Wel trouwen geen contract
dinsdag 20 oktober 2020 om 09:42
Dus mijn zoon roept al maanden mamma jij bent verliefd he, wanneer gaan jullie trouwen.
Haha zo lekker onbevangen die kleintjes.
Trouwen is voor ons helemaal geen optie ook al zijn we al best een aantal jaar samen. We wonen niet samen en het zou dus niet handig zijn (financieel gezien) en een huwelijk is gewoon een contract.
Eigenlijk heeft het dus totaal geen meerwaarde in geen enkel opzicht. Maar de symboliek vind ik wel mooi.
Beetje een gek hersenspinsel
zijn er meer mensen die er zo instaan?
Edit: zie het met een knipoog
Haha zo lekker onbevangen die kleintjes.
Trouwen is voor ons helemaal geen optie ook al zijn we al best een aantal jaar samen. We wonen niet samen en het zou dus niet handig zijn (financieel gezien) en een huwelijk is gewoon een contract.
Eigenlijk heeft het dus totaal geen meerwaarde in geen enkel opzicht. Maar de symboliek vind ik wel mooi.
Beetje een gek hersenspinsel
Edit: zie het met een knipoog
trien30 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 10:01
14.62% gewijzigd
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:15
Ach logisch toch. Wat je als vrouw alleen samen met een kind moet doen tegenwoordig is nogal een voedingsbodem voor kritiek. Je mag niet te vroeg gaan samenwonen want dat is niet goed voor je kind. Maar je mag blijkbaar ook niet te lang wachten want dan lopen wij met z'n alle die toeslagen onnodig te betalen. Maar je eigen huis opgeven in de huidige woningmarkt is ook nogal een ding. Ik snap TO wel! Lekker latten!!
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:16
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:23
Welke rest? Het samenwonen en alles op papier regelen?
Ik vond en vind de symboliek van een huwelijk mooi, maar wij zijn wel op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Dus dat contract en het samenwonen (--> dat deden we al voor we trouwden, dus zijn we maar mee door gegaan
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:24
Precies.sneeuwwitje80 schreef: ↑20-10-2020 10:15Ach logisch toch. Wat je als vrouw alleen samen met een kind moet doen tegenwoordig is nogal een voedingsbodem voor kritiek. Je mag niet te vroeg gaan samenwonen want dat is niet goed voor je kind. Maar je mag blijkbaar ook niet te lang wachten want dan lopen wij met z'n alle die toeslagen onnodig te betalen. Maar je eigen huis opgeven in de huidige woningmarkt is ook nogal een ding. Ik snap TO wel! Lekker latten!!
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:26
Kom op zeg... mannen waren meestal kostwinnaars in een gezin. Nu met de kinderopvang toeslag, die ook mensen met een redelijk riant inkomen gewoon krijgen, kan iedereen werken.
Financieel afhankelijk van elkaar zijn is niet meer van deze tijd. Maar dat betekend wel dat beide partners een eigen inkomen moeten kunnen genereren.
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:26
Als je het een leuk idee vindt (voor je kind) dan kunnen jullie toch een soort "ik vind je lief" ceremonie bedenken en uitvoeren op een voor jullie mooie datum? Kun je je kind mooi in betrekken. Gewoon een leuke dag van maken... Of je maakt zelf een "certificaat" en dat laat je dan door je kind mee ondertekenen als "getuige".
Weet ik veel, verzin iets leuks...
Ik ben gewoon saai getrouwd. Dat was voor ons administratief gezien het handigste.
Ik ben gewoon saai getrouwd. Dat was voor ons administratief gezien het handigste.
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:27
Haha ja dat snap ikPoeszie schreef: ↑20-10-2020 10:23Welke rest? Het samenwonen en alles op papier regelen?
Ik vond en vind de symboliek van een huwelijk mooi, maar wij zijn wel op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Dus dat contract en het samenwonen (--> dat deden we al voor we trouwden, dus zijn we maar mee door gegaan) vonden we wel heel belangrijk ook ja
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:29
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:29
Biebeltje schreef: ↑20-10-2020 10:26Als je het een leuk idee vindt (voor je kind) dan kunnen jullie toch een soort "ik vind je lief" ceremonie bedenken en uitvoeren op een voor jullie mooie datum? Kun je je kind mooi in betrekken. Gewoon een leuke dag van maken... Of je maakt zelf een "certificaat" en dat laat je dan door je kind mee ondertekenen als "getuige".
Zou ik niet doen. Als het uitgaat, staat kinds handtekening op dat papier
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:31
Haha, dat is eigenlijk best liefBiebeltje schreef: ↑20-10-2020 10:26Als je het een leuk idee vindt (voor je kind) dan kunnen jullie toch een soort "ik vind je lief" ceremonie bedenken en uitvoeren op een voor jullie mooie datum? Kun je je kind mooi in betrekken. Gewoon een leuke dag van maken... Of je maakt zelf een "certificaat" en dat laat je dan door je kind mee ondertekenen als "getuige".
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:36
Oh ja dat is waar ook. Ja zoiets dus.
Lijkt me best leuk
Gewoon de liefde vieren met een paar dierbare mensen. Een heel mega groot feest zou ik niet eens willen als we wel voor de wet zouden trouwen.
Ach mn zoon had me gewoon even aan het denken gezet.
trien30 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 10:40
7.01% gewijzigd
dinsdag 20 oktober 2020 om 10:39
dinsdag 20 oktober 2020 om 11:00
Haha ja dat is wel een voorwaarde