Wel trouwen geen contract
dinsdag 20 oktober 2020 om 09:42
Dus mijn zoon roept al maanden mamma jij bent verliefd he, wanneer gaan jullie trouwen.
Haha zo lekker onbevangen die kleintjes.
Trouwen is voor ons helemaal geen optie ook al zijn we al best een aantal jaar samen. We wonen niet samen en het zou dus niet handig zijn (financieel gezien) en een huwelijk is gewoon een contract.
Eigenlijk heeft het dus totaal geen meerwaarde in geen enkel opzicht. Maar de symboliek vind ik wel mooi.
Beetje een gek hersenspinsel
zijn er meer mensen die er zo instaan?
Edit: zie het met een knipoog
Haha zo lekker onbevangen die kleintjes.
Trouwen is voor ons helemaal geen optie ook al zijn we al best een aantal jaar samen. We wonen niet samen en het zou dus niet handig zijn (financieel gezien) en een huwelijk is gewoon een contract.
Eigenlijk heeft het dus totaal geen meerwaarde in geen enkel opzicht. Maar de symboliek vind ik wel mooi.
Beetje een gek hersenspinsel

Edit: zie het met een knipoog

trien30 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 10:01
14.62% gewijzigd
dinsdag 20 oktober 2020 om 09:49
Je vraag is natuurlijk wat wij van trouwen vinden... maar ik vind het bijzonder dat je toeslagen als inkomen ziet, fijn toch dat je er geen gebruik meer van hoeft te maken als je samen verder gaat....
Ik woon samen en doe samen belasting aangifte wij zijn niet getrouwd. Om samen een financieel huishouden te voeren hoef je niet te trouwen, ook erfrecht en kindererkenning hiervoor hoef je niet te trouwen. Echt niet.
toch zijn we al langdurig samen en voel ik liefde... van mij hoeft trouwen niet zo, en ik ontvang geen toeslagen dus dat is voor mij niet de reden.
Ik woon samen en doe samen belasting aangifte wij zijn niet getrouwd. Om samen een financieel huishouden te voeren hoef je niet te trouwen, ook erfrecht en kindererkenning hiervoor hoef je niet te trouwen. Echt niet.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 20-10-2020 09:50
1.72% gewijzigd
dinsdag 20 oktober 2020 om 09:50
dinsdag 20 oktober 2020 om 09:52
Waarom wil jij dan trouwen? Wat is de meerwaarde van die verbintenis tov niet trouwen?
dinsdag 20 oktober 2020 om 09:55
Maar wij wonen niet in een huis. Dus trouwen zou in onze situatie nergens op slaan.Tęssa44- schreef: ↑20-10-2020 09:49Je vraag is natuurlijk wat wij van trouwen vinden... maar ik vind het bijzonder dat je toeslagen als inkomen ziet, fijn toch dat je er geen gebruik meer van hoeft te maken als je samen verder gaat....
Ik woon samen en doe samen belasting aangifte wij zijn niet getrouwd. Om samen een financieel huishouden te voeren hoef je niet te trouwen, ook erfrecht en kindererkenning hiervoor hoef je niet te trouwen. Echt niet.toch zijn we al langdurig samen en voel ik liefde... van mij hoeft trouwen niet zo, en ik ontvang geen toeslagen dus dat is voor mij niet de reden.
Dat gaan we dus ook niet doen.
Maar inmiddels vraagt mijn kleine er bijna dagelijks om. Dus het had me even aan het denken gezet.
dinsdag 20 oktober 2020 om 09:56
Aan het niet afhankelijk zijn van elkaar.

dinsdag 20 oktober 2020 om 09:57
Mijn zoon wil graag een zwembad in zijn boomhut. Not gonna happen...
dinsdag 20 oktober 2020 om 09:57
Als het zo leuk is voor het onbevangen kleintje, dan doe je alsof en mag hij Jullie trouwen. Draai een ring uit de kauwgomballenautomaat, zet ‘daar komt de bruid’ op, hou een bosje bloemen in je handen en eet taart achteraf.
Dan kun je lekker je toeslagen houden en trouw je pas voor het echt als je die niet meer gaat krijgen
Dan kun je lekker je toeslagen houden en trouw je pas voor het echt als je die niet meer gaat krijgen

himalaya wijzigde dit bericht op 20-10-2020 09:59
1.17% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

dinsdag 20 oktober 2020 om 10:02
Haha, oei dat zou hij inderdaad niet leuk vinden denk ikVelvetVolvo schreef: ↑20-10-2020 10:00Misschien is het leuk voor jou, maar wat heeft je vriend eraan?
Hij moet dan alimentatie betalen als het uit gaat, en kan geen vriendinnen meer ontvangen in zijn bachelors pad........

dinsdag 20 oktober 2020 om 10:10
Kinderopvang is nogal duur weetje. Die toeslag krijgt vrijwel iedereen met jonge kinderen die naar de opvang gaan. Zo kunnen wij vrouwen ook werken ipv alleen thuis gaan zitten moederen.
trien30 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 10:14
30.34% gewijzigd
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:12
Die de symboliek van een huwelijk wel leuk vinden. Maar de rest niet zo nodig hoeven.sunshineandblueskies schreef: ↑20-10-2020 10:06Ik snap de vraag niet. Zijn er meer mensen die er hoe in staan? Die trouwen als een contract zien? Als een soort verplichting?
Wil je je vraag even toelichten?