Ontspannen zwanger worden?

18-10-2020 19:05 8 berichten
Recent heb ik een miskraam gehad, ik was toen tien weken zwanger. Ik zou graag opnieuw zwanger willen worden, maar ik merk dat ik er nu veel mee bezig ben en stress door heb. Op zich heb ik nog alle vertrouwen dat het goedkomt. Inclusief mijn miskraam zijn we nu bijna een half jaar bezig, dus heel dramatisch is dat niet. Toch kost het mij moeite.

Mijn vraag is daarom, hebben jullie tips om wat meer ontspannen zwanger te willen worden? Ik heb hier veel verhalen gelezen van vrouwen die veel moeite hebben gehad met zwanger worden. Hoe zijn jullie die periode doorgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Door met partner leuke dingen te doen, en niet te denken aan vruchtbare dagen etc.
Ik denk niet dat je je (nu al) moet vergelijken met vrouwen die moeilijk zwanger worden eerlijk gezegd.
Dat je er veel mee bezig bent kan ik wel begrijpen.

Het eerste komende half jaar gewoon vrijen als je zin hebt en niet met ovulatietesten of temperaturen aan de gang gaan. Als je dat doet, leg je er meer druk op. Of tenminste, dat zou ik hebben.
.
Geef jezelf even de tijd om die miskraam te verwerken. Verder eens met de vorige berichten.
Eén op de 10 zwangerschappen eindigt in een miskraam. Je bent niet alleen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
O nee, ik wilde mij ook absoluut niet daarmee vergelijken! Meer, als ik hier al zoveel moeite mee heb, hoe doen anderen het die een veel langer traject gehad hebben? Ovulatietesten gebruik ik trouwens niet.

Leuke dingen inplannen vind ik lastig doordat veel niet kan momenteel, maar misschien moet ik eens creatief daarin gaan zijn...
Ik ben iemand bij wie het jaren (7) en vele negatieve testen en mislukte terugplaatsingen (11) heeft geduurd voordat de positieve test in mijn handen was.

Die periode hielp alles maar bovenal mijn eigen nuchterheid. Het was een beetje als volgt:
Zolang vrouwen in oorlogsgebied zwanger raken zal stress wel niet heel veel uit maken - genieten van een lekker wijntje - niet uitkijken met wat je eet - je verdiepen in alles wat je graag wilde leren / weten (ik heb bijv best leuk leren koken) - meebewegen met de waan van alledag - besluiten dat ik een gelukkig en blij mens mocht zijn en daarmee later ook leuker als moeder - loslaten en relaxen maar ook durven dromen en fantaseren.

Probeer de werkende combinatie voor jezelf te zoeken en bovenal: succes. Ik hoop dat je snel een positieve test mag zien.
JessMariano_1986 schreef:
18-10-2020 20:02
Ik ben iemand bij wie het jaren (7) en vele negatieve testen en mislukte terugplaatsingen (11) heeft geduurd voordat de positieve test in mijn handen was.

Die periode hielp alles maar bovenal mijn eigen nuchterheid. Het was een beetje als volgt:
Zolang vrouwen in oorlogsgebied zwanger raken zal stress wel niet heel veel uit maken - genieten van een lekker wijntje - niet uitkijken met wat je eet - je verdiepen in alles wat je graag wilde leren / weten (ik heb bijv best leuk leren koken) - meebewegen met de waan van alledag - besluiten dat ik een gelukkig en blij mens mocht zijn en daarmee later ook leuker als moeder - loslaten en relaxen maar ook durven dromen en fantaseren.

Probeer de werkende combinatie voor jezelf te zoeken en bovenal: succes. Ik hoop dat je snel een positieve test mag zien.
Dank je :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven