Moeilijke moeder

24-10-2020 18:55 108 berichten
.
anoniem_63efa6da6c38b wijzigde dit bericht op 24-11-2020 15:23
99.86% gewijzigd
GA NAAR HUIS!!!!!
Niets vervelender dan mensen die een tijd noemen en zich er niet aan houden.

Maar verder moet je leren om het van je af te laten glijden, wel weggaan als jij dat wel. Of gewoon niet meer heen gaan.
Hou je dan ook aan de afspraak
Alle reacties Link kopieren
Ga je eens verdiepen in narcisme... lijkt me een typisch geval...
Rot dat je zo'n moeder hebt...
Horen, zien en .... reageren
Luci_Mster2 schreef:
24-10-2020 19:00
Niets vervelender dan mensen die een tijd noemen en zich er niet aan houden.

Maar verder moet je leren om het van je af te laten glijden, wel weggaan als jij dat wel. Of gewoon niet meer heen gaan.
Ik heb geen tijd genoemd. Zei dat ik snel zou douchen en daarna zou komen. We zouden ook niets specifieks doen, ze zit toch thuis. Ik snapwel dat mensen het vervelend vinden, maar ze geeft me niet de kans om uit te leggen waarom ik later ben gekomen. Ze geeft me secondenlang een moordende blik zodra ik binnenstap en als ik zeg
Even lampje aanzetten? Want het is zo donker als je tv kijkt...zegt ze heel kil ja en vervolgt ze haar boze blik op mij gericht. Mijn hart knijpt dan echt samen. Het herinnert me aan vroeger. Die blikken van haar en mij doodzwijgen
Nooit weten wanneer ze kan flippen
GA TOCH NAAR HUIS!
En nu zit je ouderwets boven te mokken
Carliena schreef:
24-10-2020 19:04
Ga je eens verdiepen in narcisme... lijkt me een typisch geval...
Rot dat je zo'n moeder hebt...
Ah dat duurde kort die diagnose.
*2020* schreef:
24-10-2020 19:11
En nu zit je ouderwets boven te mokken
Precies. Tegen iedereen doet ze vrolijk behalve tegen mij op 1 of andere manier. Maar ik hoor net dat mijn vader is gekomen, dus ik ga er zo vandoor. Want ik vind het belachelijk dat mijn moeder precies zo doet als toen ik nog thuiswoonde. Ze moet ervan af om mij zo te intimideren. Vindt ze fijn denk ik, ik weet niet waarom
Wat een warrig en raar verhaal.
Je hebt een eigen huis maar zit nu bij je moeder boven, te wachten op je vader maar je wil daar niet zijn?

Ga toch naar je eigen stek joh. Rarigheid.
Geen prima, prima is geen goed.
Yellowberrie schreef:
24-10-2020 19:08
Ik heb geen tijd genoemd. Zei dat ik snel zou douchen en daarna zou komen. We zouden ook niets specifieks doen, ze zit toch thuis. Ik snapwel dat mensen het vervelend vinden, maar ze geeft me niet de kans om uit te leggen waarom ik later ben gekomen. Ze geeft me secondenlang een moordende blik zodra ik binnenstap en als ik zeg
Even lampje aanzetten? Want het is zo donker als je tv kijkt...zegt ze heel kil ja en vervolgt ze haar boze blik op mij gericht. Mijn hart knijpt dan echt samen. Het herinnert me aan vroeger. Die blikken van haar en mij doodzwijgen
Nooit weten wanneer ze kan flippen
Even snel is niet nog gaan liggen, je schept verwachtingen en blijkbaar kom je vaker te laat. Zeg je zelf in je OP.
Dat is gewoon irritant gedrag. Bij iedereen.

En verder... wat wil je horen precies?

Of je gaat weg en je eigen leven leven of je blijft je druk maken om je nare moeder. Die toch wel naar doet. Dus kan je beter stoppen met je zo druk maken om haar en wat zijn wil of vind.

Ga naar huis en als je er niet wil eten ga je er niet eten.
Gaat ze miepen, geef je aan dat je klaar bent met rare emotionele chantage gedrag. En dat je wel weer komt als ze normaal kan doen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 19:14
0.63% gewijzigd
Schep realistische verwachtingen, als dat kennelijk belangrijk is voor je moeder. Dus niet: ik kom na het douchen, maar: ik kom tussen 17 en 18 uur.
En als je van gedachten verandert, dan bel je op en zeg je: het wordt toch wat later.

En los daarvan: waarom moet je daar elk weekend naar toe? Bouw het af of kap ermee, het slaat toch nergens op dat je er heen gaat omdat je je verplicht voelt en vervolgens boven gaat zitten???? Kom op, je bent volwassen. Als je ouders hoogbejaard zijn is het vroeg genoeg om met verplichte bezoekjes te beginnen.
Je schept een verwachting met dat je even ging douchen. Niet netjes.

Hoe je moeder doet.. ook niet netjes.

Jullie communiceren beide niet handig.

Misschien kan systeemtherapie voor jullie gezin het beter maken? Kan mooie dingen opleveren
Yellowberrie schreef:
24-10-2020 19:13
Precies. Tegen iedereen doet ze vrolijk behalve tegen mij op 1 of andere manier. Maar ik hoor net dat mijn vader is gekomen, dus ik ga er zo vandoor. Want ik vind het belachelijk dat mijn moeder precies zo doet als toen ik nog thuiswoonde. Ze moet ervan af om mij zo te intimideren. Vindt ze fijn denk ik, ik weet niet waarom
Op je kamer ( wat je kamer niet meer is ) gaan zitten is ook belachelijk.
Je bent in de dertig. Gedraag je dan ook zo en niet als een puber.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
24-10-2020 19:17
Op je kamer ( wat je kamer niet meer is ) gaan zitten is ook belachelijk.
Je bent in de dertig. Gedraag je dan ook zo en niet als een puber.
Dit.
Rilena schreef:
24-10-2020 19:15
Je schept een verwachting met dat je even ging douchen. Niet netjes.

Hoe je moeder doet.. ook niet netjes.

Jullie communiceren beide niet handig.

Misschien kan systeemtherapie voor jullie gezin het beter maken? Kan mooie dingen opleveren
Ik weet dat het niet netjes is. Er zit ook meer achter. Ik kom bijna overal te laat. Zit niet lekker in mijn vel, ze kan ook eens gewoon op een zachte manier me tegemoetkomen. Ze kannooit eens een echte moeder zijn of me aanvoelen. Ja, ik heb moeite om mezelf in beweging te brengen. Voel me zo moe laatste tijd. En haar moordende blikken dat ik te laat kom, helpt er niks bij. Zou me ook eens gesteund en gehoord willen voelen door haar. En ik kom niet altijd te laat bij haar, omdat ik weet dat ze flipt. Ik had vandaag toevallig veel buikkrampen en zou het thuis uitleggen waar ze me niet de kans voor gaf.
Yellowberrie schreef:
24-10-2020 19:19
Ik weet dat het niet netjes is. Er zit ook meer achter. Ik kom bijna overal te laat. Zit niet lekker in mijn vel, ze kan ook eens gewoon op een zachte manier me tegemoetkomen. Ze kannooit eens een echte moeder zijn of me aanvoelen. Ja, ik heb moeite om mezelf in beweging te brengen. Voel me zo moe laatste tijd. En haar moordende blikken dat ik te laat kom, helpt er niks bij. Zou me ook eens gesteund en gehoord willen voelen door haar. En ik kom niet altijd te laat bij haar, omdat ik weet dat ze flipt. Ik had vandaag toevallig veel buikkrampen en zou het thuis uitleggen waar ze me niet de kans voor gaf.
en dat weet ze ?
Is het zo moeilijk om op tijd te komen?
Waarom heb je dan niet even een berichtje gestuurd dat je even ging liggen? Je weet toch ondertussen hoe ze is lijkt mij.
Yellowberrie schreef:
Je
Bent
30
Plus.

Steun jij haar weleens ? Voelt zij zich gehoord en begrepen door jou ? Of hang jij daar alleen maar de dwarse puber uit ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yellowberrie schreef:
Ze doet altijd zo en nu verwacht je ineens totaal ander gedrag van je moeder? Beetje gek niet?

Verder, je bent volwassen, je moet zelf zorgen voor jezelf.
Mam ik ga lekker twee uur sporten en ik heb last van de maandelijkse periode ik kom wel een ander keer.
Als ik wat beter in mijn vel zit.
Nou beste mensen, ze kwam net naar boven en vroeg spottend hoe het ging. Ik zei dat het goed ging en dat ik buikpijn had. En dat ik het jammer vond dat ze zo kwaad keek, nou toen kwam ze met uitleg dat ze boos was op de film. Dat het een enge film was en daarom zo boos naar mij keek. En waarom ik zo let op haar.mimiek en dat ik moest vragen waarom ze zo boos keek. Toen ik zei dat ik gewend ben dat ze vaker zo opeens boos was, en als men boos naar je kijkt secondenlang denk je ook dat ze boos zijn toch?? Z e zei waarom ga je dan naar boven. Ja van vroeger. Haar energie, haar geschreeuw als ze kwaad werd. Ik ontwijk het nu heel erg.

Komt erop neer dat ik de waanideeën heb. Dus als zij zo boos naar mij kijkt, mag ik dat zelfs niet meer interpreteren als boos zijnde. Dus in principe zegt ze tegen mij...dat zemag kijken hoe ze wil naar mij
Ik mag raden waarom. Leg me uit wie is hier gek?
Wat zijn jullie allebei kinderachtig zeg.
Kan er niet meer van maken.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven