Omgaan met ochtendhumeur partner

19-10-2020 12:28 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf iemand die in de ochtend eigenlijk meteen vrij actief/druk en vrolijk opstaat. Mijn partner daarentegen is echt de typische ochtendchagrijn die minstens een uur niet kan praten. Nu was dit allemaal geen probleem maar sinds dat hij thuis werkt door COVID merk ik dat ik het er toch aardig moeilijk mee heb. Dan vooral in de zin dat het mijn stemming beïnvloed. Enige tips om hier mee om te gaan? Ik wil geen ochtendchagrijn worden :nooo:
Heeft iemand al gezegd dat ze moet gaan scheiden?
Nee en de wijkagent is ook nog niet voorbij gekomen.
Damned if I don’t
Jullie matchen niet.

Tijd om een leukere vrouw voor hem te zoeken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Koptelefoon op en dansend door het huis, laat hem rustig wakker worden.

Grappig eigenlijk, ik ben geen ochtendmens als in makkelijk uit bed, maar ben niet uitgesproken blij, druk, chaggie of stil.

Ben vrij neutraal eigenlijk.
Ik ben wel, eenmaal uit bed, altijd meteen actief; was eruit, was aan, vaatwasser leeg, honden uitlaten, katten voeren, kliko aan de straat, tafel dekken, koffie zetten enz enz
Pas dan zit ik lekker en ga ik aan de koffie/ontbijt.
Vriend wordt wakker, gaat zitten, drinkt koffie en gaat dan pas wat doen.

Ohja, enne met die koptelefoon: niet meezingen, je denkt altijd dat je beter zingt dan dat het daadwerkelijk het geval is B-)
Geen prima, prima is geen goed.
VakantieNL15 schreef:
19-10-2020 17:51
Koptelefoon op en dansend door het huis
Dat zal hem opvrolijken!
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
19-10-2020 18:02
Dat zal hem opvrolijken!
Dat bedoel ik!
Zeker als het ook nog es in je blote kont is of een kek niemendalletje!🥳🤩
Geen prima, prima is geen goed.
VakantieNL15 schreef:
19-10-2020 18:06
Dat bedoel ik!
Zeker als het ook nog es in je blote kont is of een kek niemendalletje!🥳🤩
:kwijl:
Damned if I don’t
Antoon69 schreef:
19-10-2020 15:18
Hier ook. Ik probeer expres aardig en vriendelijk te zijn, want anders bederf ik de dag van mijn kinderen. Als ik tegen 10 uur pas normaal zou ga doen zijn zij de hele dag boos.
Mwa. Ik heb nog steeds een hekel aan ochtenden. Ene kind ook, andere is een vroege vogel. Praat mij de oren van mijn hoofd, en wil ook nog graag samen opstaan.

Ik zet mezelf dan maar even opzij. Maar het is niet dat ik nu ineens een ochtendmens ben of zo.

Oudste kind en ik zijn meer nachtuilen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
DonutMetChocolade schreef:
19-10-2020 12:38
Hahaha ja hij vind het inderdaad vreselijk dat ik gelijk aan sta. Ik probeer hem ook vooral met rust te laten. Het probleem is ook niet perse dat het niet fijn voor hem is want ik hou er wel rekening mee maar meer dat ik alsnog door hem wordt beïnvloed. Het gezucht, gesteun en het klagen. Misschien is het inderdaad een idee om hem in ieder geval het eerste uurtje te ontlopen door te douchen of iets dergelijks.
Okay, maar hij kan dan ook rekening met jou houden door niet te klagen.
*Sally* schreef:
19-10-2020 12:46
Ik heb, met twee kinderen overigens, ook altijd even tijd nodig om wakker te worden. Wel heel irritant als dat steeds wordt benoemd als chagrijnig. Dat ben ik namelijk niet.
Gewoon even het eerste uurtje met rust laten. Overigens kan ik prima communiceren, maar mensen die hyperdepieper opstaan en meteen met allerlei leuke vrolijke ideeen, plannen en grappen komen, daar kan ik niet zo heel goed tegen.
Hoe ben jij ‘s morgens?
Dit.
Ow getsie. Iemand die gelijk aan staat, kan ik NIET hebben als ik net wakker ben.
Ik zet trouwens zelf een koptelefoon op, hoor ik lekker het geratel niet en werp wel af en toe een boze blik.
Zoon weet het al van kleins af aan, en wij noemen het gewoon ochtendhumeur. Hij krijgt het nu zelf ook nu hij ouder wordt :D Wij ontlopen elkaar het eerste uur gewoon, heel relaxt.
Blankepit schreef:
19-10-2020 14:58
Ik kan niet (meer) leven met iemand met een ochtendhumeur. Je kan je gedragen of niet.
Dat iemand moeite heeft om op gang te komen vind ik weer heel wat anders. Die laat je dan een uurtje gewoon boven een kop koffie suffen.
Dit. Het is een heel verschil of je iemand gewoon met rust moet laten (wat TO ook doet) of dat diegene loopt te zuchten, steunen, klagen en sjacherijnen. Die man kan gewoon achter zijn laptop zitten en ook zijn mond houden. Want zoals hij gek wordt van vrolijk gedoe in de ochtend, waar TO dus rekening mee houdt, wordt zij juist gek van dat negatieve gedoe elke ochtend. En dat moet ze dan maar accepteren volgens sommigen hier.

Mijn man kan er ook niet tegen als ik druk ga lopen doen ‘s ochtends, maar die pakt een kop koffie, zet zijn laptop aan, gaat aan het werk zonder negatief te lopen doen en doet lief tegen me. Zo kan het dus ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven