Wel trouwen geen contract

20-10-2020 09:42 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus mijn zoon roept al maanden mamma jij bent verliefd he, wanneer gaan jullie trouwen.
Haha zo lekker onbevangen die kleintjes.

Trouwen is voor ons helemaal geen optie ook al zijn we al best een aantal jaar samen. We wonen niet samen en het zou dus niet handig zijn (financieel gezien) en een huwelijk is gewoon een contract.

Eigenlijk heeft het dus totaal geen meerwaarde in geen enkel opzicht. Maar de symboliek vind ik wel mooi.

Beetje een gek hersenspinsel ;) zijn er meer mensen die er zo instaan?

Edit: zie het met een knipoog ;)
trien30 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 10:01
14.62% gewijzigd
Je bedoelt je hoeft geen aanspraak meer te doen op toeslagen en jullie kunnen het zelf samen rooien
lorrelies wijzigde dit bericht op 20-10-2020 09:55
0.51% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Google eens op trouwen voor een dag.

Willen jullie later ook niet samen gaan wonen?
'en ik zou financieel teveel achteruit gaan door het verlies van al mijn toeslagen.'

Dit klinkt als échte liefde... :love:
What have we done....
Je vraag is natuurlijk wat wij van trouwen vinden... maar ik vind het bijzonder dat je toeslagen als inkomen ziet, fijn toch dat je er geen gebruik meer van hoeft te maken als je samen verder gaat....

Ik woon samen en doe samen belasting aangifte wij zijn niet getrouwd. Om samen een financieel huishouden te voeren hoef je niet te trouwen, ook erfrecht en kindererkenning hiervoor hoef je niet te trouwen. Echt niet. 😊 toch zijn we al langdurig samen en voel ik liefde... van mij hoeft trouwen niet zo, en ik ontvang geen toeslagen dus dat is voor mij niet de reden.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 20-10-2020 09:50
1.72% gewijzigd
je kunt toch de symboliek opzoeken, zonder de handtekening te zetten?
huisduif schreef:
20-10-2020 09:45
Google eens op trouwen voor een dag.

Willen jullie later ook niet samen gaan wonen?
Jawel, maar nu nog niet. We hechten nog teveel waarde aan ons eigen stekkie.
trien30 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 09:52
19.45% gewijzigd
Trien30 schreef:
20-10-2020 09:50

Dus tzt is trouwen best een optie. Maar dan zou vriend het denk voor mij doen. Voor hem hoeft het niet zo nodig.

Waarom wil jij dan trouwen? Wat is de meerwaarde van die verbintenis tov niet trouwen?
Tęssa44- schreef:
20-10-2020 09:52
Waarom wil jij dan trouwen? Wat is de meerwaarde van die verbintenis tov niet trouwen?
Haha die is er helemaal niet ;)
Trien30 schreef:

Je eigen toeslagen bedoel je
Tęssa44- schreef:
20-10-2020 09:49
Je vraag is natuurlijk wat wij van trouwen vinden... maar ik vind het bijzonder dat je toeslagen als inkomen ziet, fijn toch dat je er geen gebruik meer van hoeft te maken als je samen verder gaat....

Ik woon samen en doe samen belasting aangifte wij zijn niet getrouwd. Om samen een financieel huishouden te voeren hoef je niet te trouwen, ook erfrecht en kindererkenning hiervoor hoef je niet te trouwen. Echt niet. 😊 toch zijn we al langdurig samen en voel ik liefde... van mij hoeft trouwen niet zo, en ik ontvang geen toeslagen dus dat is voor mij niet de reden.
Maar wij wonen niet in een huis. Dus trouwen zou in onze situatie nergens op slaan.
Dat gaan we dus ook niet doen.

Maar inmiddels vraagt mijn kleine er bijna dagelijks om. Dus het had me even aan het denken gezet.
FitsSprits schreef:
20-10-2020 09:54
Je eigen toeslagen bedoel je
Aan het niet afhankelijk zijn van elkaar. ;)
Trien30 schreef:
20-10-2020 09:55

Maar inmiddels vraagt mijn kleine er bijna dagelijks om. Dus het had me even aan het denken gezet.
Maar tja, als we naar kinderen gaan luisteren trouwen de hond en de kat deze week nog
Trien30 schreef:
20-10-2020 09:55
Maar wij wonen niet in een huis. Dus trouwen zou in onze situatie nergens op slaan.
Dat gaan we dus ook niet doen.

Mijn zoon wil graag een zwembad in zijn boomhut. Not gonna happen...
Als het zo leuk is voor het onbevangen kleintje, dan doe je alsof en mag hij Jullie trouwen. Draai een ring uit de kauwgomballenautomaat, zet ‘daar komt de bruid’ op, hou een bosje bloemen in je handen en eet taart achteraf.

Dan kun je lekker je toeslagen houden en trouw je pas voor het echt als je die niet meer gaat krijgen :sarcastic:
himalaya wijzigde dit bericht op 20-10-2020 09:59
1.17% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Trien30 schreef:

Je eigen toeslagen bedoel je hier toch?
What have we done....
lilalinda schreef:
20-10-2020 09:56
Maar tja, als we naar kinderen gaan luisteren trouwen de hond en de kat deze week nog
Probably ;) en dat kan zo geregeld worden.
Wil je trouwen of wil je een bruiloft?
Je kunt trouwen voor een dag, of gewoon een feest geven als je een bruiloft wilt.

Want juist het hele idee van trouwen is dat je financieel verantwoordelijk voor elkaar wordt. Als je dat niet wilt, dan moet je niet trouwen.
Ah je hebt het verlies van je toeslagen als argument maar even uit OP gehaald
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Misschien is het leuk voor jou, maar wat heeft je vriend eraan?

Hij moet dan alimentatie betalen als het uit gaat, en kan geen vriendinnen meer ontvangen in zijn bachelors pad........
VelvetVolvo schreef:
20-10-2020 10:00
Misschien is het leuk voor jou, maar wat heeft je vriend eraan?

Hij moet dan alimentatie betalen als het uit gaat, en kan geen vriendinnen meer ontvangen in zijn bachelors pad........
Haha, oei dat zou hij inderdaad niet leuk vinden denk ik ;)
zijn er meer mensen die er zo instaan?

Ik snap de vraag niet. Zijn er meer mensen die er hoe in staan? Die trouwen als een contract zien? Als een soort verplichting?
Wil je je vraag even toelichten?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Trien30 schreef:
20-10-2020 09:56
Aan het niet afhankelijk zijn van elkaar. ;)
Want nu zijn jullie, met toeslagen, zo onafhankelijk wil je zeggen? :roll:
OhDeer schreef:
20-10-2020 10:06
Want nu zijn jullie, met toeslagen, zo onafhankelijk wil je zeggen? :roll:
Kinderopvang is nogal duur weetje. Die toeslag krijgt vrijwel iedereen met jonge kinderen die naar de opvang gaan. Zo kunnen wij vrouwen ook werken ipv alleen thuis gaan zitten moederen.
trien30 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 10:14
30.34% gewijzigd
sunshineandblueskies schreef:
20-10-2020 10:06
Ik snap de vraag niet. Zijn er meer mensen die er hoe in staan? Die trouwen als een contract zien? Als een soort verplichting?
Wil je je vraag even toelichten?
Die de symboliek van een huwelijk wel leuk vinden. Maar de rest niet zo nodig hoeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven