Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Even egopost i.v.m. plottwist :hyper:
Net een licht positieve test, man zag het ook! Morgenochtend weer testen en dan stuur ik jullie natuurlijk een foto!
Had toch het gevoel dat het wel raak is en ook geen tekenen van aankomende menstruatie
Moet nu weg maar later meer info!
Jaaaaa ziejewel!!! Gefeliciteerd :mrgreen: :mrgreen:
Fijn Larv! :yes: Ben blij voor je.

Hier gaat het niet zo goed helaas. Vandaag is het bloeden erger geworden, net alsof ik ongesteld ben. Incl bij vlagen buikpijn.
En heb dus corona dus kan niet naar de verloskundige. Heb wel gebeld; ik wacht dit weekend af en bel dinsdag weer. Dan mag ik komen (mits ik al 24 u geen klachten meer heb maar dat verwacht ik wel aangezien ik al nooit erge klachten had).
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Jaaaa Larv wat fijn!!!! Helemaal blij voor je! Ik ben benieuwd naar morgen :-D

Aviendha voor jou even een shit tijd.. beterschap, en laten we hopen dat het bloeden wegebt en niks ergs is.. ik duim voor je!

Ik ben overstag en heb vandaag ovulatietesten gehaald bij de action. Tot zover mijn we-zien-wel instelling :lol:
Wat vervelend Aviendha, die onzekerheid! Hoop echt voor je dat het goed blijft gaan!

Ik ben nu helemaal zenuwachtig voor morgenochtend. Had afgelopen dagen een opgeblazen buik. Normaal krijg ik ook meer last van hormonale acne rond NOD maar nu niet te bekennen, dat vond ik toch wel bijzonder. En gewoon het gevoel sinds die vage test dinsdag dat het toch raak is, misschien was mijn eisprong ook wel 1 of 2 dagen later dan de app heeft geschat..
Aviendha dikke knuffel! Vervelend dat je geen duidelijkheid kan krijgen. Dat zou je nu zo graag willen. Ik hoop dat je klachtenvrij bent en maandag langs kunt gaan.

Larv jeeejjj goede plottwist! Ik ben heel benieuwd naar je test morgen.
Ahh balen dit Aviendha! Hopelijk kun je na t weekend bij de verloskundige langs voor controle!

Ohh, wat spannend dit Larv! Dit wordt morgen weer het forum refreshen haha
Pfoe Aviendha... dat lijkt me toch wel heel naar en spannend... knuffel! :hug: Heb je veel verplichtingen of kun je je een beetje proberen te ontspannen dit weekend? Of je zinnen verzetten..
Streepje op de sensitest en action, durf het nu wel te gaan geloven. :heart: Vandaag is ook officieel mijn NOD
Bij mijn dochter testte ik ook pas op NOD positief.
Ik zal straks via de laptop een foto plaatsen!
Woehoeee! Gefeliciteerd Larv! :cheer2:
Gefeliciteerd Larv! Goede plottwist inderdaad!

Jeetje Aviendha, wat een narigheid! hopelijk blijven de Corona klachten weg. En afwachten maar tot de controle. Beterschap en sterkte!
Jaaa, wat gaaf Larv!! :cheer2:
Hoe gaat het vandaag met jou Aviendha? Heb je nog buikpijn gehad?
@Nolaatje: welkom bij de club, volgens mij is iedereen aan het einde van dit topic aan de ovulatietest haha!

@Larv: Zo spannend, alvast voorzichtig gefeliciteerd! Je geeft ons wel cliffhangers zo steeds hoor, super leuk!

@Aviendha, pfff wat klote. Jouw verhaal doet mij ook wel weer wat beseffen hoor. Ben zo bezig met zwanger worden dat je soort van het idee hebt dat je er 'bent' bij een positieve test. En dan lees ik dat van jou en dan denk ik oh jeetje, dat kan natuurlijk ook nog, dat je dan zorgen heb. Ik ben heus niet dom, dus dat 'weet' je wel, maar het is toch anders als je het zo leest van iemand.
Yesss Larv gefeliciteerd!!!

Piccobello hahaha dat denk ik ook!

Fijn weekend iedereen!
Kokoro schreef:
14-10-2020 21:11
Muhhhh balen herinnering! Waarom wil je een checkup? Heb je een idee over wat je precies wilt dat ze controleren? Voor bepaalde hormonen is het het beste om op CD3 bloed te prikken. Dat is precies vrijdag voor jou!
Ik ga komende dinsdag bloed laten prikken om in ieder geval te bekijken of ik geen vitaminetekort heb. Vind dat wel een prettige gedachte. De huisarts vertelde dat het mogelijk is om teveel b12 binnen te krijgen door de supplementen die ik slik. (Dit wist ik eigenlijk al maar goed, goed om te laten testen dus.) Om hormonen te laten onderzoeken vond ze te vroeg, ze zei dat - als ik gewoon ongesteld wordt etc. - alles gewoon goed werkt en er dus geen reden voor zorg is. Ben ik het mee eens, eerst nog maar eens wat maanden extra afwachten. Ben jaloers dat jij gewoon zelf echo's kan maken op je werk!! Ideaal!
@Larv, aaaah wat goed! Gefeliciteerd! Ik wacht rustig op de foto :-D

@Aviendha, oh nee wat heftig dit.. Hoe gaat het met je? Hou je het uit? Zo naar dat je door corona niet langs kan komen voor geruststelling (of iig voor duidelijkheid).

Volgens mij zit er een aantal precies in de vruchtbare dagen: Koetjesenkalfjes, Kokoro, Daanstje, Piccobello, is het leuk daar bij jullie? :flag:

Oh ja, ik heb mijn persoonlijke info weer weggehaald. Leuk om van jullie te weten, maar onprettige gedachte dat ik zo herkend kan worden door mensen die me kennen, is toch best herkenbare informatie :A:

Dit hoort niet helemaal hier maar: ik lees daarom niet meer mee in sommige andere topics, omdat ik een bekende heb gespot :A: (Hint hint)
Ben benieuwd naar de foto Larv! :yes:

Hier wel oke. Het bloeden gaat door, heb het gevoel dat het minder erg is dan gister. Ik redde het gister wel met 1 maandverbandje dus t is ook weer geen ongesteldheid. Heb nu alleen een toiletpapiertje. En paracetamol. Niet omdat het zoveel pijn doet maar ik wil gewoon niet aan dat irritante gevoel herinnerd worden.
Het voordeel van het coronagedoe is in dit geval wel thuiswerken. Miskraam op werk zou desastreus zijn. Heb van mijn zusje gehoord (toentertijd al, ze weet het nu niet van mij) hoe dat ging bij haar en dat was niet iets wat je met een maandverbandje opvangt, zeg maar.
Ik lijk nu heel droog maar heb intussen nog steeds hoop, hoor! Zolang er niks met donder en geweld uit komt storten is het nog niet mis.
Zijn alleen wel wat stomme dingen waar ik me ook zorgen over maak. Bijv: "Van zwangerschap kan je immuunsysteem omlaag gaan omdat je je voedingsstoffen enzo deelt met het vruchtje. Waarom ben ik dan niet zieker geworden van corona? Is dat soms omdat er helemaal geen vruchtje is die mij aftapt? Ik had ook al geen misselijkheid enzo..." Anyway, allemaal hypothetisch gezeik. En ook een beetje aangewakkerd door dat uitgerekend 15 mei/15 juni topic. Ik had daar nooit al in moeten kijken. Meerdere vrouwen hebben geschreven dat ze zich nu "heel erg zwanger voelen" en een andere keer niet en toen werd het een miskraam. Niet echt leuk om te lezen. Als ik toch een miskraam krijg piep ik er gewoon tussenuit en haal me stilzwijgend uit de tabel, ik wil niet zo'n ding bij mn naam: :angel: snap dat dat ding lief bedoeld is maar ik wil er niet zo over denken (als een engeltje/zieltje).
Lieve Aviendha, als je lijf zwanger is, de test positief, dan vormt je lijf zich naar het hcg. Je immuunsysteem verandert, dat klopt. Maar dat doet het zolang het het signaal krijgt dat er hcg in je bloed zit. Ik hoop dat dat een beetje helpt.

Verder over het wel of niet zwanger voelen en het variëren van de klachten; er is geen enkele pijl op te trekken. Voor elke vrouw én per zwangerschap kan dat anders zijn.

Bedenk ook dat heftig ziek zijn door corona mede veroorzaakt wordt door de reactie van het eigen lichaam; het reageert ZO heftig dat je daar te ziek van wordt. Zwangerschap werkt immunosupressief, dus misschien word je júist daarom minder ziek. Om deze reden is onderzoek naar zwangeren met corona zo belangrijk.

Ook het bloedverlies klinkt alsof het nog goed kan gaan. Ik zal heel erg voor je duimen!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 06:19
16.25% gewijzigd
Wat een onzekerheid Aviendha, maar je hoeft geen erge klachten te hebben als zwangere. Ik had ook vrijwel geen klachten, alleen wat moe en soms opeens geen eetlust meer bij avondeten. Alleen je bloedverlies erbij maakt het wel extra onzeker. Je kan inderdaad nu niet veel eraan doen dus ik hoop dat je komende week snel meer duidelijkheid hebt! :hug:
Aviendha, je klinkt alsof je er redelijk nuchter onder kan blijven 💪 Snap dat zo'n uitgerekend-in-topic confronterend is, brengt niet echt helpende gedachten op gang en voor iedereen is zwanger zijn zo'n andere ervaring dat er geen pijl op te trekken is hoe je je zou moeten voelen. Hopelijk kan je het een beetje loslaten dit weekend en lekker op de bank kruipen met iets lekkers :hug:
Echt heel spannend aviendha, heb meerdere keren aan je gedacht vandaag. Hoop dat je na het weekend naar de verloskundige kan!

Bij deze een linkje
https://ibb.co/vxgF9Qs

Morgen en zondagochtend nog een keer testen, loopt iig op ten opzichte van gister al
Jaaaa super mooi Larv!!
Jaa, wauw Larv!
Zo duidelijk was de eerste test bij zoonlief van mij ook, idd op NOD, net als bij jou.

Knap Aviendha hoe je er in probeert te staan! Hopelijk lukt het je je hoofd koel te houden, kan me voorstellen dat al die verhalen van andere zwangeren niet mee helpen..

Vruchtbare dagen zijn achter de rug hier. Ik denk dat we er wel goed gebruik van hebben gemaakt. Nu weer 11 dagen wachten..
Meiden, de hoop is inmiddels weg hier. Het is een stuk erger geworden. Met stolsels en net zelfs een weefseltje. Heb mezelf uit de tabel in het ud 15 mei/15 juni topic gehaald. Wel een berichtje gedaan, vond het toch een beetje raar anders. Ik verwacht dat het vannacht of morgen los gaat barsten. Dus maandag maar de vk bellen of ze kunnen checken of het schoon is.
In elk geval bedankt voor jullie lieve berichten, vond ik echt fijn om te lezen!

A.s. werkweek zou ik alleen zijn op werk... ivm vakanties. Maar collega's zijn wel gewoon thuis. Ik twijfel wat ik moet doen. Ik denk dat ik het op de corona moet gooien. Dat die toch erger is geworden.

Zal mezelf als het bevestigd is door de vk weer omhoog plaatsen. En gewoon er weer voor gaan en meeschrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven