Gemberpillen niet meer misselijk

16-10-2020 07:31 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Wie heeft er ervaring met gemberpillen?

Ik heb 7 weken zwanger en was steeds misselijker aan het worden, daarom slik ik sinds een week gember pillen. Maar voor mijn gevoel werken ze wel erg goed, en ben nu bang dat ik een miskraam zal gaan krijgen.

Wie herkent dat gemberpillen echt goed werken en kan mij geruststellen?
Want gemberpillen staan er om bekend dat ze miskramen veroorzaken?
Je slikt meer dan de aanbevolen dosis?
Wat zegt je huisarts of apotheker er van?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom ben je bang op die miskraam?

Bij mij werkte tiktakjes erg goed. Daar zoog ik op zodra ik de misselijkheid op voelde komen. En blijven eten. Je moet altijd iets in je maag hebben.
Himalaya.
Mijn vraag is, werken de pillen echt zo goed?
Of is er een andere reden dat de misselijkheid zo weg trekt. (Want bij een niet vitale zwangerschap kan dat de reden zijn van misselijkheid weg trekken)

De huisarts zei dat ik gemberpillen kon proberen of anders medicatie waarbij ik geen auto zou mogen rijden. Maar had niet het idee dat gemberpillen veel zouden gaan doen.

Bladiebladie, ik ben bang om weer een miskraam te krijgen, want 1,5 jaar geleden had ik een miskraam, en nu eindelijk weer zwanger. Toen was ik zo misselijk en had ik een andere huisarts die niets gaf tegen de misselijkheid. Ik heb geen eerdere ervaring met gemberpillen, ik kan het niet vergelijken.
mamarjan schreef:
16-10-2020 07:55
Himalaya.
Mijn vraag is, werken de pillen echt zo goed?
Of is er een andere reden dat de misselijkheid zo weg trekt. (Want bij een niet vitale zwangerschap kan dat de reden zijn van misselijkheid weg trekken)

De huisarts zei dat ik gemberpillen kon proberen of anders medicatie waarbij ik geen auto zou mogen rijden. Maar had niet het idee dat gemberpillen veel zouden gaan doen.
vervelend he, die onzekerheid!
natuurlijk kan het misgaan, alleen dat komt niet door die pillen hoor, dan schreef de huisarts ze niet voor.
sterkte!
Ik werd juist misselijker van gemberpillen. Maar heb een hg zwangerschap...

Vervelend die onzekerheid. Moet je nog lang wachten tot de eerste echo?
Gemberpillen werken bij mij top. Ik gebruik ze ook bij wagenziekte bijvoorbeeld.
Bij mij werkte het niet. Zo vaak overgegeven terwijl ik net zo'n pil op had, dat ik nu iets met gember nog echt niet lekker vind.
Maar ik heb nog nooit gehoord dat gember een verhoogde kans zou geven op een miskraam.
Ik ben nu 10+ weken zwanger, misselijkheid begon met 5/6 weken, heb toen ook gemberpillen gehaald.

Moet zeggen dat ik ze een week met moeite geslikt heb en toen ben gestopt, want ik merkte niet echt verschil en voelde me nog steeds hondsberoerd.

Bij zoon vorig jaar heb ik polsbandjes gedragen en gemberpillen geslikt, maar weet niet meer of het toen Wel baat had.

Zou me verder niet druk maken dat dit gembertabletten MK veroorzaken. Neem aan dat je je aan de dosis houdt.

Gefeliciteerd en ik wens je een fijne zwangerschap!
Ik was bij beide miskramen misselijk tot het moment dat we erachter kwamen dat het mis was.

Bij mijn twee kinderen was ik bij de één misselijk tot een week of 8 en toen was het voorbij. En bij de ander was ik volgens mij überhaupt maar een weekje ziek.

Kwaaltjes zeggen helemaal niks is mijn ervaring.
Gember deed niks voor mij tijdens de zwangerschap. Maar ik had wél dat ik de ene week veel misselijker was dan de andere. Het hoeft dus niet meteen iets negatiefs te betekenen dat je nu ineens minder misselijk bent...
Dank voor jullie reacties.
Ik ben ook niet bang dat de pillen een miskraam zouden veroorzaken.

Ik zou graag de bevestiging krijgen dat het weg trekken van de kwaaltjes komt doordat de pillen aanslaan. Omdat ik de angst heb dat de kwalen weg trekken omdat het niet goed zit met de zwangerschap.
Ik heb 28/10 een echo, dus nog 12 dagen wachten.
Probeer er van te genieten dat de misselijkheid nu weg is. Kwalen komen en gaan en komen weer terug.

Ik ben deze zwangerschap in het begin ook zo ineens een paar dagen niet misselijk geweest. Dikke paniek. En vervolgens weer tijden dagelijks meerdere keren met de pot geknuffeld. Had ik het er toen maar van genomen, lekker gegeten ofzo.
mamarjan schreef:
16-10-2020 08:56

Ik zou graag de bevestiging krijgen dat het weg trekken van de kwaaltjes komt doordat de pillen aanslaan. Omdat ik de angst heb dat de kwalen weg trekken omdat het niet goed zit met de zwangerschap.
Slopend, dat wachten.
Ik hoop voor je dat alles goed is en je een gezond kind mag krijgen.
Gember wordt niet voor niets geadviseerd bij de misselijkheid. Dus ja het kan helpen!
Bij de een werkt het wel en bij de ander niet, net als bepaalde medicatie.

Ik ben bij de eerste maar 2 weken misselijk geweest en bij de tweede zeker de helft van mn zwangerschap. Gelukkig wel zonder te spugen. Ik kreeg ook gember (capsules) als advies. Maar ik vind het zo vies en boerde die lucht de hele dag op dus snel weer mee gestopt.

Een zwangerschap is gewoon een onzekere tijd. Eerst wacht je tot de eerste echo om zeker te zijn dat het er zit. Dan de termijnecho, waarna de kans op een miskraam minder wordt. Dan de 20 weken echo wat een grote check up is.
Je hebt pas zekerheid als je je kindje gezond op de wereld hebt gezet. En dan krijg je nog grotere zorgen

Geniet van je zwangerschap, helemaal nu de misselijkheid weg is! Echt waar hoor! Ik snap je zorgen maar zo lang het niet nodig is niet gaan stressen!
Gember werkt vaak heel goed tegen misselijkheid en wagen/zeeziekte.

Je kan ook verse gember kopen en daar thee van maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
bij mij hielp helemaal niks, behalve bevallen. Ik hoop voor jou dat het betekend dat ze gewoon hun werk doen, dat zou fijn zijn. Overigens wel af en toe een dag gehad dat ik nergens last van had en ik ook dacht dat het mis was, maar de dag erna weer kneitermisselijk,
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
mamarjan schreef:
16-10-2020 08:56

he bah, wat lang wachten
we kunnen je een hart onder de riem steken, maar niemand kan je de bevestiging geven, die je zo graag zou willen
sterkte hoor
Ik eet erg vaak gemberwortel in mijn eten en ik ben soms toch best misselijk. Volgens mij moet je het alleen eten als je het lekker vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hier ervaring met gember thee, wat ik vooral de eerste paar weken dronk om extra vocht binnen te krijgen en het feit dat het tegen misselijkheid zou moeten helpen, de pillen had ik wel in huis, maar die werden vervangen door Emesafene, voorgeschreven door huisarts in overleg met VK na de eerste echo ( 1e keer na 7 weken, 2e keer na 8 weken).
En dat laatste was het enige wat hielp de scherpe randjes eraf te halen tot een week of 20 ( daarna begon misselijkheid door maagzuur).

De thee was OK, maar ik had niet het idee dat het echt hielp.

De misselijkheid was de ene dag wel heftiger dan de andere en ik weet nog goed hoe onzeker me dat ( zeker tijdens de eerste zwangerschap) maakte. Bij teveel kwalen niet weten wat ik met mezelf aan moest, bij het afnemen van diezelfde kwalen bang dat het helemaal mis zou gaan.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 11:02
20.35% gewijzigd
Ik heb mijn eerste zwangerschap gemberpillen geslikt en ik vond het een godsgeschenk dat ze het deden!

De tweede zwangerschap was ik zo misselijk dat ik überhaupt niets vasts wegkreeg, dus ook geen gembercapsules. Wel gemberthee, en dat hielp jammer genoeg niet zo goed.
Allen, dank voor jullie lieve woorden.

Ik heb nog geen bloed gezien, blijf krampen houden en ga er maar van uit dat het door een groeiende baarmoeder komt.

En probeer te genieten van het minder misselijk zijn.

Hopelijk blijft het genieten en heb ik volgende week een mooie echo
Krampen herken ik van eerste en huidige zwangerschap, hoeft inderdaad niks slechts te betekenen! Rekkende baarmoeder, er moet veel plek worden gemaakt!

Nog even volhouden, duurt inderdaad altijd erg lang (vooral gevoelsmatig) op de echo’s!

Ik zou willen dat ik niet misselijk was!
Ben het nu alweer een week of 5 aan een stuk door helaas
Update,
Had ik het er maar van genomen.
Want misselijkheid is daarna in alle hevigheid terug gekomen en ik heb nu medicatie voor bij HG, werkt wel aardig, spuug gemiddeld maar 3x per dag.

Had ik maar meer genoten van die paar dagen dat misselijkheid weg was met de gember capsules 🤪
mamarjan schreef:
04-11-2020 11:48
Update,
Had ik het er maar van genomen.
Want misselijkheid is daarna in alle hevigheid terug gekomen en ik heb nu medicatie voor bij HG, werkt wel aardig, spuug gemiddeld maar 3x per dag.

Had ik maar meer genoten van die paar dagen dat misselijkheid weg was met de gember capsules 🤪
:thumbsup:
HG sucks, maar is ook een supergoed teken. Ik hoop dat je je snel beter voelt en kunt genieten van je zwangerschap.
Leuk dat je nog even een update gaf ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven