Ervaring tens apparaat thuisbevalling

20-10-2020 11:37 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het oriënteren op de verschillende soorten pijnbestrijding tijdens mijn aankomende bevalling. Omdat ik het liefste thuis wil bevallen werd ik door mijn verloskundige gewezen op het gebruik van een tens apparaat. Bij mijn eerste bevalling heb ik eigenlijk alleen maar rugweeen gehad en ben ik voor een pompje met pijnbestrijding naar het ziekenhuis gegaan. Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met het gebruik van zo’n tens apparaat. Kon je hierdoor langer de weeen opvangen? En heeft het je echt geholpen?
Ik heb bij de bevalling van mijn tweede (in het geboortehuis) gebruik gemaakt van de tens. Ik had ook heftige rugweeën en de tens heeft mij echt geholpen. De pijn voel je nog wel, maar veel minder intens.
Overigens ging de bevalling zo snel dat andere opties al niet meer konden. Bij de eerste heb ik uiteindelijk een ruggenprik gehad. Nadeel daarvan is dat er nog behoorlijk wat hersteltijd is (verdoving moet uitwerken). Zodra de tens wordt uitgezet merk je er eigenlijk helemaal niets meer van.

Aan de andere kant de bevalling van mijn eerste was heel veel heftiger en pijnlijker en dat is wel mijn vergelijkingsmateriaal. Misschien dat de tweede bevalling zonder de tens in vergelijking met de eerste bevalling ook al een verademing zou zijn geweest.
Ik kon het niet verdragen op mijn rug, had een stortbevalling en die ging gewoon erg rap. Ik was denk ik al te ver voordat ik dat ding op mijn rug kreeg en het hielp niet meer maar was vooral lastig en storend. Is denk ik voor iedereen anders en het is fijn om zo'n ding voor de zekerheid in de buurt te hebben, misschien :)

Succes bij de keuzes maken, en succes met de bevalling!
Bedankt voor jullie ervaringen. Ik denk dat ik hem sowieso ga huren/kopen.
HIer 2 bevallingen ervaring met de Tens en beide waren erg positief.
Recente bevalling (jan 2020) heb ik hem op advies van de VK redelijk snel opgeplakt en dat was enorm fijn. Het haalt echt de scherpe randjes er vanaf.
Kijk ook even in je verzekeringspapieren. Mijne werd voor een groot deel vergoed waardoor het goedkoper was te kopen dan te huren.
Hier ook twee hele fijne bevalling mét TENS gehad, ik raad het iedereen aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven