UD Februari 2021

02-06-2020 20:49 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die in februari zijn uitgerekend. Kom gezellig meeschrijven!

Gebruikersnaam: Febuari2021
Wachtwoord: Baby2021

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Bozz322e28-01 :heart: :gift: MK feb 2020
Sneeuwwitje332e05-02:heart: :gift: JVMK mrt 2020
Ella-ellala342e05-02 :heart: :gift: M MK jan 2020
Viajera352e07-02 :heart: J 24 sept 20-wkn echoVroeggeboorte in 2017 *
Yogajup392e07-02 :heart: :gift: J
Ranjaa311e08-02 :heart: :gift: M 14 sept 20-wekenecho2 bonuskinderen
Chayen93271e08-02 :heart: M 23 sept 20-wekenecho ..
Rena92282e11-02 :heart: JAantal MK en 2BBZ
Weetiknogsteedsniet?2e14-02:heart: ..
Sportygirl986342e22-02:heart: :gift: Vrouw heeft 1e kind gedragen
Louchantez?2e23-02:heart: :gift: 7 sept geslachtecho 2MK voor 1e

Elmen :redrose:
Ananee :redrose:
Windgong :redrose:

UD = Uitgerekende datum
:heart: = Hartje
:gift: = Goeie NIPT
:sun: = Goeie 20 weken echo
J = Jongen
M = Meisje
V = Verrassing

Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Komen jullie snel laten weten hoe het gaat? :hello:

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Caran361e01-02 :heart: Na 10jr zwanger
Maida241e04-02 :heart:VMK 2019
Zoraa282e20-02:heart: 07-08 termijnecho Cyste van 8x8 cm..
Michie92281e08-0230-06 eerste echo..
Revelstoke342e09-02....
Simone871?2e09-02..MK
Ditte351e10-0203-07 eerste echo..
Minixx2020291e13-0229-06 eerste echo..
Mizx341e19-0209-07 eerste echo..
Kyra95241e..09-07 eerste echo..
anoniem_398568 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 23:37
79.51% gewijzigd
Waar is iedereen? :-D :bye:
Volgens mij had ik nog gereageerd op yogayub maar zie het niet staan. Ik zal wel vergeten zijn op plaatsen te drukken.

@yoyayub/borstvoeding/borsten, ja naar mijn gevoel ook heel groot, maar het toppunt was wel de kraamweek. Toen waren mijn borsten echt gigantisch.
Ik stond er ook lang in zoals jij. Als we beide nog zin hebben blijven we lekker voeden. Op gegeven moment alleen nog lekker knuffelmomentje met voeden voor dochter ging slapen. Toch mee gestopt en ze vroeg er nog twee dagen om. Toen dacht ik wel, waarom wilde ik eigenlijk stoppen? Maar na die twee dagen heeft ze er nooit meer om gevraagd. Daar moest ik eerlijk gezegd ook wel even van slikken, zo van eigenlijk heeft ze het niet meer nodig.

@corona, het leven voelt al weer vrij normaal maar het is zeker niet hoe het een jaar geleden was. Het thuis werken en online vergaderen went (ik ga ca. 1 dag naar kantoor). De combi van online en offline bijeenkomsten is nog wel oefenen, daar hebben we nog veel in te leren. Vrienden zie je toch minder, zeker in grotere groepen of gelegenheden, en dat afstand houden is ook een ding... Maar we kunnen ook een heleboel wel en ik focus me liever op het positieve :)

@20-weken echo. Wij hebben hem over paar weken. Sommigen zullen die wel al gehad hebben. Hopelijk is het goed! Blijft toch spannend.
Hallo dames!

Heb al lang niet meer geschreven!
Wij hebben afgelopen maandag onze geslachtsecho gehad en het word een .....

Trommel trommel

Meisje!

:flirting:

Totaaaaal niet verwacht! Ik had het gevoel dat ik een jongensmama zou worden. Volgende week in het weekend gaan we het bekend maken bij familie en vrienden met een genderreveal taart! Nu al zoveel zin in! :heart:

Qua klachten lijkt de misselijkheid eindelijk minder te worden maar het ziet ernaar uit dat ik toch weer last begin te krijgen van bekkeninstabiliteit... oftewel daar baal ik ontzettend van :cry: bij mn zoontje ook ontzettend veel last van gehad waardoor ik zelfs met 28 weken me volledig ziek heb moeten melden..

Nu heb ik sinds een paar dagen weer last van lage rugpijn en een vervelend gevoel rondom mijn schaamstreek :sigh:

Hoe is het met jullie dames? Wij gaan morgen lekker shoppen, winterkleding voor ons zoontje en kijken of we al iets kunnen vinden voor ons meissie. :shame:
Leuke updates!
Ik reageer later weer inhoudelijk, nu zijn we druk bezig met voorbereidingen voor de verhuizing komende week. Helaas heb ik zojuist een ontstoken schouderpees cadeau gekregen (en mag niks nemen qua spierverslappers of ontstekingsremmers), dus mijn man moet alle klussen boven schouderhoogte gaan doen. :roll: wat een timing...
Fijn om weer wat te lezen en deels ook herkenbaar dames 😅

Wij hebben komende week de 20-weken echo. Erg spannend.

Verder nog steeds misselijk, gelukkig wel minder erg dan een paar weken geleden. Zie alleen op tegen het warme weer wat eraan komt. Vind dit wel fijn eigenlijk.
Heb ook wat last van m’n bekje , dus probeer goed op te letten nu met schoenen en hoe lang ik loop/sta/zit.

Ik ben ook aan het shoppen, er zijn zoveel leuke dingen :heart: Moet me echt inhouden, anders shop ik de hele bankrekening leeg :proud:
Hier vandaag een goede 20-weken echo gehad, heel erg fijn.
De cyste zat er nog wel, maar groeit niet. Dus dat lijkt nu verder in orde te zijn.
Wat fijn sneeuwwitje :)
Goed nieuws sneeuwwitje!! Heel fijn ☺️ Lekker even van genieten.

Hier ook een goede 20-wekenecho gehad, gelukkig maar. En dan staat er nog maar 1 echo op de rol, wat een gek idee 😉
Goed nieuws sneeuwwitje en ranjaa!
Hier gisteren ook een echo gehad waar vlug gekeken is (en alles ziet er keurig uit), maar de officiële echo is pas over 2,5 week. Wel heel gek, want met mondkapje op en ik mocht alleen naar binnen. Man en zoon zaten buiten in de auto (dag even geen opvang ivm verhuizing). Helaas was het niet van tevoren aangeven.

Hier op het eiland gelden ineens strenge regels omdat de covid besmettingen toenemen. Vanaf Donderdag hebben we ook een avondklok en mogen we met Max 4 Personen samen zijn. Even wennen is dat nog.

Is bij jullie weer toegestaan dat vaders (en evt kinderen) mee mogen?

En is er al lekker geshopt?
Wij nog niks, maar ja de keuze is ook niet reuze. Plus dus de verhuizing, dus dat moet je evt extra meesjouwen. We proberen zoveel mogelijk gebruik te maken van spullen en meubels die we al hebben.

Misselijk ben Ik sinds deze week niet meer, maar dat duurde toch wel 19 weken. Wel eist de verhuizing z’n tol en kan ik een stuk minder doen dan ik zou willen. Ik probeer echt goed te luisteren naar mijn lichaam, want geen zin in bekkenklachten enzo. Maar het valt mij wel een beetje tegen hoeveel ik kan en ik baal er ook wel van. Het is echter ook wel heel warm nu. Gisteren code geel voor gevoelstemperatuur van 42 graden. Ik loop standaard met een handdoek in m’n nek om het zweet af te vegen. :proud: :sun:
Mooi ook Ranjaa en yogayub!

Bij ons mogen partners wel mee naar de meeste echo's (extra groeiechos niet) maar kinderen niet. Dat ontraden ze sowieso voor het geval dat er iets aan de hand is. Dat is niet altijd even prettig met kinderen erbij ;)

Naar gewone controles mogen partners soms mee, maar tot nu toe ben ik alleen geweest. Ik had het wel leuk gevonden als dochter mee naar een gewone controle zou mogen en naar het hartje kon luisteren. Helaas... De verloskundige dacht dat het nog wel even zou duren voor dat weer mag.
Hey dames. Ik heb echt lang niet meer geschreven sorry :( Er is veel gebeurd hier, o.a. dat mijn inmiddels man een hartoperatie moet ondergaan binnenkort. Het heeft allemaal wat veel opgeslokt qua tijd/emotie en heb me niet al te best gevoeld, vandaar de afwezigheid.

Overigens alles goed met de kleine spruit, inmiddels 21 weken en het wordt een jongetje. Een goede 20-wekenecho, dus dat gaat gelukkig allemaal voorspoedig :cheer2:

Ik ga even kijken of het me lukt om te blijven schrijven en even alles te lezen van jullie. Ik hoop dat het jullie allen goed gaat :heart:
Het is rustig hier!!
Maida, heel veel sterkte voor je man 🍀♥️.

Hier ook even wat anders aan m’n hoofd - mijn vader ligt in het ziekenhuis, inmiddels 3,5 week, en is net overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis omdat ze er niet uit kwamen. Het vermoeden is maagkanker, en hopelijk horen we heel snel meer...

Met de baby gaat alles goed ♥️ Ze groeit mooi, de 20-wekenecho was goed en ik voel haar regelmatig, waar ik dan ook enorm van geniet!

Hoop dat het met de rest goed gaat!
@maida heel veel sterkte voor je man en jezelf! Wat een vervelende periode! Gelukkig gaat alles goed met jullie zoontje! :loveys:

@ranjaa He bah, nog zoiets .. Vervelend die onzekerheid. Hopelijk snel meer bericht .. Gelukkig gaat ook bij jullie alles goed met de kleine!

Hier dacht ik haar vandaag voor het eerst gevoeld te hebben. Het voelde een beetje kriebelig aan. :biggrin: Helaas verdween het gevoel al vrij snel. Jammer. Volgende week Vrijdag de 20 weken echo. Kan niet wachten, ik leef letterlijk van echo tot echo. Dat heb ik bij onze kleine man ook gehad. :clown:

Hier begint de rugpijn erger te worden dus ik denk dat ik binnenkort eens een afspraak ga maken bij de osteopaat, misschien kan die me helpen. Bij de fysio had ik bij de vorige zwangerschap alleen wat oefeningen mee gekregen. Op een gegeven moment werken ze helaas niet meer .. :cry:

Voor de rest willen we binnenkort gaan beginnen met de kinderkamer. Zo onwijs veel zin in! Zijn er al dames die begonnen zijn met de kinderkamer? :shame:
Sterkte met je man Maida en je vader Ranjaa. Hopelijk gaat het snel wat beter. Vervelende gebeurtenissen..

Lastig van de rugpijn louchantez. Balen dat de oefeningen niet meer zo goed helpen! Ik merk ook wel dat ik beter op m'n houding moet letten nu.

@kamer, wij schuiven dochter door, dus de babykamer is wel klaar maar bij de nieuwe kamer voor dochter zitten we nog in de fase dat we op moeten ruimen en de huidige spullen er uit moeten halen. Deze week gaan we wat kasten uit elkaar halen en aan iemand anders geven. Dan de rest er nog uit en dan gaan we (lees: man) schilderen en samen inrichten. We hebben al wel een leuk bed gezien (maar nog niet gekocht) maar de rest moeten we nog uitzoeken.
Hoi allemaal!

Hoe is het bij jullie?

@ranjaa heeft je vader al wat gehoord?
En @Maida, hoe is het met je man?
Ik hoop dat alles goed gaat..

@yogayup al een beetje gesetteld in jullie nieuwe huis?

@louchantez wat vervelend van die rugpijn, en je moet ook nog wel even.. hopelijk kunnen ze het verlichten!
Hier ook een tijdje last gehad (hernia), maar het is ook opeens weer weggegaan gelukkig.

En fijn dat er al veel goede 20-weken echo's zijn!

Hier heb ik zaterdag ook een goede 20-weken echo gehad, en wat mooie beelden gezien van de kleine :flirting:
Mijn vriend mag bij uitzondering mee naar de echo's, maar ben nu alleen geweest omdat hij begonnen is met werken (voor een baas), omdat ons bedrijf nog steeds stil ligt.

Inmiddels groeit mijn buik enorm hard en zit ik volop in de positiebroeken haha.
Ook voel ik sinds de 19e week de baby, en het wordt steeds sterker, superleuk! Mijn vriend kan het ook al voelen en soms zie je het zelfs al aan de buitenkant.

Verder weinig updates, we kopen nog niks omdat veel mensen uit NL ons vanalles cadeau willen doen, alleen nog even kijken hoe we dat hier gaan krijgen :)
Wel onvermijdelijk is een wiegje, een commode, een badje, maar het heeft geen haast.

Nu moeten we ook nog een naam gaan verzinnen.. ik vond dat zo moeilijk de vorige keer! Ik ben nogal een twijfelaar en dit vind ik echt een grote en vooral permanente beslissing :)
En mijn vriend vond de vorige keer maar heel weinig namen mooi omdat hij bij elke naam wel iemand kende of iets anders..
Daar zullen nog veel nachtjes over geslapen gaan worden haha.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, fijne week iedereen! :high5:
Hopelijk gaat het goed met jullie, en vooral ook Maida met je man en ranjaa met je vader!

Hier ook een goede 20 weken echo, gelukkig. Zo leuk ook om de kleine weer te zien :flirting:

Ik voel de kleine nu ook elke dag en steeds vaker. Dan word ik weer wakker en voel ik de kleine weer :love: . Ook mijn man heeft het al een paar keer gevoeld inmiddels.
Goedemorgen lieve meiden!!!

Wat goed om te horen dat er tot nu toe alleen maar goede 20 weken echo’s zijn geweest! Is iedereen al druk aan het shoppen???

Wel heftig om te lezen over de echtgenoot van Maida en de vader van Ranjaa. Hoe gaat het nu met jullie en echtgenoot en vader? Heel veel sterkte gewenst!

Sorry dat ik ook niets meer heb laten horen... wij zijn echt superdruk met de voorbereidingen. Ook op werk is het super druk (werk nog steeds 36-38 uur per week).

Hier gaat het intussen echt heel goed. Klachtenvrij, af en toe wel moe en wat bekkenpijn. Maar de 22 weken zijn bereikt! De 20-weken echo was ook goed. Ons meisje is aan de kleine kant, maar niet afwijkend en ik ben zelf ook “maar” 1.60m hoog! Verder is zij flink aan het schoppen (vanaf week 17 voelbaar denk ik?) en heeft mijn vriend haar al een paar keer gevoeld.

Alle stress en spanningen zijn eruit, hormonen en emoties lijken stabiel. Ook mijn zorgen om het eten zijn zo goed als weg! Zoveel leuker leven nu 😂!

Mijn vriend en ik genieten beiden enorm van de zwangerschap en zijn druk bezig met opruimen, kleine verbouwingen en binnenkort wordt onze keuken ook verbouwd! Super veel zin in en super spannend. En ik geniet van het shoppen voor onze kleine meid 😍🎉!
Hi iedereen, ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat!
En ook met man en vader. Wat een zorgen erbij.

Wij zijn inmiddels gesetteld in ons nieuwe huis. Het verhuizen was pittiger dan voorzien en ik heb er gezellig bekkenklachten bij gekregen. Bij de vorige zwangerschap nul klachten, dus dat is wel een tegenvaller.
Afgelopen week was dan eindelijk onze 20-weken echo en alles was goed! Heel blij en toch ook opgelucht.

De kleine komt eerst bij ons op de kamer, dus we hebben nog geen kamer voor hem gemaakt. Ik denk ook niet dat we al teveel gaan doen en aanschaffen, maar vooral met bestaande spullen er een mooie plek van maken. Omdat we in het buitenland wonen, hebben we ook (nog?) weinig gelegen dit keer. Maar goed, een tweede is altijd anders dan nummer 1 waarbij de familie los ging. We gebruiken toch weer spullen van nummer 1 en ze weten ook dat we proberen minimaler te leven aangezien we over 2 jaar alles toch wegdoen/verkopen wegens remigratie en hopelijk een wereldreis.

We zijn wel voor het eerst sinds Corona ziek, dus we zitten gezellig thuis. We denken een normale verkoudheid. Maar waar je normaal niet thuis zou blijven met deze klachten, doen we dat nu maar wel. Hoe gaat jullie daar mee om?
Dag allemaal!
Hoe gaat het met jullie?

Fijn dat er mooie 20-wekenecho's zijn geweest en een aantal hun baby's al goed beginnen te voelen :-). Hier voel ik ons meisje ook goed, ze is lekker beweeglijk! Verder mogelijk een nierbekkenontsteking of nierstenen, dus wel behoorlijk pijnlijk momenteel :-( maar het is niet anders. Het gaat in ieder geval langzamerhand weer wat beter. Blij dat de baby er niet zoveel van mee krijgt en lekker blijft groeien! Verder wordt mijn vader vandaag aan maagkanker geopereerd, dus een enorm spannende dag...

Hoe is het met de rest? Een goed weekend allemaal!
Hoe is de operatie (en eerste herstel) van je vader gegaan Ranjaa? En hoe is het met jezelf en de mogelijke ontsteking afgelopen?

En hoe is het met de rest?

Hier veel last van mijn bekken/rug en een hardnekkige zwangerchapseczeem, dus dat maakt de dagen met de kleine man alleen thuis wel extra pittig. Ik merk dat ik had verwacht dat ik net zoals bij mijn eerste zwangerschap on top of the world zou zijn in de tweede helft. Valt dus een beetje tegen. Gelukkig beweegt de kleine als een malle en is het nieuwe huis echt een thuis. Vanaf volgende week ga ik naar de verloskundige die hopelijk een thuisbevalling kan komen doen (uiteraard alleen indien medisch verantwoord). Dat is hier niet gebruikelijk, dus het was even zoeken naar een oplossing. Hopelijk klikt het.

Weten jullie al of je thuis wilt bevallen indien mogelijk of in het ziekenhuis? Of een andere optie?
yogayup schreef:
05-10-2020 13:07
Hi iedereen, ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat!
En ook met man en vader. Wat een zorgen erbij.

Wij zijn inmiddels gesetteld in ons nieuwe huis. Het verhuizen was pittiger dan voorzien en ik heb er gezellig bekkenklachten bij gekregen. Bij de vorige zwangerschap nul klachten, dus dat is wel een tegenvaller.
Afgelopen week was dan eindelijk onze 20-weken echo en alles was goed! Heel blij en toch ook opgelucht.

De kleine komt eerst bij ons op de kamer, dus we hebben nog geen kamer voor hem gemaakt. Ik denk ook niet dat we al teveel gaan doen en aanschaffen, maar vooral met bestaande spullen er een mooie plek van maken. Omdat we in het buitenland wonen, hebben we ook (nog?) weinig gelegen dit keer. Maar goed, een tweede is altijd anders dan nummer 1 waarbij de familie los ging. We gebruiken toch weer spullen van nummer 1 en ze weten ook dat we proberen minimaler te leven aangezien we over 2 jaar alles toch wegdoen/verkopen wegens remigratie en hopelijk een wereldreis.

We zijn wel voor het eerst sinds Corona ziek, dus we zitten gezellig thuis. We denken een normale verkoudheid. Maar waar je normaal niet thuis zou blijven met deze klachten, doen we dat nu maar wel. Hoe gaat jullie daar mee om?
Coron, je hebt sws coron want dat is ook vaak een verkoudheid of griep, maar soms is het aggressiveeeeeeeeeeeee.
Febuari2021 schreef:
25-10-2020 09:13
Coron, je hebt sws coron want dat is ook vaak een verkoudheid of griep, maar soms is het aggressiveeeeeeeeeeeee.
Het was gelukkig geen Corona :yes:
Jammer dat het niet zo soepel gaat als bij de eerste yogayup. Hier gelukkig tot nu toe wel; gaat eigenlijk wel redelijk goed allemaal.

Thuisbevalling of ziekenhuis ben ik nog niet over uit. Bij de eerste ben ik thuis bevallen op de baarkruk en ik vond het heel fijn dat ik in eigen omgeving lang heb kunnen ontspannen. De verloskundige hebben we iets te laat gebeld dus zelfs als ik ziekenhuis van plan was denk ik niet dat ik daar nog heen had willen gaan.

Nu twijfel ik toch wel. Het lijkt wel alsof ik banger ben dat er iets is met de baby en dan graag meteen in het ziekenhuis ben voor controle. Maar eigenlijk vond ik thuis bevallen ook wel heel fijn. Ik wil sowieso weer op de baarkruk als dat kan. Dat kan als het goed is in het kraamhotel bij ons ziekenhuis ook. Op mijn rug liggen vond ik nog vervelender dan weeën wegpuffen, dus het liefst lig ik zo min mogelijk op mijn rug.
Goedemorgen!

Lief dat je er naar vraagt,yogayup. M’n vader lijkt letterlijke elke complicatie te krijgen die je maar kan bedenken met als kers op de taart het afgelopen weekend een slagaderlijke bloeding in z’n buik. Als geluk bij een ongeluk was hij wel in het ziekenhuis en waren ze er direct bij, anders had hij dit niet overleefd. En nu is hij van de IC naar medium care. Ik heb even wat meer vrije dagen opgenomen om wat te kunnen ontspannen, want de afgelopen acht weken zijn best wel pittig geweest!

Hoe is het nu met je bekkenklachten en eczeem? Ga je ook naar een fysio hiervoor of iets dergelijks? Goed dat je kijkt naar een thuisbevalling, ook al is het daar niet zo gebruikelijk! Denk dat het heel belangrijk is om te doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou heel graag juist in het ziekenhuis willen bevallen en het liefst - iig tijdens de weeën - een bevalbad er willen hebben. Ik heb bij stress en spanning snel last van m’n rug en warm water ontspant als geen ander ☺️. In het ziekenhuis in deze stad zijn 4 nieuwe bevalkamers waarvan 2 met bad, dus dit ga ik binnenkort eens bespreken met de verloskundige.

Hier verder ook wat bekkenklachten denk ik, met name wanneer ik plat heb gelegen kom ik moeilijk overeind en heb ik pijnscheuten bij m’n staartbotje in de buurt. Vrijdag krijg ik een zwangerschapsmassage van een manuele therapeut (heeft vriend geboekt voor me ♥️) en ik zal haar eens vragen wat ze aanraadt!

Hoe is het met de rest?
Hoi!

Hier gaat alles goed!
Ranjaa wat heftig met je vader, probeer het idd een beetje rustig aan te doen, dat is ook belangrijk en goed voor je!

En dan nog de bekkenperikelen, ook bij jou yogayup, lijkt me echt geen pretje. Is er iets beschikbaar daar om de klachten te verlichten?

Leuk om te lezen over jullie bevallingsplannen! Hier hebben ze dat volgens mij niet overal, weet het niet precies. Ik zou denk ik nooit thuis durven te bevallen, en het wordt hier wederom een geplande keizersnede. Als alles goed gaat bij week 39, dus ik denk dat het hier ook een (eind) januari baby wordt :)

Verder gebeurt er niet zoveel spannends, dit trimester is echt een beetje een tussenperiode, en ik voel me gelukkig prima. Ik krijg nog elke maand controle echo's, en de kleine man groeit goed want bij de laatste echo lag hij 2 weken voor op schema, dat stelt gerust!

Ik denk dat we over een maand (in december) meer concrete voorbereidingen gaan treffen, mijn vriend wil eerst de mentale mijlpaal van 33 weken voorbij zijn (toen onze eerste baby werd geboren). Ik vind het goed, ik wil dat wel respecteren.

De eerste naam-gesprekken zijn wel al gevoerd. Maar de moed zakt me een beetje in de schoenen haha, we zijn zo verschillend en dan moet het ook nog een beetje een universele naam zijn... we'll see!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven