Wachten op miskraam, voorbereiden

28-10-2020 20:26 52 berichten
Na een tijd een slecht gevoel te hebben gehad over de zwangerschap heb ik vanmorgen een echo gehad en bleek het vruchtje niet groter te zijn gegroeid dan acht a negen weken en de vruchtzak een dikke tien weken. Ik zou nu zo’n twaalf weken zijn. Ik heb besloten de miskraam af te wachten. En een paar uur na de echo had ik al licht bloedverlies. Ik gebruik normaal een menstruatiecup en nu dus maandverband, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Ze zeiden dat het behoorlijk heftig kan zijn qua bloedverlies. Ik ben benieuwd naar ervaringen; moet ik kraamverband in huis halen? Of zou gewoon maandverband voldoende zijn? En hoe lang duurde het bij jullie na de start van bloedverlies tot het doorzette? Ik las dat het wel tot twee weken kan duren..
Alle reacties Link kopieren
Helaas te lang geleden om je van tips te kunnen voorzien.

Maar ik wilde je even een knuffel geven :hug:
Ik had een miskraam in een zelfde termijn en verloor stolsels zo groot als zoutvaatjes. Ik droeg een onderbroek met xxxl nacht maandverband maar als ik een golf/stuk aan voelde komen ging ik naar het toilet. Daar zat ik sowieso vrij veel.

Sterkte en hopelijk raak je alles via de natuurlijke weg kwijt :)
Ik had kotex in huis en aleve feminax.

Ik heb 2x een vruchtzak gehad van 10 weken maar een vruchtje van maar 5.5 en 7.5 week. Wel 2x met medicatie opgewekt.

Eerste keer was vruchtzak intact en ongeveer zo groot als een kippenei. Tweede keer was alles kapot en het vlies een soort uitgerekte zakdoek.
Daarnaast aantal grote stolsels. Formaat aardbei.

Na verliezen van de vruchtzak was beide keren het bloedverlies goed te doen met maandverband.
Tweede keer nog wel wat naweeen gehad. Eerste keer was pijn geheel over na verliezen vruchtzak.

Bloedverlies hield een week aan. Wel weken koppijn gehad.
..
Geen ervaring, maar wil je wel een dikke knuffel geven, wat moeilijk moet dit zijn.. :hug: :heart:
Och wat erg! :hug:
Ik heb uiteindelijk medicijnen nodig gehad om het op te wekken en een curettage gehad. Ik had graag willen weten dat zooooo veel bloedverlies mogelijk was. Hopelijk valt het mee, maar ik zou wel kraamverband in huis halen. En evt zo'n matje voor op de matras. Ik had destijds vuilniszakken onder een handdoek op bed omdat ik er dus niet op voorbereid was. Maar hopelijk valt alles mee.
Dikke knuffel en sterkte! :hug:
zizo wijzigde dit bericht op 28-10-2020 20:42
1.03% gewijzigd
Het was veel bloed, herinner ik me en weeën. Met alleen maandverband redde ik het niet. Het was een rot nacht. :hug: Sterkte!
Volgens mij had ik destijds instructies om te gaan bellen als het bloedverlies meer dan een maandverband per uur was. Dus dat is misschien een reden om bij de gewone/xl maandverbanden te blijven. Ik verloor ook de grote stolsels op de wc. Dat was ongeveer een dag. Daarna heb ik nog een week of 6 denk ik nagebloed. Maar dat is maandverband/inlegkruisjes-werk.
Verder zou ik even wat pijnstillers inslaan. Het is al rottig genoeg.

Dit gaat je niet in de koude kleren zitten :hug: Heel veel sterkte!!
Oja inderdaad: bescherm je matras. Je wilt geen vlek in je matras die je elke keer weer herinnert aan die ene dag/nacht...
Blóm, nogmaals veel sterkte!

Ik heb een curretage gehad met 7-8 weken en een miskraam opgewerkt met tabletten met 6,5 week, waarbij vruchtje niet groter dan vijf weken was. Dus wel minder ver dan jij bent.

Ik heb twee uur kramp gehad en toen ik opstond uit bed gleed het eruit. Er kwamen ook wat straaltjes bloed mee en daarna een dag soort van menstruatie. Ik had daarna nog maar heel licht bloedverlies, maar wel heel lang en toen bleek er nog wat achtergebleven.

Ik zou zeggen, houdt het goed in de gaten en als je het niet vertrouwt bellen. Ik hoop dat het snel voorbij is voor je.
Heel veel sterkte!

Ik heb nauwelijks bloed verloren en voelde echt niets aankomen. Ik vond het echt schokkend dat er zonder dat ik daar iets van voelde aankomen stolsels (bij mij ook omvang zoutvaatje) uit me vielen toen ik onder de douche wilde stappen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Geen ervaring maar heel veel sterkte toegewenst. :hug:
Blijf in jezelf geloven !
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

Ik ga dan toch ook maar wat kraamverband in huis halen, ben vooral bang dat het ‘s nachts begint en ik niet op tijd wakker ben. Goeie tip ook over dat bijhouden; in de officiële folders over miskraam staat dat je bij meerdere wisselingen in een uur moet bellen. Ik heb normaal ook al een vrij heftige menstruatie, moet de eerste dagen elk uur de cup leeggooien. Ik vind het best wel spannend; wanneer het begint enzo, hoe heftig het gaat zijn. En ik studeer momenteel, zit precies in de tentamentijd. Nouja niet het ergste, maar wel even veel bij elkaar. Hoop er snel vanaf te zijn!

Voelden jullie het aankomen trouwens? Want ik heb wel wat zeurende buikpijn en spierpijn in benen, dat heb ik altijd voor een menstruatie, maar ik hoop dat ik de echte miskraam voel aankomen.
:hug:
Zelf ook meegemaakt, maar dan via tabletten en heb het bloedverlies niet als het ergste ervaren. Eerder de pijn en de emoties van de foetus die ik zag. Ik heb 1 vruchtzak namelijk opengemaakt.
Heel veel sterkte! :rose:
justagirly wijzigde dit bericht op 28-10-2020 20:56
2.25% gewijzigd
Dubbelpost.
justagirly schreef:
28-10-2020 20:55
:hug:
Zelf ook meegemaakt, maar dan via tabletten en heb het bloedverlies niet als het ergste ervaren. Eerder de pijn en de emoties van de foetus die ik zag. Ik heb 1 vruchtzak namelijk opengemaakt.
Heel veel sterkte! :rose:
Ahh :hug:

Ook voor jou TO sterkte.
...
anoniem_5473 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 19:25
99.23% gewijzigd
Blóm schreef:
28-10-2020 20:54

Ik ga dan toch ook maar wat kraamverband in huis halen, ben vooral bang dat het ‘s nachts begint en ik niet op tijd wakker ben. Goeie tip ook over dat bijhouden; in de officiële folders over miskraam staat dat je bij meerdere wisselingen in een uur moet bellen. Ik heb normaal ook al een vrij heftige menstruatie, moet de eerste dagen elk uur de cup leeggooien. Ik vind het best wel spannend; wanneer het begint enzo, hoe heftig het gaat zijn. En ik studeer momenteel, zit precies in de tentamentijd. Nouja niet het ergste, maar wel even veel bij elkaar. Hoop er snel vanaf te zijn!

Voelden jullie het aankomen trouwens? Want ik heb wel wat zeurende buikpijn en spierpijn in benen, dat heb ik altijd voor een menstruatie, maar ik hoop dat ik de echte miskraam voel aankomen.
Ja, want die zeurende buikpijn ging over in weeën, flink sterke weeën. Alleen is je baarmoeder niet zo groot als tijdens een bevalling, maar ze waren flink krachtig. Ik moest ook bellen, want het bloedverlies was flink meer dan wat mocht. Dus moest ik alsnog naar het ziekenhuis voor een curettage, waar ik een hele dag nuchter op heb moeten wachten. En na de curretage bleek dat de miskraam volledig was geweest, dus het was ook nog voor niets.
Calathea schreef:
28-10-2020 20:45
Oja inderdaad: bescherm je matras. Je wilt geen vlek in je matras die je elke keer weer herinnert aan die ene dag/nacht...
En je vloer als je tapijt hebt.

Mijn laatste miskraam was 1 groot bloedbad en ondanks een handdoek tussen m'n benen lag het bloed in de slaapkamer en een spoor bij de trap naar beneden helemaal naar de WC. Dat was ook het moment vlak voordat ik de boel ging verliezen. Het was gestopt met groeien bij 11 weken, was allemaal best veel en groot. Je kon vingertjes tellen, echt wel heftig (en ook mooi) vond ik dat.

M'n andere miskramen was ik minder ver en dat was qua bloeden ook beter te doen. Stolsels voel ik wel 'lopen' dus ik zat ook veel op de WC.

Veel sterkte! :rose:
_melon wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:11
1.51% gewijzigd
Blóm schreef:
28-10-2020 20:54

Ik voelde het absoluut aankomen. Het voelde als beginnende weeën en bij mij wel meer dan wat zeurende buikpijn, dat heb ik wel een week gehad. Ik herkende het van de bevalling, hoe ik voorovergebogen móest staan, hangend aan de wasbak. Toen ben ik uit voorzorg onder de douche gaan staan en toen kwam de eerste lading. En een uur of 2 later de rest.
Ik had celstofmatjes op het matras (eentje net over de rand) en eentje naast het bed. Want bij het omhoog komen uit bed kwam vaak de eerste guts.

Het waren puppy matjes van de Action :-$ Dat kocht wat makkelijker dan kraammatrassen en was maar 1/10 van de prijs.

Ik voelde elke guts aankomen maar ik had er ook pillen en een curretage voor nodig om alles kwijt te raken.
Heel veel sterkte :hug: :hug:
Ik heb in juli met die termijn ook een miskraam gehad, een missed abortion. Bij de tweede echo geen kloppend hartje meer.

Ik heb uiteindelijk kraamverband laten halen door vriend. Het bleef lopen. Ik had nooit verwacht dat het zoveel bloed kon zijn (hoeft niet natuurlijk). Houd idd het bloedverlies in de gaten. En bel vooral als je het niet vertrouwt. Ik ben 's avonds nog naar het ziekenhuis gegaan omdat ik sterretjes begon te zien en het gevoel kreeg flauw te vallen.
Ik hoop heel erg voor je dat het snel voorbij is voor je, en alles weg is bij de controle.
Ik heb hopelijk 4 december de laatste controle (9 juli miskraam gehad). Zo'n lange nasleep die ik heb wens ik niemand toe.
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wilde je ook even enorm veel sterkte wensen :(
Hé wat naar Swimkim ! Hopelijk is het snel helemaal voorbij dan! Veel sterkte.

Is een controle standaard? Ik dacht alleen als je blijft vloeien na verlies van vruchtzak.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Het valt me wel op dat het allemaal vrij heftig was! Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht! Ik vind het wel fijn om te lezen, zal mijn man ook wat voorbereiden.
Ik had allemaal precies dezelfde termijnen als jij noemt. En de bloedstolsels waren talrijk en enorm, wel 8x3 cm. Ik had na een uur gebeld, maar de verloskundige vond het nog niet nodig om te komen. Het bleef maar doorgaan, en het is uiteindelijk geëindigd met 2,5 liter of meer bloedverlies en twee ambulances. Ik heb een jaar nodig gehad om te herstellen.

Niet om je bang te maken, maar om je te waarschuwen. Trek echt aan de bel als je een uur zo erg bloedt en het vruchtje is er nog niet uit.

Ik heb overigens helemaal geen pijn gehad. Geen enkele wee, niks.

Ik bleef (licht) bloeden tot na de volgende menstruatie, die precies vier weken later weer kwam. M’n lichaam had zichzelf dus meteen weer opgestart.

Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven