Zwanger worden in Juni/Juli 2020
zaterdag 23 mei 2020 om 12:46
Dames, sluit gezellig aan!
Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?
[...]
Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.
Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?
[...]
Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.
naam | NOD | ronde | leeftijd | bijzonderheden |
CherryBlossom | - | 1 | 29/35 | 2e kindje |
Kokosmakronen | - | 1 | 29 | 1e kindje |
Lizzy | - | 1 | 24 | 1e kindje |
Helmgras | 1 | 31 | 3e kindje =Zwanger! | |
Tweevoeter | - | 1 | 28/31 | 1e kindje |
Senchagreen | 28 juli | 1 | 25/29 | 1e kindje |
Filomena18 | - | 1 | 32/34 | 2e kindje |
Aloe_vera | - | 1 | 30 | 1e kindje |
Beatle1990 | - | 1 | 29 | 2e kindje Zwanger!! |
Revelstoke | - | 1 | 34 | 2e kindje =Zwanger! |
Squirrel8 | - | 1 | 34 | 2e kindje |
MQ11 | 27-6 | 1 | 28 | 2e kindje Zwanger! |
Blueflowers | 8 juni | 1 | 30/31 | 1e kindje |
Nutsaboutbeauty | - | 1 | 27/30 | 1ekindje |
Annelien22 | - | 1 | 25 | 1e kindje |
![]() ![]() |
Revelstoke |
Helmgras31 |
MQ11 |
Beatle1990 |
.. |
.. |
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd

woensdag 14 oktober 2020 om 11:48
Leuk, MQ! Dat gaat inderdaad snel. De eerste zwangere is nu gewoon al een paar maanden zwanger. Gaat alles goed?
Volgens mij is Aloe's nod net geweest, toch? Ben nieuwsgierig
Hier duurt het nog ff en lig nu ziek op bed waarschijnlijk middenin de vruchtbare dagen, dus van deze ronde verwacht ik ook weer niet veel. Het zou wel kunnen als ik mijn eisprong een paar dagen terug al had, maar ik voel me nu zo niet lekker dat het uberhaupt moeilijk voor te stellen is dat mijn lichaam met iets anders bezig zou zijn dan mij beter te maken. Gek is dat. Ook wel lekker om even een maandje niet te twijfelen, maar dat ga ik rondom de NOD vast en zeker wel weer doen. Heerlijk verhaal dit
Volgens mij is Aloe's nod net geweest, toch? Ben nieuwsgierig

Hier duurt het nog ff en lig nu ziek op bed waarschijnlijk middenin de vruchtbare dagen, dus van deze ronde verwacht ik ook weer niet veel. Het zou wel kunnen als ik mijn eisprong een paar dagen terug al had, maar ik voel me nu zo niet lekker dat het uberhaupt moeilijk voor te stellen is dat mijn lichaam met iets anders bezig zou zijn dan mij beter te maken. Gek is dat. Ook wel lekker om even een maandje niet te twijfelen, maar dat ga ik rondom de NOD vast en zeker wel weer doen. Heerlijk verhaal dit

zondag 18 oktober 2020 om 20:13
Dank voor de lieve reacties! Mijn partner was ook happy! Iets minder verrast dan ik, ik had de test een paar keer uitgesteld ("Ik doe het vanavond, nee toch morgenochtend...") omdat ik bang was toch ongesteld te worden. Hij dacht toen... Nou, volgens mij weet ik het al. Terwijl een menstruatie best eens te laat kan zijn zonder reden, haha.
Vandaag wel echt flink beroerd gevoeld vanmorgen, maar verder gaat het nog steeds goed. Hoe is het met de rest? Er komen vast weer NODs aan?
Vandaag wel echt flink beroerd gevoeld vanmorgen, maar verder gaat het nog steeds goed. Hoe is het met de rest? Er komen vast weer NODs aan?

maandag 19 oktober 2020 om 07:35
maandag 19 oktober 2020 om 17:02

maandag 19 oktober 2020 om 20:29
Wauw, gefeliciteerd met dit mooie nieuws Aloe! Knap dat je de test uit kon stellen. Ik had zelf echt al 10x getest voordat mijn man door kon hebben dat ik ongesteld had moeten worden...
Spannend van je NOD Sencha. In principe zijn elke maand de kansen gelijk, dus ik duim voor je. Waarom zou het nu niet zo zijn?
Squirrel, ook bijna jouw NOD. Was je ziek tijdens je vruchtbare dagen? Nu wel weer helemaal opgeknapt?
Hier inmiddels alweer over de helft van mijn zwangerschap en een goede 20 weken echo gehad. Weet niet of ik het hier al had gedeeld, maar we krijgen een meisje! Het gaat verder heel goed en ik geniet van alle schopjes.

Spannend van je NOD Sencha. In principe zijn elke maand de kansen gelijk, dus ik duim voor je. Waarom zou het nu niet zo zijn?
Squirrel, ook bijna jouw NOD. Was je ziek tijdens je vruchtbare dagen? Nu wel weer helemaal opgeknapt?
Hier inmiddels alweer over de helft van mijn zwangerschap en een goede 20 weken echo gehad. Weet niet of ik het hier al had gedeeld, maar we krijgen een meisje! Het gaat verder heel goed en ik geniet van alle schopjes.

dinsdag 20 oktober 2020 om 13:46
Wow, Helmgras! Op de helft alweer. Wat leuk een meisje 
En idd @Sencha, wat Helmgras zegt. Ik heb goede hoop voor je en anders zeker samen op naar de volgende ronde.
En of ik ziek was tijdens mijn vruchtbare dagen is dus de grote vraag met een cyclus die schommelt tussen 21 en 28 dagen
. Ik heb echt 0 idee over wanneer mijn eisprong is, hehe.

En idd @Sencha, wat Helmgras zegt. Ik heb goede hoop voor je en anders zeker samen op naar de volgende ronde.
En of ik ziek was tijdens mijn vruchtbare dagen is dus de grote vraag met een cyclus die schommelt tussen 21 en 28 dagen

dinsdag 20 oktober 2020 om 20:55
Jaaa sencha ik houd ook goede hoop hoor! En squirrel, wij hadden de maand waarin het gelukt is niet eens súper goed ons best gedaan (toch wel 2 à 3 goede dagen overgeslagen, terwijl we een andere maand veel beter onze best hadden gedaan, en toen lukte het niet... het blijft een kansenspel)
@Helmgras, haha ja knap hè? Ik was ook een beetje angstig voor de uitslag, vandaar. En in dit topic is het ook al eens voorgekomen dat iemand meerdere dagen over tijd was en toen toch ongesteld werd.
Gefeliciteerd met jullie goede echo's!! En schopjes!!
Zie je al veel? Aan je buik bedoel ik?
Ik heb vandaag erg lopen piekeren over wanneer ik het op werk vertel. * Wil het liefst verbergen tot na proeftijd maar ben dan al 16 weken vrees ik. Ben bang dat ik in proeftijd moet vertrekken anders. Al zou dat wel erg belachelijk zijn in de zorg. Maar niks zou me nog verbazen..
@Helmgras, haha ja knap hè? Ik was ook een beetje angstig voor de uitslag, vandaar. En in dit topic is het ook al eens voorgekomen dat iemand meerdere dagen over tijd was en toen toch ongesteld werd.
Gefeliciteerd met jullie goede echo's!! En schopjes!!
Zie je al veel? Aan je buik bedoel ik?
Ik heb vandaag erg lopen piekeren over wanneer ik het op werk vertel. * Wil het liefst verbergen tot na proeftijd maar ben dan al 16 weken vrees ik. Ben bang dat ik in proeftijd moet vertrekken anders. Al zou dat wel erg belachelijk zijn in de zorg. Maar niks zou me nog verbazen..
anoniem_64dcbef24e8ea wijzigde dit bericht op 21-10-2020 11:14
7.16% gewijzigd

dinsdag 20 oktober 2020 om 21:55
Hmm lastig, Aloe. Ook om advies te geven, gezien jij denk ik beter kan inschatten wie je tegenover je hebt dan wij. Ik werk in een omgeving met veel vrouwen in mijn leeftijd. Ik opper zelf soms wel eens dat er misschien ooit een tweede komt (gek genoeg verwachten mensen dat ook, alsof je sowieso een 2e krijgt als je er 1 hebt), maar ik kan me voorstellen dat het niet overal zo relaxed gaat.
Wat betreft die buik, dat kan bij 16 weken best nog goed onzichtbaar zijn hoor. Bij mij werd het pas groter na 20 weken. Ik was alleen kotsmisselijk de hele dag, dus ik kon t niet verbergen.
Wat betreft die buik, dat kan bij 16 weken best nog goed onzichtbaar zijn hoor. Bij mij werd het pas groter na 20 weken. Ik was alleen kotsmisselijk de hele dag, dus ik kon t niet verbergen.

woensdag 21 oktober 2020 om 11:15
Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb ook de neiging dingen eerder wat negatiever dan positiever in te schatten ("dan kan het maar meevallen", haha). Maar over dit punt vind ik het echt heel lastig. Heb over de jaren veel verhalen gehoord over gematigd-positieve reacties op zwangerschappen en het lastige is, je kunt het niet terugnemen als je het eenmaal gezegd hebt. Dus of je dan altijd blijft denken, had ik het maar iets later verteld... Maar goed, ik heb al uitgerekend dat ik waarschijnlijk weinig keuze heb, of ik moet echt heel slank blijven gedurende hele lange tijd.
Ik heb trouwens wel 2 vrouwen in mijn omgeving die ik in vertrouwen zou kunnen nemen om een advies te vragen. Maar aangezien ik nog geen echo heb gehad vind ik dat nog te vroeg.
Ik heb trouwens wel 2 vrouwen in mijn omgeving die ik in vertrouwen zou kunnen nemen om een advies te vragen. Maar aangezien ik nog geen echo heb gehad vind ik dat nog te vroeg.
woensdag 21 oktober 2020 om 11:48
Lastige keuze AV!
Als leidinggevende zou ik het juist heel fijn vinden denk ik. Open en eerlijk het gesprek durven aangaan. Ons bedrijf houdt er bij voorbaat al rekening mee dat vrouwen van rond de 30 best wel eens zwanger zouden willen/kunnen raken. Daar wijzen wij niemand op af, dat maakt een mens ook rijker. Want hoe zonde is het als je echt een topkracht niet aanneemt “omdat ze zwanger is”. In mijn ogen is dat korte termijn denken. Maar ik weet dat niet ieder bedrijf er zo is staat.
Succes met je keuze, volg je eigen gevoel er is geen goed of fout!
Als leidinggevende zou ik het juist heel fijn vinden denk ik. Open en eerlijk het gesprek durven aangaan. Ons bedrijf houdt er bij voorbaat al rekening mee dat vrouwen van rond de 30 best wel eens zwanger zouden willen/kunnen raken. Daar wijzen wij niemand op af, dat maakt een mens ook rijker. Want hoe zonde is het als je echt een topkracht niet aanneemt “omdat ze zwanger is”. In mijn ogen is dat korte termijn denken. Maar ik weet dat niet ieder bedrijf er zo is staat.
Succes met je keuze, volg je eigen gevoel er is geen goed of fout!
woensdag 21 oktober 2020 om 11:55
Ik snap je twijfel, aloe! Ik zie dat je zorg schrijft, weet natuurlijk niet welk aspect van de zorg (je mag me ook altijd een priveberichtje doen) maar bij ons worden ook collega's aangenomen die 20 weken zwanger zijn. Vanuit het management wordt daar helemaal niet raar op gereageerd, hoogstens door wat collega's als blijkt dat iemand na tien weken alweer voor drie of meer maanden met verlof gaat. Maar daar zou ik me totaal niet druk om maken, er is altijd wel iemand die wat van je vindt en je kan het nooit voor iedereen goed doen. Ik zou het halverwege je proeftijd vertellen, of zo rond de 12-13 weken zoals de meeste mensen normaal gesproken doen. Als je al een goede eerste indruk hebt kunnen maken zal het echt wel meevallen denk ik.
woensdag 21 oktober 2020 om 15:21
zondag 25 oktober 2020 om 08:36
Hey dames,
Hoe is het hier? Ik duim voor goed nieuws voor squirrel en sencha dit weekend! En blue ook over 2 weken.
En aloe van harte!!
Sorry dat ik zo lang niet meer meegeschreven heb...
We zijn er bij de eerste echo (termijnecho) achter gekomen dat het een tweeling is! Ben nu 13 weken dus het is nog redelijk vers nieuws. Wel even wennen maar we vinden het superleuk!
Hoe is het hier? Ik duim voor goed nieuws voor squirrel en sencha dit weekend! En blue ook over 2 weken.
En aloe van harte!!
Sorry dat ik zo lang niet meer meegeschreven heb...
We zijn er bij de eerste echo (termijnecho) achter gekomen dat het een tweeling is! Ben nu 13 weken dus het is nog redelijk vers nieuws. Wel even wennen maar we vinden het superleuk!

zondag 25 oktober 2020 om 10:41
Heb nog aan jullie gedacht sencha en squirrel! Jammer, Squirrel! Jij ook fijn weekend nog!
En blueflowers ook nog even afwachten... Ik duim!
Wow, best heftig ook wel Filomena! Waren jullie ook geschrokken of alleen blij? En had je het ergens aan kunnen merken?
Lief ook jullie reacties omtrent werk. Ik hoop dat ik het inderdaad iets te negatief inzie zelf, en nu ik er meer aan gewend raak, raak ik ook meer overtuigd van mezelf/mijn gelijk/dat het heel normaal is dat een vrouw van 30 zwanger wordt. Het is niet alsof ik een verbod heb gekregen zwanger te worden (ook al begin ik straks aan een nieuwe baan). Ik besef me ook heel goed dat ik nog in een erg kwetsbare fase zit, dus ik wacht ook nog eventjes met advies vragen, als ik dat al ga doen.
En blueflowers ook nog even afwachten... Ik duim!
Wow, best heftig ook wel Filomena! Waren jullie ook geschrokken of alleen blij? En had je het ergens aan kunnen merken?
Lief ook jullie reacties omtrent werk. Ik hoop dat ik het inderdaad iets te negatief inzie zelf, en nu ik er meer aan gewend raak, raak ik ook meer overtuigd van mezelf/mijn gelijk/dat het heel normaal is dat een vrouw van 30 zwanger wordt. Het is niet alsof ik een verbod heb gekregen zwanger te worden (ook al begin ik straks aan een nieuwe baan). Ik besef me ook heel goed dat ik nog in een erg kwetsbare fase zit, dus ik wacht ook nog eventjes met advies vragen, als ik dat al ga doen.
anoniem_64dcbef24e8ea wijzigde dit bericht op 26-10-2020 15:44
Reden: *typo
Reden: *typo
48.72% gewijzigd
zondag 25 oktober 2020 om 12:29