Bindingsangst of verbergt ze iets? [Lege OP]

25-10-2020 02:19 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
- Weggehaald ivm privacy -

Opgelost na een zeer goed gesprek. Dankjulliewel!!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-10-2020 21:04
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.36% gewijzigd
Tja het is helaas de realiteit van een grote groep Nederlanders.

Volgens mij zijn er twee keuzes. Of TS gaat mee met de wil van zijn familie en religie/cultuur en gaat dus koste wat kost de schande van een scheiding vermijden en er maar het beste van proberen te maken.

Of hij kijkt eens kritisch naar de relatie en vraagt zich af of dit wel gaat werken. En vraagt en betracht openheid van zaken, zonder bemoeienis.
TO ik heb je een PB gestuurd
vivagirl2013 schreef:
25-10-2020 13:29
Ik denk dat je nogmaals een goed gesprek met haar moet gaan hebben en zeggen dat je duidelijkheid wilt. Duidelijke afspraken maken, zodat het voor jullie beiden duidelijk is en geen onzinnige discussies en gesprekken hoeven plaats te vinden. Maar als je denkt dat ze blijft draaien en malen, kan je haar ouders erbij betrekken en aangeven wat het probleem is. Ze zullen wel met je mee moeten denken, gezien ze geen zin hebben in geklets door andere mensen om jullie heen. Wel aangeven dat je hoopt dat dit niet hoeft, gezien jullie beiden volwassen zijn.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid zal hebben, want dat verdien je wel.

Ja joh, dreigen en manipuleren. Topadvies.
Luci_Mster2 schreef:
25-10-2020 13:09
Topictitel is al veelzeggend. Dat is hoe hij denkt over zijn partner. En of hem dat aangeleerd/cultuur is of niet.. het is gewoon niet oke.
Ja! Hier ben ik het ook echt heel erg mee eens.
S-Groot schreef:
25-10-2020 18:42
Ja joh, dreigen en manipuleren. Topadvies.
Noem het zoals je wilt. Het is duidelijk, dat ze niet op de juiste manier communiceren en dat is toch echt wel nodig om duidelijkheid te creëren. Hij geeft aan dat zij vooral overlegd met haar moeder. Dus daarmee praten, kan geen kwaad. Uiteindeljk als ze er niet uitkomen, zal de familie zich er ook mee bemoeien, want dat doen ze al. Dus beter zoeken ze het eerst met zijn tweeën uit.

Maar goed. TO is er al over uit. Hij gaat het laten rusten en komt er later op terug.
OP weg.
Opgelost na zeer goed gesprek??
:whut:
Luci_Mster2 schreef:
25-10-2020 12:38
Nee, niet leven en laten leven. Slap geleuter vind ik dat.

Hij mag best horen dat niet gewenst en oke is. En ergens moet er wat veranderen. Dus laten we het vooral niet vergoeilijken en accepteren. Zeker niet op een vrouwenforum.

Jammer dat de OP weg is. Nu kan ik het niet terug lezen.
Maar TO zegt nergens dat het een gearrangeerd huwelijk is.
Zijn vrouw heeft zelfs goed werk en een ex-partner. Dat zou dan toch ook niet mogen?
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
26-10-2020 08:31
Zijn vrouw heeft zelfs goed werk en een ex-partner. Dat zou dan toch ook niet mogen?
Yup, heel vervelend. De rest van deze reactie slaat ook nergens op. ;-)

Hij heeft vreselijke moeite met alles wat zij doet, zie de titel alleen al.
thanx schreef:
26-10-2020 08:31
Wat?
Je hebt natuurlijk verschillende gradaties in gearrangeerde huwelijken. Bij deze hebben de ouders zich actief bemoeid met de partnerkeuze, de trouwdatum en er is een bruidsschat. Dat is toch op zijn minst nogal zakelijk en heeft zeker aspecten van een gearrangeerd trouwerij.

En ja, ook mensen met zo'n gearrangeerd huwelijk hebben gewoon banen hoor. En soms exen. Niet iedere moslim volgt elk voorschrift van de islam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven