Wel trouwen geen contract

20-10-2020 09:42 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus mijn zoon roept al maanden mamma jij bent verliefd he, wanneer gaan jullie trouwen.
Haha zo lekker onbevangen die kleintjes.

Trouwen is voor ons helemaal geen optie ook al zijn we al best een aantal jaar samen. We wonen niet samen en het zou dus niet handig zijn (financieel gezien) en een huwelijk is gewoon een contract.

Eigenlijk heeft het dus totaal geen meerwaarde in geen enkel opzicht. Maar de symboliek vind ik wel mooi.

Beetje een gek hersenspinsel ;) zijn er meer mensen die er zo instaan?

Edit: zie het met een knipoog ;)
trien30 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 10:01
14.62% gewijzigd
Lorrelies schreef:
20-10-2020 09:59
Ah je hebt het verlies van je toeslagen als argument maar even uit OP gehaald
Ach logisch toch. Wat je als vrouw alleen samen met een kind moet doen tegenwoordig is nogal een voedingsbodem voor kritiek. Je mag niet te vroeg gaan samenwonen want dat is niet goed voor je kind. Maar je mag blijkbaar ook niet te lang wachten want dan lopen wij met z'n alle die toeslagen onnodig te betalen. Maar je eigen huis opgeven in de huidige woningmarkt is ook nogal een ding. Ik snap TO wel! Lekker latten!!
Trien30 schreef:
20-10-2020 10:10
Kinderopvang is nogal duur weetje. Die toeslag krijgt vrijwel iedereen met jonge kinderen die naar de opvang gaan. Zo kunnen wij vrouwen ook werken ipv alleen thuis gaan zitten moederen.
Wij vrouwen?

Echt TO......
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Lorrelies schreef:
20-10-2020 10:16
Wij vrouwen?

Echt TO......
Dat is toch zo? Die mannen waren al aan het werk hoor.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2020 11:34
Reden: op de man
92.50% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Lorrelies schreef:
20-10-2020 10:21
[...]
[...]
Reden: op de man
44.52% gewijzigd
Lorrelies schreef:
[...]
Slaat nergens op wat je hier zegt.
Reden: quote verwijderd
24.50% gewijzigd
Trien30 schreef:
20-10-2020 10:12
Die de symboliek van een huwelijk wel leuk vinden. Maar de rest niet zo nodig hoeven.

Welke rest? Het samenwonen en alles op papier regelen?

Ik vond en vind de symboliek van een huwelijk mooi, maar wij zijn wel op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Dus dat contract en het samenwonen (--> dat deden we al voor we trouwden, dus zijn we maar mee door gegaan ;) ) vonden we wel heel belangrijk ook ja
sneeuwwitje80 schreef:
20-10-2020 10:15
Ach logisch toch. Wat je als vrouw alleen samen met een kind moet doen tegenwoordig is nogal een voedingsbodem voor kritiek. Je mag niet te vroeg gaan samenwonen want dat is niet goed voor je kind. Maar je mag blijkbaar ook niet te lang wachten want dan lopen wij met z'n alle die toeslagen onnodig te betalen. Maar je eigen huis opgeven in de huidige woningmarkt is ook nogal een ding. Ik snap TO wel! Lekker latten!!
Precies.
TO wil wel trouwen, maar geen fiscaal partners worden. En apart blijven wonen.
Trien30 schreef:
20-10-2020 10:12
Die de symboliek van een huwelijk wel leuk vinden. Maar de rest niet zo nodig hoeven.

Ah, zo. Dan is mijn antwoord nee: ik sta er niet zo in als jij.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Lorrelies schreef:
Wij vrouwen?

Echt TO......
Kom op zeg... mannen waren meestal kostwinnaars in een gezin. Nu met de kinderopvang toeslag, die ook mensen met een redelijk riant inkomen gewoon krijgen, kan iedereen werken.

Financieel afhankelijk van elkaar zijn is niet meer van deze tijd. Maar dat betekend wel dat beide partners een eigen inkomen moeten kunnen genereren.
Als je het een leuk idee vindt (voor je kind) dan kunnen jullie toch een soort "ik vind je lief" ceremonie bedenken en uitvoeren op een voor jullie mooie datum? Kun je je kind mooi in betrekken. Gewoon een leuke dag van maken... Of je maakt zelf een "certificaat" en dat laat je dan door je kind mee ondertekenen als "getuige".

Weet ik veel, verzin iets leuks...

Ik ben gewoon saai getrouwd. Dat was voor ons administratief gezien het handigste.
Poeszie schreef:
20-10-2020 10:23
Welke rest? Het samenwonen en alles op papier regelen?

Ik vond en vind de symboliek van een huwelijk mooi, maar wij zijn wel op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Dus dat contract en het samenwonen (--> dat deden we al voor we trouwden, dus zijn we maar mee door gegaan ;) ) vonden we wel heel belangrijk ook ja
Haha ja dat snap ik :)
Lorrelies schreef:
Wij vrouwen?

Echt TO......
Veel mannen vinden kinderopvang (en werk) ook fijn.
Maar er zijn ook mannen die de carrière van hun partner saboteren door geen hand uit te steken voor de kinderen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Biebeltje schreef:
20-10-2020 10:26
Als je het een leuk idee vindt (voor je kind) dan kunnen jullie toch een soort "ik vind je lief" ceremonie bedenken en uitvoeren op een voor jullie mooie datum? Kun je je kind mooi in betrekken. Gewoon een leuke dag van maken... Of je maakt zelf een "certificaat" en dat laat je dan door je kind mee ondertekenen als "getuige".

Ik ben gewoon saai getrouwd. Dat was voor ons administratief gezien het handigste.

Zou ik niet doen. Als het uitgaat, staat kinds handtekening op dat papier :P
Maar waar doel jij precies op TO?

Zo'n ik vind je lief ceremonie als Biebeltje opschrijft of meer het grote feest van een bruiloft met alles erop en eraan behalve dat het ook een wettig huwelijk is.
Lorrelies schreef:
[...]

Wat lelijk dat je iemand dat kan toewensen.
22.84% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Biebeltje schreef:
20-10-2020 10:26

Haha, dat is eigenlijk best lief :flirting:
Katja Schuurman is getrouwd maar niet volgens de wet, Google maar even.
Lorrelies schreef:
[...]
Karma is a bitch zo nu en dan...

Bijzondere reactie dit.
21.14% gewijzigd
mila65 schreef:
20-10-2020 10:33
Katja Schuurman is getrouwd maar niet volgens de wet, Google maar even.
Oh ja dat is waar ook. Ja zoiets dus. ;)
Lijkt me best leuk 😁

Gewoon de liefde vieren met een paar dierbare mensen. Een heel mega groot feest zou ik niet eens willen als we wel voor de wet zouden trouwen.

Ach mn zoon had me gewoon even aan het denken gezet.
trien30 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 10:40
7.01% gewijzigd
Poeszie schreef:
20-10-2020 10:29
Zou ik niet doen. Als het uitgaat, staat kinds handtekening op dat papier :P
Ahw... ja arme kind :there:
Trien30 schreef:
20-10-2020 10:36
Oh ja dat is waar ook. Ja zoiets dus. ;)
Lijkt me best leuk 😁

Gewoon de liefde vieren met een paar dierbare mensen. Een heel mega groot feest zou ik niet eens willen als we wel voor de wet zouden trouwen.
Klinkt heel leuk!!! Wie weet kan het straks weer in 2021.
Leg je kind uit wat het huwelijks industrieel complex is en organiseer dan een minihuwelijk thuis met zn drieen met corny jurk en cupcakes!
sneeuwwitje80 schreef:
20-10-2020 10:39
Klinkt heel leuk!!! Wie weet kan het straks weer in 2021.
Haha ja dat is wel een voorwaarde :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven