Daten met man in scheiding

18-10-2020 11:08 341 berichten
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:05
Reden: .
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 11:45
Houd je dan in die periode wel contact of helemaal niet? Aangezien hij in mijn ogen best een catch is, zit er ook wel een beetje het idee dat als ik het nu laat, iemand anders het vast wel wil.
Jezus, echt serieus?

Hij is het beste wat je kan krijgen, een vent in scheiding die nog met zijn vrouw samenwoont?
Newstart20 schreef:
18-10-2020 17:47
Daarom ook dit topic. Ik kan nu nog terug, zeg maar. Als we echt gaan daten wordt dat wel een stuk moeilijker denk ik. Maar eens kijken in hoeverre hun levens nog vervlochten zijn. Als ze behalve nog een dak ook nog andere dingen delen, is het wel bekeken hier.

Beste Newstart20

Wat is er mis gegaan in je vorige relaties dat je je zo opstelt bij een man?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Mijn man was destijds bij zijn ex weg, woonde elders, maar juridisch was de scheiding niet rond. En achteraf was dat niet handig en was dit soms ook een bron van onenigheid tussen ons. Te meer omdat zij hem niet los wilde laten en de scheiding onnodig lang duurde.

Uiteindelijk, 13 jaar later, zitten we allemaal in een positie waarin we met elkaar door een deur kunnen en hebben wij goed contact met zijn ex. Maar als het even kan zou ik er niet vol in gaan tot het moment dat het allemaal geregeld is en jouw vriend niet meer met haar onder een dak woont.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Waar kwam eigenlijk je behoefte vandaan om via via zijn verhaal te checken?
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 18:01
Waar kwam eigenlijk je behoefte vandaan om via via zijn verhaal te checken?
Omdat het meest gehoorde commentaar is: je bent voor erbij, hij ligt ook nog met haar in bed, je bent de andere die zijn huwelijk kapot maakt...
Speculoos_crunchy schreef:
18-10-2020 18:09
Omdat het meest gehoorde commentaar is: je bent voor erbij, hij ligt ook nog met haar in bed, je bent de andere die zijn huwelijk kapot maakt...
Dank je Speculoos. Ik had zelf de puf niet om hier op te antwoorden.
Heb je meer een idee wat je wil doen?
Newstart, in je eerste alinea schrijf je dat je nog verdriet hebt van de vorige breuk. Dat verdriet lijkt je kijk op deze man en de potentie of gebrek daaraan te vervormen. Misschien eerst dat verdriet verwerken en even niet aan serieuze relaties denken?

Ik lees overigens nergens dat hij romantische interesse heeft in jou. Als hij niet geïnteresseerd is dan is er verder geen probleem. Is hij dat wel dan kun je prima eerlijk zijn over hoe jij in het contact wilt staan.
Aan een serieuze relatie met hem denk ik ook nog niet. Vraag me vooral af of het zin heeft om in deze situatie te onderzoeken of het potentie heeft.
Newstart20 schreef:
18-10-2020 18:30
Aan een serieuze relatie met hem denk ik ook nog niet. Vraag me vooral af of het zin heeft om in deze situatie te onderzoeken of het potentie heeft.

Negeer je opzettelijk het gedeelte over een mogelijke romantische interesse in jou? Want daar zeg je niks over. Het geeft nu het beeld dat jij hem ziet zitten maar hij misschien niet eens op dat spoor zit.

Potentie is er wanneer beide interesse hebben. Heeft hij dat naar je geuit, die interesse?
Hij komt maar terug als hij officieel gescheiden is, zijn eigen woning heeft, zijn scheiding verwerkt heeft en we minstens 6 maanden verder zijn.

Nu ben je gewoon zijn rebound.

Zijn er trouwens kinderen mee gemoeid?
Want dan zou ik er helemaal niet aan beginnen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Kroonprinses schreef:
18-10-2020 18:46
Potentie is er wanneer beide interesse hebben. Heeft hij dat naar je geuit, die interesse?
Jip
Zolang hij met een andere vrouw samenwoont is hij geen catch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 17:29
Als je in het leven iets wil moet je er gewoon voor gaan, wat anderen hun ervaringen zijn doet er toch niet toe. Misschien ben je zelf vooral niet eerlijk. Deze man houdt je dusdanig bezig dat je een topic over hem opent. Maar zogenaamd wil je niet serieus iets van hem.
:facepalm: zullen we het viva forum maar opdoeken dan?
viva-amber schreef:
18-10-2020 19:18
Zolang hij met een andere vrouw samenwoont is hij geen catch.
"catch" is subjectief.
Newstart20 schreef:
18-10-2020 18:30

Ik ben dus man.

Ben in ongeveer dezelfde situatie (woonde al wel apart) ook een nieuwe relatie begonnen.
Achteraf kan ik concluderen dat de "nieuwe liefde" een rebound is geweest.

Ik probeerde me aan haar op te trekken, weg van het verdriet van mijn scheiding.
Heeft het mijn geholpen? Ik denk het wel, heeft het haar geholpen? Absoluut niet.

Het heeft een half jaar stand gehouden en toen ben ik opgestapt en kon beginnen met verwerken.

Zorg dat je niet de rebound bent.
Dat ga ik zeker niet worden. Zojuist een gesprek proberen te voeren en afgeserveerd. Moving on.
😨 vertel...
Mind the gap
Sjaantje37 schreef:
18-10-2020 17:50
Jezus, echt serieus?

Hij is het beste wat je kan krijgen, een vent in scheiding die nog met zijn vrouw samenwoont?
Ik snap het ook niet.

De kans bestaat ook dat hij even van de aandacht geniet en er dan alsnog met een ander vandoor gaat.
Poef
anoniem_372700 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 22:04
Reden: Herkenbaarheid
99.25% gewijzigd
Je wilt ervaringen?

Ervaring 1: (ex?)vrouw wist van niets, ze zijn nu/weer nog bij elkaar en hebben een 2e en 3e kind gekregen sindsdien.

Ervaring 2: na 12,5 jaar op straat gezet voor een 15 jaar jonger geval. toen bleek dat hij tijdens onze relatie anderen al dingen vertelde waar hij tegen mij over loog, zoals dat we zouden trouwen en kinderen krijgen, we waren nota bene bezig met zwanger worden! toen hij anderen vertelde geen kinderen te willen! En hij heeft mijn zelfvertrouwen effectief kapot gemaakt want of ik iets nou wel of niet deed, kritiek kreeg ik toch wel.
Als gevolg hiervan heb ik 5 jaar na dato nog moeite mijn huidige vriend te vertrouwen en ben ik mijn zelfvertrouwen nog steeds aan het opbouwen. Goddank is het zwanger worden nooit gelukt met hem.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
1x is genoeg
anoniem_348263 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 22:43
Reden: 1x is genoeg
97.20% gewijzigd
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
1x is genoeg
97.20% gewijzigd

1x is genoeg
97.20% gewijzigd

Newstart20 schreef:
18-10-2020 21:32
Dat ga ik zeker niet worden. Zojuist een gesprek proberen te voeren en afgeserveerd. Moving on.
Afgeserveerd als een vriendin, of als potentiele liefde? Het klinkt niet heel fijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven