Positieve verhalen gezocht na miskramen

19-10-2020 10:07 24 berichten
Ik heb in de afgelopen jaren meerdere miskramen gehad. Deze werden bij de eerste echo zichtbaar omdat de vruchtzak leeg was. Uit onderzoek is niets gekomen. We zijn hier erg verdrietig onder en zijn de hoop op een goede afloop aan het verliezen. Ik hoop hier verhalen te lezen van vrouwen die dit meegemaakt hebben met uiteindelijk een gezond kindje. Hopelijk geeft dit ons en andere vrouwen de kracht om toch door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:52
0.00% gewijzigd
Hallo Roos, wat vreselijk dat je ook meerdere miskramen hebt meegemaakt. Ik heb er 3 op de teller en ben momenteel voor de 4e x zwanger. Voor de eerste x hebben we nu een kloppend hartje gezien. Het is nog pril want ben nog geen 8 weken zwanger. Of ik een gezond kindje krijg weet ik dan ook nog niet maar het feit dat ik nu een kloppend hartje heb gezien stemt me wel positief.
Ik ben zelf vitamine D gaan slikken in een hoge dosis en heb een scratching gehad in Duitsland. Nu dus voor het eerst langer dan 7 weken zwanger. Ik weet niet of je zoiets al hebt geprobeerd? In Gent kan je je uitgebreider laten onderzoeken dan in NL. Wij hebben dit ook laten doen. Je kan via je gynaecoloog doorverwezen worden. Je mag me PB'en voor meer informatie. Ik weet hoe zwaar miskramen zijn en hoe wanhopig je wordt :hug:
Veel sterkte, het is heel verdrietig.

In heb 3 miskramen gehad, van spontaan tot missed abortions en bij verschillende termijnen. Ik was nog geen 30 en we hebben ook alle onderzoeken gehad, maar daar is niets uitgekomen.
Na de eerste miskraam een gezonde dochter gekregen, tussendoor weer 2 miskramen, de onderzoeken en ben nu weer 34 weken zwanger.
Vertrouwen hebben vind ik heel moeilijk, vooral omdat we bij de laatste miskraam al 3 goede echo's gehad hadden en het besef dat het zomaar over kan zijn is heel erg aanwezig daardoor.
Hè wat naar TO! Ik heb dit ook meegemaakt. Mijn kinderen zijn uit vruchtbaarheidstrajecten ontstaan overigens. Daardoor had ik steeds vroege echo’s en zat ik me dan dus af te vragen of er nog een embryo in het vruchtzakje ging ontstaan of niet. Vreselijk die onzekerheid. Maargoed ik heb twee keer (na iui icm hormonen spuiten) een leeg vruchtzakje gehad. Beide keren heb ik ervoor gekozen gewoon te wachten tot mijn lichaam het zelf afstootte (dit duurde zeker de tweede keer wel lang hoor!). De derde keer had ik en een leeg vruchtzakje en een gezond embryo, het vruchtzakje daar is uiteindelijk gewoon verdwenen en ik heb een zoontje gekregen. Ik vond het zelf prettig om in mijn achterhoofd te houden dat er dus waarschijnlijk gewoon iets heel erg mis was met het “kindje” in wording want anders zou er gewoon een embryo ontstaan.
In ieder geval is het dus mogelijk dat dit gebeurt en je erna uiteindelijk gewoon een gezonde zwangerschap/baby kan hebben hoor! Ik hoop voor je dat dat niet te lang op zich laat wachten :rose:
boontje89 wijzigde dit bericht op 19-10-2020 11:04
19.38% gewijzigd
Hier 1 miskraam en toen meteen zwanger van onze dochter.
Daarna nog 3 miskramen gehad voordat we blijvend zwanger waren. De laatste miskraam was het zwaarste toen klopte het hartje nog maar lag vruchtje al bij de uitgang.
Ik heb bij mijn zoontje kinderasperine geslikt. Uit de onderzoeken kwam ook niks.
Mijn moeder kreeg 5 miskramen en drie gezonde kinderen. Geef niet op!
Wat naar TO! Sterkte!

Hier gelukkig ook een positief verhaal. Ik heb drie miskramen gehad (van missed abortion tot spontaan), allemaal voor de 10 weken. Na de derde miskraam onderzoek laten doen, waar uiteindelijk niets uitkwam. Daarna blijvend zwanger geworden van een gezonde dochter. Nu weer zwanger (13 weken, met tot nu toe drie goede echo's), na nog een miskraam.

Wat voor mij een houvast was dat de gynaecoloog en tabelletje had waarin de kans stond op een succesvolle volgende zwangerschap, na 1, 2, 3, enz miskramen per leeftijd. Die was bij mij toen veel hoger dan de kans dat het weer mis zou gaan. Dat heeft mij wel weer goede moed gegeven. Een uiteindelijk kwam die succesvolle zwangerschap inderdaad.
Ik heb 6 miskramen gehad. En nu loopt er een 4 jarige rond hier. Helemaal gezond.

Bij ons konden ze ook niets vinden. Of bij mij niet. Man bleek een afwijking aan zijn y-chromosoom te hebben. Maar men zei dat daar de miskramen niet door zouden kunnen ontstaan.

Uiteindelijk is het. A 5,5 jaar gelukt. Tussendoor 2 jaar in de mmm gezeten. En toen ineens spontaan zwanger.
Hier ging het bij mijn 1e en 3e zwangerschap mis. Beiden na 10-12 weken. De 2e, 4e, 5e en 6e gingen voorspoedig. Ze zijn nu 23, 21, 19 en 15 :)
Wat klote zeg. Ik heb veel miskramen gehad maar dat verliep heel anders dan bij jou, dus denk dat je niet veel aan mijn verhalen hebt... maar ik heb nu een dochter van bijna 2 en ben 25 weken zwanger.

Wordt er onderzoek ingezet naar je bloedstolling etc? Er is een onderzoeksprotocol voor herhaalde miskramen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik lees even mee. Ik heb het afgelopen jaar 3 miskramen gehad (een vroege en twee missed abortions). Ik ben nu 10 weken zwanger en ondanks twee goede echo's ben ik nog steeds bang dat het opnieuw misgaat :(
Ik lees mee. Ik heb dit jaar 2 missed abortions gehad. Nu 8 weken zwanger.
..
Ik meld me.

In een half jaar tijd twee MA’s met 7,5 en 5 weken en een vroeg miskraam

Nu 11 weken zwanger.
Overigens ook eefelijkheidsonderzoek en stollingsonderzoek laten doen en hier kwam niks uit.
Hier zes miskramen gehad variërend van 7/8 tot 18 weken. Maar ik heb ook vijf gezonde kinderen. Mijn derde was een (twee-eïge) tweeling in aanleg.
Twee miskramen kwamen waarschijnlijk omdat de ziekte van Pfeiffer nog actief was. Maar dat weten ze niet zeker. Er is nooit echt onderzoek gedaan.

Het is verdrietig, zeker als je al verder in een zwangerschap bent. Zodra je zwanger bent heb je de rest van je leven al ingericht. Het is elke keer weer afscheid nemen van een toekomst en het beeld dat je daarbij had.

En kennis van mij heeft 12 miskramen gehad en daarna twee gezonde kinderen. Bij haar bleek pas na de laatste zwangerschap dat het door een b12 tekort kwam.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hartelijk dank voor jullie positieve berichten. Zo snel ook. Het komt dus vaker voor dan ik had gedacht. Ik wens de dames die op dit moment zwanger zijn een fijne zwangerschap toe. Ik hoop dat jullie ondanks de spanning toch kunnen genieten.
Ik heb vijf miskramen/missend abortions gehad, tussen de 5 en 12 weken, en een afgebroken zwangerschap met 14 weken. Nu 21 weken zwanger en ben boven de veertig. De eerste miskraam was vijf jaar geleden. Er is nooit onderzoek gedaan en ik heb de volledige vijf jaar geprobeerd blijvend zwanger te worden. Ik had wel al twee gezonde kinderen.

Heel veel sterkte! Ik ken ook iemand die geboren is na tien miskramen, en een vrouw die na vijf miskramen met lege vruchtzak een kind heeft gekregen. In beide gevallen was de oorzaak onbekend.
rooss45 schreef:
19-10-2020 20:21
Hartelijk dank voor jullie positieve berichten. Zo snel ook. Het komt dus vaker voor dan ik had gedacht. Ik wens de dames die op dit moment zwanger zijn een fijne zwangerschap toe. Ik hoop dat jullie ondanks de spanning toch kunnen genieten.
Meer dan 10% van de zwangerschappen eindigt in een miskraam en 1 op de 4 vrouwen heeft er 1 (of meer) meegemaakt.
Je bent echt niet alleen, maar er wordt helaas heel weinig over gepraat+
Verdrietig maar ook fijn dit topic! Fijn om te lezen dat het uiteindelijk in de meeste gevallen dus toch succesvol afloopt.

Hier 2 missed abortions < 10 weken, 1 miskraam bij 14 weken (na 2x echo met kloppend hartje) en een afgebroken zwangerschap bij 18 weken vanwege ernstige chromosoom afwijking. Maar ook een gezonde zoon van bijna 2.
Mieremuis schreef:
26-10-2020 22:41
Verdrietig maar ook fijn dit topic! Fijn om te lezen dat het uiteindelijk in de meeste gevallen dus toch succesvol afloopt.

Hier 2 missed abortions < 10 weken, 1 miskraam bij 14 weken (na 2x echo met kloppend hartje) en een afgebroken zwangerschap bij 18 weken vanwege ernstige chromosoom afwijking. Maar ook een gezonde zoon van bijna 2.
Oh nee mieremuis, niet alweer! Wat vreselijk, heel veel sterkte...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik lees dit topic dat ik twee maanden geleden opende nog vaak terug. Ik haal er hoop uit. Deze dagen van kerst en lock down zijn zwaar voor ons dus ik “up” het berichtje even. Wie weet komen er nog mooie nieuwe verhalen bij.

Voor ieder die in hetzelfde schuitje zit, virtuele knuffel !
Al tijden niet meer hier geweest maar ik wilde toch even reageren nav je laatste berichtje, omdat ik weet dat ik ook op een punt ben geweest waarop ik dacht dat het met mij écht niet goed zou komen.

Ik heb tussen m'n 25ste en 27ste 4 miskramen gehad waaronder 2 missed abortions bij de termijnecho. Ik had geen risicofactoren en er kwam ook niks uit de testen van het ziekenhuis.

Daarna twee keer zonder problemen snel en gezond zwanger geweest en daardoor nu moeder van een meisje en een jongen en geen miskramen tussendoor.

Alle vrouwen met wie ik toen in het "meerdere miskramen en zwanger willen worden" topic schreef hebben nu minimaal één kindje. Niet altijd zonder slag of stoot, maar ik vond het een geruststellende gedachte.

Houd hoop! ♥️
Dank voor je positieve berichtje!
Bijzonder hoe het leven dan ineens kan keren en je 2 gezonde kindjes hebt gekregen. Ik hoop dat het ons ook gegund is 🙏.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven