Relatie saai tijdens Corona

26-10-2020 20:57 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

Herkent iemand dit?
Ik ben nu ruim een jaar samen met mijn vriend. In het begin deden we vaak en veel leuke dingen. Nu tijdens Corona is er weinig te doen, dus vind ik alles soms wat saai.
Hij heeft een zieke ouder, dus ons sociale kringetje is live behoorlijk klein.
We zien elkaar meestal met z’n tweeën.
Normaal zouden we naar de kroeg, uit eten, bios, sauna, concert, theater, noem maar op.

Nu veelal thuis. Tv, spelletje, bankhangen.
Best saai.
Hij houdt niet in het bijzonder van de natuur. Dus het bos in of fietsen doen we soms wel omdat ik het fijn vind, maar is geen leuke activiteit om samen naar uit te kijken.

Ik merk dat ik daardoor soms twijfel aan onze relatie. Je zou het toch niet saai hoeven vinden?
Hoe ervaren jullie dit?
-Nienke- schreef:
26-10-2020 21:39
Ik geniet eerlijk gezegd wel van de kneuterigheid. We hebben afgelopen week tapas besteld bij ons favoriete tentje, een wijntje opgetrokken, tafel netjes gedekt en heerlijk thuis romantisch gedineerd. Vorig weekend lekker samen een nachtje in een (dichtbijgelegen) hotel geweest. Wij blijven dus gewoon wel dingen doen binnen de mogelijkheden en hebben het zeker niet saai samen.

Ik zou inderdaad ook gaan twijfelen aan de relatie, als het nu vooral saai voelt in plaats van fijn / ontspannen / gezellig samen.
Wij wonen niet heel dicht bij elkaar, dus als we elkaar zijn, blijf ik ook direct het weekend of twee/drie dagen.
Ik denk dat dat ook anders is dan wanneer je bijvoorbeeld samenwoont. Dan doe je dingen naast elkaar. Nu ben je toch in het huis van een ander, waar ik minder makkelijk de hele dag wat aanrommel. Thuis vind ik dat heerlijk..
j
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:55
99.49% gewijzigd
laLoetje schreef:
26-10-2020 21:49
Wij wonen niet heel dicht bij elkaar, dus als we elkaar zijn, blijf ik ook direct het weekend of twee/drie dagen.
Ik denk dat dat ook anders is dan wanneer je bijvoorbeeld samenwoont. Dan doe je dingen naast elkaar. Nu ben je toch in het huis van een ander, waar ik minder makkelijk de hele dag wat aanrommel. Thuis vind ik dat heerlijk..
Ik denk dat dit wel mee speelt in het gevoel van saaiheid. Dat zou ik ook hebben bij een ander thuis.
Ik vind de tip van een nieuwe hobby zoeken een goeie. Hij houdt niet persé van de natuur. Houdt hij wel van speurtochten en raadsels? Misschien is geocachen wat voor jullie. Ben je er toch even op uit maar ben je ook wat aan het doen. En je komt op leuke plekken.
Pingpongtafel in je kamer zetten dan zijn jullie in beweging ook nog.
laLoetje schreef:
26-10-2020 21:04
Mijn sociale leven niet, ik heb gelukkig vriendinnen en familie om mee af te spreken. Wel beperken we de contacten tot een minimum ivm Corona.
Denk ongeveer twee afspraken per week. Zo’n zes verschillende mensen.
Met anderen vooral via app/FaceTime.

Relatie dus wel wat saai. Met vriendinnen klets ik zo eindeloos een avond weg. Met vriend niet.
Vriendinnen ken ik ook allemaal al erg lang.
Vriend ruim een jaar, dus nog niet niet súper lang. Misschien dat er daarom ruimte voor twijfel is..? Zo van ‘is dit normaal?’
Je weet jezelf niet te vermaken als er geen extern entertainment beschikbaar is en jullie hebben samen geen gespreksstof. Klinkt niet echt als een succesformule voor een relatie.
laLoetje schreef:
Ja, dat snap ik wel. Overigens kun je veel van de dingen die je in je OP noemt, gewoon nog steeds doen hè: de bios is open, de sauna ook, musea ook; je kunt een rondje door de stad lopen en ergens een koffietje halen. Het is niet zo dat je per se de hele dag in huis hoeft te hangen met z’n tweeën, ik snap dat dat na een tijdje gaat vervelen (zeker als het niet je eigen huis is).
h
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:55
99.60% gewijzigd
Musea en dierentuinen zijn nog open. Overal take away te halen onderweg en bij mooi weer picknicken. Bij minder weer... tsja... wees creatief. Er is echt nog wel genoeg te doen!
Huur een weekend een oldtimer om te gaan toeren. Boek 'n nachtje in een hotel met bubbelbad en/of sauna op de kamer. Ga lekkere dingen bakken of koken.
Heel herkenbaar. Ook dat twijfelen van ‘is dit het nou’. Mijn vriend en ik wonen ook (nog) niet samen. Herken dus ook heel erg dat je niet echt je eigen ding kan doen als je samen bent. Ik ga bij mijn schoonouders niet languit op de bank liggen en mijn eigen serie opzetten om maar een voorbeeld te noemen. Als je dan bij elkaar bent heb je dus ook het gevoel dat je de hele tijd iets samen ‘moet’ doen.

Ik ging op een gegeven moment ook twijfelen aan mijn relatie. Want als we 2 maanden lang niet een aantal dagen samen kunnen zijn zonder ons te vervelen, hoe willen we dan ooit samenwonen? Die gedachte heb ik gelukkig wel los kunnen laten. Het vervelen kwam grotendeels doordat we weinig privacy hadden en niet gewend waren om ‘niks’ te kunnen doen. Voor corona waren we in de weekenden meestal 1 dag weg om te winkelen/ lunchen/ uiteten/ dierentuin/ bioscoop etc. En in de avonden waren we met vrienden in de kroeg. Toen dat met corona allemaal wegviel moesten we echt zoeken naar andere activiteiten die we thuis konden doen.
laLoetje schreef:
Volgens mij zit hier het probleem. Bij een ander ga je echt zitten wachten tot je samen iets kan doen en dat hou je geen hele dagen vol, zeker niet als er weinig afleiding is, zoals nu. Het werd eerder ook gezegd, maar ik zou zorgen dat je bij hem ook lekker aan kan lummelen. Maak zijn huis maar een beetje jouw huis, met jouw dingen en jouw smaak. En spreek af wanneer je voor jezelf dingen gaat doen en wanneer het dan weer samentijd is. Misschien ga je wel samen koken en eten, maar gaan jullie 's middags een paar uur gewoon even je eigen gang. Alsof je wél samenwoont. Volgens mij hou je het dan veel makkelijker leuk. Succes!
Een klein sociaal kringetje..? Je geeft aan dat je zes mensen per week ziet en nog een lading appt en zo. Ik vind eerlijk gezegd dat je echt veel mensen 'live' ziet per week.

En ja, het leven is voor veel mensen op dit moment nu eenmaal wat saaier. De één heeft daar meer last van, dan de ander. Of je relatie saai geworden is of dat je dat door de externe factoren nu zo ervaart, dat kan je alleen zelf bedenken. Zou je het 'minder saai' vinden in je eentje? Als je denkt dat je het alleen leuker hebt, is dat wel iets om over na te denken natuurlijk :)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Gamayun schreef:
26-10-2020 22:47
Een klein sociaal kringetje..? Je geeft aan dat je zes mensen per week ziet en nog een lading appt en zo. Ik vind eerlijk gezegd dat je echt veel mensen 'live' ziet per week.

En ja, het leven is voor veel mensen op dit moment nu eenmaal wat saaier. De één heeft daar meer last van, dan de ander. Of je relatie saai geworden is of dat je dat door de externe factoren nu zo ervaart, dat kan je alleen zelf bedenken. Zou je het 'minder saai' vinden in je eentje? Als je denkt dat je het alleen leuker hebt, is dat wel iets om over na te denken natuurlijk :)
Ik zou dat ook echt veel te veel risico vinden zoveel mensen per week. Vooral voor je vriend dus die kans loopt daar wat van mee naar zijn ernstig zieke ouder te nemen.
Jouw vriend kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er Corona is en het leven nu helaas even "minder spannend" is.
Dan ga je in deze tijd al snel een relatie saai vinden ook al zou het met een andere man zijn.

Ga wat bedenken zodat jij je kan vermaken. Of verzin iets leuks dat je met je vriend kan gaan doen.

Iedereen heeft er last van en iedereen zijn leven is nu anders.

Ik zit iedere avond alleen op de bank.......dat is pas saai.

En jij hebt nog flink wat sociale contacten.
05-2019 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 23:08
1.03% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Spreek niet meer elk weekend met je vriend af. Als je elkaar een paar weken niet ziet heb je elkaar vast meer te vertellen.
Ik heb het tegenovergestelde. Ik ben normaal altijd heel uithuizig... nu geniet ik van de saaiheid. Het simpele samen thuis zijn. Ik op mijn tel en hij kijkt tv. We rijden ook vaak Zomaar wat rondjes. En dan gaan We naar de zonsondergang kijken ofzo of heel hard meezingen..
ik herken wel wat je zegt, TO. Moet er wel bij zeggen dat ik álles saai geworden vind sinds corona, en ik heb toch genoeg hobby's en mijn vriend is best van de spontane ideeën.

Het is even niet anders. Kun je niet met je vriend bespreken of jullie ook eens wat vaker gewoon de deur uit kunnen gaan voor een wandeling oid? Zou toch zonde zijn als door overmacht jullie relatie stuk loopt :/
redbulletje schreef:
26-10-2020 22:04
Je weet jezelf niet te vermaken als er geen extern entertainment beschikbaar is en jullie hebben samen geen gespreksstof. Klinkt niet echt als een succesformule voor een relatie.
Die viel me ook op. Ik zou echt alleen een partner willen met wie ik net zo leuk kan ouwehoeren als met vrienden.
In je eentje is corona ook saai.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gamayun schreef:
26-10-2020 22:47

Ja, met zoveel mensen spreek ik wekelijk niet eens af buiten corona. Als al die mensen ook met 6 mensen afspreken kom je indirect met enorm veel mensen in aanraking dus snap niet helemaal dat dit als 'voorzichtig' wordt gesteld.
Ook al houdt hij niet bijzonder van de natuur, dan kunnen jullie toch evengoed wel een wandeling maken?
Frisse neus halen, in beweging zijn, jou een plezier doen.

Of kijk of er een themawandeling in een stad of dorp is. Over hofjes, gevelstenen, streetart oid.

Ga geocachen, dat kun je ook overal (en gratis) doen. Ga pokemon go spelen.

Do een ‘trip down memory lane’. Laat aan elkaar zien waar je hebt gewoond, waar je lagere school stond, hoe ver hè moest fietsen naar de middelbare school.

Koop (bij de kringloop) een legpuzzel van 500/1000 stukjes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
laLoetje schreef:
26-10-2020 21:10
Dank voor de reactie al.
Er is trouwens geen schuldvraag hoor! En ik verwacht zeker niet dat hij mij entertaint. Dat schrijf ik volgens mij ook nergens.
Ik weet ook dat er heus wel wat te verzinnen is, maar ik vind het gewoon saaier dan anders.
Hoopte op wat herkenning, evt opbeurende woorden en niet een beschuldiging van innerlijke leegte, haha!
Ik begrijp je hoor, hier hetzelfde probleem. Nu bijna twee jaar samen maar merk nu de uitjes (afleiding) wegvalt we eigenlijk steeds minder met elkaar gemeen hebben en dat ik hem echt goed leer kennen, hier voel ik mij het entertainmentsbureau.

Heeft niets met innerlijke leegte te maken maar dat je er achterkomt dat jullie meer verschillen dan dat je had gedacht.

Ik zie mijn vrienden nu echt meer en mijn vriend een stuk minder, van de week praten wij of we onze relatie willen doorzetten.
laLoetje schreef:
Als je eigenlijk te lang blijft om het leuk te houden zou ik toch eerder naar huis gaan. Dan ondanks de afstand toch maar wat vaker op en neer reizen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
redbulletje schreef:
26-10-2020 23:06
Spreek niet meer elk weekend met je vriend af. Als je elkaar een paar weken niet ziet heb je elkaar vast meer te vertellen.
Ik denk juist dat ze ondanks de reistijd beter kunnen proberen elkaar 2x wat korter te zien dan 1x gelijk 2-3 dagen. Werkte voor mij en mijn vriend ook beter toen we nog LATten (zo'n 8 jaar gedaan), ondanks dat we elkaar altijd genoeg te vertellen hebben.
Die zes mensen wordt misschien verkeerd begrepen.
Er zijn in totaal zes mensen die ik zie.
Maar zo’n twee afspraken per week.
Dus week 1 vriendin A en zus A, week twee weer zus en vriendin B, enz.
En dan meestal flink aan de wandel of fietsen. Dus vooral buiten.
Twee vriendinnen zijn ook directe collega’s, dus daar spreek ik niet érg vaak mee af, aangezien ik ze ook op mijn werk zie. Maar vorige week bijvoorbeeld nog met z’n drieën naar het museum geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven