positiebroeken, want eigen broeken werden snel te strak. Daarnaast positieondergoed broekjes en hemdjes. Richting eind zwangerschap ook bhs (ik heb toen voedingsbehas gekocht en verlengstukjes om omvang te vergroten.

Ik heb gewoon mijn eigen winterjas gedragen. Was zo'n a-lijn jas met riem. Die droeg ik zonder riem.

Oh en ook een positietrui gekocht. Heerlijk wijd en warm (het was een koude winter, voor jou niet relevant)
Van harte!

Ik woon op een eiland naast jou en heb wel wat zwangerschapskleding gehad. Meeste jurkjes lang door kunnen dragen, maar qua (korte) broeken en sportleggings vond (en vind, want voor de 2e keer zwanger hier) ik het heel fijn om wel speciale zwangerschapskleding te hebben.

Veel gedragen positiekleding bij eerste zwangerschap:
- sportlegging
- basic hemdjes van de h&m
- voedingsbh, want al heel snel maatje meloen
- aansluitend jurkje

Ik heb ook wel voor werk nog een lange basic broek gehad. Ik combineerde dat dan met een hemdje en iets erover zoals een bloesje of jasje zodat ik toch netjes gekleed was.

2e zwangerschap gaat alles veel sneller qua buik, dus nu wel nog 2 korte broeken en een lange broek met print gekocht en ook al veel aan gehad.
Maar nu ook een paar maxi jurken met overslag gekocht in de maat l/xl terwijl ik normaal s/M zou hebben. Die laatste zijn ook weer megahandig met borstvoeding (net als jurkjes met knopen).
Mocht je dat willen proberen, dan kan je ook nog daar naar kijken.

Fijne zwangerschap!
Ik ben lang en dun en had een enorm grote buik tijdens mijn zwangerschappen. Had dus echt minimaal twee spijkerbroeken nodig met elastieken bovenkant (van die broeken die over je buik gaan). Had ook een aantal shirts en maxi dresses die ruimte boden aan mijn grote buik. Vanaf 5 1/2 of zes maanden kon ik niet meer zonder. Gelukkig was ik op zijn grootst tijdens de zomer, dus hoefde ik geen truien en jassen te kopen. Ik kocht veel in de uitverkoop om het niet te duur te maken allemaal. Na afloop heb ik alles weggegeven aan een zwangere vriendin.
Allen jeans. En ohja, gewone panty's werden oncomfortabel maar die draag je misschien niet.
Spijkerbroeken (lang en kort) met buikband (heeerlijk!).
Een net jurkje voor werk / feestje / uit eten. (Zat echt beter dan een gewone). 2 truien. 2 hemden ivm lengte. Verder droeg ik gewone jurkjes en shirts die 'los' hoorde te vallen.

Heb ook nog een (voedings) pyjama gekocht, heb daar uiteindelijk een paar maanden in gewoond. Op het einde zat eigenlijk niks meer echt lekker, behalve dat ding. Ook na de bevalling heb ik die lang gedragen.

Ik droeg altijd strings, maar zat op een begeven moment niet meer lekker. Ben toen overgegaan op slips van de Hema.
2 grotere beha's.

Had een winterbaby.
vutje wijzigde dit bericht op 12-10-2020 05:57
Reden: Foutje
1.86% gewijzigd
Gefeliciteerd! Ik paste echt niet meer in wijdere kleding die ik had. Had echt een mega buik. Was hoogzwanger in de zomer, had wat zwangerschaps jurken en korte broeken met hemdjes. Met 12 weken paste in m'n spijkerbroeken niet meer, dus daar had ik er ook een paar van.
Let er bij wijde jurken op dat ze de laatste maanden over een behoorlijke bult moeten. Het zal dus wel passen, maar of het er mooi uit ziet is de vraag. Heb destijds 1 jurk gekocht voor een bruiloft, maar die bleek over mijn buik getrokken veel te kort te zijn aan de voorkant. Zag er niet uit. Had me, zo lang voor de bruiloft, geen voorstelling kunnen maken van hoe het is om zo’n buik te hebben.

Verder langere shirts, wel een paar broeken en twee aansluitende jurken gekocht. En voedingsbh’s. Vond ik bij de eerste echt zonde van het geld, maar in de bv-periode bijgekocht en hier bij de volgende kinderen erg blij mee geweest ook alvast tijdens de zwangerschap.
Ik droeg mijn gewone hemdjes de hele zwangerschap, die waren al langer dan normaal.
Ik droeg mijn bh's later met een tussenstukje. Had 1 grotere bh gekocht maar dat eerste ging ook prima.
Had een paar zwangerschaps shirts (ivm de lengte) verder 3 broeken maar ik droeg het liefst leggings met een jurk erover of gewoon als broek. Kon me niks schelen als het maar lekker zat en niet door scheen :lol:
Nu ben ik niet heel snel gegroeid dus kon lang met eigen kleding toe. En op het laatst was het al wat warmer dus een vest ipv jas was ook genoeg.
Ik ben nu 38 weken zwanger en draag de hele zwangerschap al King Louie jurkjes. Gewoon in mijn eigen maat en voornamelijk strakkere modellen. Het rekt allemaal lekker mee. En ze lubberen niet uit.

Heb alleen wat positie leggings en panty's gekocht.
Het verschilt zo per persoon. Bh’s met een tussenstukken zijn leuk, maar niet echt een oplossing als je ineens drie cupmaten groter nodig hebt.
Broeken kreeg ik heel lang nog wel dicht, maar het was gewoon niet fijn dat er een knoop op mijn buik duwde, al ver voordat er echt een grote buik was.
En shirts inderdaad: het kon wel over mijn buik heen, maar het zag er echt niet uit. Dingen worden totaal uit model getrokken, leek nergens op. Dus ik heb wel een paar shirts gekocht. Ja, met gewoon hele grote t shirts oid was ik er ook gekomen, maar ik had weinig behoefte om in tenten te gaan lopen die helemaal niet pasten, omdat je niet helemaal xxxl bent geworden, maar alleen je buik.
Speciale zwangerschapsjurken zijn langer aan de voorkant omdat ze over je buik heen moeten.

Een gewone jurk of shirt van rekbare stof kan wel maar zal dan aan de voorkant al snel korter lijken dan aan de achterkant.

Niet rekbare kleding zoals spijkerbroeken redt je niet met een grotere maat. Dan zit speciale zwangerschapskleding toch echt comfortabeler.
Er valt idd geen pijl peil op te trekken. Ik droeg tot de bevalling mn normale ondergoed, hemdjes ipv bh’s en als kleding paste ik nog in gewone jurken en langere tops lukten ook nog wel (broeken etc waren wel kansloos).

Maar van een vriendin kreeg ik een paar mooie positiejurken en dat zat en oogde wel 10x beter! Zij kocht die bij eea vrij chique Brits merk (meen Isabella Oliver) en echt als ik daar foto’s van zie ben ik zo blij dat ik er niet de hele tijd uitzag als een dikke kerel (dat deed een jeans + slobbertrui over Bult helaas met mij)!
Bij de eerste kon ik tot een week of 18 nog prima in mijn eigen bovenkleding, geen grotere borsten, mijn buik was toen zichtbaar, maar nog niet zo groot dat ik andere shirts aan moest.
Mijn broeken daarentegen wel, dat zat echt niet lekker meer. Had ze in allerlei vormen en maten ( kort, lang, spijkerstof, rekbare stof).

Na 20 weken begon ik echt gigantisch te groeien en kon met geen mogelijkheid meer in normale kleding. Veel gekocht bij H&M, t-shirts, wat (voedings)hemdjes, maillots, 3 mooie jurken van Mamalicous ( ook 2 broeken van datzelfde merk), want dat zat gewoon fijn en vond ik beter staan ( vooral blij met 1 van de jurken tijdens een bruiloft).
Ik had niet zonder gekund.. Onderbroeken ook in positieuitvoering gekocht, bh's alleen maar ivm voeden, want mijn borsten zelf groeiden (gelukkig) niet zo erg.

Vanaf 7 maanden hield ik zoveel vocht vast in mijn benen dat ik vooral in korte broeken/jurkjes rond heb gelopen ( wat gelukkig kon, begin van de zomer).

Er is dus echt geen peil op te trekken, in mijn geval was het zeker geen overbodige luxe ( over de 2e zwangerschap zeg ik helemaal niets, dat was vanaf 8 weken niet meer te doen in normale kleding).
Ik had 2 zwangerschapsbroeken die wel echt lekkerder zaten. 1 jeans die ik al had had zo'n lage taille dat ik die ook de hele zwangerschap kon dragen. Ik draag geen jurken.

Verder een paar langere t-shirts gekocht (niet te duur zodat het niet erg zou zijn als ze wat gingen lubberen), en ik was klaar. Ik heb 1x een zwangerschapsshirt gekocht om er op een bruiloft netjes uit te zien, maar die zat echt veel minder lekker.
sugarmiss schreef:
12-10-2020 08:07
Speciale zwangerschapsjurken zijn langer aan de voorkant omdat ze over je buik heen moeten.

Een gewone jurk of shirt van rekbare stof kan wel maar zal dan aan de voorkant al snel korter lijken dan aan de achterkant.

Niet rekbare kleding zoals spijkerbroeken redt je niet met een grotere maat. Dan zit speciale zwangerschapskleding toch echt comfortabeler.
Ik wou hetzelfde zeggen. In mijn geval (nu 6 maanden) vallen gewone jurkjes niet mooi meer, de voorkant is veel te kort. Logisch, want er gaat meer stof naar de buik.

En ook broeken zaten al snel niet meer lekker. Ik vind de buikbanden in zwangerschapsbroeken heel fijn (al is het maar om er een warme kruik in te stoppen). Dus ik heb wel 3 broeken gekocht.

En verder veel truien die na de zwangerschap ook nog prima mee kunnen, en 2 voedingsbhs zonder beugel die nu ook lekker zitten. Verder ondergoed hoef ik niet te kopen, boxers en hemdjes zitten prima (stretch).
Nee, ik had/heb veel stretchkleding.

Mini-jurkjes werden gewoon t-shirts.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Toen mijn zus op aruba woonde heb ik een keer met een koffer vol positie kleding gevlogen om het haar te brengen. Dat was sneller dan iets bestellen. En ik had er nog een leuke vakantie aan.
lemoos2 schreef:
12-10-2020 01:35
Poeh, daar is echt geen pijl op te trekken. De een ‘draagt’ naar voren, de ander in de breedte en de derde heeft olifantenpootjes van het vasthouden van vocht.
Dit. Ik heb 2 kinderen. Beiden waren ruim 8 pond, ik had veel vruchtwater (ook aan het eind van de zwangerschap) en droeg naar voren. Het gevolg was een mega-buik, waarvoor ik echt wel positiekleding nodig had. Mijn ervaring is ook dat er niet zoveel tijd zit tussen 'mijn kleding zit niet zo lekker meer' en 'ik moet nu echt positiekleding hebben'. Dus misschien uit voorzorg alvast 1 of 2 setjes bestellen?
lemoos2 schreef:
12-10-2020 01:35
Wat lemoos zegt. Ik had zelf 2 broeken, twee shirts en bh’s gekocht. Verder een bikinitop gewoon een maatje groter. Ik had het geluk dat ik naar voren droeg en alleen bij de buik aankwam waardoor ik mijn jurken, vesten en truien gewoon kon blijven dragen. Een zwangerschappanty vond ik onzin, ik droeg een gewone panty en de band vouwde ik onder mijn buik.
We’re all mad here
Ik heb een platte buik van mezelf en draag mijn normale kleding hier ook naar. Nu mijn buik steeds groter wordt moet ik echt wel positiekleding aan. Ik heb meerdere broeken, shirts en een paar truien en een jas. Ik pas mijn eigen kleding gewoonweg echt niet meer.
Ik had vrij snel positie broeken nodig, want mijn gewone broeken begonnen te knellen. Ook een zwangerschapsbh was erg fijn, omdat ik zeer gevoelige borsten had. Ik had een aantal dingen van H & M en Esprit, vooral in de uitverkoop, maar ik snap dat het lastiger is als je op een eiland woont. Is er geen marktplaats of iets dergelijks? Ik kan me niet voorstellen dat jij de enige zwangere vrouw op het eiland bent.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik ben in totaal maar 6 kg aangekomen, wel al heel snel, maar viel dus heel erg mee. Ik heb 1 positie broek gekocht omdat mijn spijkerbroeken net niet lekker meer zaten. Verder 1 mooie zwangerschapsjurk maar meer gewoon omdat ik wat leuks/nieuws wilde kopen. Verder kon ik prima af met een legging, wijd shirt/trui en de jurken die ik al had. Grotere bh en ondergoed niet nodig gehad.
opaque wijzigde dit bericht op 12-10-2020 09:39
6.21% gewijzigd
Life is always rocky when you're a gem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven