Uitgerekend 15 mei-15 juni 2021

20-09-2020 10:04 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een groepje voor (nu nog pril) zwangere vrouwen die zijn uitgerekend tussen 15 mei en 15 juni 2021.
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUDGeslachtVolgende afspraak/echoBijzonderheden
Miriammm30/321e29 mei??
Mijn poging tot een tabel is nog niet zo goed gelukt zie ik. Als iemand hem netjes kan maken: graag!

Inlog: UDmeijuni2021
Wachtwoord: Meijuni2021
anoniem_400875 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 10:04
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
Wat fijn Nellie! :)
Heel veel sterkte miesje en aviendha. Hoop dat jullie snel weer zwanger zijn van een plakker :hug:

Net even bijgelezen. Ik probeer een beetje in m'n eigen bubbeltje te blijven. De testen liepen bij mij mooi op maar ietsje langzamer dan gedacht. Heb voor m'n gemoedsrust nog een weken indicator van clearblue gedaan en dat kon ik beter niet doen :facepalm: na 9 dagen stond er nog steeds 2-3 weken.

Heb nu maar een pretecho aangevraagd en mag donderdag heen. Dan zou ik ongeveer 7 weken zijn en moet er al wel een hartje te zien zijn denk ik. Fingers crossed...
Fijn Nellie!

Peer iedereen maakt op een ander tempo hcg aan. Ik zou mij niet te veel zorgen maken over die test (makkelijker gezegd dan gedaan). Donderdag is al bijna, spannend!

Ik houd altijd automatisch mijn buik in. Sinds gisteren is dit opeen heel vermoeiend en naar om te doen. Mijn darmenbuikje is nu echt aan het groeien, hoe is dat bij jullie?
Verder heb ik vandaag de toekomstige baby maar vast ingeschreven bij het kdv. Bij mijn zoontje met 13 weken gedaan, hij heeft uiteindelijk anderhalf jaar op de wachtlijst gestaan voor de opvang in ons dorp.. echt drama!
Hallo! Mijn vrouw is eind mei uitgerekend en kotsmisselijk en heel moe.
Peer, fijn dat je donderdag al terecht kan voor een echo. Hopelijk zie je dan een mooi kloppend hartje :) .

Schuimblusser, dat viel mij vanochtend ook wel een beetje op met sporten. Mijn buik is vrij plat maar nu begin ik toch een kleine bolling te zien ;-). Al kan dat ook nog zijn omdat ik mij wel iets vaker opgeblazen voel / ik wat vaker last heb van mijn darmen. En ik sport iets minder fanatiek nu haha.
Onze baby is ook al ingeschreven bij de kinderopvang. Ik belde vlak na de echo wanneer inschrijven nodig was, het antwoord was nu haha. We gaan ons nog wel even verdiepen in gastouders, maar kon ze nog niet echt vinden hier in het dorp.

Westerpaviljoen, gefeliciteerd! Vervelend dat ze zo misselijk en moe is. Hopelijk wordt dat over een paar weken wat minder :)
Ja dat hoop ik ook. Kopen we een dure lunch ligt het na een half uur alweer in het toilet. En dan hebben we ook nog een verbouwing van ons nieuwe huis.... Maar goed dat moet januari klaar zijn dus dat moet loslopen
Ach, wat jammer van de miskramen Miesje en Aviendha... :-(
Hopelijk binnenkort ook voor jullie goed nieuws!

Peer, fijn dat je donderdag je echo hebt, dat is al bijna! Hopelijk voor jou dan ook een mooi kloppend hartje!

Westerpaviljoen, welkom hier! Hopelijk knapt je vrouw snel op. Die misselijkheid lijkt mij killing.

Hier vandaag de eerste echo gehad. We hebben een kloppend hartje gezien! Ik dacht zelf (op basis van cyclus) vandaag 7w4d te zijn, maar de verloskundige gaf aan dat dat niet klopte: het vruchtje (hoe noem je dat in dit stadium?!) was nog erg klein. Hij lag ook nog eens helemaal in een hoekje van het beeld, dus was niet te meten. Haar schatting is dat hij ergens tussen de 6,5 en 7 weken zit. Dan klopt dan wel weer met het feit dat we een week vóór de positieve test al een keer negatief getest hadden. Mijn zelfberekende uitgerekende datum zal dus nog bijgesteld worden, maar dan moeten ze eerst een betere meting kunnen doen. Conclusie: ik mag over twee weken terugkomen voor nog een keer een echo. Ook goed hoor, geen straf :)

We gaan het a.s. donderdag wel alvast aan mijn vader vertellen, want we willen hem vragen om tijdens onze afspraak over twee weken op te passen op ons dochtertje. We hebben dan ook meteen intakegesprek, dus de afspraak zal ongeveer een uur duren. Dat is een beetje te lang met een baby van 9 maanden erbij, ze heeft vandaag al de boel op stelten gezet :lol: . We willen dan niet een of andere smoes gaan verzinnen, dus dan maar alvast eerlijk vertellen. Wel zin in eigenlijk!!

Ik had al nooit een heel platte buik en na mijn vorige zwangerschap al helemaal niet (wel alle kilo's kwijt, maar wel nog beetje blubberbuik), dus ik merk nu nog niet echt verschil in buik t.o.v. een paar weken geleden. Dat zal nog wel komen, vorige keer had ik vanaf ongeveer week 17 / 18 positiebroeken aan. Zal nu wel wat eerder zijn.
Schuimblusser, ik heb dat ook. Ik heb al geen platte buik dus idd altijd intrekken. En eigenlijk gaat dat niet meer. Wat dat betreft is het thuiswerken een zegen, hoef ik niets te verbergen :lol:

Dames met een goede echo, gefeliciteerd!

Westerpaviljoen, gefeliciteerd. Lijkt me vreselijk om zo misselijk te zijn en overgeven. Ik ben inmiddels ook misselijk maar zolang ik om de haverklap eet is het te behappen. En vanochtend de hele ochtend misselijk-vrij, heerlijk!
Gefeliciteerd Nellie met je goede echo!

Qua buik, die is hier wel wat opgezet. Ik kan hem inderdaad ook niet meer inhouden. Of nouja, de bovenkant wel en onderaan is het dan nog bol :facepalm: Nu heb ik ook PDS en mijn darmen hebben het echt niet makkelijk door de hormonen. Ik ga er vanuit dat het wel goed komt met de tijd.

Afgelopen weekend hebben wij onze beider ouders ingelicht. Er was veel blijdschap :)
Vandaag kreeg ik een pakketje van Bol binnen dat ik niet zelf besteld heb, met een soort ansichtkaarten met teksten waarmee je dan foto's kan maken. Bijvoorbeeld '10 weken zwanger', 'de positieve test', 'de babyshower' enz. Dat komt denk ik van mijn moeder, anders schoonmoeder maar ik ben even te moe om het na te vragen bij ze :-(

Kwaaltjes zijn hier vooral vermoeidheid, misselijkheid, pijnlijke borsten en snel bandenpijn. Regelmatig eten helpt maar sinds een paar dagen vind ik niets meer lekker. Dat maakt het niet makkelijker ;-) Soms mentaal lastig om me zo verrot te voelen, en soms kan ik er veel beter mee dealen. Ik probeer het zoveel mogelijk over me heen te laten komen.

Opvang : Bij onze beoogde kun je pas vanaf 12 weken zwangerschap inschrijven. Daar wachten we dus op. Volgens mij zijn er wel wachtlijsten. Gelukkig kunnen man en ik beide per jaar 4 weken extra vakantiedagen kopen en denk ik dat hij ook zijn 5 weken verlof gaat opnemen, grotendeels aansluitend aan mijn verlof. Dan komt het hopelijk goed.

Sorry als ik op sommige mensen/dingen niet gereageerd heb, het topic gaat inderdaad snel :)
Ja, topic gaat zeker snel!

Nellie Fijn dat de echo goed was!

Peer: Ik duim dat jouw echo ook gewoon goed is straks. Hopelijk lukt het om de test van clearblue snel naast je neer te leggen! Ik heb werkelijk waar maar één test gedaan in dit hele traject, en gezien het overgeven vanmorgen ga ik er gewoon maar vanuit dat ik nog steeds zwanger ben. Of het echt goed zit gaan we nog zien....

Vertellen op werk: wanneer willen jullie dit gaan doen? Ik wil zo lang mogelijk wachten, maar hoe lang is nog acceptabel? Ik hoop echt dat je bij ~16 weken nog niks ziet, dat lijkt me een ideaal moment... :facepalm:
Aloe vera, dat vertellen op werk vind ik ook nog een dingetje. Ik zou het het liefst pas volgend jaar vertellen haha, ik weet dat ze niet blij gaan zijn dat ik er een poos tussenuit ben volgend jaar. Maarja, ik zal het ze ooit moeten vertellen. Mijn buikje is al lichtelijk zichtbaar dus dat thuiswerken is wel prettig de komende tijd haha.
Vertellen op werk - ik wil wachten op de termijnecho en misschien uitslag nipt maar weet niet of ik dat red deze keer qua buik verbergen. Vorige zwangerschappen ook zo gedaan muv een paar directe collega's, die wisten het rond de 9 weken.

Waarom wil je tot 16 weken wachten? Ik was ook gewoon heel trots en blij om het te vertellen.

Qua opvang: als alles goed gaat zal de oudste net naar school gaan als deze baby geboren wordt en we hebben beide kinderen al ingeschreven op een andere BSO/crèche, bij de school. Dat schiet nu af en toe door mijn hoofd dat het wel erg veel veranderingen worden voor die kleintjes. School, andere crèche en dan een broertje/zusje erbij..... maar goed, niet te ver vooruit kijken. Er is nog genoeg tijd om tzt te bekijken hoe we de dingen gaan doen. Deze baby zal ook ingeschreven worden op de crèche van de jongste maar hier zijn geen gigantische wachtlijsten dus ik wacht sowieso tot na de termijnecho.
Sannee-Y92 schreef:
20-10-2020 21:27
Aloe vera, dat vertellen op werk vind ik ook nog een dingetje. Ik zou het het liefst pas volgend jaar vertellen haha, ik weet dat ze niet blij gaan zijn dat ik er een poos tussenuit ben volgend jaar. Maarja, ik zal het ze ooit moeten vertellen. Mijn buikje is al lichtelijk zichtbaar dus dat thuiswerken is wel prettig de komende tijd haha.
Dit soort dingen triggeren mij altijd. Waarom zou je werkgever niet blij zijn?
*knip* en bang dat het als mooi excuus wordt gezien om de arbeidsrelatie op te zeggen.
anoniem_64dcbef24e8ea wijzigde dit bericht op 21-10-2020 21:49
55.32% gewijzigd
Ter vergelijking, een collega die aan gaf in proeftijd het werk wat zwaar te vinden, kon gaan. Het verschil is dat dat leek op mogelijke burnoutklachten (maar dat is lastig te beoordelen in een maand lijkt mij). Is heel andere situatie natuurlijk. Maar anderzijds zegt het toch weer wat over de sfeer. Ik kan me daar best zorgen om maken, al snap ik natuurlijk rationeel wel dat je gewoon trots 'moet' zijn op je zwangerschap, en moet denken: 'als ze me niet willen, ga ik toch ergens anders werken', etc.
Wat lastig om zulke werkgevers te hebben die niet blij zijn met een zwangerschap. Gelukkig is dat bij ons niet zo. Ik ben de 4e uit mn team op korte termijn die straks een zwangerschap gaat melden. Wil even wachten tot na de termijnecho maar ik weet zeker dat iedereen blij voor me zal zijn. Wij nemen zelf hoog zwangeren aan. Die werken dan een maand en gaan vervolgens met verlof.

Kinderopvang gaan we ons ook na de termijnecho op richten. De wachtlijsten hier zullen ook wel lang zijn. Wij willen ook 1 dag oppas door oma laten doen. We gaan verder allebei een dag minder werken en hebben dus eigenlijk maar 2 dagen oppas nodig.

@neliba wat fijn van je goede echo!
Neliba, fijn een kloppend hartje! :)

Ik wil het na de termijn echo vertellen op werk. We hebben daarna nog 2 weken vakantie, dus wordt na de vakantie denk ik. Ik vind het wel jammer dat ik het waarschijnlijk digitaal moet vertellen, ik vermoed dat we voorlopig nog wel veel thuiswerken. Ik heb een vast contract en een betrokken team, dus waarschijnlijk vinden ze het vooral leuk. Ik ga ook niet minder werken erna, ik werk al 32 uur (en man ook). Ik was eigenlijk net een beetje aan het kijken naar een nieuwe functie, ik wil wel weer wat meer uitdaging. Maar dat stel ik even uit tot na de zwangerschap. Lijkt me wel fijn om erna eerst weer op deze plek te beginnen.

Wel vervelend lijkt me als je nu al weet dat de werkgever niet blij gaat zijn. Hopelijk valt het mee voor jullie!
Wat wordt er veel geschreven!

Fijn, goede echo's. Ik mag de 29ste weer bij de vlos. Kijk er naar uit om dan een mooi echobeeld te hebben van een actieve mini me met armpjes en beentjes.

Opvang: in de eerste week al geregeld. Gisteren is de kraamzorg vast gelegd. Je moet er blijkbaar vroeg bij zijn.

Werk: gisteren ingelicht. Tegelijk ook mijn ontslag ingediend. Zit nog in de proeftijd dus vandaag mijn spullen inleveren. Werd chagrijnig van het werk, mijn hart ligt er niet dus onwijs gedemotiveerd. Ga nu vol op mijn eigen praktijk die begint te lopen.
Kan ik tenminste doen waar mijn hart wel ligt en dat succesvol laten zijn.

We gaan in eerste instantie wel flink op inkomen inleveren, maar ik ben liever gelukkig dan rijk ;-)
Oh ja kraamzorg, kreeg van mijn schoonzus (begin april uitgerekend) gisteren ook de tip om dit snel te regelen.

Pingewingel, dat is wel een bijzondere manier van vertellen haha. Maar wel fijn om je nu op je eigen praktijk te kunnen richten.
Jeetje, ik word er een beetje gestresst van dat jullie al van alles hebben geregeld haha. Ik zit nog in de modus dat ik eerst maar moet zien of het allemaal wel goed zit met de termijnecho. Heb geen zin om alles weer af te zeggen.

De verloskundige waar ik nu een afspraak bij heb gepland adviseert om kraamzorg en opvang tussen de 12e en de 16e week te regelen. Iig gaan mijn vriend en ik er volgende week even voor zitten en kijken bij welke gastouder we een even langs willen gaan. Opvang heeft niet onze voorkeur.

Knap dat je zo'n stap durft te zetten Pingewingel! Ik zou dat niet zo snel durven. Al heb je wel helemaal gelijk dat geluk het belangrijkste is.
Oh veel geschreven alweer!

@pingewingel: Wow, je baan opgezegd, klinkt heftig maar je lijkt er wel relaxed onder? In welke sector werk je, ik lees iets over een eigen praktijk?

@zwembad: niet stressen hoor! Het zal ook heel erg aan de regio liggen of je haast moet maken of niet. Kraamzorg hier in de buurt loopt niet zo hard, daar kun je bij ons best nog even mee wachten. Kinderopvang wel lange wachtlijsten. De eerste hebben we (op advies van de buren) direct ingeschreven na de positieve test. Was zelfs nog niet bij de verloskundige geweest! Desondanks kon ze pas terecht 1,5 maand nadat mijn verlof was afgelopen, dus we hebben een paar weken moeten overbruggen met grootouders en extra vrije dagen. Overigens is er een stuk verderop in de stad wel meer plek, dus als het echt nog langer had geduurd, hadden we haar tijdelijk naar een ander KDV gedaan. Gelukkig voor ons krijgen broertjes en zusje voorrang, dus ik ga er vanuit dat de tweede wel gewoon "op tijd" geplaatst kan worden.

Wij willen al het regelwerk gaan doen na de termijnecho. Dus regelen kinderopvang, kraamzorg en ook op het werk vertellen. Ik werk op een grote VO-school en bij ons zijn er ieder jaar wel een aantal zwangeren, dus alles is wel goed geregeld op dat gebied.
Smolla schreef:
20-10-2020 21:30
Dit soort dingen triggeren mij altijd. Waarom zou je werkgever niet blij zijn?
Haha snap ik. Ik wil een beetje anoniem blijven dus durf het hele verhaal niet te vertellen. Ik werk in ieder geval in een klein (onderbezet) team. Maar er speelt nog meer, maar dat is te specifiek.
Pingewingel, wat goed! Werk is het niet waard om zó ongelukkig van te worden. Knap dat je nu al de stap gezet hebt om ermee te stoppen. Ik heb ooit hetzelfde gedaan en was zo ongelooflijk opgelucht. Er komt sowieso wel weer iets moois op je pad!
Neliba wat fijn dat je een goede echo had!

Peer hoe was jou echo?

Ik voel mij nog steeds goed.. borsten zijn sinds 2 dagen echt gegroeid! Volgende echo is 18 november termijn echo.. met 12w4d dan is het echt al een klein mensje!! Ben heel benieuwd dan.. ik voel mij sinds de echo van maandag een stuk rustiger ik hoop dat k deze gevoel kan vast houden en dat k vertrouwen krijg dat het goed gaat..

Jullie al over nagedacht over de nipt test?
Hier voel ik me ook goed. Vanochtend wel flink aan het kokhalzen geweest en licht misselijk maar na het eten was dat weer oke. Borsten nog steeds groot en pijnlijk maar wel minder pijnlijk. Met name snachts zakt de pijn en overdag niet.
Nipt is voor ons geen nadenkpunt. Het staat vast dat we dat willen. De nevenverbindingen slaan we over.
Ik moet vanaf maandag nog 2 weken wachten tot de termijnecho. Wil zo graag weer kijken en bevestiging krijgen dat het goed zit. Mag ook wel eerder komen van de vk maar wil zelf niets steeds zoeken naar die bevestiging. Teveel echo's wordt ook niet aangeraden. Probeer steeds weer het vertrouwen te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven