Gedrag schoonmoeder [ Geen OP]
zaterdag 3 oktober 2020 om 10:38
zaterdag 3 oktober 2020 om 11:36
Sterkte vandaag Moora. Je zal je echt wel rot voelen een tijdje en je zal haar ook missen maar hou vol. Eerst maar even aan jezelf werken. Je hebt deze situatie veel te lang laten gaan, je mag jezelf nu op de eerste plek zetten en met therapie uitzoeken waarom je het zover hebt laten komen en hoe jij zelf sterker kan worden.
zaterdag 10 oktober 2020 om 16:30
Hey, sorry dat ik nu pas reageer. Heb een vrij heftige week gehad. Het gesprek liep goed. Ik heb zonder haar zaken te verwijten uitgelegd wat mij dwarszat en dat ik op dit moment diep ongelukkig daarmee was. Vervolgens uitgelegd dat het voor mij daarmee ophoudt. Ik heb haar alle liefde en geluk gewenst. Dus zonder ruzie of wat dan ook heb ik het verteld. Ze was natuurlijk enorm teleurgesteld en begreep het ook wel. Haar moeder daarentegen niet. Die verwijt mij van alles. Dat ik onvolwassen ben, niemand meer zal vinden als haar dochter en dat ik een enorme fout heb gemaakt.
De gevoel van leegte nu, door je hoofd dat je nu echt alleen verder gaat doet pijn. Slapeloze nachten, en hopen dat het misschien toch nog goed komt gaan door je hoofd. Maar het besef dat het niet meer gebeurd is er. Maar de pijn is voor mij immens groot. Om weer alleen door het leven te gaan is voor mijn gevoel erg beangstigend.
Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst (hier geboren en getogen) en mijn ex van Nederlands. Ik val voornamelijk op Nederlanders. De angst dat ik niemand meer tegenkom is er 24/7 (vaak afgewezen vroeger op mijn afkomst)
Maar goed, ik ga nu wekelijks naar de psycholoog. Hopelijk is een bericht van mij over aan aantal maanden positiever.
Liefs en een fijn weekend gewenst voor jullie allemaal.
De gevoel van leegte nu, door je hoofd dat je nu echt alleen verder gaat doet pijn. Slapeloze nachten, en hopen dat het misschien toch nog goed komt gaan door je hoofd. Maar het besef dat het niet meer gebeurd is er. Maar de pijn is voor mij immens groot. Om weer alleen door het leven te gaan is voor mijn gevoel erg beangstigend.
Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst (hier geboren en getogen) en mijn ex van Nederlands. Ik val voornamelijk op Nederlanders. De angst dat ik niemand meer tegenkom is er 24/7 (vaak afgewezen vroeger op mijn afkomst)
Maar goed, ik ga nu wekelijks naar de psycholoog. Hopelijk is een bericht van mij over aan aantal maanden positiever.
Liefs en een fijn weekend gewenst voor jullie allemaal.
zaterdag 10 oktober 2020 om 18:08
Die moeder!!! Raap me op. Het is precies de bedoeling dat je nooit meer iemand vind zoals zij. Jij gaat iemand vinden die leuker en bovenal veel zelfstandiger is. Gelijk de bevestiging dat je de goede keuze hebt gemaakt. Logisch dat het een zware week is geweest, goed om te horen dat het gesprek goed is gegaan en je ook echt de knoop hebt doorgehakt.
Maak jezelf niet wijs dat je met iemand moet zijn nu! Leer gelukkig te zijn met wie jij bent en met alleen zijn. Geluk hangt alleen van jezelf af. Geloof me het verdriet wordt echt minder en gaat weg. En dan op een onverwacht moment loop je iemand tegen het lijf bij wie alles op zn plaats valt. Maak je ook geen zorgen over je afkomst. Veel Nederlandse chicks vinden een buitenlandse afkomst juist hartstikke leuk en aantrekkelijk. Veel sterkte!!
Maak jezelf niet wijs dat je met iemand moet zijn nu! Leer gelukkig te zijn met wie jij bent en met alleen zijn. Geluk hangt alleen van jezelf af. Geloof me het verdriet wordt echt minder en gaat weg. En dan op een onverwacht moment loop je iemand tegen het lijf bij wie alles op zn plaats valt. Maak je ook geen zorgen over je afkomst. Veel Nederlandse chicks vinden een buitenlandse afkomst juist hartstikke leuk en aantrekkelijk. Veel sterkte!!

zaterdag 10 oktober 2020 om 18:55
Moeders horen zich helemaal niet met relaties van hun kinderen te bemoeien (in normale omstandigheden) en al helemaal niet de schoonzoon uit te foeteren als die het uitmaakt. Hieraan zie je al dat zij niet spoort.
Heel verdrietig voor je, TO, maar goed dat je doorgepakt hebt.
En natuurlijk vind je weer een heel leuke meid. Je hebt nu ontdekt wat niet goed voor je is, de volgende keer zal je op dergelijk gedrag alert zijn en gebeurt het je niet.
Lik je wonden, sta open voor je therapie en je zult zien dat het helemaal goed komt met je.
Laat je nog eens weten hoe het met je gaat?
Heel verdrietig voor je, TO, maar goed dat je doorgepakt hebt.
En natuurlijk vind je weer een heel leuke meid. Je hebt nu ontdekt wat niet goed voor je is, de volgende keer zal je op dergelijk gedrag alert zijn en gebeurt het je niet.
Lik je wonden, sta open voor je therapie en je zult zien dat het helemaal goed komt met je.

Laat je nog eens weten hoe het met je gaat?
zaterdag 10 oktober 2020 om 19:37
zaterdag 10 oktober 2020 om 21:26
Jeetje wat erg, hebben die moeder en dochter een symbiotische relatie ofzo? Dat ze zich er zo mee bemoeit en zich persoonlijk beledigd voelt dat jij het uitmaakt? Echt te gek voor woorden. Blij dat je van je schoonmoeder af bent, zou ik zeggen! En natuurlijk vind je nog wel weer een nieuwe vriendin, iemand die veel en veel beter bij je past en veel leuker is dan je ex! Wat stom dat je nare ervaringen hebt over je afkomst. Gelukkig is niet iedereen zo kortzichtig! Je komt er echt wel.
Heel veel succes en hou ons maar op de hoogte! Hoop dat het je goed gaat.
Heel veel succes en hou ons maar op de hoogte! Hoop dat het je goed gaat.

zondag 11 oktober 2020 om 22:06
Lieve to, het is erg verdrietig om je relatie te verbreken. Ik weet er alles van. Ik hoop dat je van alle ervaringsdeskundigen durft aan te nemen dat het echt weer goed komt!
Die leuke gezellige en zelstandige lieverd komt echt op je pad. Zeker als jij de tijd die voor je ligt, gebruikt om beter voor jezelf te gaan leren zorgen. Want dat maakt dat je ook beter in staat zal zijn om je grenzen te bewaken en relaties op afstand te houden waar er geen sprake is van wederkerigheid. En dat zat binnen jouw relatie zeker niet goed!
En voor serieus, was je vriendin slechts "heel teleurgesteld"? Dan was er absoluut geen sprake van liefde of verliefdheid. Dan was jij een zakelijke overeenkomst die spaak is gelopen. Want dan voel je teleurstelling. Jeetje zeg.
Die leuke gezellige en zelstandige lieverd komt echt op je pad. Zeker als jij de tijd die voor je ligt, gebruikt om beter voor jezelf te gaan leren zorgen. Want dat maakt dat je ook beter in staat zal zijn om je grenzen te bewaken en relaties op afstand te houden waar er geen sprake is van wederkerigheid. En dat zat binnen jouw relatie zeker niet goed!
En voor serieus, was je vriendin slechts "heel teleurgesteld"? Dan was er absoluut geen sprake van liefde of verliefdheid. Dan was jij een zakelijke overeenkomst die spaak is gelopen. Want dan voel je teleurstelling. Jeetje zeg.
dinsdag 13 oktober 2020 om 10:52
Wat goed dat je de pleister eraf hebt getrokken, en zo te lezen hebt je dat heel netjes gedaan.
Nog gefeliciteerd dat je van die rare relatie van die meid met schoonmoeder af bent.
En nu zit je in een herstelfase van die rare tijd. Je moet nu weer je zelfvertrouwen opbouwen. Jij gaat wel een nieuwe relatie vinden waarin je gelukkig zal zijn.
Paar tips:
1. Er zijn genoeg dames die vallen op een type als jij. Er waren voorheen al eens eerder meiden op je gevallen, dus dat gaat ook weer gebeuren.
2. Je bent al 5 jaren mentaal klein gehouden/gepraat door ex-schoonmoeder, dat je gewend bent om negatief tegen jezelf te praten.
3. Zeg ELKE DAG tegen jezelf wat je positief vindt over jezelf. En prijs die eigenschappen ook tijdens het daten/Tinder. Straal het uit.
Even een aftrap:
- Je staat serieus in een relatie. (hiermee scoor je al heel veel meer punten dan vele andere mannen op Tinder en daarbuiten).
- Je kan heel loyaal zijn. (ook een voorsprong op Tinder).
- Je hebt doorzettingsvermogen in je opleiding.
- Je komt afspraken na.
Nog gefeliciteerd dat je van die rare relatie van die meid met schoonmoeder af bent.
En nu zit je in een herstelfase van die rare tijd. Je moet nu weer je zelfvertrouwen opbouwen. Jij gaat wel een nieuwe relatie vinden waarin je gelukkig zal zijn.
Paar tips:
1. Er zijn genoeg dames die vallen op een type als jij. Er waren voorheen al eens eerder meiden op je gevallen, dus dat gaat ook weer gebeuren.
2. Je bent al 5 jaren mentaal klein gehouden/gepraat door ex-schoonmoeder, dat je gewend bent om negatief tegen jezelf te praten.
3. Zeg ELKE DAG tegen jezelf wat je positief vindt over jezelf. En prijs die eigenschappen ook tijdens het daten/Tinder. Straal het uit.
Even een aftrap:
- Je staat serieus in een relatie. (hiermee scoor je al heel veel meer punten dan vele andere mannen op Tinder en daarbuiten).
- Je kan heel loyaal zijn. (ook een voorsprong op Tinder).
- Je hebt doorzettingsvermogen in je opleiding.
- Je komt afspraken na.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
zondag 18 oktober 2020 om 01:02
Hey ben ik weer. Ik hoorde gisteren dat mijn ex al aan het daten is met iemand anders. Dat gevoel toen ik kreeg was echt absurd. Heb het echt heel de dag benauwd gehad en kan totaal niet slapen. Elke keer denk ik heb ik een fout gemaakt, etc etc. Het gevoel dat ze nu al verder is en al aan het daten doet zo zeer. Ik weet niet hoe ik van dit gevoel afkom.

zondag 18 oktober 2020 om 01:33
Hi TO, ik had nog niet eerder op jouw topic gereageerd. Wel meegelezen.
Dat zij nu met een ander aan het daten is zegt niks over wat jullie samen (niet) hadden. Het zegt ook niks over jou.
Ik gun het je dat je achter je keuze blijft staan. Dat je voor jouw geluk blijft kiezen. Dat je van dat absurde gevoel en benauwdheid los kan komen. Want geloof me hoe leuk, intelligent, lief, grappig, stoer jouw (ex)vriendin ook mag zijn, als de schoonmoeder eenmaal een stempel op jullie relatie heeft gedrukt en haar ruimte op eist dan houd je in zo'n relatie altijd strijd en kan je het nooit goed doen.
Zet hem op, kies voor jou en heel veel geluk gewenst.
Dat zij nu met een ander aan het daten is zegt niks over wat jullie samen (niet) hadden. Het zegt ook niks over jou.
Ik gun het je dat je achter je keuze blijft staan. Dat je voor jouw geluk blijft kiezen. Dat je van dat absurde gevoel en benauwdheid los kan komen. Want geloof me hoe leuk, intelligent, lief, grappig, stoer jouw (ex)vriendin ook mag zijn, als de schoonmoeder eenmaal een stempel op jullie relatie heeft gedrukt en haar ruimte op eist dan houd je in zo'n relatie altijd strijd en kan je het nooit goed doen.
Zet hem op, kies voor jou en heel veel geluk gewenst.
zondag 18 oktober 2020 om 07:22
moraaaaa schreef: ↑18-10-2020 01:02Hey ben ik weer. Ik hoorde gisteren dat mijn ex al aan het daten is met iemand anders. Dat gevoel toen ik kreeg was echt absurd. Heb het echt heel de dag benauwd gehad en kan totaal niet slapen. Elke keer denk ik heb ik een fout gemaakt, etc etc. Het gevoel dat ze nu al verder is en al aan het daten doet zo zeer. Ik weet niet hoe ik van dit gevoel afkom.
Waarom denk jij dat je een fout gemaakt hebt? Ik heb het niet meer paraat maar er staat me bij dat je weinig sociale contacten hebt en ook moeilijk contact maakt, klopt dat? En je komt op me over als iemand met een laag zelfbeeld. Heb je voor deze dingen al eens therapie gehad? Zo nee, dan zou ik er eens over gaan nadenken, misschien gewoon beginnen met een gesprek bij de HA. Ga investeren in jezelf!
zondag 18 oktober 2020 om 09:29
Hé wat rot dat ze nu al aan het daten is. Blijkbaar kan ze dus echt niet alleen zijn. Ik snap dat dat pijn doet, dat gevoel mag er ook gewoon zijn. Neem je tijd om erover heen te komen, dat kan echt nog wel even duren. Niks zo rot als liefdesverdriet, dat weet ik van mezelf nog. Een afschuwelijk gevoel is dat.
Dat zij aan het daten is zegt niks over hoe ze zich voelt over jou hè. Meer dat ze niet alleen kan zijn. En je kan alvast in je vuistje gniffelen dat die ander een kat in de zak vangt. Niemand zit te wachten op zo’n schoonmoeder erbij.
Heb je nog wat van je ex zelf gehoord?
Dat zij aan het daten is zegt niks over hoe ze zich voelt over jou hè. Meer dat ze niet alleen kan zijn. En je kan alvast in je vuistje gniffelen dat die ander een kat in de zak vangt. Niemand zit te wachten op zo’n schoonmoeder erbij.
Heb je nog wat van je ex zelf gehoord?
zondag 18 oktober 2020 om 10:59
Trek geen conclusies, veel mensen gaan daten om over iemand heen te komen. Rebound heet dat. Ze is helemaal niet verder, het is 2 weken geleden. In mijn optiek als je relatie echt wat betekende neem je wat tijd voor jezelf na 5 jaar relatie. Of ze heeft het er moeilijk mee en zoekt afleiding of blijkbaar betekende het niet zoveel. Dat is rot maar kom je echt overheen. Je heb geen fout gemaakt, dat weet je zelf ook wel. Dat hoofdstuk is afgesloten, verwijder haar van social media en vraag je vrienden om dit soort dingen niet te melden. Jij gaat nu iets maken van jouw leven.