Praten met vriendin of vriendschap verbreken?

26-10-2020 11:15 31 berichten
Z
anoniem_649f369a172e2 wijzigde dit bericht op 10-03-2021 19:59
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zwanger zijn is voor de zwanger heel bijzonder, voor de omgeving vaak wat minder. Ik zou het gewoon even zo laten en je merkt vanzelf of het weer aantrekt of niet.
Gewoon dood laten bloeden. Ze had voorheen ook al niet echt interesse, dat zal niet te maken hebben met het zwanger zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zou haar meer als kennis zien dan als vriendin. Wat maakt dat je haar als vriendin zo dichtbij wil hebben, heb je dat helder? Van daaruit kun je vaak beter beslissen in hoeverre je hierin wilt investeren.
Nog een mooie zwangerschap gewenst!
Ik zou mijzelf eerst eens afvragen wat je wil dat een ander nog voor je moet betekenen.

Afstand kan contact bemoeilijken, maar hoeft geen voorwaarde te zijn voor goede vriendschappen. Het klinkt alsof jullie ook gewoon hele andere mensen zijn geworden door de tijd heen.

Los van of jij het deelt met haar , ze heeft kennelijk niet de vriendschappelijke voelsprieten om nog aan te sluiten bij jouw behoeften.
Dan kun je je afvragen of je daar zelf nog in wilt investeren, of je energie liever in andere mensen gaat steken.
Ik zou m'n energie steken in de vriendschappen die wel fijn gaan. Het is niet erg als een vriendschap, zelfs een oude, verwatert. Hoort bij het leven.
anoniem_64c188278ae06 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 11:30
1.66% gewijzigd
Ik zou mijzelf eerst eens afvragen wat je wil dat een ander nog voor je moet betekenen.

Afstand kan contact bemoeilijken, maar hoeft geen voorwaarde te zijn voor goede vriendschappen. Het klinkt alsof jullie ook gewoon hele andere mensen zijn geworden door de tijd heen.

Los van of jij het deelt met haar , ze heeft kennelijk niet de vriendschappelijke voelsprieten om nog aan te sluiten bij jouw behoeften.
Dan kun je je afvragen of je daar zelf nog in wilt investeren, of je energie liever in andere mensen gaat steken.
Dat etentje met 5 man aan één tafel, waarbij ze waarschijnlijk vrijwel niemand kent, is natuurlijk goedbedoeld - maar geen handige zet. Ik zou me erg opgelaten voelen aan tafel in ieder geval.

Dit is een vriendschap waar je echter niet veel aan gaat beleven. Het is eenrichtingsverkeer. Gewoon lekker laten voor wat het is.

Kennelijk is vanuit haar de behoefte aan deze 'vriendschap' niet meer zo groot. Ik zou meegaan in haar zeer duidelijke initiatief om het dood te laten bloeden.
Due-scimmie schreef:
26-10-2020 11:21
Zwanger zijn is voor de zwanger heel bijzonder, voor de omgeving vaak wat minder. Ik zou het gewoon even zo laten en je merkt vanzelf of het weer aantrekt of niet.
Dit, ik zou het daarom zeker niet ophangen aan je zwangerschap. Voor andere mensen is het gewoon niet zo spannend hoeveel weken + dagen je bent en op hoeveel manieren kun je nou oprecht reageren op het geslacht.
Los daarvan ligt het natuurlijk aan jezelf of je deze vriendschap in de huidige vorm de moeite waard vindt, of vanzelf weer een keer ziet opbloeien als jullie levens misschien weer wat meer overeen komen.
Maar wat zie je voor je bij verbreken, het officieel 'uitmaken'?
Een zwangerschap is juist beperkend voor een vriendschap als de ander (nog) geen kind(erwens) heeft. Dat is een punt waarop vriendinnen uit elkaar groeien.
En blijkbaar was er al eerder sprake van verwateren van de vriendschap toen jij voor het stadsleven koos.
En zwanger zijn is niet voor altijd, maar moeder zijn wel natuurlijk.
Zwanger zijn is voor jou heel speciaal, maar voor een ander wat minder.
En ik kan me voorstellen dat ze niet zo´n zin had in een etentje met onbekenden. Natuurlijk had ze dat beter vooraf kunnen aangeven maar misschien vond ze dat moeilijk.

Ik zou nog een poging doen om af te spreken. Komt er niks, dan zou ik het laten gaan. Erover praten heeft weinig zin denk ik.
Ik denk dat ze inderdaad meer een kennis/vriendin van vroeger is. De vriendschap was allang verwaterd, jullie hebben daarna één keer bijgepraat, maar dat wil niet zeggen dat het nu meteen weer een diepgaande vriendschap is. Het lijkt me ook niet handig om aan te geven dat je je in de steek gelaten voelt, jullie hadden gewoon al jaren niet meer de band waarbij je van haar kon verwachten dat ze er tijdens je zwangerschap voor je zou zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Stoppen. Ze wil niet. Of ze wil misschien een beetje, maar alleen als het haar op het moment van afspreken uitkomt en ze ook nog toevallig zin heeft op het moment zelf.

Geen contact meer zoeken. Als ze weer contact zoekt, zou ik ook lauw reageren om eerlijk te zijn. Wil ze toch nog afspreken, vraag of ze naar jou komt.
Ik zou geen moeite meer doen. Je hebt al genoeg geprobeerd zo te lezen.
Helaas hoort dit bij het leven, sommige vriendschappen gaan voorbij maar er komen daar weer nieuwe voor terug.
redbulletje schreef:
26-10-2020 11:37
Een zwangerschap is juist beperkend voor een vriendschap als de ander (nog) geen kind(erwens) heeft. Dat is een punt waarop vriendinnen uit elkaar groeien.
En blijkbaar was er al eerder sprake van verwateren van de vriendschap toen jij voor het stadsleven koos.
Ik kan er een hele post aan wijden, maar dit dekt denk ik wel de lading.

Ik denk dat deze vriendschap al verwaterd is. Je kan je beter richten op vriendinnen die dichterbij je staan. Ik vind het niet realistisch om van iedere (oud) vriendin / kennis te verwachten dat ze evenveel geïnteresseerd zijn in je zwangerschap. Voor jou is de zwangerschap speciaal, voor anderen minder of helemaal niet. (Sorry, hoop niet dat het harder overkomt dan ik het bedoel.)
In this mad house we must all survive
Verwaterd contact aanzwengelen om de ander te vertellen wat er niet deugt. Daar zal de vriendschap vast helemaal van opbloeien.
Deze vriendschap is voorbij. Zou het laten verwateren.
Due-scimmie schreef:
26-10-2020 11:21
Zwanger zijn is voor de zwanger heel bijzonder, voor de omgeving vaak wat minder.
Ik vraag me af in wat voor soort omgevingen mensen zitten die dit zeggen. Ik herken dat namelijk niet , zo links en rechts om me heen. Misschien was dat vroeger zo , toen er nog heel veel grote gezinnen waren en vrouwen zo’n beetje non stop zwanger waren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Rosalind schreef:
26-10-2020 11:44
Zwanger zijn is voor jou heel speciaal, maar voor een ander wat minder.
Dat geldt ook voor borstkanker hebben, een terminale ouder hebben, ontslag boven je hoofd hebben hangen, ..... als mensen niet met je mee leven in zowel goede als slechte tijden dan kun je beter spreken van kennissen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
26-10-2020 12:36
Ik vraag me af in wat voor soort omgevingen mensen zitten die dit zeggen. Ik herken dat namelijk niet , zo links en rechts om me heen. Misschien was dat vroeger zo , toen er nog heel veel grote gezinnen waren en vrouwen zo’n beetje non stop zwanger waren.
Het is nogal beperkend in een vriendschap als iemand helemaal in de babybubbel zit terwijl de ander daar niets of niet zoveel mee heeft. En deze vriendschap was al flink verwaterd door de verhuizing dus dit maakt de kloof alleen maar nog groter.
blijfgewoonbianca schreef:
26-10-2020 12:39
Dat geldt ook voor borstkanker hebben, een terminale ouder hebben, ontslag boven je hoofd hebben hangen, ..... als mensen niet met je mee leven in zowel goede als slechte tijden dan kun je beter spreken van kennissen.
Mwah, ik vind deze zaken niet echt te vergelijken met een (normaal verlopende) zwangerschap. Dat wil zeggen, ik begrijp niet zo goed waarom TO zich juist nu in de steek gelaten voelt.
Maar verder heb je gelijk hoor, deze vriendin was al langer slechts een kennis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven