Zwanger en verlaten
dinsdag 13 oktober 2020 om 16:17
Met het risico dat ik erg herkenbaar ben. Misschien dat ik tzt wat details wijzig.
Vorig jaar samen gaan wonen en getrouwd. Vorig jaar ook drie miskramen gehad. Vlak na (of misschien al wel voor) het trouwen kreeg man een burn-out. Maar eigen zaak/zaken, dus gewoon doorgaan. Na twee maanden huwelijk is hij ervan door gegaan. Derde miskraam kwam vlak na zijn vertrek.
Ik heb begrip getoond voor zijn burn-out. Het is heel lastig geweest. Samen in therapie en we zijn het weer samen gaan proberen. Deze zomer samen op vakantie geweest en twee keer een weekend weg. Liepen weer samen hand in hand door het dorp waar we liepen. Hij wilde mensen nog niet vertellen dat we terug samen waren, maar had twee collega’s wel verteld dat we samen op vakantie waren én we liepen tenslotte toch hand in hand waar iedereen het kon zien.
Een paar weken terug bleek ik zwanger. Die kans zat erin, want hij had condoom aan de kant gegooid, terwijl ik in mijn vruchtbare periode zat.
En nu: hij zegt dat hij nooit had willen trouwen. Dat hij al zeker een half jaar niet meer van me houdt. Dat als mensen ons hebben zien lopen door het dorp dat hij ontkent dat we samen zijn. En dat hij niks met het kind te maken wil hebben. Dat hij het niet wil erkennen, dat hij het niet wil zien en dat het voor hem niet bestaat. Dat ik hem erin heb geluisd en dat ik nu krijg wat ik graag wil: een kind.
Wow. Gewoon wow. Ik ben gewoon even...leeg.
Vorig jaar samen gaan wonen en getrouwd. Vorig jaar ook drie miskramen gehad. Vlak na (of misschien al wel voor) het trouwen kreeg man een burn-out. Maar eigen zaak/zaken, dus gewoon doorgaan. Na twee maanden huwelijk is hij ervan door gegaan. Derde miskraam kwam vlak na zijn vertrek.
Ik heb begrip getoond voor zijn burn-out. Het is heel lastig geweest. Samen in therapie en we zijn het weer samen gaan proberen. Deze zomer samen op vakantie geweest en twee keer een weekend weg. Liepen weer samen hand in hand door het dorp waar we liepen. Hij wilde mensen nog niet vertellen dat we terug samen waren, maar had twee collega’s wel verteld dat we samen op vakantie waren én we liepen tenslotte toch hand in hand waar iedereen het kon zien.
Een paar weken terug bleek ik zwanger. Die kans zat erin, want hij had condoom aan de kant gegooid, terwijl ik in mijn vruchtbare periode zat.
En nu: hij zegt dat hij nooit had willen trouwen. Dat hij al zeker een half jaar niet meer van me houdt. Dat als mensen ons hebben zien lopen door het dorp dat hij ontkent dat we samen zijn. En dat hij niks met het kind te maken wil hebben. Dat hij het niet wil erkennen, dat hij het niet wil zien en dat het voor hem niet bestaat. Dat ik hem erin heb geluisd en dat ik nu krijg wat ik graag wil: een kind.
Wow. Gewoon wow. Ik ben gewoon even...leeg.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:13
Ach wat verdrietig dat je er qua familie ook alleen voor staat.UnexpextedMom schreef: ↑13-10-2020 17:09Bedankt voor de reacties.
We zijn al jaren samen en ik weet wat een burn-out kan doen. Ik ben er dus eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het goed zou komen. Ik ben geen opgever en zie graag het goede in mensen. Soms levert dat je wat op en soms niet.
Iemand vroeg naar de schoonfamilie: daar heb ik al die maanden niks van gehoord. Zelf heb ik geen contact met mijn familie. Ik heb geen gelukkige jeugd gehad. Gelukkig heb ik wel een aantal lieve vrienden om me heen.
Voor wat betreft abortus: dat is geen optie voor mij.
Fijn dat he vrienden hebt.
Misschien is het een idee om even naar de huisarts te gaan, zodat je het even kwijt kan. Bij je vrienden kun je het ook kwijt natuurlijk, maar iemand die vanuit zijn professie kan meedenken is ook wel fijn.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:15
Ach wat rottig voor je zeg. Juist na zo'n serie miskramen zou je denken dat een kind extra welkom is, dat jullie het beiden heel graag willen.
Laat je even een paar dagen verwennen, neem een paar dagen vrij als dat kan, en laat het even bezinken. Daarna kun je na gaan denken over welke stappen je wilt en moet ondernemen en hoe je zaken voor jezelf en je kind goed wilt gaan regelen.
Heel veel s terkte!
Laat je even een paar dagen verwennen, neem een paar dagen vrij als dat kan, en laat het even bezinken. Daarna kun je na gaan denken over welke stappen je wilt en moet ondernemen en hoe je zaken voor jezelf en je kind goed wilt gaan regelen.
Heel veel s terkte!
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:17
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:18
Wauw TO, natuurlijk is het vreselijk dat dit allemaal gebeurt maar vergeet vooral niet naar je eigen aandeel te kijken. En daar moet je nu mee dealen. En door.
Je was groot genoeg om zonder condoom te seksen met zo’n onbetrouwbaar sujet in een onstabiele relatie in notabene je vruchtbare periode; dus pak jezelf op. En ga er, als je de zwangerschap echt wil doorzetten dit alles in overweging nemende, je stinkende best voor doen dat dit kind opgroeit met een sterke zelfstandige moeder.
In mijn naaste omgeving een soortgelijke situatie aan de hand gehad. Kind komt qua liefde van ma niets gekort maar dat pa amper wat van hem moet weten heeft zijn sporen nagelaten. Besef dat jij degene bent die je kind in deze situatie brengt.
Je was groot genoeg om zonder condoom te seksen met zo’n onbetrouwbaar sujet in een onstabiele relatie in notabene je vruchtbare periode; dus pak jezelf op. En ga er, als je de zwangerschap echt wil doorzetten dit alles in overweging nemende, je stinkende best voor doen dat dit kind opgroeit met een sterke zelfstandige moeder.
In mijn naaste omgeving een soortgelijke situatie aan de hand gehad. Kind komt qua liefde van ma niets gekort maar dat pa amper wat van hem moet weten heeft zijn sporen nagelaten. Besef dat jij degene bent die je kind in deze situatie brengt.
UnexpextedMom schreef: ↑13-10-2020 17:17Nee, zo zit ik niet in elkaar. Sterker nog, hij besloot de condooms aan de kant te leggen terwijl ik in mijn vruchtbare periode zat. Ik heb nog een paar keer gevraagd of hij het wel zeker wist.
Heb je al kinderen to? En zijn die van jullie samen? Of heeft hij al kinderen? Hoe oud zijn jullie?
Nu 10 weken. Nee, dat lijkt het niet te zijn. Een miskraam zou voor hem de uitkomst zijn.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:20
En jij dacht goh, een kind nu samen krijgen is echt een topidee?UnexpextedMom schreef: ↑13-10-2020 17:17Nee, zo zit ik niet in elkaar. Sterker nog, hij besloot de condooms aan de kant te leggen terwijl ik in mijn vruchtbare periode zat. Ik heb nog een paar keer gevraagd of hij het wel zeker wist.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:20
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:21
Achteraf kijk je een koe in de kont natuurlijk.UnexpextedMom schreef: ↑13-10-2020 17:17Nee, zo zit ik niet in elkaar. Sterker nog, hij besloot de condooms aan de kant te leggen terwijl ik in mijn vruchtbare periode zat. Ik heb nog een paar keer gevraagd of hij het wel zeker wist.
Maar jij had op het moment supreme ook kunnen zeggen: nee jan, zonder condoom wordt er niet gevrijd.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:24
UnexpextedMom schreef: ↑13-10-2020 17:20Ik heb een tiener en hij heeft er ook twee. Beiden uit eerdere relaties dus.
Ik ben 39, hij is de 50 gepasseerd.
Denk dan in je besluit ook aan de andere kinderen die er al zijn en die hun ouders nodig hebben.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:28
En bij twijfel had je nog de map kunnen halen.UnexpextedMom schreef: ↑13-10-2020 17:17Nee, zo zit ik niet in elkaar. Sterker nog, hij besloot de condooms aan de kant te leggen terwijl ik in mijn vruchtbare periode zat. Ik heb nog een paar keer gevraagd of hij het wel zeker wist.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:30
Je bent volgens eigen zeggen getrouwd, dat betekent dat hij én niet het kind hoeft te erkennen, hij is automatisch de vader namelijk, én hij heeft automatisch samen met jou gezag over dit kind én hij heeft ook een zorgplicht (in ieder geval financieel) voor dit kind.
Dus, alles wat hij zegt dat hij niet zal doen, heeft hij geen keuze in, dat is door middel van jullie huwelijk al geregeld!
Voor wat betreft jouw eigen keuzes, lijkt me erg moeilijk. In deze fase van de zwangerschap ben je emotioneel niet heel stabiel. Je hebt al besloten dat abortus geen optie is.
Ik denk dat je je nu moet gaan richten op
1. Hoe geef je je leven zonder je man vorm
2. Zet je financiele situatie op papier en kijk waar je problemen gaat krijgen, probeer hiervoor oplossingen te bedenken
3. Regel je woonruimte voor jou en je kinderen!
Zorg dat je nu los van hem komt, als hij weer bij zinnen komt is er tijd zat om te praten. Maar echt ga voor jezelf en je kinderen zorgen nu!
Heel veel sterkte!
Dus, alles wat hij zegt dat hij niet zal doen, heeft hij geen keuze in, dat is door middel van jullie huwelijk al geregeld!
Voor wat betreft jouw eigen keuzes, lijkt me erg moeilijk. In deze fase van de zwangerschap ben je emotioneel niet heel stabiel. Je hebt al besloten dat abortus geen optie is.
Ik denk dat je je nu moet gaan richten op
1. Hoe geef je je leven zonder je man vorm
2. Zet je financiele situatie op papier en kijk waar je problemen gaat krijgen, probeer hiervoor oplossingen te bedenken
3. Regel je woonruimte voor jou en je kinderen!
Zorg dat je nu los van hem komt, als hij weer bij zinnen komt is er tijd zat om te praten. Maar echt ga voor jezelf en je kinderen zorgen nu!
Heel veel sterkte!
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:30
Dit maakt alles anders.UnexpextedMom schreef: ↑13-10-2020 17:20Ik heb een tiener en hij heeft er ook twee. Beiden uit eerdere relaties dus.
Ik ben 39, hij is de 50 gepasseerd.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:32
Ja precies, ik vind dit niet klinken als iemand erin willen luizen.
Hij wilde zelf geen condoom, dan moet hij achteraf ook niet zeiken dat hij ongewenst iemand heeft bezwangerd.
Als hij geen kans had gewild op zwangerschap bij zijn partner, had hij juist een condoom moeten gebruiken,
De verantwoordelijkheid ligt bij 2 personen, als het om seks gaat, en ook om vertrouwen, over de status van risico.
Je kunt er voor kiezen om te vertrouwen, en het gaat toch mis, tja, dat zit erin, als je dat soort dingen wil uitsluiten zul je toch echt voor condooms moeten kiezen, en dan nog kan het misgaan, maar die kans verklein je daarmee wel.
Erin luizen bestaat wat mij betreft niet eens, als je gaat neuken, met wie dan ook, heb je nou eenmaal kans op dingen die je niet wil, zoals soa's en zwangerschappen.
In dit geval hebben we het over een normale relatie, met een eventuele kinderwens,
En ik denk niet dat TO haar man erin wilde luizen.
Niemand heeft tenslotte iets aan zwanger zijn, terwijl je relatie naar de knoppen is, en je alles alleen moet opknappen.
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:35
Zij vond dat een goed idee. Ze weet dat hij dat deed, maar trok hem er niet uit.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
dinsdag 13 oktober 2020 om 17:36
Zo denk ik er ook over. Als je er voor wil gaan, ga er dan echt voor, je wist dat dit er van kon komen.HoleyMalonely schreef: ↑13-10-2020 17:18Wauw TO, natuurlijk is het vreselijk dat dit allemaal gebeurt maar vergeet vooral niet naar je eigen aandeel te kijken. En daar moet je nu mee dealen. En door.