Hoe bereikbaar moet je zijn voor je partner?

12-10-2020 12:43 92 berichten
/-
anoniem_644e0e6db01c1 wijzigde dit bericht op 14-11-2020 18:11
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Uh niet? Als hij in nood is moet hij 112 bellen en voor de rest zul je wsl zo snel mogelijk reageren als jij tijd/ zin hebt.
Hij heeft hulp nodig. Dit gedrag is echt niet normaal... Je hoeft niet continu in dienst te staan van je partner of er altijd bereikbaar te moeten zijn. Het zou wat zijn joh. Ik werk op een plek waar ik geen telefoon mag hebben en ik dus compleet onbereikbaar ben, tenzij een algemeen spoed nummer voor calamiteiten. Dat moet gewoon kunnen lijkt me?
Wat een mafklapper. Ik en ook partner zijn regelmatig niet bereikbaar vanwege weet-ik-veel-wat. Als ik of hij niet opnemen, belt de ander later wel terug. Of belt het ziekenhuis/de politie naar het noodnummer in mijn telefoon. Of horen buren mijn hulpgeroep.

Maar dat is allemaal nooit gebeurd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben bijna altijd bereikbaar voor mijn partner maar als ik even niet kan reageren dan is het geen probleem, dan laat hij een "bel me ff" appje achter en dan bel ik terug wanneer het kan.
Jouw verhaal klinkt ziekelijk.
Pardon? Ruzie maken omdat je een uurtje niet bereikbaar bent? Ehm.. nee, dat is niet normaal...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Oké, diep ademhalen en zelf even nadenken. Je weet wel hoe idioot het is toch?

Ja, mijn man vindt het fijn als ik bereikbaar ben in nood. Mijn geluid staat vaak uit, dan check ik tijdens werk even tussendoor wat ik heb gemist.
In nood kan hij m'n werk bellen.
Slaap ik, met geluid uit, dan vangen bellers mis.

Maar dit geval gaat niet over nood. Dit gaat over paniek, onredelijkheid en controleren.
merl0t wijzigde dit bericht op 12-10-2020 12:48
0.37% gewijzigd
Hips, hopsakee en pierlala.
Joh, als je opneemt terwijl je onderweg bent, dát is pas levensgevaarlijk. Hij spoort niet, hierbij mijn bevestiging aan jou.
Grote rode vlag. Partners die dit soort dingen eisen en dan nog om een kutexcuus als een droom, daar zit een steekje bij los.
Nou ik wil best bereikbaar zijn voor mijn partner, maar dat gaat simpelweg niet altijd. Bijvoorbeeld als ik slaap, ben ik niet bereikbaar. sowieso staat mijn telefoon meestal op stil, maar goed.

Ik zou het iig vreemd vinden als mijn man me 20 x belt in een uur... En als hij er ruzie over wil maken dat ik niet bereikbaar ben om zijn eigen angst te kunnen botvieren, dan heeft hij gewoon pech. Bovendien zou ik eerder pissig op hem zijn, dat hij me wakker probeert te bellen, met zon kulreden
Hij heeft psychologische hulp nodig voor dit dwangmatig gedrag. En jij moet het vooral niet faciliteren door elk angstje van hem weg te nemen zodra hij er last van krijgt. Dat is niet alleen niet je taak, maar het maakt het ook gewoon erger.
Rare man. Laat hem bij zich zelf te rade gaan waarom hij zo in paniek raakte
Laat het probleem bij hem. Echt.
Laat hem hulp zoeken. Dit is niet gezond.

En jij gaat NIET aanpassen aan zijn irrationele gedachten.
Vanaf het moment dat ik 35 weken zwanger was moest partner continu bereikbaar zijn voor mij.
Maar dat was het dan ook wel.

Als hij nu niet opneemt probeer ik het een half uur later misschien nog een keer als het dringend is. Voor noodgevallen die levensbedreigend zijn bel ik 112.

20 keer bellen in een uur tijd vind ik echt absurd. Nu zijn mensen om mij heen al gewend dat ze niet binnen 2 uur bericht terug krijgen via whats app dus ik kan ook rustig douchen zonder mij druk te maken dat iemand denkt dat ik ineens dood ben.
Ik dacht dat je aan het einde van je vorige topic had besloten om weg te gaan bij deze claimende jongen?
Als je wakker wordt na/door een nachtmerrie kan het even duren voordat die beleving uit je systeem is en ik kan me voorstellen dat je dan vanuit een soort paniek of ingebeeld voorgevoel je partner probeert te bereiken, gewoon ter geruststelling. Maar om vervolgens boos te worden gaat te ver. Als dat vaker zou gebeuren dan zou ik hem verwijzen naar de psycholoog.
Hoe bereikbaar je moet zijn lijkt mij niet de issue hier. Niemand MOET bereikbaar zijn voor zijn/haar partner. Dat is waanzin.

Als jij het gevoel hebt dat je wordt getest, is dat waarschijnlijk ook zo. Dat is de issue hier. Heel snel korte metten mee maken want dat soort kleutergedrag is niet acceptabel. In geen enkele situatie, van niemand.
Spreek gewoon af dat het protocol bij plotseling overlijden is: hij belt om 9 uur - geen reactie. Hij belt om 12 uur - geen reactie. Hij stuurt een whatsapp en een sms - geen blauwe vinkjes, geen reactie. 's Avonds om 19 uur belt, whatsappt en sms't hij nog een keer - weer geen reactie en geen blauwe vinkjes. Dan mag hij de volgende ochtend het riedeltje herhalen, weer geen reactie = politie bellen.
Hij spoort niet. Ik hoop dat je hier niet in meegaat, maar volgens mij is dat al het geval, anders had je niet een titel gekozen als; hoe bereikbaar 'moet' je zijn voor je partner.
Ik zou zwaar over de zeik zijn als hij me zo vaak had gebeld in een uur, en dan ook nog boos zijn achteraf? mafketel.
-jolijn- schreef:
12-10-2020 12:57
Spreek gewoon af dat het protocol bij plotseling overlijden is: hij belt om 9 uur - geen reactie. Hij belt om 12 uur - geen reactie. Hij stuurt een whatsapp en een sms - geen blauwe vinkjes, geen reactie. 's Avonds om 19 uur belt, whatsappt en sms't hij nog een keer - weer geen reactie en geen blauwe vinkjes. Dan mag hij de volgende ochtend het riedeltje herhalen, weer geen reactie = politie bellen.

Ja eens. Je bent ook niet ineens minder dood, of hij er nou direct achter komt of een uurtje of wat later
BabyGroot schreef:
12-10-2020 12:51
Ik dacht dat je aan het einde van je vorige topic had besloten om weg te gaan bij deze claimende jongen?

Heeft dus totaal geen zin om hier weer op te reageren. TO, veel plezier ermee en voortaan gewoon beter bereikbaar zijn!
ik vind het al treurig dat je vind dat je dit moet bespreken
Niet.
Ik ben geen slaaf van mijn telefoon, ga ook gerust voor uren de deur uit.
En het is natuurlijk bullshit dat hij dacht dat je dood was/er iest gebeurd was.
Hij is een controlerende gek en achteraf komt ie met n domme lulsmoes om 'bezorgd' te lijken en jou schuldig te laten voelen, omdat hij zo begaan met je is :-?
Poeszie schreef:
12-10-2020 13:01
Ja eens. Je bent ook niet ineens minder dood, of hij er nou direct achter komt of een uurtje of wat later
:hihi:
Inderdaad.

Je vriend heeft een probleem TO.
Moet hij zelf oplossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven