Help!

10-10-2020 12:01 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een ander account aangemaakt om herkenbaarheid te voorkomen.

Mijn man en ik zijn bijna 10 jaar getrouwd en hebben één schoolgaande dochter. Mijn man heeft een fulltime baan met veel verantwoordelijkheid, maar hij mag veel vanuit huis werken en is elke avond en het weekend meestal wel thuis. Ik heb eveneens een fulltime baan, alhoewel veel tijd verloren gaat aan het combineren met het moederschap en het huishouden. Vaak ben ik tot laat in de avond ook aan het werk.

Mijn man praat minzaam over mijn baan en snapt niet dat ik tot 's avonds laat vaak nog aan het werk ben. Ook niet als ik vertel dat ik 's middags mijn dochter moest ophalen van school, eten moest koken, etc. Hij helpt me graag herinneren aan de tijd dat ik meer verdiende dan hem en laat het niet na om te vertellen dat het nu andersom is.

Mijn werk is belangrijk voor mij. Ik krijg er de waardering voor wie ik ben als persoon en als collega, terwijl ik thuis voor mijn gevoel niet echt de waardering krijg. Ik heb het idee dat alles wat ik doe in en om het huis niet gezien wordt. Wat wel gezien wordt zijn vaak de negatieve dingen: een overhemd dat niet gestreken is, een kind dat vieze mondhoeken heeft of een - in zijn ogen - exorbitante uitgave. Ik krijg serieus maandelijks Excel-lijstjes van ons huishoudboekje doorgestuurd, mét bijbehorende adviezen. Dat meneer zelf zo'n 50-70 euro wijn per week drinkt is overigens onbespreekbaar.

Ik merk dat ik steeds vaker veel liever achter de laptop zit te werken 's avonds. Dan hoef ik me niet te ergeren aan de zinloze filmpjes die hij kijkt, de hoeveelheid alcohol die hij drinkt en ik hoef niet bang te zijn dat hij méér van mij verwacht dan ik hem wil geven. Want seks met iemand die halfdronken is, is weinig opwindend. De laatste tijd is dat steeds vaker reden tot ruzie. Ik wil me gewoon gewaardeerd en begeerd voelen, maar meneer lijkt dat niet te willen snappen.

Wie herkent dit gevoel en wat heb je eraan gedaan?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
En TO, misschien eens vuist op tafel slaan en zeggen dat het nou genoeg is met dat gedoe. Of je pakt het samen aan, alles, of je gaat weg.
Later is nu
Pffff ik heb je andere topic ook gelezen. Is de collega waar je mee op reis moet toevallig die man waar je zo goed mee kan praten? Dan zou ik als ie leuk is daar het bed mee induiken, heb je misschien ook eens lekkere seks.
Rachmaninoff schreef:
12-10-2020 13:26
Pffff ik heb je andere topic ook gelezen. Is de collega waar je mee op reis moet toevallig die man waar je zo goed mee kan praten? Dan zou ik als ie leuk is daar het bed mee induiken, heb je misschien ook eens lekkere seks.

Hahahahaha... Ja, dat is die collega en nee, ik zie dat niet zo snel gebeuren.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Oh, ik heb alleen de OP gelezen (naar aanleiding van je andere topic) en ik vind het héél herkenbaar. En precies toen ik het zo ver had laten komen, werd ik verliefd op een ander. Dat zie ik hier ook gebeuren. Maar beter trek je de stekker uit je relatie voordat je man het probleem op "die ander" kan afschuiven.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
MariaKaz schreef:
11-10-2020 16:17
Hij ziet het probleem niet zo en ziet alles als een aanval op hem. En dat vindt hij ondankbaar omdat hij toch dit alles mogelijk heeft gemaakt. Daarmee doelend op het huis, het gezin, etc
Yep. Mijn man had ons kind mogelijk gemaakt, mijn studie, alles! En dat ik niet gelukkig was, kwam gewoon omdat ik nooit tevreden was.
Bulbul schreef:
12-10-2020 17:07
Yep. Mijn man had ons kind mogelijk gemaakt, mijn studie, alles! En dat ik niet gelukkig was, kwam gewoon omdat ik nooit tevreden was.
Als het niet zo triest was konden we er nog om lachen.....
Ik zou in ieder geval die drie dagen voor je werk wel gaan hoor. Laat je dat ook nog van je afnemen?
En denk aan je salaris. Wat moet je als jullie echt tot een scheiding komen en je hebt niets op kunnen bouwen op je werk? Hij is alleen met zichzelf bezig.
Bulbul schreef:
12-10-2020 17:07

Oh, je wilt niet weten hoe fijn ik het vind om dit te lezen... Ik ben dus niet de enige gek die hierin getrapt is. Ik heb veel reacties gekregen op mijn post en ik ben oprecht blij met alle feedback, maar tegelijkertijd voel ik me ook zo'n stomme k*t dat ik erin getrapt ben. Terwijl het echt niet zo eenvoudig is allemaal. Ik wil het gewoon goed doen, voor mijn man, voor mijn dochter, voor ons gezin. Maar gaandeweg ben ik mezelf een beetje kwijtgeraakt denk ik en dat had ik nooit moeten laten gebeuren.
MariaKaz schreef:
12-10-2020 22:09
Oh, je wilt niet weten hoe fijn ik het vind om dit te lezen... Ik ben dus niet de enige gek die hierin getrapt is. Ik heb veel reacties gekregen op mijn post en ik ben oprecht blij met alle feedback, maar tegelijkertijd voel ik me ook zo'n stomme k*t dat ik erin getrapt ben. Terwijl het echt niet zo eenvoudig is allemaal. Ik wil het gewoon goed doen, voor mijn man, voor mijn dochter, voor ons gezin. Maar gaandeweg ben ik mezelf een beetje kwijtgeraakt denk ik en dat had ik nooit moeten laten gebeuren.
:hug:
Dat ligt niet aan jou maar aan die lapzwansen van kerels.
Er zijn hier veel met dezelfde ervaring.
Helaas.
Je doet het ook goed, maar verdient beter.
Je bent ook niet gek, je wordt wel langzaam gek in zulke relaties.
justagirly wijzigde dit bericht op 12-10-2020 22:25
4.67% gewijzigd
iones schreef:
12-10-2020 19:07
Ik zou in ieder geval die drie dagen voor je werk wel gaan hoor. Laat je dat ook nog van je afnemen?
En denk aan je salaris. Wat moet je als jullie echt tot een scheiding komen en je hebt niets op kunnen bouwen op je werk? Hij is alleen met zichzelf bezig.

Ja, mijn collega wees me hier ook al op. Als ik iets zou willen, dan is het handig om een baan en inkomen te hebben. De baan heb ik al, maar er zit zeker nog meer in het verschiet bij dit bedrijf en dat wil ik niet laten schieten.
Nou lieve Viva-ers... Ik ga naar bed! Afgelopen 2 dagen waren behoorlijk enerverend en bovenal vermoeiend. Ik kijk er dan ook naar uit om nu lekker te gaan slapen.

Bedankt voor jullie feedback tot nu toe. :heart: Het helpt me echt om dingen in perspectief te zien. Ik ga er zeker wat mee doen, alhoewel ik nog niet weet wat precies en wanneer.
Goede reis! :hug:

hopelijk heb je wat tijd om je gedachten op een rijtje te zetten, terwijl je letterlijk afstand genomen hebt.
Later is nu
En zoiets sluipt er natuurlijk ook in. Als hij zich zo op de eerste date had gemanifesteerd, had je nooit een tweede date gehad, toch?
Later is nu
Dreamer schreef:
13-10-2020 07:46
En zoiets sluipt er natuurlijk ook in. Als hij zich zo op de eerste date had gemanifesteerd, had je nooit een tweede date gehad, toch?

We hebben nooit echt gedate trouwens. We hebben een tijdje online gechat waarna we een keer hebben afgesproken in zijn woonplaats. Een week later ben ik bij hem ingetrokken. :lol:
MariaKaz schreef:
13-10-2020 08:18
We hebben nooit echt gedate trouwens. We hebben een tijdje online gechat waarna we een keer hebben afgesproken in zijn woonplaats. Een week later ben ik bij hem ingetrokken. :lol:
Ik kan dit totaal niet rijmen met
MariaKaz schreef: ↑11-10-2020 22:24
Maar natuurlijk ga ik er ook weleens in mee. Om van het gezeur af te zijn, ik beken eerlijk. Niet omdat ik er plezier aan beleef, want enige moeite doet hij niet. Hij komt klaar en gaat slapen. Dat is trouwens altijd zo geweest, waarbij het niet uitmaakte wat ik deed / hoe ik erbij lag / hoelang het duurde. Hij kwam klaar en ging slapen.
Dan heeft hij toch vanaf het begin al erg egoistisch in jullie relatie gestaan?
Ik vraag me wel nog steeds af wat drank hier voor een rol speelt. Doet hij vooral ‘vervelend’ met drank op, of is hij nuchter ook zo’n *ikel?
MariaKaz schreef:

Ik wil niet vervelend doen, maar... volgende keer misschien iets langer de tijd nemen om iemand te leren kennen?
RikM schreef:
13-10-2020 10:03
Ik wil niet vervelend doen, maar... volgende keer misschien iets langer de tijd nemen om iemand te leren kennen?

Hier wil ik het even opnemen voor TO. Ik ken de achtergrond verder niet en weet ook niet hoelang ze met elkaar contact hebben gehad voordat ze besloot om bij hem in te trekken, maar wat je zegt hoeft natuurlijk niet waar te zijn hè. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij mensen na een paar dagen besluiten samen te wonen om vervolgens samen oud te worden. Net zoals er nog veel meer gevallen bekend zijn waarbij mensen pas na een paar jaar gaan samenwonen om vervolgens op latere leeftijd alsnog te gaan scheiden van elkaar.

Het feit dat ze intussen 10 jaar getrouwd zijn geeft mij wel het gevoel dat het een weloverwogen besluit is geweest, maar dat ze gaandeweg misschien wat meer uit elkaar gegroeid zijn.
Maduixa schreef:
13-10-2020 09:32
Dan heeft hij toch vanaf het begin al erg egoistisch in jullie relatie gestaan?

Achteraf gezien wel. Op dat moment zag ik dat niet zo. We hadden best veel seks en ik zorgde wel dat ik niks tekort kwam, maar tijdens en na de zwangerschap was het ineens anders. Tijdens de zwangerschap hadden we praktisch geen seks omdat hij zich daar ongemakkelijk bij voelde. En na de zwangerschap merkte ik dat ik niet meer zo snel opgewonden / nat werd als voorheen, dus werd het vanzelf anders. Het kost gewoon wat meer moeite.
FitsSprits schreef:
13-10-2020 10:12
Hier wil ik het even opnemen voor TO. Ik ken de achtergrond verder niet en weet ook niet hoelang ze met elkaar contact hebben gehad voordat ze besloot om bij hem in te trekken, maar wat je zegt hoeft natuurlijk niet waar te zijn hè. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij mensen na een paar dagen besluiten samen te wonen om vervolgens samen oud te worden. Net zoals er nog veel meer gevallen bekend zijn waarbij mensen pas na een paar jaar gaan samenwonen om vervolgens op latere leeftijd alsnog te gaan scheiden van elkaar.

Het feit dat ze intussen 10 jaar getrouwd zijn geeft mij wel het gevoel dat het een weloverwogen besluit is geweest, maar dat ze gaandeweg misschien wat meer uit elkaar gegroeid zijn.

Tja, het zou kunnen. Persoonlijk geloof ik er niet zoveel van dat die man na 10 jaar ineens een hork wordt. Waarschijnlijk was het altijd al een hork.
RikM schreef:
13-10-2020 11:40
Tja, het zou kunnen. Persoonlijk geloof ik er niet zoveel van dat die man na 10 jaar ineens een hork wordt. Waarschijnlijk was het altijd al een hork.

Het is met name na de zwangerschap anders geworden. Hij kreeg net in die tijd promotie, terwijl ik thuis op de bank zat met een kind dat aandacht en liefde nodig had. Als vanzelf nam ik de taken over in het huishouden en daarna ging het van kwaad tot erger.
MariaKaz schreef:
13-10-2020 11:36
Achteraf gezien wel. Op dat moment zag ik dat niet zo. We hadden best veel seks en ik zorgde wel dat ik niks tekort kwam, maar tijdens en na de zwangerschap was het ineens anders. Tijdens de zwangerschap hadden we praktisch geen seks omdat hij zich daar ongemakkelijk bij voelde. En na de zwangerschap merkte ik dat ik niet meer zo snel opgewonden / nat werd als voorheen, dus werd het vanzelf anders. Het kost gewoon wat meer moeite.
Het klinkt alsof hij toen al niet jouw genot op de eerste plaats had staan en in mijn ogen kun je dat vrij recht doortrekken naar welzijn. Jouw welzijn is niet zijn prioriteit en dat vind ik een kwalijke zaak in een relatie.
MariaKaz schreef:
o_o
Waarom??
Had je dringend woonruimte nodig ofzo?

Edit; even bijgelezen en eens met Fitssprits.
bovendien doet het er nu helemaal niks meer toe.
justagirly wijzigde dit bericht op 13-10-2020 12:17
Reden: Naam fits verkeerd geschreven
13.45% gewijzigd
MariaKaz schreef:
12-10-2020 22:09
Heel herkenbaar. Geniet van de reis en van het feit dat je gelegenheid hebt je gedachten een beetje op een rijtje te zetten. Als je terugkomt en merkt dat je meer tijd nodig hebt, ga dan gewoon nog even weg (wellicht met kind in de komende vakantie?). Ik had die gelegenheid niet (gegrepen) en het duurde navenant langer voordat ik inzag wat ik eigenlijk wilde. Gun jezelf de tijd om over je eigen wensen en behoeften na te denken.
Hoelang heeft dat bij jou geduurd Bulbul?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven