Zwanger worden vanaf september
woensdag 29 juli 2020 om 11:00
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.
Zwanger
!
LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level
Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
Naam | Leeftijden | Gezinssituatie | NOD | Bijzonderheden |
Bloem_Joppie | 35/38 | 2e kindje | 29-12 | |
Vera99 | 33/34 | 2e kindje | 20-03 |
Zwanger

Naam | Leeftijden | Gezinssituatie | UD | Bijzonderheden |
Larv-2 | 27/29 | 2e kindje | +/- 27 juni | |
Nolatjeee90 | 29/36 | 1e kindje | 07-2021 | |
Aviendha | 28/32 | 1e kindje | 07-2021 | miskraam in oktober |
koetjesenkalfjes | 30/31 | 2e kindje | begin 08-2021 | 2 miskramen |
Ananaskiwi | 33/33 | 2e kindje | ? | |
Piccobello | 33/35 | 1e kindje | begin oktober 2021 | |
Roossie1990 | 30/29 | 1e kindje | eind oktober 2021 | |
Daanstje | 27/33 | 2e kindje | begin december | hypothereoidie, miskraam december 2020 |
Herinnering | 28/34 | 1e kindje | Begin januari |
LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level
Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
zaterdag 24 oktober 2020 om 20:47
@Kokoro, waaah je zit echt middenin de tergend trage wachtdagen, ik voel me zelfs zenuwachtig voor jou
En volgens mij heb je juist je vruchtbare dagen heel goed benut toch!
Ik ga denk ik dit keer ook al testen op dpo9 ipv pas op +/-dpo12, want die laatste dagen was ik echt één brok spanning
Mijn huisarts raadde aan om 1 keer in de 48 uur seks te hebben omdat de spermakwaliteit nog niet op z'n maximale kwaliteit is na 24 uur. Ik lees ook heel veel verschillende berichten erover en volgens mij is het gewoon niet helemaal duidelijk welke regelmaat het beste is om aan te houden. Het levert mij iig wel wat controledrang op, ik zit op voorhand al uit te rekenen wanneer we seks "moeten" hebben
nu heb ik een ritme berekend voor deze cyclus van 3-3-2-2-2-2 met een start op cd8 en bij een oplopende ovulatietest 1x extra seks te hebben (na 36 uur)
Ben verder helemaal niet obsessief bezig hoor.

Ik ga denk ik dit keer ook al testen op dpo9 ipv pas op +/-dpo12, want die laatste dagen was ik echt één brok spanning

Mijn huisarts raadde aan om 1 keer in de 48 uur seks te hebben omdat de spermakwaliteit nog niet op z'n maximale kwaliteit is na 24 uur. Ik lees ook heel veel verschillende berichten erover en volgens mij is het gewoon niet helemaal duidelijk welke regelmaat het beste is om aan te houden. Het levert mij iig wel wat controledrang op, ik zit op voorhand al uit te rekenen wanneer we seks "moeten" hebben

herinnering wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:41
4.74% gewijzigd

zaterdag 24 oktober 2020 om 20:55
Hahahah prachtig deze analyse Herinnering! Je bedoelt wel seks op CD8 denk ik? I.p.v. DPO 8? Het mag hoor, maar voor zwanger worden minder effectief
. Hier vind ik het ook moeilijk.. Zou het liefs elke dag seks hebben rondom ovulatie, maar idd die kwaliteit he. Ik heb man wel aan de multivitamine geslingerd voor selenium en zink. Zelf deze week bij de etos nog 2v1 gescoord van davitamon mamma met visolie
.
Ik vind dit dus inderdaad de terrrrgende wachtdagen.. Echt, bah. Ik zit elke keer zo van f*ck it! Ik ga testen. En dan kijk ik op countdowntopregnancy en zie ik 7.4% kans op een positieve test
.
Vandaag wel héérlijk 2u met een baby van 6 weken geknuffeld. Zo'n klein warm lijfje en al die lachjes, zo zoet. Ze had last van krampjes en ik kreeg haar stil waarna ze 1.5u op me sliep
! Is dat coschap kind toch nog ergens goed voor geweest
.

Ik vind dit dus inderdaad de terrrrgende wachtdagen.. Echt, bah. Ik zit elke keer zo van f*ck it! Ik ga testen. En dan kijk ik op countdowntopregnancy en zie ik 7.4% kans op een positieve test

Vandaag wel héérlijk 2u met een baby van 6 weken geknuffeld. Zo'n klein warm lijfje en al die lachjes, zo zoet. Ze had last van krampjes en ik kreeg haar stil waarna ze 1.5u op me sliep

zaterdag 24 oktober 2020 om 21:55
Oh ja cd8 bedoel ik natuurlijk
Anders zou ik wel heel lang berekeningen kunnen maken zonder resultaat
Die extra vitamines slikt mijn man ook! Het zit al helemaal in ons systeem om allebei een pil te nemen na het avondeten. Goed voor de gemoedsrust 
Hahaha die 7,4% kans is ook wel echt een grote teleurstelling, dat is echt niets. Nog een paar daagjes! You can do this
Echt geweldig zo'n ervaring met een lieve baby, brengt zoveel moedergevoelens naar boven als het baby'tje zich op haar gemak voelt bij jou en lekker lang in slaap valt
Ik heb te lang dat niet meer ervaren, mijn (enigste) neefje is al wat ouder en corona werkt niet mee, maar vind het echt zo zo zo leuk om te merken hoe je zo'n kindje kan geruststellen en ondersteunen in de ontwikkeling
can't wait.

Hahaha die 7,4% kans is ook wel echt een grote teleurstelling, dat is echt niets. Nog een paar daagjes! You can do this

Echt geweldig zo'n ervaring met een lieve baby, brengt zoveel moedergevoelens naar boven als het baby'tje zich op haar gemak voelt bij jou en lekker lang in slaap valt

zondag 25 oktober 2020 om 06:16
Pff herkenbaar hoor Kokoro en herinnering! Daarom heb ik afgelopen vrijdag getest, net weer. Allebei omo-wit.. ik zit nu waarschijnlijk op 11/12 DPO, afgaand op cervixslijm ik heb geen ovulatie testen gebruikt.
Dus ik denk dat het nu gewoon wachten is op menstruatie (ik verwacht dinsdag of woensdag) en dan weer door naar de volgende ronde..
Je hebt trouwens wel op m'n berichtje gereageerd Kokoro, maar volgens mij zonder wachtwoord?
Dus ik denk dat het nu gewoon wachten is op menstruatie (ik verwacht dinsdag of woensdag) en dan weer door naar de volgende ronde..
Je hebt trouwens wel op m'n berichtje gereageerd Kokoro, maar volgens mij zonder wachtwoord?

zondag 25 oktober 2020 om 07:24
Oh sorry Daanstje, ik pb je nog even.
Heb gisteren de functie aangezet dat men dit account mag pben, misschien zit daar een vertraging in ofzo, vreemd.
Shit van die witte testen meiden.. mijn cervixslijm begint eiwitachtig te worden 3d voor ovulatie. Dus in mijn geval cd 13 sticky 14&15 eiwit. Ovulatie was zeker cd16 (ov test en echo). Dus misschien zitten jullie toch nog ietsje vroeger?
Heb gisteren de functie aangezet dat men dit account mag pben, misschien zit daar een vertraging in ofzo, vreemd.
Shit van die witte testen meiden.. mijn cervixslijm begint eiwitachtig te worden 3d voor ovulatie. Dus in mijn geval cd 13 sticky 14&15 eiwit. Ovulatie was zeker cd16 (ov test en echo). Dus misschien zitten jullie toch nog ietsje vroeger?
zondag 25 oktober 2020 om 09:33
Aaah echt balen Koetjes en Daanstje
Maar zolang je nog niet ongesteld bent, is er nog een kans he. Ik wil niet teveel hoop geven, maar hou er rekening mee dat het nog anders uit kan pakken. Ik vind die teleurstelling zo vervelend iedere keer en als het dan eenmaal geland is ben ik er ergens ook weer "blij" mee dat er iig zekerheid is. Vervelende dagen. Hebben jullie jezelf ergens mee kunnen verwennen dit weekend, chocola?
Picco, da's een bijzonder beroep! Lijkt me heel cool dat je bedrijf groeit onder jouw leiding en visie. Wel veel verantwoordelijkheid! Zijn er veel andere familieleden die jouw functie over willen en kunnen nemen als jij ermee stopt?

Picco, da's een bijzonder beroep! Lijkt me heel cool dat je bedrijf groeit onder jouw leiding en visie. Wel veel verantwoordelijkheid! Zijn er veel andere familieleden die jouw functie over willen en kunnen nemen als jij ermee stopt?
zondag 25 oktober 2020 om 09:46
Jeetje in heb veel gemist in 1 dag!! Wat een goede maar super fijn dat alles weer terug is. Ik heb het ww ontvangen.
Jammer van de testen meiden.. maar inderdaad geen bloed is nog een sprankje hoop! Hier lopen de ovulatietesten nog totaal niet op.. volgens de app zou morgen mijn eisprong zijn. Ik betwijfel het dus
Jammer van de testen meiden.. maar inderdaad geen bloed is nog een sprankje hoop! Hier lopen de ovulatietesten nog totaal niet op.. volgens de app zou morgen mijn eisprong zijn. Ik betwijfel het dus
zondag 25 oktober 2020 om 11:12
Wat fijn dat alles weer terug is, vond de berichten ook al heel vaag ineens.
Jammer van de witte testen, is toch weer even een teleurstelling
. Maar zoals notaatje zegt, geen bloeding hoop
Ik heb even advies nodig, ik snap er namelijk niks meer van. Vrijdag had ik dus duidelijk roze afscheiding dus dacht de menstruatie begint, zaterdag ook echt minimaal met misschien een klein beetje helder bloed, maar alles makkelijk te doen met een inlegkruisje. Moet ik dit nu wel of niet zien als een menstruatie?
(Excuus voor de details alvast maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Snap nu gewoon even niks meer van mijn lichaam
)
Jammer van de witte testen, is toch weer even een teleurstelling
Ik heb even advies nodig, ik snap er namelijk niks meer van. Vrijdag had ik dus duidelijk roze afscheiding dus dacht de menstruatie begint, zaterdag ook echt minimaal met misschien een klein beetje helder bloed, maar alles makkelijk te doen met een inlegkruisje. Moet ik dit nu wel of niet zien als een menstruatie?
(Excuus voor de details alvast maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Snap nu gewoon even niks meer van mijn lichaam
zondag 25 oktober 2020 om 11:34
@Nola, jammer dat je ovulatietest niet al richting positief gaat.
@Roossie, hmmm lastig. Ik zou het wel aanhouden als menstruatie en mijn cyclus tracken met ovulatietesten of met de temperatuurmethode. Bloed is bloed zou ik denken en aangezien je pas net af bent van de pil kan het toch zeker zo zijn dat je lichaam er nog aan moet wennen om baarmoederslijmvlies op te bouwen en af te stoten (?). Dat zou mijn redenering zijn. Wel echt irritant dat het toch nog even zo onduidelijk blijft.. Dan heb je liever een stortvloed haha, dan weet je direct waar je het moet categoriseren.
@Roossie, hmmm lastig. Ik zou het wel aanhouden als menstruatie en mijn cyclus tracken met ovulatietesten of met de temperatuurmethode. Bloed is bloed zou ik denken en aangezien je pas net af bent van de pil kan het toch zeker zo zijn dat je lichaam er nog aan moet wennen om baarmoederslijmvlies op te bouwen en af te stoten (?). Dat zou mijn redenering zijn. Wel echt irritant dat het toch nog even zo onduidelijk blijft.. Dan heb je liever een stortvloed haha, dan weet je direct waar je het moet categoriseren.
zondag 25 oktober 2020 om 11:51
@Roossie mijn menstruatie begint eigenlijk altijd zo: paar dagen heeeel weinig, soms bijna niks, en dan een of twee daagjes later breekt het door. Volgens internet tellen die eerste paar bloedverliesjes dan nog niet voor je nieuwe cyclus, maar wordt spotting genoemd. (Had gegoogled op: wanneer eerste dag menstruatie?) Maar ik denk dus dat het een indicator is dat het een dezer dagen echt op gang gaat komen!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
zondag 25 oktober 2020 om 12:42
Lastig Roossie, ik zou het denk nog even afwachten.. wellicht was dit je menstruatie, maar kan idd ook dat het een beginnetje was en alles nog doorbreekt!
Wauw Picco, wat een mooie uitdaging! Klinkt heel aannemelijk dat je je gewone baan dan stopt!
Ik zou rustig doortesten Nola, de app is zo ingesteld op gemiddeldes..
Ik blijf nog wel een beetje hoop houden idd.. net even gecheckt en mijn testen zijn geen sensi-testen dus slaan pas positief uit met een waarde van >20 HCG, en het is heel normaal dat dit schijnbaar pas op 13 of 14 DPO is.
Ik heb nog 1 test die wel vanaf >10 meet maar die durf ik nu niet te gebruiken..
Ik denk me wel anders te voelen dan normaal, maar dit hele spel is een grote mindfuck dus ik vertrouw mezelf voor 0,0%
Wauw Picco, wat een mooie uitdaging! Klinkt heel aannemelijk dat je je gewone baan dan stopt!
Ik zou rustig doortesten Nola, de app is zo ingesteld op gemiddeldes..
Ik blijf nog wel een beetje hoop houden idd.. net even gecheckt en mijn testen zijn geen sensi-testen dus slaan pas positief uit met een waarde van >20 HCG, en het is heel normaal dat dit schijnbaar pas op 13 of 14 DPO is.
Ik heb nog 1 test die wel vanaf >10 meet maar die durf ik nu niet te gebruiken..
Ik denk me wel anders te voelen dan normaal, maar dit hele spel is een grote mindfuck dus ik vertrouw mezelf voor 0,0%
daanstje wijzigde dit bericht op 25-10-2020 16:56
0.40% gewijzigd
zondag 25 oktober 2020 om 12:48
Bedankt dames, dan hopen dat het binnenkort echt doorbreekt
Had idd ook gelezen dat dit spotting is en dus niet meegerekend mag worden, maar er zijn ook weer sites die zeggen dat je het wel als menstruatie kan zien. Zo zie je maar weer hoe ongrijpbaar een cyclus eigenlijk is hea
We gaan straks gewoon lekker aan de slag met de ovulatietesten. Heb toch een voorraad van 50 stuks
@picco, als ik je verhaal zo lees ken ik je niet persoonlijk, maar wil je wel een PB sturen met mijn situatie hoor
Had idd ook gelezen dat dit spotting is en dus niet meegerekend mag worden, maar er zijn ook weer sites die zeggen dat je het wel als menstruatie kan zien. Zo zie je maar weer hoe ongrijpbaar een cyclus eigenlijk is hea
We gaan straks gewoon lekker aan de slag met de ovulatietesten. Heb toch een voorraad van 50 stuks
@picco, als ik je verhaal zo lees ken ik je niet persoonlijk, maar wil je wel een PB sturen met mijn situatie hoor
zondag 25 oktober 2020 om 16:50
Heb het wachtwoord ontvangen Kokoro, dankjewel!
Dapper dat je het testen nog hebt kunnen weerstaan, ben super benieuwd!
Ga heel hard duimen dat de witte testen toch nog een licht streepje gaan laten zien. Bij mij ging het ook van licht naar wit naar toch een streep!
Klinkt wel een beetje hoopvol Daanstje, zou een leuke verrassing zijn (:
Heel jammer Koetjes, daar mag je ook even goed van balen.
Blijft dus toch wat onduidelijk Roossie, vervelend. Mogelijk spotting, maar zou het ook nog een innesteling kunnen zijn? Lees wel vaker dat sommige vrouwen dan roze afscheiding hebben.
Hoe voel jij je nu Aviendha?
Dapper dat je het testen nog hebt kunnen weerstaan, ben super benieuwd!
Ga heel hard duimen dat de witte testen toch nog een licht streepje gaan laten zien. Bij mij ging het ook van licht naar wit naar toch een streep!
Klinkt wel een beetje hoopvol Daanstje, zou een leuke verrassing zijn (:
Heel jammer Koetjes, daar mag je ook even goed van balen.
Blijft dus toch wat onduidelijk Roossie, vervelend. Mogelijk spotting, maar zou het ook nog een innesteling kunnen zijn? Lees wel vaker dat sommige vrouwen dan roze afscheiding hebben.
Hoe voel jij je nu Aviendha?

zondag 25 oktober 2020 om 17:38
@Pico wat een geweldig beroep heb jij! Soms zou ik alles wel willen laten vallen om zoiets te gaan doen. Maar goed, dan herinner ik me dat ik maar medium goed ben en 0 gevoel heb voor bedrijfskunde
. Je gevoel is heel herkenbaar. Je wilt gewoon alles op stee en dan is het pas goed.
@Nolaaatje het kan heel goed dat jij gewoon een scherpe piek hebt hoor. Gewoon doorgaan
.
@Roossie ik heb ook 2 dagen roze afscheiding op cd 27 28. En dan op 29 ongesteld. Als dit alles is, zou ik dit idd aanhouden als cd1, het beetje bloedverlies.
@Daanstje ohhh spannend. Ik voel met je mee. Het is idd 1 f*cking grote mindf*ck.
Wij hadden gisteren iets grappigs
. Ik zat met baby nichtje op schoot en schoonmoeder vroeg en public: "En? Wanneer komt de kleine?". Dus man en ik echt zo "ehhhhhh wat???". Bedoelde ze ons kitten die we eind november ophalen
!
Verder wel wat kleine gekke dingetjes ook: ik trek elke vrijdag een kaart. Vorige week trok ik vruchtbaarheid "je bent zwanger. Mogelijk letterlijk, mogelijk van een goed idee of plannen die vruchtbaar zullen blijken". Daarvoor ook gedroomd dat ik 2 streepjes had.
@Larv Ik heb mn testdrang toch niet kunnen weerstaan en heb vandaag op een Telano Early een tuurstreep gehad, dpo8. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid op de foto en dacht dat ik mezelf gek zat te maken, maar kan het niet ontkennen: ik zag een paarsige 'hue' even breed als de controle streep en precies daar waar hij moet zitten. Na het drogen verdween hij weer. Niet te doen dit.

@Nolaaatje het kan heel goed dat jij gewoon een scherpe piek hebt hoor. Gewoon doorgaan

@Roossie ik heb ook 2 dagen roze afscheiding op cd 27 28. En dan op 29 ongesteld. Als dit alles is, zou ik dit idd aanhouden als cd1, het beetje bloedverlies.
@Daanstje ohhh spannend. Ik voel met je mee. Het is idd 1 f*cking grote mindf*ck.
Wij hadden gisteren iets grappigs

Verder wel wat kleine gekke dingetjes ook: ik trek elke vrijdag een kaart. Vorige week trok ik vruchtbaarheid "je bent zwanger. Mogelijk letterlijk, mogelijk van een goed idee of plannen die vruchtbaar zullen blijken". Daarvoor ook gedroomd dat ik 2 streepjes had.
@Larv Ik heb mn testdrang toch niet kunnen weerstaan en heb vandaag op een Telano Early een tuurstreep gehad, dpo8. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid op de foto en dacht dat ik mezelf gek zat te maken, maar kan het niet ontkennen: ik zag een paarsige 'hue' even breed als de controle streep en precies daar waar hij moet zitten. Na het drogen verdween hij weer. Niet te doen dit.
zondag 25 oktober 2020 om 19:34
Wat leuk elke week een kaart trekken!
Dan lees ik zoiets en denk ik, hoe kom je er op dat te gaan doen? Inspireert echt weer!
Bedankt voor de leuke reacties op mijn beroep. Als jullie over 4 jaar allemaal een meisje hebben komen jullie maar eens langs voor een knuffelsessie
Ik ga vanaf nu weer ff scherper bijlezen en reageren!
Dan lees ik zoiets en denk ik, hoe kom je er op dat te gaan doen? Inspireert echt weer!
Bedankt voor de leuke reacties op mijn beroep. Als jullie over 4 jaar allemaal een meisje hebben komen jullie maar eens langs voor een knuffelsessie

Ik ga vanaf nu weer ff scherper bijlezen en reageren!

zondag 25 oktober 2020 om 20:58
Ik ben geen halve zool (vind ik zelf dan hè
Gezien het gedoe dat hier net in het topic is geweest, vond ik dat ik nu toch even wat moest schrijven. Misschien beter een ‘bekende’ dan anonieme meelezer (ofzoiets).
Ik ben dus Bloem, heb een zoontje van bijna 3 en nu in ronde 4 (of 10, afhankelijk van wat ik meereken en wat niet
Nou ja, ik heb het al gezegd, maar jullie digitale gezelschap is dus voor mij heel steunend (en gezellig)!
zondag 25 oktober 2020 om 21:40
@Kokoro, wohooo wat spannend dit! Wat voor kaarten heb je, specifiek gericht op zwangerschap of...?
@Bloem, leuk dat je je kenbaar maakt
Ik lees ook mee in andere topics ipv actief schrijven, herkenbaar dat je dan niet snel meer wil "inbreken", maar je bent welkom natuurlijk he!
@Aviendha, ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat.
@Bloem, leuk dat je je kenbaar maakt
@Aviendha, ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat.