Uitgerekend tweede helft van juni 2021

16-10-2020 20:25 338 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
_pluis_ wijzigde dit bericht op 18-12-2020 00:05
0.00% gewijzigd
Heeel leuk young people!! Laat je ons even weten hoe de reactie was?

Ik kan ook altijd uren kijken naar youtube filmpjes waarbij vrouwen/ stellen vertellen dat ze zwanger zijn💛
Wat wordt er veel gekletst hier op het forum. Lastig om op iedereen te reageren.

Hier weten verschillende mensen het al. Mede door de ervaringen met de miskramen ervoor gekozen om het al te vertellen. Zij wisten het de vorige keren ook. Ik vind het wel prettig zo.
Wij gaan het rond 7 weken wel aan onze ouders/gezinnen vertellen, na 12 weken ook aan vrienden en de rest denk ik. Bij de eerste heb ik het wel snel aan 2 goede vriendinnen verteld maar vind het nu ook wel leuk dat het even iets van onszelf is (:
Mocht het misgaan zijn we daar ook wel open over (denk ik). Onze eerste echo staat net als die van Caro op 12 november!
Heb de tabel zover ik wist ingevuld. Wil de rest nog even info doorgeven?
echo 13-11 voor mij:)
En dank je wel Pluis!!!
_Pluis_ schreef:
22-10-2020 13:05
Voor mij: echo 10-11.

Ik heb vanmorgen mijn laatste zwangerschapstest gedaan. Deze gaf (precies 3 weken na de eisprong) 3+ aan.
Merkt dat ik toch nog een beetje onrustig ben. Niet zo erg als hij de vorige zwangerschap maar toch. Probeer dus steeds maar te denken : ik ben nu zwanger!.
Rokje schreef:
18-10-2020 18:36
Ik schrijf ook graag mee! Vanmiddag positief getest, denk dat ik 30 juni uitgerekend ben. Spannend weer!
Hier ook de 2e, dochter is 16 maanden en ben een paar dagen na haar 2e verjaardag uitgerekend. Bij haar was ik na een maand of 3/4 zwanger en nu gelijk de 1e ronde, nog even wennen hoor.
Benieuwd hoe het gaat zijn, zwanger met al een kindje rondlopen. Lijkt me best pittig, maar we gaan het zien.

Wil jij ook in de tabel?
_Pluis_ schreef:
22-10-2020 13:05
Ik heb 23 november mijn eerste echo. De termijnecho. :)
Pluis mijn eerste echo is op 9 november.

Hoeveel weken zijn jullie bij jullie eerste echo. Ik bijna 7 weken tegen die tijd.

Rokje welkom in de groep en gefeliciteerd!
Cakejes schreef:
22-10-2020 14:04
Voor mij: echo 10-11.

Ik heb vanmorgen mijn laatste zwangerschapstest gedaan. Deze gaf (precies 3 weken na de eisprong) 3+ aan.
Merkt dat ik toch nog een beetje onrustig ben. Niet zo erg als hij de vorige zwangerschap maar toch. Probeer dus steeds maar te denken : ik ben nu zwanger!.
Het loopt mooi op, probeer ervan te genieten. Ik heb nog twee testen rond liggen hier ik de komende dagen zal gebruiken. Per toeval heb ik ovulatietest gevonden heb ik die maar ook gebruikt als zwangerschaptest vanmorgen, echt een knaltest. :D
Bij mijn eerste echo ben ik 7.5 week. Bedoeling was bij de 7 weken maar omdat ik tegen de avond een afspraak wou, werd het later helaas. Anders kan vriend niet mee en die wil er ook graag bij zijn 😃
Ik ben bij de eerste echo als het goed is 7+3 of 7+4 denk ik
Spannend voor iedereen!

Ik heb 's avonds steeds al zo'n opgeblazen buik :lol:
Hoe gaat het met de rest qua vroege symptomen?
Ik sta nog niet in de tabel.

2e kindje, UD 20 juni, eerste echo 5 nov
larv-2 schreef:
22-10-2020 19:54
Ik ben bij de eerste echo als het goed is 7+3 of 7+4 denk ik
Spannend voor iedereen!

Ik heb 's avonds steeds al zo'n opgeblazen buik :lol:
Hoe gaat het met de rest qua vroege symptomen?
Hier ook opgezette darmen al vanaf t begin eigenlijk. Verder voel ik weinig! Af en toe wat weeëig
Jeetje wat gaan jullie snel zeg! Ik wil wel in de tabel Pluis, leuk!

Hier voelt het vooral nog heel onwerkelijk om weer zwanger te zijn. Heel anders als bij de 1e, toen was ik er zo'n beetje non stop mee bezig, nu eigenlijk helemaal nog niet zo. Heb ook nog geen contact gehad met een verloskundige, bij mijn vorige zwangerschap waren we erg ontevreden over de verloskundige praktijk, dus wil nu graag naar een caseload verloskundige, denk dat ik me morgen toch maar ga aanmelden.
Rokje schreef:
22-10-2020 20:20
Jeetje wat gaan jullie snel zeg! Ik wil wel in de tabel Pluis, leuk!

Hier voelt het vooral nog heel onwerkelijk om weer zwanger te zijn. Heel anders als bij de 1e, toen was ik er zo'n beetje non stop mee bezig, nu eigenlijk helemaal nog niet zo. Heb ook nog geen contact gehad met een verloskundige, bij mijn vorige zwangerschap waren we erg ontevreden over de verloskundige praktijk, dus wil nu graag naar een caseload verloskundige, denk dat ik me morgen toch maar ga aanmelden.
Leuk! Zou me wel aanmelden idd.
Ik ben nu ook bij een kleinschalige verloskundigepraktijk. Mijn vorige verloskundige waar ik heeeel blij mee was is nu voor zichzelf begonnen dus ik ben helemaal happy.
Hier gaat alles wel oke eigenlijk. Heb heel de tijd het gevoel van een opgeblazen buik. Meer honger overdag ( kost natuurlijk ook energie ) en borsten doen pijn. Rare is s'avonds voor het slapen zijn ze eigennlijk zoals normaal maar sochtends zijn ze heel groot en trekt dan weer weg😅😅

Begin wel al vergeetachtig te worden maar dat had ik al verwacht aangezien ik altijd al snel dingen vergeet😅

Verder had ik vandaag een dag dat ik niet kon concentreren en licht in mijn hoofd. Maar zal er allemaal wel bij horen haha
Rokje en Diamant jullie staan er nu ook in!
@yong precies jouw kwaaltjes heb ik ook nu je het zegt! Had vandaag een zakelijk gesprek en kon me gewoon niet focussen, kwam soms zelfs niet uit mn woorden hahaha. En idd meer honger en een naar gevoel als ik niet eet.
@diamantje ooh wel fijn voor mij. Aangezien het onze eerste is heb ik geen idee wat erbij hoort en wat niet😅
Dus een typisch kwaaltje haha
Zo herkenbaar allemaal! Heel leuk om steeds te lezen waar iedereen mee bezig is.
Ik heb een raar kwaaltje, geen idee of iemand het herkent. Koude handen... en dan ben ik soms daarbij ook rillerig en heb ik gloeiende wangen. Heb zelf t idee dat t op avonden /eind van de middag is dat ik eigenlijk ook heel moe ben...
Verder bepaalde geuren staan me echt niet aan, toch best misselijk, en ik heb even niets met zoetigheid!
Goedemorgen!

Zou ik misschien ook mee mogen schrijven? Van de week positief getest. We hebben een peuter rondlopen van net 2. Ik heb de verloskundige nog niet gebeld dit ga ik denk volgende week doen.
Gefeliciteerd Bepje!

@msconsuela misselijk ben ik niet en geuren zijn voor mij nog hetzelfde (gelukkig denk ik)

Nee dat kwaaltje herken ik niet maar kan goed zijn omdat je zo moe bent dat je daardoor rillerig bent natuurlijk
Ik moest even opzoeken wat een caseload verloskundige is.. klinkt heel goed! Bij mij in de buurt zitten ook veel kleinschalige praktijken. Ik ben nu juist bij een wat grotere gegaan vanwege corona eigenlijk, omdat het risico altijd aanwezig is dat een vk corona oploopt of in quarantaine moet, en dan vind ik het een beetje kwetsbaar bij zo'n heel kleine praktijk, ook al zou dat normaal gesproken echt mijn voorkeur hebben. Vind het sowieso wel een kwetsbare doelgroep, verloskundigen, ze komen toch best met veel mensen in direct contact, en hebben ook een belangrijke taak, moet er niet aan denken dat je straks moet bevallen zonder vk ofzo (doemscenario hahaha). Dus in die zin ben ik ook blij dat ze bij mijn praktijk veel voorzorgsmaatregelen nemen en zeggen geen partners mee, afspraken zoveel mogelijk telefonisch, etc. Maar leuk is het zeker niet.

MsConsuela, ik heb het sinds de positieve test zo ongeveer niet meer warm gekregen. Ik heb niet specifiek koude handen maar heb het gewoon de hele tijd ijskoud en loop in kleren alsof het buiten -20 is, en soms moet ik echt onder een hete douche omdat ik het gewoon niet meer warm krijg. Erg vreemd.

Ik ga het zo laat mogelijk aan iedereen vertellen, misschien met kerst ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven