Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Over katten en baby’s, onze twee katten zijn met de baby in huis weinig anders gaan gedragen. Een van de twee blijft eigenlijk altijd uit de buurt van dochter of ander kind (klein trauma door een dreumes die er een keer de hele tijd gillend achteraan is gegaan :lol:), de andere kat vind alles prima. Ik zou wel uitkijken met katten op de slaapkamer, maar bij ons komen ze ook nooit boven.

@roossie spannend! Heb je je eisprong deze maand opgemerkt of getest? Eerste ronde na stoppen van pil kan langer duren, maar voor hetzelfde geld is het in een keer raak.

@daanstje fijn dat je zoontje weer beter is. En zo fijn die dagen dat je nog lekker kan kroelen en slapen op schoot :love: .
Wat leuk dat er zoveel katten hebben!!

Vervelend Kokoro ik kan me zo goed voorstellen wat je bedoelt :-( ik snap wel dat je even klaar bent met asielkatten, je weet eigenlijk niet wat je in huis haalt.

On topic.. ik begin mijn relaxheid nav testen te verliezen en weet niet zeker of ik het nog een week volhou :lol: in theorie zou ik namelijk nu al zwanger kunnen zijn, dag 24 van mijn cyclus. We gaan in de tabel te zien een spannende NOD week tegemoet. Leuk leuk!
nolatjeee90 wijzigde dit bericht op 17-10-2020 15:34
16.46% gewijzigd
Spannend Nolatje en Roossie! Ik ga voor jullie duimen :cheer:
@Ananaskiwi: heb je getest??

@Herinnering: heb jij nog last van onderrug of al wat minder?

Spannend Roossie en Nola!

Ik ben gezwicht en heb besloten tóch morgenochtend te testen met early test... ik kan niet meer wachten.
Bij een negatieve test zal ik vast nog hoop hebben op een positieve test rond NOD op dinsdag - want volgens mij hoop je dat altijd nog wel. Ben erg nerveus, dit is echt de eerste keer want vorige keer wist ik eigenlijk al wel dat het niet zo was. Nu ergens ook wel, maar toch zo ontzettend spannend ineens!
De focus voor werk was vandaag ver te zoeken en heb flink zitten Googlen (symptomen, wel/niet vroeg testen) waar ik niks noppes nada aan heb gehad natuurlijk.

Ik ga zo'n HEERLIJKE fles wijn kopen als het niet raak is, dat weet ik wel zeker.
Oeeeh ben heel benieuwd Maria, succes morgenochtend! Heb je een voorgevoel?
Oooh Maria zo spannend! Leuk :hyper:
Ik herken wat je zegt, ik heb afgelopen dagen echt zo veel gegoogeld "eventjes tussendoor" tijdens mijn werk, echt vermoeiend hoor :facepalm: Ben ook benieuwd of je een voorgevoel hebt. Heb je bepaalde symptomen die nieuw en/of anders lijken dan bij een naderende menstruatie?

Heel misschien ga ik ook morgenochtend testen... onder het mom van beter een witte test dan continu ermee bezig zijn. Maar ik ga er tóch veel mee bezig zijn dit weekend wat de uitkomst ook is :bonk: Hopeloos dit zeg :$ Ik heb nog steeds last van mijn onderrug ja, de ene dag is het erger dan de andere maar nu weer volop aanwezig, krijg bijna zin in ongesteld worden. Dus dan snel maar een bezoekje plegen bij de huisarts/gynaecoloog.

En ik ben ook heel benieuwd Nola en Roossie! Knap dat jullie nog steeds sterk zijn met niet-testen!

Ananaskiwi idd getest?!
@larv-2: nee, heb eigenlijk helemaal geen symptomen, op wat zere borsten na. Dit heb ik altijd in de week voor menstruatie. Ik heb zeker wel momentjes gehad waarop ik dacht: is dit nou anders dan normaal..? Maar die zoek je denk ik gedurende die dagen rond mogelijke innesteling altijd en kom je komt altijd wel wat tegen omdat je zo gefocust bent op veranderingen in je lichaam.
Ik heb altijd gedacht dat " je het wel weet als het zo ver is", ergens denk ik dat nog steeds, alhoewel het ook heel vaak voorkomt dat vrouwen helemaal niks voelen. Heb dat bij twee beste vriendinnetjes nu, die voelden weken lang niks en hadden echt bevestiging nodig van een echo!

M'n hoofd zit echt op de wipwap: "nou, hou er nou maar rekening mee dat het niet zo is" "ja, maar misschien heb je gewoon geen symptomen!" "ja, maar hoe je je nu voelt is gewoon pms" "ja maar pms lijkt ook op zwangerschapssymptomen!"
hahaha, vreselijk spelletje! :vechten:
Hahaha het is echt een gevecht met jezelf inderdaad. Mijn man heeft volgens mij nu ook wel het punt bereikt dat-ie er liever niks meer over wil horen >:-(

Of je nou wel of geen opmerkelijke symptomen hebt, het kan werkelijk alle kanten op gaan. Zoals het internet ook zegt: de enige manier om te weten of je zwanger bent is door een test te doen |-)
Even een snelle korte update, zal later dit weekend wat uitgebreider reageren op de rest.

Testen was niet meer nodig, ik ben vandaag (dag voor NOD) ongesteld geworden. Volgende ronde nieuwe kans. Ben vooral eigenlijk blij dat het ongeduldig wachten even klaar is...
Hier ook door naar de volgende ronde! 2 testen tegelijk gedaan, allebei negatief.
Dat gevoel herken ik @ananaskiwi, even dat ongeduldige en de spanning eraf. Natuurlijk teleurstelling maar wel minder erg dan ik had gedacht.
Jammer Ananaskiwi! Voor NOD ongesteld worden heeft z'n voordelen, dan weet je direct waar je aan toe bent.

Maria, ook heel jammer. Hopen dat je menstruatie dan snel doorzet, want tot die tijd is er toch nog een kans? Of voel je die hoop niet meer zo?
@herinnering: denk dat die menstruatie netjes op de geplande dag komt (dinsdag) en nee, heb eigenlijk geen hoop op een zwangerschap. Ga ook niet meer testen komende dagen. En voel me qua bui ook wel alsof ik ongie ga worden!
Ahh jammer Ananas en Maria..
Hopelijk breekt je ongesteldheid dan gewoon optijd aan Maria, kun je ook weer door!

Spannend zo hoor Nola, Roossie en Herinnering!
Het is zo'n proces waar je in zit, voor jezelf ben je er mee bezig terwijl niemand er van weet. Dat is best apart vind ik!
Maria, oke dat is duidelijk! Dan kan je er nu gewoon een ontspannen weekend van maken, geniet van de wijn :)

Daanstje, helemaal waar inderdaad.. ik zit er regelmatig aan te denken hoe ik hierover zal gaan vertellen tegen mijn vriendinnen.
@ananaskiwi en @maria, jammer van de negatieve test😔. Kan me wel voorstellen dat het ook wat rust geeft want je weet tenminste waar je aan toe bent.

@vera, ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul of ik mij eisprong heb gevoeld of niet 🙈. Weet alleen wel dat ik nu dingen voel die ik niet ken en dat is ook vervelend. Maar zoals gezegd, nog even geduld om te testen😊

@daantsje, ik heb 1 vriendin waar ik ermee over praat maar dat is meer omdat zij ook bezig zijn en we 1 dag verschil hebben met NOD. Ik vind het wel fijn om iemand te hebben erover te praten merk ik, maar wordt er ook enorm zenuwachtig van.
Even tussendoor:

Voor wie willen voor goedkope ovulatie en zwangerschapstesten een kortingscode:
www.zwangerenkids.nl ZKK205E
€5 korting bij een bestelling vanaf €40

(Ik heb net 30 zwangerschapstesten voor €18 gescoord :lol: )
daanstje wijzigde dit bericht op 11-10-2020 08:20
1.66% gewijzigd
Goedemorgen allemaal, er is weer veel gebeurd hier in het topic. Spannende tijden dames! Ik zie dat een aantal van jullie weten waar ze aan toe zijn, nieuwe ronde nieuwe kansen.
Hier is het ook nog altijd niks. Ik merk dat ik er wat minder mee bezig ben geweest, beetje druk gehad met werken. Nu ik in het topic lees krijg ik wel weer kriebels... :heart:

Mijn ouders hadden vroeger ook een kat toen wij jong waren, dat vonden wij super gezellig, lekker knuffelen op de bank. Maar dat was echt een hele makkelijke en lieve kat. Je weet van te voren niet hoe ze op een kindje gaan reageren, sommige katten moeten er niks van hebben. Naar van jouw kat Kokoro, geen fijn nieuws!
Daanstje, haha wow 30! Zal je zien dat je deze ronde zwanger bent ;)

Vlavi, da's chill, op het wachtbankje en toch er minder mee bezig zijn. Jouw NOD is al bijna.

Ik heb vanochtend een superearly test gedaan (die 10 miu/ml detecteert) en helemaal wit. Bah. Nu hopen dat mijn menstruatie snel begint en dan door naar ronde 3.
Vera, Herinnering, Maria en Anakwasi: Balen. Waren zoveel testers had toch hoop op nog 1 zwangere erbij, voelt toch een beetje als met zijn allen met 1 lot meespelen bij de loterij dit haha .

Ik ga vanaf vandaag rigoreus met de ovulatietesten aan de gang.

Ik: 3 maanden geleden: Nee, ik kijk wel gewoon,neem de tijd, ga niet plannen op de ovulatiedag enzo, moet gewoon natuurlijk komen.

Ik na 3 keer niet zwanger: fuck die shit, we gaan alles tot in detail fixen.

:biggrin:

Katten
Ik ben ook gek op katten, helaas is mijn grote vriend pas overleden. Zo jammer, hij heeft al mijn levensfases meegemaakt dus voelt gek dat hij deze fase niet meemaakt.

Wel grappig een topic met gekke kattenvrouwtjes :hello:
Herinnering schreef:
11-10-2020 09:46
Ik heb vanochtend een superearly test gedaan (die 10 miu/ml detecteert) en helemaal wit. Bah. Nu hopen dat mijn menstruatie snel begint en dan door naar ronde 3.
Jouw NOD is de 15e toch? Weet je hoeveel DPO je was op 11 oktober?
Een knuffel voor iedereen die door is naar de volgende ronde. We komen er wel!!!
Piccobellobv schreef:
11-10-2020 23:20
Ik: 3 maanden geleden: Nee, ik kijk wel gewoon,neem de tijd, ga niet plannen op de ovulatiedag enzo, moet gewoon natuurlijk komen.

Ik na 3 keer niet zwanger: fuck die shit, we gaan alles tot in detail fixen.
Hahaha, geef je gelijk. Even die grip hebben op al het mogelijke is soms ook fijn. En het kan, dus waarom niet.
Ik nu 1 ronde met ovu-testen, 1 ronde zonder. Ik denk volgende ronde weer eens kijken met.
Ga ook niet meer zeggen wanneer precies de vruchtbare dagen zijn tegen mijn vriend. Het waren achteraf gezien helemaal geen leuke spannende maanden en volgens mij vond hij het ook allemaal maar stom dat er zo'n planning achter zat. Gewoon lekker veel doen.
Heb sporten weer opgepakt en we gaan samen ook kijken naar een cursusje tennis, merk dat we een beetje elkaar kwijt zijn geraakt door de focus op iets (ontzettend belangrijks en leuks) waardoor we het leven wat we nu hebben een beetje laten verslonzen (vooral ik) .
Gister giga door m'n rug gegaan tijdens het verhuizen op m'n werk :nooo: , voel me net een oude vrouw als ik uit bed/van de bank af probeer te komen. En daar komen dan de hormonale buien nog eens boven op door naderende menstruatie...Gezellig dus hier!
Even een ego post, ik ga later even alles lezen en op iedereen reageren.

ik heb licht bloedverlies :'( geen buikpijn.
Nu de vk bellen heeft geen zin. Mijn vriend is ziek en heeft koorts en heeft morgen een coronatest. Ik heb een snotneus en ga me ook maar laten testen. Dus moet het rustig afwachten. Kan net zo goed wachten tot de afspraak van 21 oktober. Adem in adem uit.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aav, licht bloedverlies in de vroege zwangerschap kan alle kanten op! Het is vervelend en ik snap heel goed dat het je onzeker maakt, maar in mijn werk zag ik dit heel vaak en ging het heel vaak gewoon goed :hug:! Veel sterkte en succes!
Oowww Aviendha, wat spannend.. :hug:
Hopelijk is het niks & komt het gewoon goed!!
Ik duim mee Aviendha!! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven