Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Aviendha schreef:
22-10-2020 22:11
Ik heb nooit echt een omslagpunt ervaren. Ik weet altijd al dat ik kinderen wil, en altijd geroepen dat ik jong moeder wilde worden. Dat is niet helemaal gelukt, maar een goeie partner is ook wel belangrijk ;) ik heb trouwens geen klapperende eierstokken a la de persiflage van jochem meijer, het is meer iets waarvan ik denk dat het je leven compleet maakt, of dat misschien niet per se, maar in elk geval meer betekenis geeft. Vooral nu met corona en ik de hele zomer geen festival heb gezien, denk ik soms:"Wat een saai leven als je geen kinderen hebt."Maar zoals ik al eerder schreef; als het niet lukt zal ik ook wel gelukkig kunnen zijn (mits corona verdwijnt :'))
Zo sta ik er ook in. Altijd al geweten dat ik kinderen wilde en dus ook nooit een omslagpunt. Meer een reikhalzend uitkijken naar het moment van starten, want ik ging toch ieeetsje meer richting Jochem ;-D. Het lijkt me ook zo'n heerlijke invulling. Ik kom zelf uit een eenoudergezin zonder siblings, dus het vormen van zo'n familieunit is iets nieuws voor mij, m.u.v. man's gezin dan, daar hoor ik natuurlijk ook bij. Ik smelt nog altijd als nichtje (4jr) op me af komt rennen met "tante Koooo"!

Schattige anekdote: Op mijn bruiloft moest ik naar de WC. Gelukkig kon dat alleen met mijn jurk ;-D. Kwam ik schoonzus en nichtje daar tegen, even gekletst. Toen wees het personeel me op het invalidentoilet met ietsje meer ruimte, dus ik daarheen. Hoor ik nichtje door de deur heen zeggen "Mamma, waar is de prinses nou naartoe?". Nou echt, ik had het niet meer, zo lief.

Ik vind het trouwens wel heel bijzonder om te merken hoe mijn kinderwens van iets abstracts naar iets veel concreter is gegaan door de kindjes die, dichtbij, om me heen geboren worden. Ik heb er veel meer een beeld bij. Heb nu ook een heel close vriendschap met een vriendin waarvan ik het zwanger worden tm nu (39wk) heb meegemaakt. Heel mooi om dat te kunnen delen. Zij is ook volledig op de hoogte van mijn "verloop". NOD's enzo :rofl:.
.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 06:24
99.75% gewijzigd
.
maria89 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 12:50
99.89% gewijzigd
Oh en Kokoro: dat wachten is verschrikkelijk. Ik denk dat je gewoon moet doen wat op dit moment goed voelt wat testen betreft.
Wb hoeveel kinderen: kom zelf uit een gezin van 4. Dat was altijd hartstikke gezellig! Zelf wil ik liever de helft daarvan. Ik heb toch het gevoel dat ik iets meer aandacht zou willen hebben per kind en dat ons dat met 4 niet lukt.

Leeftijd ertussen heb ik nog niet over nagedacht, maar denk 2/2,5 jaar zoiets.
.
maria89 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 12:50
99.56% gewijzigd
@Maria, dat sportieve leven oppakken herken ik :-P. Ik ga vanaf vandaag proberen minimaal 2 keer per dag een half uurtje te wandelen. Vanochtend de eerste ronde al gehad.

@vlavi, herken wel een beetje wat je zegt. Toen ik heel jong was wist ik dat ik kinderen wou en ik wou ze vroeg (rond 25e). Nou in mijn 20'er jaren moest ik er helemaal niks meer van weten en twijfelde ik zelfs of ik ooit wel kinderen wou. Nu sinds een jaartje ongeveer is de wens wel weer heel groot, maar vroeg heb ik dus niet gehaald.

Dus een baby'tje gaat straks heel wat time management kosten. :P.
roossie1990 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 09:10
17.98% gewijzigd
@Maria: wat klinkt jouw beroep mooi en leuk!! Gaaf zeg.

@Kokoro: hoe voel je je nu? Klinkt als een minder prettige ochtend. Normaal zou ik zeggen dat je je gedachten een beetje kan verzetten als je gaat werken maar dat ligt bij jou net effe anders, of niet? Klinkt wel heel mooi, die echo's.

Ik heb echt nooit kinderen gewild. Was daar vrij stelling in, had er geen gevoel bij, vond mezelf geen moeder. Wel ging ik al vroeg oppassen en werken met kinderen, dus het gevoel en de kennis/ervaring waren er wel, ik heb altijd van kinderen gehouden. Ik veel oppasadresjes gehad, ik heb op een kdv gewerkt (heel kort, zonder diploma), bij een attractiepark, later bij een bijles instituut, op een basisschool en nu werk ik op een middelbare school. Allemaal met kinderen/jongeren dus. Maar ik was er van overtuigd dat het privé niet voor mij was.

Ik had een spiraaltje en die moest er laatst uit. Een paar dagen daarvoor lagen we op bed en zei ik opeens tegen mijn vriend: wat doen we? Nieuwe laten zetten of gewoon niet? En eerlijk gezegd zei ik het zomaar out of the blue, er ging geen specifieke (bewuste) gedachte aan vooraf, dus het overviel me eigenlijk toen ik het zei. Maar wel op een leuke manier! Het gesprek ontstond, en in een paar minuten waren we eruit.. we gaan proberen of we een kindje kunnen maken!
Sindsdien hebben we het er natuurlijk veel over gehad en er zijn heel veel momenten waarbij we allebei voor het eerst denken: 'hoe zou dit met een kindje zijn?' Of 'dit zou nóg gezelliger zijn met ons eigen gezin' oid. Dus het gevoel is vrij nieuw en dat maakt dat het echt voelt als een nieuw soort level ofzo :mrgreen:

Ik werk trouwens fulltime, vriend een beetje wisselend, daar moeten we nog even goed over nadenken qua verdeling/opvang.. beide opa's en oma's hebben nog geen andere kleinkinderen en werken ook gewoon, dus daar wil ik in principe niet vanzelfsprekend een beroep op doen ofzo. Ik zou wel minder willen werken maar weet niet wat realistisch is.
anoniem_653512462fca1 wijzigde dit bericht op 23-10-2020 09:37
9.50% gewijzigd
maria89 schreef:
23-10-2020 08:05
@Aviendha: tennissen is nog niet in werking gezet, ik krijg weinig van de grond de laatste tijd! Het hele ‘sporten-oppak’ idee blijft in mijn hoofd maar komt niet tot uiting. Heb met vriendinnen afgesproken morgen een bootcamp te doen, hopelijk is dat het begin van een sportief leven :mrgreen:

Zo, dit verhaal was zo specifiek, iemand die mij persoonlijk kent en meeschrijft weet meteen wie ik ben :thumbsup:

Pfff herkenbaar. Ik sporte voorheen 3-4x/week, waarvan 3 keer thuis. ik heb het sporten ook echt laten gááán vlak voor mijn huwelijk :facepalm:. Ik ga wel nog 1x in de week naar mijn lievelingssport, maar dat zou ook wel meer mogen.

Wat een mooi beroep heb je! Lijkt me heel interessant :). Gelukkig gaat het er bij ons vaak niet zó hardhandig aan toe als bij koeien :rofl:. Ik krijg soms de rillingen bij dr. Pol.

Wat ongelooflijk verdrietig van je schoonmoeder :hug: :rose:.
Vlavi schreef:
23-10-2020 09:34
Ik had een spiraaltje en die moest er laatst uit. Een paar dagen daarvoor lagen we op bed en zei ik opeens tegen mijn vriend: wat doen we? Nieuwe laten zetten of gewoon niet? En eerlijk gezegd zei ik het zomaar out of the blue, er ging geen specifieke (bewuste) gedachte aan vooraf, dus het overviel me eigenlijk toen ik het zei. Maar wel op een leuke manier! Het gesprek ontstond, en in een paar minuten waren we eruit.. we gaan proberen of we een kindje kunnen maken!
Sindsdien hebben we het er natuurlijk veel over gehad en er zijn heel veel momenten waarbij we allebei voor het eerst denken: 'hoe zou dit met een kindje zijn?' Of 'dit zou nóg gezelliger zijn met ons eigen gezin' oid. Dus het gevoel is vrij nieuw en dat maakt dat het echt voelt als een nieuw soort level ofzo :mrgreen:
Haha ja, dat maakt het juist zo lastig idd. Ik word minstens 4x/week direct geconfronteerd met het hele zwanger worden gebeuren. En tel daar bovenop je eigen gedachten + denken aan werk. Spreekuur begon wat later dan verwacht en dat heeft me onverwacht toch wel een rustige ochtend gegeven waar ik heel blij mee ben. Vandaag nog even knallen en dan weeeeekend.

Wauw, wat een omslag zeg. Lijkt me ook wel prettig om er op die manier in te gaan. Spiraal ging er toch uit en je hebt geen tijden hoeven wachten op starten; heel relaxt :thumbsup:.
Roossie1990 schreef:
23-10-2020 08:54
Dus een baby'tje gaat straks heel wat time management kosten. :P.
Ohhh Roossie, ik ben jaloers! Een eigen paard is nog altijd mijn droomwens :flirting:, maar ik heb er écht niet genoeg tijd voor. Ooit... Oooooiiittt kopen we een boerderij waar ik er 2 aan huis kan hebben.
@Maria: wat heftig dat je weet dat je schoonmoeder jullie kind(eren) niet gaat leren kennen. Heel verdrietig inderdaad.. wat dat betreft zijn er echt veel verschillende verhalen hier.
Maria Wat leuk om te lezen wat je doet! Vind het altijd interessant als mensen een niet standaard baan hebben. Zelf werk ik in de finance, op kantoor dus. Maar cijfertjes is helemaal wat voor mij dus zit goed op m’n plek!

Vlavi wat grappig haha! Maar ook wel leuk juist en geeft ineens een hele andere dimensie aan je relatie denk ik om ineens die omslag te hebben gemaakt :hyper:

Ik was ook nooit zo van de kinderen. Irriteerde me kapot als er ergens een huilde en moest er niet aan denken. Achteraf geloof ik er echt in dat als je de juiste man ontmoet dat je dan pas beter erover nadenkt. Ik zei ooit tegen iemand toen ik nog met mijn ex samen was dat ik geen kinderen wilde. Toen zei ze wacht maar tot je de juiste man tegenkomt. In eerste instantie was ik flink over de zeik om deze opmerking haha, maar achteraf gezien heeft ze zo gelijk. Met mijn huidige vriend had ik al snel een idee van ja met jou wil ik eigenlijk wél kinderen! Wij zijn ook “pas” 2,5 jaar bij elkaar. Vriend was er na 6 maanden al klaar voor :lol: ik moest er nogal aan wennen en het begon de laatste maanden steeds meer vorm te krijgen en nu ben ik zover!

Hoeveel kinderen vind ik dan weer een lastige vraag. Laten we het eerst eens proberen met eentje als dat ons gegeven is haha :-D

Werkse vandaag meiden! Bijna weekend!
nolatjeee90 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 12:34
13.37% gewijzigd
Mijn vriend zit as we speak zijn tosti te voeren aan mijn beer. Zit wel snor dit :-P)
Wauw wat wordt er toch een hoop geschreven hier!
Heel leuk om alles te lezen, maar na een pittige werkweek lastig om op alles te reageren!
Vandaag was zo'n dag dat in me afvroeg welk deel van mij het een goed idee vond om dit werk te gaan doen. Gelukkig weet ik dat ik voor hetzelfde geld maandag of dinsdag weer in de wolken ben over m'n baan.

Wbt werk hadden we laatst toch ook al een 'rondje' gedaan? Voor de mensen die t gemist hebben ***
Maargoed, nu weekend! We gaan lekker aan de slag met de nieuwe kamer voor zoonlief zodat als baby zich straks aandient die de kleinste kamer weer kan krijgen en dat ik niet met een zwangere buik nog een kind aan een nieuwe kamer hoef te laten wennen (met bijbehorende gebroken nachten vrees ik).

Ik zou zeker nog wel meer kindjes willen als dat lukt, maar ik ben nog jong dus we hebben nog alle tijd! Opzich voelde ik me vanaf dat zoon ongeveer 1,5 was wel klaar voor een tweede. Met name omdat hij vanaf toen wel structureel wat beter ging slapen snachts.

Ik voel vrij weinig in m'n lijf momenteel, ondanks het wachtbankje. Ben nu 9 of 10 DPO gok ik. Vorige ronde had ik serieus last van m'n borsten, dat valt nu wel mee.. vanmorgen stiekem al een test gedaan, spierwit. Merk toch dat ik geduld hebben tot NOD echt moeilijk vind. De link in OP zegt dat ik bij 10 DPO toch al 66% kans op een positieve test zou hebben. Dus dat stemt me weer minder hoopvol..

Hoe is het met de anderen op het wachtbankje?
daanstje wijzigde dit bericht op 24-10-2020 17:13
6.50% gewijzigd
Ik kan het ook even niet bijhouden qua reageren, sorry! Heb op donderdag en vrijdag altijd drukken dagen met werk en hobbys.

@Daanstje toch weer spannend he! Symptomen zoeken is bij jou ook weer volop bezig. Wanneer testte je met zoontje positief?

Hier dacht ik zwanger te zijn. Ochtendmisselijkheid, ‘steken’ in borsten, puistjes en nog het eea. En vandaag ineens, nergens last van weer.
Wilde eigenlijk morgenvroeg testen op 11DPO. Maar ik denk dat ik maar oversla, geen hoop meer...

Kokoro Hoe is het bij jou?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2020 11:39
Reden: Misbruik nick
98.38% gewijzigd
Zwangerwordenvanaf, zou je me in het wachtwoord in een PB willen sturen? Voor het aanpassen van de NODs. Anders wordt het veel werk voor 1 persoon. Tenzij dat je niet uitmaakt natuurlijk :)

Edit: volgens mij lopen er ook andere topics via dat account, ook eentje waar niemand van deze club inzit, die mensen kunnen hun tabel dan niet meer aanpassen?
aviendha wijzigde dit bericht op 23-10-2020 21:58
29.87% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2020 11:40
Reden: Misbruik nick
99.09% gewijzigd
Na hele drukke weken ben ik er ook weer, heb ondertussen wel meegelezen afgelopen twee weken maar er is zoveel gepost (leuke en herkenbare dingen ook!) dat het nu niet lukt om op iedereen te reageren!

@ Aviendha Afgelopen week heb ik nog wel aan je gedacht. Heftig zeg, knap hoe je ermee om bent gegaan. Hoe gaat het nu met je?

@ Larv2 gefeliciteerd!

Leuk dat iedereen wat over zichzelf heeft verteld qua werk, veel slimme en ambitieuze mensen bij elkaar! Heb het idee dat ik jullie zo wel een beetje leer kennen ook al is dit anoniem.
- beroep weg ivm privacy -

Nog een vraag, ik ben bloeddonor en vroeg me af of het doneren van bloed (negatieve) invloed heeft op zwanger worden? Ik ben er niet aan toegekomen om hen te bellen met deze vraag, misschien weten jullie dat?
anoniem_6395d1faae170 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 13:01
24.17% gewijzigd
@Picco dat lijkt mij ook wel wat, een paar jaartjes niet werken. Maar financieel gaat dat lastig worden aangezien we ook op zoek zijn naar een koophuis.

@kokoro een eindje terug hebben een hoop verteld wat ze deden. Ik ben projectleider, van een online iets. Zoveel details als jullie geven durf ik niet. Omdat mijn baas niet zo happig is op zwangere dames.
Jammer dat je zo'n gevoel van dat telefoontje kreeg zeg. Het is vrij normaal om even ter controle na te bellen onder werktijd. Ik denk dat ze dat sowieso wel hadden gedaan als het een beetje emphatische mensen zijn
Had er niet een heel naar gevoel bij hoor! Misschien denk ik gewoon teveel. Achteraf vind ik het juist aardig, en logisch dat zij niet weten dat ik alweer erg druk was op werk.

En wat een lieve anekdote, Kokoro! De prinses! Je was ook echt een prachtige bruid.

@Maria wat een tof beroep! Hier geen beeld van een boerendochter hoor. Trouwens, een  vriendin tijdens mn studietijd was een echte boerendochter en de grootste partyanimal die er was.
Verdrietig verhaal over je schoonmoeder :( snap dat dat er bij allebei inhakt.

@Vlavi wat leuk dat die omslag zo spontaan ging! Dan heb je ook echt het gevoel dat het goed zit met elkaar. En tosti voeren aan een beer? Werd dat geen zooitje? :p

@nola cool dat je een x-carriere hebt gehad (die ik dus niet nader ga noemen;))!

Vind het leuk dat hier zoveel verschillende types meeschrijven, maar allemaal slimme vrouwen volgens mij.

@Daantje, jij doet bijna hetzelfde als een goede vriendin van mij. Maar die heeft nog geen kinderen ;) ik heb trouwens meer vriendinnen die richting op en iedereen zegt hetzelfde: het is heel zwaar, mede doordat door alle bezuinigingen hulp vaak te laat komt. Of de hulp die zij bieden is al niet meer afdoende omdat ze door het wachten al een stadium verder zijn gekomen. Heb jij dat gevoel ook?
En 66% kans is zowat fifty fifty! Er is nog alle hoop.

@Koetjes geen hoop meer omdat je geen kwaaltjes meer hebt? Maar er is toch geen peil op te trekken? Als je ongesteld ging worden had je misschien ook weer kwaaltjes! Ook voor jou is er denk ik nog alle hoop.

@ananaskiwi ik heb geen idee. Zou eigenlijk denken dat het geen invloed heeft. Maar als het niet goed voelt voor jou heb je alle recht om te stoppen tot je je er wel weer goed over voelt!

Ik heb een rare week gehad. Sowieso was het dus ontzettend druk op werk, drukker dan normaal. Maandag en dinsdagochtend heb ik gehuild, en daarna mezelf stevig vermand omdat we altijd via Teams de dag starten omdat de meesten thuis werken. Met webcam aan dus. Op dinsdag ging ik dus na de dagstart die ik thuis deed naar de verloskundige (heb dokter gezegd en verder niks) en daarna gelijk naar kantoor gegaan.
Al met al heb ik mijn gevoel best wel moeten onderdrukken. Had gister ook echt hoofdpijn. Vandaag ook nog maar nu is het volgens mij over. Ik was vanmiddag bij mijn moeder, ik heb het verteld. Vriend was er oke mee ("ik wilde graag voor onszelf houden dat we kinderen proberen te krijgen, maar dat hoeft niet alles te overstijgen."). Toen ik het vertelde werd ik wel opnieuw verdrietig. Het komt een beetje met golven. Mijn moeder was trouwens verbaasd dat ik er misschien wel 4 wilde, haha.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Koetjesenkalfjes schreef:
23-10-2020 20:46

@Daanstje toch weer spannend he! Symptomen zoeken is bij jou ook weer volop bezig. Wanneer testte je met zoontje positief?

Hier dacht ik zwanger te zijn. Ochtendmisselijkheid, ‘steken’ in borsten, puistjes en nog het eea. En vandaag ineens, nergens last van weer.
Wilde eigenlijk morgenvroeg testen op 11DPO. Maar ik denk dat ik maar oversla, geen hoop meer...
Volgens mij ongeveer 12 DPO, en 9 DPO dus ook nog negatief.. we gaan het zien!
Als ik jou was zou ik alsnog testen hoor, zeker de eerste weken was het een komen en gaan van kwaaltjes bij mij!
Haha en zo houden we voor elkaar hoop ;)

@Aviendha, dat klopt idd.. maar cliënten doen daar zelf ook iets in door te laat aan de bel te trekken.. maar het GGZ/jeugdhulp systeem is wel flink verziekt vind ik.. De inhoud is gelukkig vaak ook heel mooi, naast zwaar..

Ik vind het knap hoe je je door alles heen slaat! Goed dat je er over praat, en laat die tranen maar gaan, beter lekker huilen dan opkroppen!
@Aviendha: wat naar dat je je zo moest vermannen. Heel rot dat het leven dan gewoon doorgaat en jij er mee zit. Was het wel fijn om het er met je moeder over te hebben? Ik kan me voorstellen dat je met zoiets toch bij je moeder komt.
Ik reageer later even op de reacties.

Zwangerwordenvanaf schreef:
23-10-2020 21:51
Ik heb het wachtwoord veranderd om een goede controle aan te leggen. Er zijn weleens gevallen van accounts die worden ''gehijacked'' om spam te plaatsen, topics te verwijderen, etc.

Vanaf nu kan iedereen die zich wil aanmelden het hier in dit topic posten en dan komt het binnen 48 uur in het topic te staan als het niet anders is vermeld!

-Zwangerwordenvanaf. :)

Dit was niet mijn intentie toen ik dit account aanmaakte. Spam kan verwijderd worden door mods. Het is de bedoeling dat een ieder (ook voor de toekomst) hiermee een zwangerwordenvanaf topic kan maken. Vandaar dat ik zo'n algemene naam koos. Door je eerst te moeten melden in een topic is dat effect weg. En er lopen idd al 2 topics op dit account.

Ik wil ook graag gewoon zelf mijn NOD kunnen aanpassen. Dat was de reden dat we zijn overgestapt van Koetjes account naar deze. Wil je het wachtwoord alsjeblieft terug veranderen en weer in de OP zetten?

Verder staat er nu huts e niffo onderin de OP.
@aviendha, echt knap hoe jij je er doorheen hebt geslagen deze week. Maar snap wel dat je nu verder wil omdat de kinderwens nog steeds groot is. Denk zelf dat het wel fijn is als je er met familie over kan praten.

@daanstje en @koetjes, spannend dat testen weer. Maar het kan nog toch 😊

Dan even een ego post van mij, ik ben ongesteld geworden na een cyclus van 40 dagen.
Was wel even hilarisch, ik ging naar het toilet, man zat beneden en hoort mij ineens heel hard JAAAA schreeuwen, dus schrikt en vraagt wat we aan de hand is en ik mega blij schreeuwen dat ik eindelijk ongesteld ben... waar je al niet blij van kan worden😂😂

Mijn testkit is ook binnen van Easy@home is ook binnen en zit er super uit. Duidelijke uitleg, ook de combinatie met de app dus binnenkort gaan we beginnen.

Mijn nieuwe NOD zou dan 20 november zijn, maar voor de zekerheid ga ik uit van iets later. Denk eerder aan 25 november.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven