constant angst?

maandag 12 oktober 2020 om 12:07
Je gevoel is je gevoel, het is onderdeel van jou en is hoogstwaarschijnlijk al in je jeugd ontstaan. Laat het toe.
En ga inderdaad niet op de angst handelingen in, of met je gedachten mee. Gedachten zijn geen waarheid en je hoofd haalt je alleen maar weg van wat je voelt.
Voel de angst, verdriet, onzekerheid etc. En bespreek het ook met je vriend zonder hem verantwoordelijk te maken voor jouw gevoel. Het is iets van jou en dat is ok.
En het boek liefdesbang van Hannah Cuppen kan ik je ook aanraden.
En ga inderdaad niet op de angst handelingen in, of met je gedachten mee. Gedachten zijn geen waarheid en je hoofd haalt je alleen maar weg van wat je voelt.
Voel de angst, verdriet, onzekerheid etc. En bespreek het ook met je vriend zonder hem verantwoordelijk te maken voor jouw gevoel. Het is iets van jou en dat is ok.
En het boek liefdesbang van Hannah Cuppen kan ik je ook aanraden.

maandag 12 oktober 2020 om 12:26
Heb je hier eerder last van gehad ? Realiseer je wel dat je met dit gevoel jouw vriend onbewust manipuleert om zich op een bepaalde manier te gedragen. En los van alles , kan het natuurlijk gebeuren dat hij ooit wel besluit om bij je weg te gaan. Waarom zou dat het eind van de wereld betekenen voor jou?
Ergens ben je daarvan overtuigd geraakt , terwijl je al jaren op de wereld rondliep en het echt wel redde , lang voordat je vriend in beeld kwam.
Ergens ben je daarvan overtuigd geraakt , terwijl je al jaren op de wereld rondliep en het echt wel redde , lang voordat je vriend in beeld kwam.
maandag 12 oktober 2020 om 12:31
Nee ik heb hier nooit eerder last van gehad. Bij mijn vorige relaties waren mijn exen jaloers/claimerig.. Wellicht is het daaruit ontstaan? geen idee. Maar nogmaals, ik uit dit niet naar hem. Het zit in mijn hoofd en dit maakt ze soms gek. En dat is zeker waar.. Zonder hem red ik het ook, maar kan op de een of andere manier dat knopje maar niet omzetten.Calypso- schreef: ↑12-10-2020 12:26Heb je hier eerder last van gehad ? Realiseer je wel dat je met dit gevoel jouw vriend onbewust manipuleert om zich op een bepaalde manier te gedragen. En los van alles , kan het natuurlijk gebeuren dat hij ooit wel besluit om bij je weg te gaan. Waarom zou dat het eind van de wereld betekenen voor jou?
maandag 12 oktober 2020 om 12:51
lieveheersbeestje- schreef: ↑12-10-2020 12:31Nee ik heb hier nooit eerder last van gehad. Bij mijn vorige relaties waren mijn exen jaloers/claimerig.. Wellicht is het daaruit ontstaan? geen idee. Maar nogmaals, ik uit dit niet naar hem. Het zit in mijn hoofd en dit maakt ze soms gek. En dat is zeker waar.. Zonder hem red ik het ook, maar kan op de een of andere manier dat knopje maar niet omzetten.
Mede gezien je andere topic en je zoon ga ik mee met het eerste advies om hier hulp bij te zoeken. Je hebt blijkbaar nog niet de kennis hoe je een gezonde relatie kunt hebben en dat is niet alleen schadelijk voor jou, maar ook zeker voor je kind.