uitgerekend half mei 2021

09-09-2020 11:37 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.

inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
Naam LeeftijdHoeveelste kindHartje? Geslacht?uitgerekende datumbelangrijke afspraak
UnexpextedMum392:heart:9 mei15 december 20w echo
Boterkaaseitje26/272:heart:10 mei-
Limbogirly34/352:heart:10 mei20 oktober termijnecho
MQ1128/292:heart:12 mei-
Nikelover29/342 :heart: 13 mei21 december 20-weken echo
miss-oops35/362?15 mei-
Roos7312:heart:15 mei-
Maya88321 :heart: ca 16 mei-
Moeflon26/313?18 mei-
Beatle199029/312:heart:21 mei-
Grand_allegro34/341:heart:21 mei-
Appeltje252:heart:+/- 22 mei-
Liss_222:heart:ca 27 mei -
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
Pokosla, ook ik wil je succes wensen, mijn duimen draaien voor jou! :)

En fijn die goede echo’s, top dames!
Floor: Nogmaals een knuffel voor jou!

Ruby: Zo oneerlijk. Heel veel sterkte toegewenst!

Unexpectedmom: Succes vandaag!!

Ik reageer ook vaak op mijn telefoon dus kan de tabel ook niet aanpassen voor mezelf. Wij hebben volgende week alweer de termijn echo!
Gaan jullie de nipt test doen?
My bags under my eyes are couture
Gaat snel hè, wij ook over 1,5 week termijnecho.

Nee wij kiezen niet voor de nipt,
Want bij down gaan wij het niet afbreken en de andere syndromen zijn ook op de 20 weken te zien. Ik heb ook echt een bloed-fobie, naalden vindt ik niet eens eng, maar ik kan niet tegen bloed! Als ik bij zoon zag hoeveel bloed er werd afgetapt, dat ga ik echt niet nog een keer doen. Heb daar huilend wel een uur gezeten voor het echt allemaal gelukt was :facepalm:
Helaas, MA. Ik trek mij even terug.
Ah nee.. Heel erg veel sterkte Pokosla! :rose:
Heel veel sterkte Pokosla!
Wat verdrietig pokosla, sterkte!

Hier over 2 weken termijnecho, vindt t altijd zo wonderlijk hoeveel groter ze dan al zijn sinds de eerste echo.
Wij gaan wel voor de nipt, bij de eerste ook gedaan.
Oww nee Pokosla, ik had zo anders voor je gehoopt... heel veel sterkte 🍀
Ach nee Pokosla, heel veel sterkte :hug:
Sterkte Pokosla!
Pokosla schreef:
09-10-2020 10:24
Kut . Sterkte ! Het is niet makkelijk..
Oh nee Pokosla :hug: heel veel sterkte💔

Wij gaan ook voor de NIPT test. Wel zonder nevenbevindingen.

Gisteren heb ik een gesprek bij de gynaecoloog gehad. Ik ga vanaf de 4e maand medicatie slikken om de kans om opnieuw zwangerschapsvergiftiging te ontwikkelen te halveren. Er zitten volgens gynaecoloog geen risico's aan voor de baby of voor mij. Ik hoop dat het ervoor gaat zorgen dat ik niet opnieuw zo enorm ziek wordt tegen het einde.
Hele dikke knuffel Pokosla! Wat intens verdrietig, heel veel sterkte!
Pokosla: Enorm veel sterkte! Heel erg oneerlijk..

Nikelover: Ik word deze week gebeld of ik daar ook mee mag starten! Ik hoop dat het effect heeft voor ons en geen nadelen voor de baby’s. Met hoeveel weken ben je de vorige keer bevallen?
Wij hebben zojuist weer een goede echo gehad, je zag al zo veel meer dan 2 weken geleden, ongelofelijk. Op 30 oktober krijg ik de termijn echo. Ook wij willen de nipt wel laten doen, dus dat zal dan ook ergens rond die tijd zijn.
Ik moet het misschien afkloppen, maar ik ben (nog) niet misselijk met 8+4. Wanneer begon dat bij jullie?
Pokosla schreef:
09-10-2020 10:24
Oohh nee! Dikke knuffel voor jou en voor Ruby.

Ik zet binnenkort via m’n laptop even in de tabel dat we een kloppend hartje hebben gezien. Over 3 weken de termijnecho.
MQ11 schreef:
12-10-2020 10:16

Nikelover: Ik word deze week gebeld of ik daar ook mee mag starten! Ik hoop dat het effect heeft voor ons en geen nadelen voor de baby’s. Met hoeveel weken ben je de vorige keer bevallen?
De vorige keer ben ik bevallen met 37+5 dus gelukkig niet te vroeg!
Hoe ging dat bij jou?

Destijds was ik 17. Ik hoorde vrijdag van de gynaecoloog dat de kans op zwangerschapsvergiftiging verhoogd is wanneer je zo jong zwanger bent. Dat heb ik nooit geweten. Wat dat betreft heb ik nu een gunstigere leeftijd.
Grand_allegro schreef:
12-10-2020 11:40
Wij hebben zojuist weer een goede echo gehad, je zag al zo veel meer dan 2 weken geleden, ongelofelijk. Op 30 oktober krijg ik de termijn echo. Ook wij willen de nipt wel laten doen, dus dat zal dan ook ergens rond die tijd zijn.
Ik moet het misschien afkloppen, maar ik ben (nog) niet misselijk met 8+4. Wanneer begon dat bij jullie?

Wat fijn dat je die bevestiging weer gehad hebt en dat het kindje goed groeit! Ik ben ook erg benieuwd naar de termijnecho. Bij mij staat die gepland op 23 oktober.

Ik ben nu 9+4 en de misselijkheid komt regelmatig in alle hevigheid opzetten en gaat ook zo weer weg. Er is geen pijl op te trekken. Ik denk echt al wel vanaf 6 weken dat het begon..
Appeltje fijn dat je een hartje hebt gezien!
En Grand_Allegro wat goed! En wat een geluk dat je niet misselijk bent. Hier begon dat ook al zo rond de 6 weken, ben nu 10 weken. Dacht vorige week dat het echt weg ging trekken maar ben nu weer een paar dagen flink beroerd helaas.
Ik ben ook zo super moe, nog steeds vroeg naar bed, lekker gezellig voor mijn man :P

En ik moet zo veel plassen. Dat herken ik echt niet in dit stadium. Al vanaf het begin is het raak en sta ik 3 x per nacht op. Dit had ik bij zoon pas op het moment dat mijn blaas minder ruimte had. Herkent iemand dit?
Dat lijkt me wel vervelend hoor, Nikelover en Boterkaaseitje, vanaf 6 weken al. Mijn schoonzusje had het vanaf 8 weken heel erg, dus ik hou er nog rekening mee dat het nog wel kan komen. Mijn moeder daarentegen is bij haar zwangerschappen nooit misselijk geweest. Ik hoop dat ze dat heeft doorgegeven :P

Qua veel plassen: dat doe ik altijd al, maar het is niet erger dan anders. Ik moet er minstens 1 keer per nacht uit normaal gesproken. Nu is dat soms 2 keer. Maar ik begreep dat het in het begin kan komen doordat er meer bloed naar je nieren gaat. Niet zozeer doordat er op je blaas gedrukt wordt al.
Over de misselijkheid:
Mijn ervaring van vijf zwangerschappen (waarvan drie miskramen) is dat het enorm verschilt. Wanneer het begint, wanneer het stopt en wat de hevigheid is.
Nikelover schreef:
12-10-2020 16:05
De vorige keer ben ik bevallen met 37+5 dus gelukkig niet te vroeg!
Hoe ging dat bij jou?

Destijds was ik 17. Ik hoorde vrijdag van de gynaecoloog dat de kans op zwangerschapsvergiftiging verhoogd is wanneer je zo jong zwanger bent. Dat heb ik nooit geweten. Wat dat betreft heb ik nu een gunstigere leeftijd.
Oh, dat wist ik ook niet! Ik ben bevallen met 40+2, maar erg nare nasleep gehad. Dus hopelijk blijft ons dat bespaard!
Ik moet ook vaak plassen! Echt al vanaf het begin. Had ik de vorige keer ook volgens mij. Wel irritant, ook omdat ons zoontje vaak eind
van de nacht bij ons in bed slaapt en als ik dan naar de wc ga wordt hij wakker. Maar zelf kan ik dan niet meer slapen. Hopelijk snel over. Misselijkheid is hier wat minder, wel heel erg moe.

Wij gaan geen Nipt doen, vorige keer ook niet. Het heeft voor ons niet echt een toegevoegde waarde. Mocht ons kindje een van de drie syndromen hebben dan merken we dat wel. Ik had het er over met mijn partner, en we hebben nu beiden dat we het niet heel erg zouden vinden als ons kind bijvoorbeeld down zou hebben. Nouja, wel erg, maar bij de eerste zwangerschap leek dat meer een schrikbeeld ofzo. Hebben jullie dat ook?

Hoe is het verder bij jullie echopraktijken en verloskundigen qua coronamaatregelen? Ben benieuwd hoe het naar morgen is. Hier mag nu partner gewoon mee, maar geen anderen.
Ja blóm, precies hetzelfde zoals wij over de Nipt denken! Vorige keer wel gedaan zonder er echt bij na te denken ook, ook nu geen meerwaarde en de verloskundige had ook hetzelfde nadat ze ons aanhoorde.

Ja hier dus ook vanaf het begin maar ik begin mij er echt al aan te ergeren!
Ik zou het liefste zo min mogelijk drinken, maar dat is natuurlijk geen optie. Voelt echt als gebroken nachten zo dat opstaan, als een zombie naar het toilet en regelmatig de pech dat ik dan net weer lekker in mijn bed lig en ik weer zo’n plas gevoel heb, hoppa dan kan ik weer opnieuw (voor 1 druppel). Ik hoop echt dat het niet nog erger wordt ;-)
Boterkaaseitje: let maar op dat het geen blaasontsteking is dan. Blijkbaar zijn die soms lastiger te ontdekken tijdens de zwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven