Zwanger - Uitgerekend april 2021

20-07-2020 13:14 886 berichten
Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn, uitgerekend april 2021, die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic.

Het lijkt me leuk om dingen te delen over de zwangerschap, echo's, verloskundigebezoekjes etc... 😍

Mocht je mee willen schrijven, laat een berichtje achter...

Liefs 😘😘😘

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekende datum Hartje BOY/GIRLGeplande echo's/bijzonderheden
Bloemmetje232 jaar3e29 maart 2021💗 GIRL✅ 20 weken echo
Ideetje8832 jaar2e29 maart 202112 november 20 weken echo
DEM8931 jaar2e1 april 2021💙 BOY✅ 20 weken echo
Es123430 jaar2e1 april 2021💙 BOY9 november 20 weken echo
Nagini30 jaar3e2 april 202120 weken echo
Allinclusive32 jaar2e2 april 2021💗 GIRL9 november 20 weken echo
Lucky202136 jaar2e5 april 2021💙 BOY13 november 20 weken echo
Tozie31 jaar3e6 april 2021💙 BOY10 november 20 weken echo
Lalameme25 jaar2e 11 april 2021💙 BOY16 november 20 weken echo
JayLee37 jaar5e19 april 2021💗 GIRL25 november 20 weken echo
Maison0630 jaar2e22 april 2021💗 GIRL26 november 20 weken echo
Maisnon336 jaar2e23 april 2021💙 BOY28 november 20 weken echo
Arielmermaid32 jaar2e 25 april 2021 20 weken echo

Grenade, Andijviestamppot, Favery & April 🥀 we hopen dat het jullie snel weer gegund is.

Alexa93 & Onzekermeisje25 als jullie weer mee willen schrijven laat het ons even weten, dan voeg ik jullie weer toe in de tabel.
anoniem_636bebce2e38c wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:04
79.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik draag sinds een week positiebroeken. Ik heb echt al een flinke buik, maar het is nog geen mooie babybuik, eerder een opgehoopte vetrol :facepalm: Ik heb zelfs nog even op de weegschaal gestaan, omdat ik me afvroeg of ik niet toch erg veel erbij gegeten had. Maar die 2,5 kilo die ik nu zwaarder ben dan aan het begin van mn zwangerschap geven echt niet zo'n grotere vetrol. Dus ook houdt het maar op zwakke buikspieren en verschoven darmen en vet, haha.
Hahaha maisnon :rolling:

Je zet precies op papier hoe het hier ook is! Ik draag denk ik 3 weken positie broeken nu. Ik pas mijn andere broeken wel maar ik kan de druk slechr verdragen.

Ik ben gelukkig nog nog niet aangekomen en ik ben van plan dat zo te houden, mag met mijn gewicht ook. Ik ben zelfs wat lichter dus dat is fijn!
Maisnon, ik heb smakelijk om je bericht moeten lachen. Hopelijk verandert je vetrol snel in een mooie babybuik 😅

Hier nu alweer 17 weken, aan de ene kant gaat het snel, aan de andere kant enorm langzaam. Ik ben nu 4 kilo aangekomen. Mijn vorige zwangerschap was ik bij 22 weken al 12 kilo aangekomen en uiteindelijk 17 in de hele zwangerschap 🙈 Ik hoop er nu wat minder aan te komen, maar vorige keer stond ik vanaf 27 weken op een vrij streng dieet ivm zwangerschapssuiker en ben ik aan het einde bijna niks meer bijgekomen dus ben benieuwd hoe het nu gaat. Waren jullie in je vorige zwangerschap(pen), veel aangekomen?

Komende donderdag mogen we een pretecho komen ipv afgelopen donderdag. Dan moeten we wel beide klachtenvrij zijn en dat ben ik nu nog niet dus hopen dat het snel beter gaat.
@Maisnon3: Hahaha! Zal vast niet lang meer duren voor het inderdaad in een mooie baby buik zal veranderen.

@ideetje88: Wat spannend donderdag! Hopelijk ben je klachten vrij en kunnen jullie gaan.

Zelf ben ik sinds gisterenavond ook een beetje verkouden geworden. Doe het even rustig aan (gelukkig vakantie), want ik wil zaterdag zo graag naar de pret echo. Hoe dichter de zaterdag nu in de buurt komt, hoe zenuwachtiger ik aan het worden ben. Zo nieuwsgierig of het een jongen of meisje is.

Ik ben nu denk ik 1,5 kilo aangekomen (bijna 14 weken). In mijn vorige zwangerschap flink aangekomen en dat wil ik liever echt niet meer. Het is er uiteindelijk allemaal weer afgegaan, maar heeft veel moeite en tijd gekost. Ik vind mijn buik nu wel wat dikker worden, maar andere zien echt nog niks aan mij. Ik heb mijn zwangerschapskleding gepast, maar ik heb er gewoon echt nog niet ‘genoeg’ buik voor haha. Staat allemaal een beetje tja hoe zeg ik het :-| vreemd! Mijn kleding past allemaal nog net, dus ik kan het nog wel even uitzingen.
Ideetje ik duim voor je!

Kwa buik heb ik hetzelfde als Arielmermaid. Al vanaf week 8 een duidelijke babybuik. Nu met 16 weken echt een hele duidelijke babybuik. Het is natuurlijk ook mn derde.

Ik kom weinig aan tijdens zwangerschappen. Eerst val ik af en op het einde is er steeds 6kg bijgekomen. Na de bevalling zat ik dan ook meteen weer op of zelfs onder mijn startgewicht. Nu ook nog niks aangekomen.
Ik heb hier nog een doppler liggen. Bij mijn zoontje heb ik dat toen ook gedaan.
Hij doet het, ik heb het hartje gehoord ❤️
Was even goed zoeken haha maar hij gaat natuurlijk alle kanten op!

Hebben jullie ook zo'n ding?
Arielmermaid jaaa leuk he zo een thuisdoppler.... Ik heb er ook één, pas 2x gebruikt als ik even onzeker was ofzo! En dan zo fijn om het hartje even te horen. Smelt 💖

Tozie hier met 17,5 week toch ook wel een buikje hoor. Maar minder als met de tweeling, maar wel blij met de positiekleding! Het zit nog wat ruim maar het zal gauw genoeg gaan groeien. Fijn dat je niet veel bijkomt tijdens zwangerschappen! Hier inmiddels 2 kilo aangekomen. Dat valt me nog mee met ruim 17 weken.

Maisnon wat spanneeeend zaterdag de pretecho, wat denk je dat het wordt?

Ideetje hoe is het met jouw verkoudheid? Ik hoop dat je helemaal bent opgeknapt en morgen naar de echo kunt... Ben heeeel benieuwd naar het geslacht, laat je ons iets weten?

Hier alles goed 😊😊 inmiddels ruim 17 weken en ik voel me goed. Ontzettend blij daarmee.. Soms wel nog moe maar probeer er zoveel mogelijk aan toe te geven.
Uitkijken naar de 20 weken echo op 3 november...
Ariel, ik heb geen thuisdoppler, dus geen ervaring.

Bloemmetje, fijn dat je je beter voelt! Mijn verkoudheid is gelukkig over dus we kunnen morgen naar de echo 😊 voor het geslacht zal je toch nog even geduld moeten hebben, want dat willen we niet weten 😅 Bij onze dochter wisten we ook niet wat het werd en dat willen we deze keer ook zo doen. Heb wel heel veel zin om weer even te spieken en te kijken hoe het gaat met de kleine 🥰
@Bloemmetje2, jaaa leuk he :)

De tijd gaat hard he, jeetje..
Hoe was de echo ideetje?

Hier geen doppler, wilde hem graag kopen maar ben gaan twijfelen. Vorige week bij de verloskundige kon ze geen hartje vinden na wat paniek een spoed echo, gelukkig lag hij te slapen en lekker diep verstopt. Maar jeetje wat was dat schrikken zeg. Ik zou gek worden als ik dat zelf thuis zou hebben..

Ik heb morgen een echo, was ik vergeten af te zeggen maar ik vond de geslachtsbepaling zo stom (echoscopiste in opleiding) ze deden mij onwijs zeer, slechte scheve beelden die niet te volgen waren.. dus ik wil toch wel graag nog eens een fijne echo.. juist met dit termijn kunnen ze nog zo mooi in beeld. Ik vind die beelden van dochter ook zo bijzonder. Dus 8i heb besloten dat ik maar gewoon ga! 20 weken echo duurd in mijn geval ook nog een maand, die kan ik anders niet volhouden haha..
Ideetje, hoe was de echo?

Lalameme, hier precies zo vanmorgen! Ging naar de verloskundige voor het hartje luisteren, konden ze ook niet vinden. Toen ik na een minuut zoeken aangaf er toch wel erg zenuwachtig van te worden, even snel de echo erbij gepakt. Dus nog even binnen mogen kijken :flirting: Een mooi bewegende frummel gelukkig! Hier ook een diep liggende naar achter gekantelde baarmoeder, dat zorgde er waarschijnlijk voor dat ze het niet goed kon vinden.

Wat naar trouwens dat de echoscopiste je zo'n pijn deed, dat is toch echt niet de bedoeling hoor! Hoop dat het morgen een stuk fijner gaat.
Wat spannend zeg..zou helemaal panieken als ik niks zou horen tijdens het hartje luisteren.

Hebben jullie nog kwaaltjes? Bij mijn vorige dochter heb ik echt vanaf week 8 tot week 39 maagzuur gehad, rennies en omeprazol hielpen nauwelijk..en ik dacht dat ik nu heel veel geluk had. Maar helaas vanaf vorige week alweer heel veel maagzuur, of ik nou wel of niet eet.🤢 En ik heb nu alweer 3 dagen van die fijne groeikrampjes onderin mn buik.
Wij hebben vanmorgen de echo gehad. Was zo leuk om weer even te kijken. Ze dacht alleen dat we voor een geslachtsbepaling kwamen, dus het was maar goed dat ik aangaf dat we het niet willen weten 😅 De kleine doet het super goed. Het is een heel beweeglijk kindje. Ze heeft al een soort korte 20 weken echo gedaan en alles zag er goed uit 🥰

Lalameme, dat is precies de reden waarom ik geen doppler heb. Ik zou me ook te druk maken als ik geen hartje kon horen, terwijl dat natuurlijk heel veel redenen kan hebben. Wat jammer dat jij zo’n vervelende ervaring hebt gehad bij de vorige echo. Hopelijk maakt de echo van morgen dat weer een beetje goed.

Maisnon, jij dus ook al zo geschrokken doordat ze het hartje niet kon vinden. Fijn dat ze dan gelijk even kunnen kijken met de echo en je dan gerust gesteld kan worden!

Allinclusive, wat vervelend van het maagzuur. Hopelijk is er nu wel iets dat helpt. Ik heb bij mijn dochter gelukkig nooit last gehad van maagzuur, maar nu wel een beetje. Hopelijk wordt het niet erger dan dit want het is wel echt vervelend. Verder ben ik nog steeds elke dag misselijk, vooral in de avond ben ik behoorlijk beroerd. Ik slik ook nog steeds de medicatie. Volgende week ga ik toch opnieuw proberen af te bouwen. Ik ben de hele tijd heel moe en kan me slecht concentreren. Hopelijk is de misselijkheid te doen zonder medicatie en ga ik me dan weer fitter voelen.

Maar terwijl ik dit schrijf voel ik de kleine lekker bewegen dus dat maakt veel goed 🥰
Fijn dat de echo goed was!

Mocht je erg veel last van maagzuur krijgen, dan kun je bij de kruidvat omeprazol halen ..kan volgens de verloskundige geen kwaad.

Ik twijfel elke keer of ik nou mn kind voel of mijn darmen 🤣 placenta ligt namelijk aan de voorkant.
Mij lijkt het ook eng om zelf een doppler te hebben, ik zou toch in paniek raken als ik het hartje niet hoor. Heb deze week een controle gehad en alles was goed. Ik voel de baby sinds een paar dagen heel duidelijk, hij is net zo actief als zijn grote broer denk ik!

Maisnon wel fijn om nog even te kunnen kijken. Al schrik je wel als ze niks kunnen vinden.

Ideetje fijn dat de echo goed was, knap dat jullie het volhouden met het geslacht niet weten, ik ben daar echt te nieuwsgierig voor.
Jij hebt ook primperan toch? Ik heb geprobeerd af te bouwen maar dat ging eigenlijk direct mis. Bij mijn vorige zwangerschap had ik geen last van vermoeidheid, ondanks de primperan, maar nu wel heel erg, misschien dat het daar toch mee te maken heeft...

Allinclusive wat naar dat maagzuur!

Ik kan echt niet meer in mijn gewone broeken, een paar kunnen nog wel dicht maar dat gaat echt pijn doen. Shirts vind ik lastiger, die worden te kort maar de positieshirts die ik heb zijn allemaal veel te wijd. Nog tips waar ik leuke dingen kan vinden? Het meeste vind ik zo saai en degelijk...
Heerlijk he dat getrappel in je buik! Ik word daar niet onzeker van nee als k het hartje niet direct vindt. Gegeven moment word je er ook wel aardig handig in en weet je ook waar je de doppler moet zetten. Maar k werk ook in de gezondheidszorg dus misschien speelt dat mee 😉😉

Lucky ik vind deze zwangerschap ook niet zo veel leuke dingen, maar ben door de hele corona maatregelen ook minder ermee bezig moet ik eerlijk bekennen. Ik heb wat gekocht bij Noppies en Prenatal, en ik draag veel uit m'n vorige zwangerschap. Vind het eigenlijk zonde om er veel geld aan uit te geven, zeker nu we toch amper buiten de deur komen...

Vervelend van dat maagzuur, bij m'n vorige zwangerschap had ik dat ook.... Nu gelukkig nog niet... Hoop dat het wegblijft want het is inderdaad alles behalve fijn!

Zijn er nog dames die momenteel veel sporten? Zoja, wat doen jullie dan?
@ideetje88, goed om te horen :)
@Maisnon3, oh dat is dan wel even schrikken idd maar gelukkig gevonden.

Oh daar heb ik eigenlijk helemaal geen last van. Sinds de 12 weken echo maak ik me er niet meer druk om. Ik kon het hartje eerst effe niet vinden maar dan komt omdat het alle kanten op gaat haha.

Ik heb dus gister voor het eerst echt de baby gevoeld! :heart:
Mijn hand had ik helemaal onder in de buik en ik voelde dat hij langs de buikrand ging. Was zo bijzonder weer, en vroeg dit keer.
Bloemetje ik sport 2x per week, gewoon in de sportschool, cardio en wat krachttraining, waarbij ik mijn buikspieren niet doe en qua beenspieren rekening houd met mijn bekken. Ik sport hier al een tijdje en krijg goede adviezen over wat wel en niet te doen, dus dat is fijn!
In mijn vorige zwangerschap heb ik zwangerschapsgym gedaan maar daar vond ik niks aan, dus ik houd het hier bij.
Oh wat heerlijk dat jullie de kindjes al zo goed voelen! :flirting:

Hier nog niet enorm, mijn placenta ligt ook weer aan de voorkant helaas. Soms voel ik wel iets maar het is echt nog minimaal en niet elke dag! Ik hoop dat het snel komt.

Misschien toch maar die doppler, ik vind het voor vriend zo vervelend dat hij nooit meer meemag nu, ook wel heel leuk als hij zn hartje kan horen!

Maagzuur heb ik weinig gehad wel eens maar niet veel en deze zwangerschap nog niet! Ze zeggen dat je veel maagzuur hebt als je kindjes met veel haar krijgt haha. Was dit in jullie geval zo? Onze dochter had een mooie bos maar ik had nergens last van! Haha.

Oh zo fijn om vanmorgen ons mannetje weer even te zien! Echt zo blij dat ik gewoon gegaan ben! Hoewel de echoscopiste nu toch wel een meisje dacht te zien naam hij een minuut of 5 daarna zn moment en wees hem even goed aan en keek ernaar, kan niet missen! Een echte man! :hihi: ze heeft zelfs nog even de 3d aangezet, hoewel het daar nog vroeg voor is zag ik kopie 2 van papa al direct! Zo benieuwd of hij ook op zn zus zal lijken!
Onze dochter had wel een flinke bos met haar ja haha.

Ik voel ons kindje ook minimaal door de voorliggende placenta, word er soms wel wat onzeker van. Over 2 weken gelukkig de 20 weken echo.

Ik koop ook echt minimaal spullen, heb er nog niet echt zin in ofzo, door de corona.
Hahaha wie weet klopt de theorie! allinclusief

Jammer he! Ik had zo gehoopt dat hij nu anders zou liggen! Ik ben pas 15.5 dus sowieso aan de vroege kant om het goed te voelen. Al voel ik wel echt zachtjes en ver weg iets. Maar dat is denk ik omdat het de 2e is!

Ik begin wel een stuk meer pijn aan mn bekken te krijgen, ik moet echt wel nog wat meer pas op de plaats maken, ook al wel een aantal harde buiken per dag nu.

Ik heb al wel wat dingetjes, meeste daarvan online besteld.. wij hebben net lang in quarantaine gezeten ook.. en ik heb de spulletjes van dochter uitgezocht, dus de neutrale dingen liggen nu in zijn bak met spulletjes! :)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2020 11:31
Reden: Misbruik nick
0.00% gewijzigd
Vanmorgen hadden wij de geslachtsbepaling en wij verwachten een 💗MEISJE💗! Een echt meiden gezin, ontzettend leuk! Ons dochtertje mocht mee en wat was dat een leuke ervaring! Het is denk ik de eerste en laatste keer dat ze mee mocht, dus dit was wel erg leuk! Mogen bij jullie ook geen kinderen mee naar de verloskundige?

Nog over het onderwerp maagzuur en veel haartjes. Bij mijn dochter heel veel last van maagzuur gehad. Maar echt, mijn dochter had pas met 2 jaar aardig wat haartjes, dus hier klopt dat niet, haha!

Wij zitten vandaag even op een grote roze wolk :flirting:
Maison06 van harte gefeliciteerd!! Een meisje! Wat leuk!! 💖💖

Ik heb zojuist even contact gezocht met VIVA, want het lijkt erop dat iemand ons wachtwoord heeft veranderd....
Ik hou jullie hierover op de hoogte.
Wat leuk Maison, gefeliciteerd! Leuk dat je dochter mee mocht. Hier mag dochter nergens mee naar toe, niet naar de verloskundige en niet naar de echo's. Gelukkig mag vriend nog wel mee naar de echo.

Bloemmetje, klopt. Heb je het bericht boven aan de pijler gelezen? Er is een trol actief de de wwen van alle gezamenlijke groepen kaapt. Het advies is het account nog maar door 1 of 2 mensen te laten beheren en het wachtwoord niet meer openbaar op te schrijven. Erg jammer dat iemand hier zijn lolletje uit haalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven