Uitgerekend tweede helft van juni 2021

16-10-2020 20:25 338 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
_pluis_ wijzigde dit bericht op 18-12-2020 00:05
0.00% gewijzigd
Gefeliciteerd Lotus! Spannend he?

@Pluis ja inleiden rond 38 wkn is bij gebruik insuline standaard helaas. Kans om het weer te krijgen is 90% dus ga er maar wel van uit dat het weer komt
Heel herkenbaar je manieren om met de misselijkheid om te gaan :facepalm:
Zou super zijn als het bij een 2e opeens minder is!

Hoop dat komend juni/juli het nog mee valt qua hittegolf, dat lijkt me minder ideaal met een pasgeboren baby. Onze 1e was ook een winterbaby, ik vond het heerlijk.

Heb niet op iedereen gereageerd want het is een lekker actief topic, maar lees wel alles mee!
larv-2 schreef:
20-10-2020 20:45
Gefeliciteerd Lotus! Spannend he?

@Pluis ja inleiden rond 38 wkn is bij gebruik insuline standaard helaas. Kans om het weer te krijgen is 90% dus ga er maar wel van uit dat het weer komt
Heel herkenbaar je manieren om met de misselijkheid om te gaan :facepalm:
Zou super zijn als het bij een 2e opeens minder is!

Hoop dat komend juni/juli het nog mee valt qua hittegolf, dat lijkt me minder ideaal met een pasgeboren baby. Onze 1e was ook een winterbaby, ik vond het heerlijk.

Heb niet op iedereen gereageerd want het is een lekker actief topic, maar lees wel alles mee!
Daar duimen we voor. Heb jij al kwaaltjes?

Hier ook inleiden bij 38wk. Maar mijn vliezen braken opeens 1.5wk eerder. Dus dat liep anders.

Mij lijkt zomer wel lekker. Werk in het onderwijs en hierdoor ook extra lang verlof nadien. Hittegolf hoeft niet. Maar vind het buitenleven wel fijn.
Gefeliciteerd Diamantje en Lotus!

En dankjewel Pluis voor het bijwerken van de tabel, leuk om zo een overzicht te hebben!

Heeft iemand misschien een goede tip voor een comfortabele meegroei-bh? Mijn enige kwaal tot nu toe (even afkloppen...) is dat ik enorm gevoelige borsten heb.
MsConsuelaBH schreef:
20-10-2020 09:57
Katten weet ik echt helemaal niet van Majka, wel dat je bij de kattenbak weg moet blijven, maar dat is alles:)

Ik heb zin om een lekker zwangerschapsboek te bestellen, hebben jullie tips?
Ik ben ook geïnteresseerd in tips! ☝🏻
carov1988 schreef:
20-10-2020 22:05
Gefeliciteerd Diamantje en Lotus!

En dankjewel Pluis voor het bijwerken van de tabel, leuk om zo een overzicht te hebben!

Heeft iemand misschien een goede tip voor een comfortabele meegroei-bh? Mijn enige kwaal tot nu toe (even afkloppen...) is dat ik enorm gevoelige borsten heb.
Gefeliciteerd Lotus en Diamantje!! Gezellig he?

Oef deze volg ik ook, ik had mazzel ik had van t zomer een bh besteld die veel te groot viel, en kwam er van de week achter dat deze doos die retour moest nog in mijn achterklep lag, haha! een dikke cup groter maar hij zit als gegoten!

Ik ging gisteren weer braaf sporten, was wel even een drempeltje omdat ik toch bang was met krachttraining dat ik wellicht de bloeding weer zou starten (wat nu sinds maandag middag over is), in mijn hoofd weet ik wel dat dit niet zomaar gebeurd, maar die angst is toch aanwezig.
Het ging prima, maar jeetje mijn hart ging tekeer als een gek en lage buikspieroefeningen voelde niet echt fijn. Dus toch al een tandje lager... wat veranderd je lijf dan snel he?

Ik zou jullie toch ook graag om raad willen vragen, ik merk hetzelfde met sex, ik heb er zeker zin in, maar ik vind het na die bloeding dus toch spannend... Ik wil niemand in verlegenheid brengen, wellicht vind je dit iets teveel van het goede qua onderwerpen om te bespreken, laat dit alsjeblieft horen dan zoek ik mijn antwoord ergens anders, geen probleem:)
MsConsuela vervelend dat die angst blijft he. Ik zou zeggen doe wat goed voelt. Met sporten, seks ed kun je echt geen miskraam opwekken. Mocht het verkeerd zitten dan is daar ook niets aan te doen. Met andere woorden doe gewoon waar je zin in hebt.
Qua seks heb ik ook meer zin als voor de zwangerschap. Gewoon doen! En ja de kans op bloeding is er, omdat alles wat meer bebloed is daarbinnen kun je sneller een vaatje scheuren. Dat is schrikken maar hoort er bij.
Jij hebt natuurlijk meer bloedverlies gehad, je zou evt. de echo af kunnen wachten. Maar echt je kan geen miskraam opwekken door de seks dus het is dan meer schijnveiligheid.

Qua zwangerschapsbezoek, bedoel je informatief? Of meer een invulboek.
De 1e weet ik zo niet, 24baby is wel een fijne website voor zwangerschap en erna. En je hebt veel nieuwsbrieven waar je je op kunt abboneren. Dan krijg je elke week een mail over alles van die week. Of ik zou een app downloaden. Die gaan ook per week, dat is wel leuk hoor. Zie je precies wat er elke week gebeurd en vaak kan je ook dingen bijhouden, kwaaltjes of je gewicht oid.

Carov ik droeg vorige keer al snel de voedingsbh's van Noppies, ook fijn voor na de zwangerschap. Belangrijkste is dat je juiste cup maat hebt. En kan best zijn dat je nu al gewoon groter nodig hebt.
Een echte meegroei bh ken ik niet, ik heb vorige zwangerschap 2x nieuwe gekocht. Duur grapje maar hielp wel goed.

En na de zwangerschap droeg ik lang voedingshempjes van de H&M. Die hebben zegmaar een extra band erin wat, wat strakker zit. Dat vond ik fijner dan zo'n beugel.
Ik had trouwens zo'n invul boek.
Mijn zwangerschapsdagboek. Per week 2 pagina's om in te vullen met allerlei vragen over de zwangerschap. Niets informatiefs echt om zelf in te vullen en bij te houden.
Ik vond dat erg leuk en nu heb ik hem er ook al een paar x bij gepakt en teruggelezen hoe het vorige x ook alweer ging. Heel leuk! Want je vergeet toch veel. Ook echo foto's staan erin en paar buikfoto's ed.

Ik had die van Maan Amsterdam, best duur maar wel super mooi design en heb daarna ook het 1e jaar boek ervan gebruikt.

Tip: probeer het wel wekelijks of tweewekelijks bij te houden.
Pluis Dat klinkt geruststellend dank je wel, denk inderdaad een beetje vertrouwen in mijn lijf terug krijgen.

Ik heb de App Zwangerschap + heel leuk met die echte beelden!

Bedankt voor de BH tips, poehee wat kunnen de dames pijn doen he? hahaha
Ik heb een behoorlijk grote maat en ik slaap nu met een soort topje, stuk minder pijnlijk:)
Ik heb ook de app zwangerschap +.berg leuk om te zien hoe het er nu uitziet .

Ik heb alleen al ruim een week dat ik slecht slaap. Wordt vaak wakker snachts. En droom helaas vaak dat het mis gaat😅

Wat is het beste moment om een nieuwe bh te kopen? Vind het lastig aangezien ze nu aan het groeien zijn
young people
Ik denk dat het een kwestie van accepteren is, ik herken het heel erg, zodra ik wakker word om te plassen gaan mijn gedachten weer naar het zwanger zijn en vliegen er weer duizend vragen, gedachtes en fantasieën door mijn hoofd. Je lijf steelt die slaap wel weer ergens terug gok ik... stiekem middagdutje?
En een tip: lekker ontspannend douchen voor t slapen!
Vind ik heerlijk op t moment, lijken mijn borsten ook iets minder pijnlijk ;)
Zo vandaag is mijn nod en vanmorgen een clearbleu test gedaan: zwanger 2-3!
Zwangerschap + app heb ik gisteren geïnstalleerd wat leuke app zeg! En handig ook.

Youngpeople ik snap wat je zegt hoor soms voel ik hele lichte krampjes en een weeig gevoel in mijn onderbuik, precies wat ik ook voel vlak voordat ik ongesteld word. Dat maakt mij soms wel onzeker. Bij mijn eerste zwangerschap hield ik mij afstandelijk uit angst dat het mis zou gaan. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik heel veel bloed verloren, ik was zwangerschap van een tweeling, ik wist dat toen niet. Ik kreeg een miskraam van één en de andere bleef wel plakken. Ik hield mij emotioneel afstandelijk uit zelfbesherming maar nu wil ik dat niet doen, ik heb de keuze gemaakt om te genieten van deze zwangerschap met alle risico's die er kunnen zijn.
Jullie beschrijven precies mijn gevoel! Ik wil er echt wel van genieten. maar denk dat dat pas komt na de eerste echo. Heb teveel verhalen gelezen haha.

Helaas geen middagdutjes hier. Kreeg gisteren al op m'n kop van m'n vriend dat ik moest uitkijken want was veel te zwaar aan het tillen op het werk😅 iets wat ik normaal wel aan kan maar nu toch veel zwaarder valt
Youngpeople wanneer heb jij je eerste echo? Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige. Ik wil dat rond 8 weken gaan doen en niet eerder.
Ik heb 5 november. Dan ben ik 7.5 week. En daarna eind november bij 10.5 week.

Waarom heb je nog geen afspraak gemaakt?
Ik vond tijdens de eerste zwangerschap de voedingsbeha's van de hunkemoller heel prettig!

MSconsuela, ik vind het ook spannend met buikspieroefeningen en seks ook al weet ik dat het geen kwaad kan. Het voelt toch een beetje gek. Misschien is het ook even een drempel. Als het dan een paar keer goed gaat heb je weer wat meer vertrouwen!
Majka ik snap je gevoel hoor, bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste weken echt niet genoten, ik kon gewoon niet geloven dat het goed zat, bij de eerste echo trok ik lijkbleek weg in de wachtkamer, het huilen stond me nader dan het lachen, ik was gewoon overtuigd dat het niet goed zou zijn. Maar ja uiteindelijk dus wel een kerngezonde dreumes inmiddels. Het is zo zonde van je energie.

Waarom heb je nu nog geen echo ingepland dan?
Yongpeople schreef:
21-10-2020 12:48
Ik heb 5 november. Dan ben ik 7.5 week. En daarna eind november bij 10.5 week.

Waarom heb je nog geen afspraak gemaakt?

Ik wilde mijn nod afwachten vandaag dus. Ik ga een afspraak maken voor rond week 8
Ahh oke . Ik had 2 dagen na mijn nod getest :)
Ik heb in week 8 de eerste echo, op 12 november. Ik herken jullie gevoelens en onzekerheid enorm. Bij elke plas ben ik bang voor bloed 😕 Vind het stiekem ook nog wel een heel onwerkelijk idee dat er vanalles gaande is in mijn buik.. Maar inderdaad vertrouwen hebben!

Ik ga de zwangerschap+ app ook eens downloaden.
Larv Nou echt he, ik denk dat je gelijk hebt, toch de drempel weer even over:) De zin is er zeker :hyper:

Majka Ook wel heftig dat je dan eigenlijk zwanger was van twee! Konden ze dat bij de eerste echo zien?
Ik heb stiekem het gevoel dat dit bij mij ook het geval was, ik was 23-09 namelijk erg ongesteld en had wel 5 koortsblaren om mijn mond en erg emotioneel, maargoed daar gaan we 13-11 achter komen

Carov ja bijzonder spannend en onwerkelijk is het he? Ik vind het ergens zo heel gezellig, dat er iets in mij aan het groeien is, ik kan me alleen moeilijk concentreren op andere dingen, lol :flirting:
Wacht iedereen met vertellen tot de 12 weken?

Vind het zo lastig om m'n mond te houden🙈
Wij gaan vrijdag het tegen schoonouders vertellen . Schoonvader is dan jarig. En is tevens mijn werkgever dus vind het leuker dat ze het te weten komen als we het vertellen dan door de kwaaltjes die ik kan krijgen haha.

En na de eerste echo mijn moeder en zus en schoonzus.
En na de tweede echo aan vrienden:)

Wil het liefst nu al van de daken schreeuwen haha
youngpeople

Pfff tell me about it... niet te doen, ik wil er ook met iedereen over praten! Klinkt als een goed plan!
Ik ben normaal echt wel van de wijntjes, eten vaak op vrijdag bij mijn ouders, even een wijntje... maar ik denk dat ik het er even op hou dat ik een challenge doe bij de sportschool... en dus ook alcohol laat staan... Afgelopen weekend alcoholvrije wijn overgegoten in een normale fles, zolang het bij ons thuis is kom ik daarmee weg... haha
Mijn ouders waren bij ons en leken te vissen naar onze kinderwens, was t ook wel weer heel grappig om ons mond te houden... ons geheimpje.

Ik denk dat ik wacht tot de echo, dat ik zelf iets zekerder ben en dan willen we het wel vertellen, als het wel mis gaat, wil ik denk ik ook dat mijn en zijn naasten dat weten.
MsConsuelaBH ik begon met bijna 7 weken te bloeden dus ik dacht het is een miskraam omdat ik één groot stolsel verloor ter grootte van mijn handpalm. Ik bloede verder niet meer, de dagen daarna kon ik een kwartier spontaan hevig bloeden en daarna stopte het weer en ik had dagen dat ik niet bloede. Het was gewoon vreemd. 2 weken laten bleef mijn zwangerschapstest van clearbleu op 3+ staan en ik begon weer misselijkheid te krijgen en gevoelige borsten.
In het ziekenhuis kreeg een inwendige echo om te kijken of alles schoon was maar ik bleek 10 weken zwanger te zijn. Ze konden zien dat er een tweede vrucht was geweest maar de plekje is leeg dus was een miskraam waarschijnlijk. En verklaar het bloeden.

Youngpeople ik kan niet wachten om te vertellen maar ik hou het voorlopig stil. Misschien ga ik mijn moeder zeggen na de eerste echo. De dagen gaan voor mijn gevoel zo langzaam
MsConsuela ik vind het ook een heel gezellig idee dat er iets groeit! Die filmpjes in de zwangerschap+ app zijn heel bijzonder zeg. Bizar wat er ondertussen allemaal in onze buiken gebeurd 😳

Youngpeople wat leuk dat je het morgen al gaat vertellen! Wij willen wachten tot de 12 weken echo. Mocht het voor die tijd toch niet goed gaan wil ik het inderdaad ook wel delen met onze naasten.

Ik had toevallig vorige week een behandeling bij de kaakchirurg waardoor ik sowieso geen alcohol mocht drinken. Perfect excuus voor afgelopen weekend en ik denk dat ik het de komende tijd nog een paar keer ga gebruiken. Doe ik gewoon net alsof de behandeling nog een keer moest 🙈
Zat eerst te twijfelen om het nu al te gaan vertellen. Aan de andere kant als het fout gaat, dan kunnen ze mij ook steunen. Daarbij vroegen ze afgelopen weekend al aan mijn vriend of ik zwanger was want ze merken iets aan mij🤣 dus dan maar vertellen.

Heb voor schoonvader een rompertje gekocht met daarop: als het van papa en mama niet mag , dan mag het wel van opa en oma

En voor schoonmoeder een speen met daarbij een briefje : lieve oma, wil je deze voor mij bewaren voor als ik op bezoek kom? Xxx baby met hun achternaam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven