Interieurs: Jouw ultieme afknappers

08-05-2009 15:04 458 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of zo'n topic er al was, ik zie het in ieder geval niet. Een column van de hoofdredactrice van Elle, in de nieuwste editie die gisteren in de bus viel, bracht me in ieder geval op het idee voor dit topic.

Ze zocht een vakantiehuisje, maar kon het idee tegen Pierrot-poppen, grenen meubelen, enzovoort aan te kijken niet verdragen. Dus werd het moeilijk.

Dat brengt me op de vraag: Wat vind je verschrikkelijk qua woninginrichting? Waar krijg je kippevel van?

Ik begin:

1: Jan Des Bouvrie-stijl. Leeg, strak en wit. Het gevoel dat ik me in een operatiekamer bevind. Doet me denken aan een tekening in de meest recente Viva: "Het is niet de bedoeling dat je op die bank gaat zítten." Want hij zou weleens vies kunnen worden.

2: De jaren 80-kleuren zalmroze/oudroze en mintgroen, nog erger vind ik het als ze gecombineerd zijn. Doe daar liever ook maar geen okergeel bij.

3: Ik deel met de hoofdredactrice van Elle een antipathie voor clowns in interieurs. Waarom, weet ik eigenlijk niet. Maar laat ze maar weg.

Ik heb trouwens een zwak voor niet al te lichte, naar - volgens veel andere mensen - oubollig neigende interieurs. Zitten er nog wat authentieke resten uit de jaren 50/60/70 (nee, géén jaren 80, a.u.b. niet!): dan vind ik dat alleen maar gezellig. Kom maar op met die psychedelische behangetjes, retro koekblikken en oranje/rode stoeltjes in ronde vormen.

Ook prettig: interieurs die gewoon op een natuurlijke manier ontstaan zijn, door wat je leuk vindt gewoon in één ruimte te zetten. Ook al past het stiekem niet bij elkaar. Dat doet meestal heel gezellig aan.
quote:Soundpost schreef op 08 mei 2009 @ 17:01:

Ik vind het lastig trouwens om een goede/mooie boekenkast te vinden. Wij hebben 1 grote inbouw-jaren '30 kast (ensuite, en nee, niet in een jaren '80 woning!), maar dat is lang niet genoeg, dus als iemand een idee heeft?De Billy van Ikea
quote:Winterdip schreef op 08 mei 2009 @ 16:55:

Dickens, ZALMblauw en ZALMgroen? Hahahaha.... wat moet ik me daarbij voorstellen? Zalm is altijd een roze tint. Ik heb nog nooit een blauwe of groene vis gezien (misschien nadat'ie iets te lang heeft gelegen...)Ik bedoel dus van die verschoten pasteltinten. Rotte vis idd, doet me denken aan potpourri, ook al zo'n verschrikking.
Plaatjes plakken wil even niet lukken maar kijk hier eens:

http://www.caudata.nl/forum/index.php?a ... 4101;image

Een terrariumtafel!!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
plantenscherm

Nog nooit een gluurpop gezien? Komt ie hoor ,

gluurpop
Leuk topic.

Ik vind een aantal dingen die jullie noemen ook vreselijk. Die horren inderdaad, en die poppen. De lampjes met Kerst (zo'n trapje). Qua inrichting houd ik ook niet van Laura Ashley achtige bloemetjes, en die Riviera Maison dingen hoef ik ook niet.

Ook erg: een soort bloempot voor buiten, in de vorm van een spijkerbroek, of gemaakt van spijkerbroek. (dit: http://www.bakker-belgie. ... og/normal/large/91102.jpg)

Maar wat ik het ergste vind, is een huis waarin niet geleefd mag worden. Een toonzaal waar alles exact op een bepaalde plek ligt, nergens een krant te zien is, geen post ligt enz enz.
Oh oh oh, ik maak me aan een hoop dingen schuldig zie ik.

Ik ben in het bezit van het 8-hoekige zwarte servies. Glazen zijn gesneuveld maar alle borden zijn nog heel en gebruik ik ook nog. Vind het zo zonde om weg te doen als het nog compleet en heel is. Het is nu dus zo'n 16 jaar oud.

Tja, ook hier een canvas van kind boven de bank. Wel in kleur.

Nog een saaie inrichting omda we verhuisd zijn en eigenlijk nieuwe meubels zouden kopen maar de pot is leeg dus we doen het er nog even mee. Onze eettafel hang-verlichting is zelfs nog gewoon de noodverlichting. In de woonkamer hebben we nooit een hanglamp maar het contact is ook nog niet afgedekt.

Verder zijn er 3 speelplekjes voor kind. Een in de keuken, speelgoedkist in de woonkamer en tafeltje met stoeltjes in de woonkamer.

Geen boeken in de woonkamer. Wel altijd gehad maar vond het zonde van mijn boeken. Op de een of andere manier heb ik het idee dat ze in een leefruimte sneller verkleuren en stoffig worden. Maar niet getreurd, ik heb een hele boekenkamer. Hij staat vol met billy's (en benno's voor de cd's/dvd's) Heb namelijk megaveel boeken (en cd's en dvd's).
quote:Dickens schreef op 08 mei 2009 @ 17:10:

[...]

Ik bedoel dus van die verschoten pasteltinten. Rotte vis idd, doet me denken aan potpourri, ook al zo'n verschrikking.Aaahh... potpourri, inderdaad! Die was ik nog niet tegen gekomen. Ook van die fijne stofnesten. Smerig spul.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Meiden (en mannen als die erbij zitten) maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben. 't Zou een eentonig zooitje worden. Ik gruwel ook van sommige kamers van familie en bekenden, maar 't is hun huis en zij moeten erin leven. Ze zullen van mij ook wel denken : "Wat een zooi". Ik heb van alles wat hoor. Sommige mooie stukken antiek en verder allemaal leuke dingen die ik op een leuke en goedkope manier van Marktplaats, kringloop en vlooienmarkten haal. Tsja 'k heb nu even geen geld voor nieuw. Het enige nieuwe in mijn huiskamer zijn mijn banken. De rest is een bijeengeraapt zooitje en iedereen die binnenkomt vind het gewoon gezellig. Ennuhhh nog wat. Ik heb al 9 jaar zalmroze muren met een streep behang in het midden. Whaaahaha wie vond dat afgrijselijk??? Ik ben al 3 jaar aan het behangen, maar het lukt me gewoon niet. Er komt iedere keer wat tussen. Dus ik zal nog wel effe tegen zalmroze aan moeten kijken.

Nou ja of iemand moet zich hier geroepen voelen..... Hahaha
Misschien kan iemand nog even een plaatje plakken van zo'n donkerrood fluwelen WC-bril-deksel kleedje? Tevens verkrijgbaar in de variant telefoon-met-hoorn-kleedje en als omslaghoes voor de Tros-Kompas.
Overigens heeft heel Engeland vloerbedekking in de badkamer, tenminste wel waar mijn opa woont. Moet dan altijd denken aan mannen die overal naast pissen en dat niet opruimen, waar de volgende vervolgens lekker met zijn/ haar blote voetjes in gaat staan.... Gatver!!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Rotan meubelen....nee

Kunststof lambrisering tegen de muur...dubbel nee

De kleuren limegroen en oranje...hou op

Zo'n recht-uit-de-showroom-van-leenbakker-huis is inderdaad gruwelijk.

Maar zo'n 'gezellig' volgepropt wierook-huis met rotzooi uit India en Botswana, nee, dat is het ook niet.

Oh ja, ik weet dat 9 miljoen huishoudens het op de vloer hebben liggen, maar ik heb echt een hekel aan laminaat. Het ziet er vaak heel goedkoop en erg nep uit.

En ik kom op nog iets: schelpen. Van die huizen waarin schelpen en zand de boventoon voeren. Schelpen fotolijstjes, wc-bril met schelpen, vazen vol met zand en troep..brrrrrr

En überhaupt 'lollige' wc-brillen..help...met scheermesjes of prikkeldraad of punaises of dolfijnen of zonnebloemen.
anoniem_83382 wijzigde dit bericht op 08-05-2009 17:29
Reden: Zufuhgung
% gewijzigd
Today is a good day
quote:wuiles schreef op 08 mei 2009 @ 17:22:

Misschien kan iemand nog even een plaatje plakken van zo'n donkerrood fluwelen WC-bril-deksel kleedje? Tevens verkrijgbaar in de variant telefoon-met-hoorn-kleedje en als omslaghoes voor de Tros-Kompas.En dat de Tros-Kompas dan ligt te pronken naast de bewerkte glimmende opengewerkte koperen schaal (ziet eruit als kant) die belegen is met plastic druiven en wassen fruit waaruit een guitig stenen vogeltje voorzichtig zijn kopje opheft? Het geheel gecomplementeerd door 3 goudglanzende kandelaars van verschillende hoogte die voorzien zijn van een handig plastic bloemenrandje tegen het lekken?
En perzen, berbers en gehaakte kleedjes. Liefst overal, kleedjes op tafel, over de tv, voor de kast enz.
quote:Dickens schreef op 08 mei 2009 @ 17:26:

[...]

En dat de Tros-Kompas dan ligt te pronken naast de bewerkte glimmende opengewerkte koperen schaal (ziet eruit als kant) die belegen is met plastic druiven en wassen fruit waaruit een guitig stenen vogeltje voorzichtig zijn kopje opheft? Het geheel gecomplementeerd door 3 goudglanzende kandelaars van verschillende hoogte die voorzien zijn van een handig plastic bloemenrandje tegen het lekken?Ben jij mijn nicht?
quote:Glitterbom schreef op 08 mei 2009 @ 17:26:

Rotan meubelen....nee

Kunststof lambrisering tegen de muur...dubbel nee

De kleuren limegroen en oranje...hou op

Zo'n recht-uit-de-showroom-van-leenbakker-huis is inderdaad gruwelijk.

Maar zo'n 'gezellig' volgepropt wierook-huis met rotzooi uit India en Botswana, nee, dat is het ook niet.

Oh ja, ik weet dat 9 miljoen huishoudens het op de vloer hebben liggen, maar ik heb echt een hekel aan laminaat. Het ziet er vaak heel goedkoop en erg nep uit.Laminaat, blèèh, vind gefotografeerd hout sowieso spuuglelijk.
Of van die behang sierranden halverwege de muur. Als soort van lambrizering. Daaronder ca. 1 meter verticale strepen (okergeel - bordeauxrood), dan dus de gewraakte "sier" rand, de rest van de wand daarboven egaal geel of rood.

Foei lelijk!

Soms heb je die randen ook met zo'n Egyptisch haak motiefje. Komt dan ook weer leuk terug in lampenkappen enzo.
quote:wuiles schreef op 08 mei 2009 @ 17:27:

[...]

Ben jij mijn nicht?

Ik schreef toch al dat mijn moeder the queen of distaste was

Maar als er in jouw familie ook kerstengelen met een van kleur wisselend halo rondzwerven...
Geweldig, dit topic

Woonkamers met vitrinekasten met die oerlelijke witte poezen- en andere dierenbeeldjes
Peas on earth!
quote:Dickens schreef op 08 mei 2009 @ 17:28:

[...]

Laminaat, blèèh, vind gefotografeerd hout sowieso spuuglelijk.

Maar er is één ding nog erger:

Zeil met houtprint.

En in de overtreffende trap:

Limegroen zeil met houtprint
Today is a good day
Tegels met laminaatmotief! Nou jij weer!
quote:Dickens schreef op 08 mei 2009 @ 17:32:

Tegels met laminaatmotief! Nou jij weer!Laminaat met tegelmotief!
quote:Winterdip schreef op 08 mei 2009 @ 17:29:

Soms heb je die randen ook met zo'n Egyptisch haak motiefje. Komt dan ook weer leuk terug in lampenkappen enzo.

och, sowieso huizen met als thema 'Egypte', met van die nep-Toetanchamons en zandkleuring tapijt en bank en gordijnen bedrukt met 'echte' hiërogliefen.

Het thema 'Griekenland' is ook erg mooi. De Ionische zuilen, Venussen van Milo en Adonissen vliegen je om de oren.Ik ken Jordanese (uit de wijk, niet het land) homo's die niet geheel ontoevallig dit soort dingen in hun huis hebben staan. Mét nephangplanten in witte bakken.
Today is a good day
In afwachting van de WC-bril-deksel-hoes...
Ik ben alleen allergisch voor viezigheid en de daarbij behorende luchtjes ; de bewoners van een huis bepalen de sfeer , veel meer dan de meubels die erin staan .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven