Uitgerekend tweede helft van juni 2021

woensdag 21 oktober 2020 om 19:16
woensdag 21 oktober 2020 om 19:18
Wij gaan het rond 7 weken wel aan onze ouders/gezinnen vertellen, na 12 weken ook aan vrienden en de rest denk ik. Bij de eerste heb ik het wel snel aan 2 goede vriendinnen verteld maar vind het nu ook wel leuk dat het even iets van onszelf is (:
Mocht het misgaan zijn we daar ook wel open over (denk ik). Onze eerste echo staat net als die van Caro op 12 november!
Mocht het misgaan zijn we daar ook wel open over (denk ik). Onze eerste echo staat net als die van Caro op 12 november!
donderdag 22 oktober 2020 om 14:04
Voor mij: echo 10-11.
Ik heb vanmorgen mijn laatste zwangerschapstest gedaan. Deze gaf (precies 3 weken na de eisprong) 3+ aan.
Merkt dat ik toch nog een beetje onrustig ben. Niet zo erg als hij de vorige zwangerschap maar toch. Probeer dus steeds maar te denken : ik ben nu zwanger!.
donderdag 22 oktober 2020 om 14:19
Rokje schreef: ↑18-10-2020 18:36Ik schrijf ook graag mee! Vanmiddag positief getest, denk dat ik 30 juni uitgerekend ben. Spannend weer!
Hier ook de 2e, dochter is 16 maanden en ben een paar dagen na haar 2e verjaardag uitgerekend. Bij haar was ik na een maand of 3/4 zwanger en nu gelijk de 1e ronde, nog even wennen hoor.
Benieuwd hoe het gaat zijn, zwanger met al een kindje rondlopen. Lijkt me best pittig, maar we gaan het zien.
Wil jij ook in de tabel?

donderdag 22 oktober 2020 om 15:48
Het loopt mooi op, probeer ervan te genieten. Ik heb nog twee testen rond liggen hier ik de komende dagen zal gebruiken. Per toeval heb ik ovulatietest gevonden heb ik die maar ook gebruikt als zwangerschaptest vanmorgen, echt een knaltest.Cakejes schreef: ↑22-10-2020 14:04Voor mij: echo 10-11.
Ik heb vanmorgen mijn laatste zwangerschapstest gedaan. Deze gaf (precies 3 weken na de eisprong) 3+ aan.
Merkt dat ik toch nog een beetje onrustig ben. Niet zo erg als hij de vorige zwangerschap maar toch. Probeer dus steeds maar te denken : ik ben nu zwanger!.

donderdag 22 oktober 2020 om 20:09
Hier ook opgezette darmen al vanaf t begin eigenlijk. Verder voel ik weinig! Af en toe wat weeëig
♡
donderdag 22 oktober 2020 om 20:20
Jeetje wat gaan jullie snel zeg! Ik wil wel in de tabel Pluis, leuk!
Hier voelt het vooral nog heel onwerkelijk om weer zwanger te zijn. Heel anders als bij de 1e, toen was ik er zo'n beetje non stop mee bezig, nu eigenlijk helemaal nog niet zo. Heb ook nog geen contact gehad met een verloskundige, bij mijn vorige zwangerschap waren we erg ontevreden over de verloskundige praktijk, dus wil nu graag naar een caseload verloskundige, denk dat ik me morgen toch maar ga aanmelden.
Hier voelt het vooral nog heel onwerkelijk om weer zwanger te zijn. Heel anders als bij de 1e, toen was ik er zo'n beetje non stop mee bezig, nu eigenlijk helemaal nog niet zo. Heb ook nog geen contact gehad met een verloskundige, bij mijn vorige zwangerschap waren we erg ontevreden over de verloskundige praktijk, dus wil nu graag naar een caseload verloskundige, denk dat ik me morgen toch maar ga aanmelden.
donderdag 22 oktober 2020 om 20:29
Leuk! Zou me wel aanmelden idd.Rokje schreef: ↑22-10-2020 20:20Jeetje wat gaan jullie snel zeg! Ik wil wel in de tabel Pluis, leuk!
Ik ben nu ook bij een kleinschalige verloskundigepraktijk. Mijn vorige verloskundige waar ik heeeel blij mee was is nu voor zichzelf begonnen dus ik ben helemaal happy.
♡
donderdag 22 oktober 2020 om 21:05
Hier gaat alles wel oke eigenlijk. Heb heel de tijd het gevoel van een opgeblazen buik. Meer honger overdag ( kost natuurlijk ook energie ) en borsten doen pijn. Rare is s'avonds voor het slapen zijn ze eigennlijk zoals normaal maar sochtends zijn ze heel groot en trekt dan weer weg

Begin wel al vergeetachtig te worden maar dat had ik al verwacht aangezien ik altijd al snel dingen vergeet
Verder had ik vandaag een dag dat ik niet kon concentreren en licht in mijn hoofd. Maar zal er allemaal wel bij horen haha
Begin wel al vergeetachtig te worden maar dat had ik al verwacht aangezien ik altijd al snel dingen vergeet
Verder had ik vandaag een dag dat ik niet kon concentreren en licht in mijn hoofd. Maar zal er allemaal wel bij horen haha

vrijdag 23 oktober 2020 om 05:25
Zo herkenbaar allemaal! Heel leuk om steeds te lezen waar iedereen mee bezig is.
Ik heb een raar kwaaltje, geen idee of iemand het herkent. Koude handen... en dan ben ik soms daarbij ook rillerig en heb ik gloeiende wangen. Heb zelf t idee dat t op avonden /eind van de middag is dat ik eigenlijk ook heel moe ben...
Verder bepaalde geuren staan me echt niet aan, toch best misselijk, en ik heb even niets met zoetigheid!
Ik heb een raar kwaaltje, geen idee of iemand het herkent. Koude handen... en dan ben ik soms daarbij ook rillerig en heb ik gloeiende wangen. Heb zelf t idee dat t op avonden /eind van de middag is dat ik eigenlijk ook heel moe ben...
Verder bepaalde geuren staan me echt niet aan, toch best misselijk, en ik heb even niets met zoetigheid!

vrijdag 23 oktober 2020 om 12:27
Ik moest even opzoeken wat een caseload verloskundige is.. klinkt heel goed! Bij mij in de buurt zitten ook veel kleinschalige praktijken. Ik ben nu juist bij een wat grotere gegaan vanwege corona eigenlijk, omdat het risico altijd aanwezig is dat een vk corona oploopt of in quarantaine moet, en dan vind ik het een beetje kwetsbaar bij zo'n heel kleine praktijk, ook al zou dat normaal gesproken echt mijn voorkeur hebben. Vind het sowieso wel een kwetsbare doelgroep, verloskundigen, ze komen toch best met veel mensen in direct contact, en hebben ook een belangrijke taak, moet er niet aan denken dat je straks moet bevallen zonder vk ofzo (doemscenario hahaha). Dus in die zin ben ik ook blij dat ze bij mijn praktijk veel voorzorgsmaatregelen nemen en zeggen geen partners mee, afspraken zoveel mogelijk telefonisch, etc. Maar leuk is het zeker niet.
MsConsuela, ik heb het sinds de positieve test zo ongeveer niet meer warm gekregen. Ik heb niet specifiek koude handen maar heb het gewoon de hele tijd ijskoud en loop in kleren alsof het buiten -20 is, en soms moet ik echt onder een hete douche omdat ik het gewoon niet meer warm krijg. Erg vreemd.
Ik ga het zo laat mogelijk aan iedereen vertellen, misschien met kerst ofzo.
MsConsuela, ik heb het sinds de positieve test zo ongeveer niet meer warm gekregen. Ik heb niet specifiek koude handen maar heb het gewoon de hele tijd ijskoud en loop in kleren alsof het buiten -20 is, en soms moet ik echt onder een hete douche omdat ik het gewoon niet meer warm krijg. Erg vreemd.
Ik ga het zo laat mogelijk aan iedereen vertellen, misschien met kerst ofzo.