Zwanger en verlaten

13-10-2020 16:17 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het risico dat ik erg herkenbaar ben. Misschien dat ik tzt wat details wijzig.

Vorig jaar samen gaan wonen en getrouwd. Vorig jaar ook drie miskramen gehad. Vlak na (of misschien al wel voor) het trouwen kreeg man een burn-out. Maar eigen zaak/zaken, dus gewoon doorgaan. Na twee maanden huwelijk is hij ervan door gegaan. Derde miskraam kwam vlak na zijn vertrek.

Ik heb begrip getoond voor zijn burn-out. Het is heel lastig geweest. Samen in therapie en we zijn het weer samen gaan proberen. Deze zomer samen op vakantie geweest en twee keer een weekend weg. Liepen weer samen hand in hand door het dorp waar we liepen. Hij wilde mensen nog niet vertellen dat we terug samen waren, maar had twee collega’s wel verteld dat we samen op vakantie waren én we liepen tenslotte toch hand in hand waar iedereen het kon zien.

Een paar weken terug bleek ik zwanger. Die kans zat erin, want hij had condoom aan de kant gegooid, terwijl ik in mijn vruchtbare periode zat.

En nu: hij zegt dat hij nooit had willen trouwen. Dat hij al zeker een half jaar niet meer van me houdt. Dat als mensen ons hebben zien lopen door het dorp dat hij ontkent dat we samen zijn. En dat hij niks met het kind te maken wil hebben. Dat hij het niet wil erkennen, dat hij het niet wil zien en dat het voor hem niet bestaat. Dat ik hem erin heb geluisd en dat ik nu krijg wat ik graag wil: een kind.

Wow. Gewoon wow. Ik ben gewoon even...leeg.
En dit is vandaag gebeurd? Dat hij dat zei?
Bel iemand, laat een vriendin/je zus/je moeder naar je toe komen om lief voor je te zijn.

Heel veel sterkte, en een dikke :hug:
Lullig allemaal.
Je hebt nu twee keuzes: de zwangerschap uitdragen en ervan uitgaan, dat je alles zelf moet gaan doen.
Of een abortus.
hannaa46 schreef:
13-10-2020 16:22
Lullig allemaal.
Je hebt nu twee keuzes: de zwangerschap uitdragen en ervan uitgaan, dat je alles zelf moet gaan doen.
Of een abortus.
Koekoek! Doe eens even rustig joh...
Hij had je dus al eerder verlaten toen je zwanger was.
Hier kan een hele shitstorm overheen gaan. Deze OP. Maar gedane zaken nemen geen keer. Als de scheiding nog niet is uitgesproken heeft hij pech met betrekking tot erkenning en alimentatie. Al was het van een andere man.

Hoe labiel die man is kunnen forummers niet weten, dat weet jij alleen. Hoe serieus je die uitspraken moet nemen. Het is nu een hele klap, en nog wel eentje onder de gordel. Hopelijk heb je fijne vrienden/familie om je heen.

Verder is hij nu een gepasseerd station mbt zijn wensen en eisen. Bekijk wat je zelf wil. Tijd om van jezelf een prioriteit te maken.

Veel sterkte
Wat lemoos schrijft en :hug:
Jeetje, geen woorden voor.
Er zal vast veel hebben afgespeeld in zijn hoofd, jammer dat hij dit niet heeft gedeeld. Omdat hij zegt niet had willen trouwen en al een half jaar niet van je houdt.

Heel veel sterkte.
Ach, wat naar. Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt.
Is hij vertrokken ? Wat zegt je schoonfamilie ?

:there:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat een lul zeg.

Je zal het nu vast nog niet zo vielen, maar wees blij dat je van zo’n lapzwans af bent.

Tis natuurlijk gruwelijk dat je het nu op deze manier moet ontdekken dat het zo’n eikel is, maar beter nu dan als je kind 4 is en het nog meekrijgt ook.

Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.

Heb je iemand met wie jij kunt uitzoeken wat jij wil?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Klinkt als een klootzak, wat dat betreft ben je daar beter van verlost, maar dat zal je misschien nu nog niet zo voelen, maar dat komt nog wel.
Als het kind nog steeds gewenst is, zou ik me door hem niet laten tegenhouden,
Uiteindelijk redt je je wel, er zijn je meerdere mensen voorgegaan, en die hebben het ook gered.
Hopelijk krijg je veel steun van vrienden of familie?
Sterkte, dit is ronduit klote, maar laat je niet uit het veld slaan, je bent vaak sterker dan je denkt.
Dikke knuffel.
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je, toen je zwanger raakte, al rekening hield met de mogelijkheid dat je het alleen moet gaan doen.

Probeer hulp te vinden om je heen, eerst natuurlijk voor de mentale steun en daarna om op een rijtje te krijgen hoe je het praktisch gaat doen.
MariaDeJong schreef:
13-10-2020 16:22
Koekoek! Doe eens even rustig joh...
Nou, het is wel zo. En hoe langer je wacht met een abortus hoe moeilijker het wordt, dus het is helemaal niet verkeerd om daar al vroeg over na te gaan denken.

Klote situatie TO. Veel sterkte
TijdvoorTaart schreef:
13-10-2020 16:50
Nou, het is wel zo. En hoe langer je wacht met een abortus hoe moeilijker het wordt, dus het is helemaal niet verkeerd om daar al vroeg over na te gaan denken.

Klote situatie TO. Veel sterkte
Maar waarom is abortus überhaupt relevant, op basis van deze OP?
TS wist tijdens de conceptie ook heus wel dat de kans levensgroot was dat ze er alleen voor zou komen te staan.
vivautrecht85 schreef:
13-10-2020 16:53
TS wist tijdens de conceptie ook heus wel dat de kans levensgroot was dat ze er alleen voor zou komen te staan.
Want dan mag je later geen abortus kiezen ofzo?
Luci_Morgenster schreef:
13-10-2020 16:58
Want dan mag je later geen abortus kiezen ofzo?
Zeg ik dat?Dat is mijn punt niet.
Van mij mag iedereen altijd voor abortus kiezen. Ik zie alleen op basis van deze OP niet in waarom deze optie er meteen in wordt gegooid.
Ik neem aan dat TO gewenst zwanger is geworden.
vivautrecht85 schreef:
13-10-2020 16:53
Omdat de andere ouder er nu vandoor gaat. Maar met kind heb je daar helaas altijd een lijntje mee. Met zo'n instabiel persoon heeft dat nogal wat gevolgen. Ik zou ook de zwangerschap heroverwegen, zeker als dit nog heel pril is.
dansenindewind schreef:
13-10-2020 17:07
Ik neem aan dat TO gewenst zwanger is geworden.
Ja dat bedoel ik dus, dus snap niet dat dit onderwerp nu wordt aangekaart.
Bedankt voor de reacties.

We zijn al jaren samen en ik weet wat een burn-out kan doen. Ik ben er dus eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het goed zou komen. Ik ben geen opgever en zie graag het goede in mensen. Soms levert dat je wat op en soms niet.

Iemand vroeg naar de schoonfamilie: daar heb ik al die maanden niks van gehoord. Zelf heb ik geen contact met mijn familie. Ik heb geen gelukkige jeugd gehad. Gelukkig heb ik wel een aantal lieve vrienden om me heen.

Voor wat betreft abortus: dat is geen optie voor mij.
Poeh. En nu?
Kun je alleen voor dit kind zorgen?

Sterkte.
Tiana_76 schreef:
13-10-2020 17:08
Omdat de andere ouder er nu vandoor gaat. Maar met kind heb je daar helaas altijd een lijntje mee. Met zo'n instabiel persoon heeft dat nogal wat gevolgen. Ik zou ook de zwangerschap heroverwegen, zeker als dit nog heel pril is.
Ik zeg ook niet dat het geen optie is en deze situatie lijkt me ook verre van ideaal. Maar bij de conceptie wist ze al wat voor vlees ze in de kuip had qua partner. Ik neem dus aan dat het kindje gewenst is en dan is het wellicht wat pijnlijk als mensen meteen over abortus beginnen.
en ...heb je hem er in geluisd ??
Wat verdrietig TO.

Hoe lang ben je nu zwanger? Kan het zijn dat de stress van een mogelijke miskraam, of het vader worden hem ineens aanvliegt? Dat hij het voor zijn gevoel niet kan? Of in elk geval nu niet tijdens de burn out?

Heb je hier al met hem over gesproken?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven