Wachten op miskraam, voorbereiden

28-10-2020 20:26 52 berichten
Na een tijd een slecht gevoel te hebben gehad over de zwangerschap heb ik vanmorgen een echo gehad en bleek het vruchtje niet groter te zijn gegroeid dan acht a negen weken en de vruchtzak een dikke tien weken. Ik zou nu zo’n twaalf weken zijn. Ik heb besloten de miskraam af te wachten. En een paar uur na de echo had ik al licht bloedverlies. Ik gebruik normaal een menstruatiecup en nu dus maandverband, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Ze zeiden dat het behoorlijk heftig kan zijn qua bloedverlies. Ik ben benieuwd naar ervaringen; moet ik kraamverband in huis halen? Of zou gewoon maandverband voldoende zijn? En hoe lang duurde het bij jullie na de start van bloedverlies tot het doorzette? Ik las dat het wel tot twee weken kan duren..
Het lastige is dat mijn verloskundige op iets van 40 minuten rijden woont; want wij gaan binnenkort verhuizen en daarom was ik vast naar een verloskundige bij het nieuwe huis gegaan.. Ik zal sowieso morgen even haar vragen wat dan handig is, misschien kan ik dan beter even met het ziekenhuis overleggen o.i.d. mocht ik me zorgen maken. Wat heftig Mybestfriend, dat je zolang moest herstellen! Lijkt me ook naar dat je zorgverlener het eerst niet nodig vindt om te komen. De echoscopiste drong er meerdere malen op aan dat ik echt moet bellen als ik denk dat het teveel bloed is, dus ik ga gewoon mijn gevoel volgen. Ik had bij de geboorte van mijn zoontje een keizersnede, ik denk dat ze dan de baarmoeder ook al redelijk schoon maken, want ik had niet super veel verlies de dagen erna.
Alle reacties Link kopieren
Het bloedverlies na mijn vaginale bevalling was peanuts in vergelijking met de miskraam bij ongeveer jouw termijn. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar houd er inderdaad rekening mee dat dat heel erg kan tegenvallen (en dat je daar ook heel erg van kan schrikken)
Na deze miskraam had ik zelf fysiek echt wel even nodig om weer op te krabbelen en was ik tegelijkertijd mentaal in rouw. Dat was zwaar. Houd er dus ook rekening mee dat je er nog niet bent als het eruit is. Je hebt de komende tijd zowel fysiek als mentaal rust, ruimte en wat extra liefde nodig.

Ik heb met je te doen: er hangt veel boven je hoofd en dit zijn allemaal realistische maar natuurlijk niet echt opbeurende verhalen. Uiteindelijk komt het goed TO: het slijt en het leven gaat door.
Heel veel sterkte TO!

Hier 2 miskramen achter elkaar gehad.
Bij beide dacht ik 8 weken zwanger te zijn maar was het vruchtje rond de 6.5 week gestopt met groeien.

Het is bij mij alleen niet spontaan gebeurd dus de eerste keer met pillen en de tweede keer een curretage.

Heel veel sterkte in deze nare periode! :hug: het is niet niks!
Ik herken je gevoel helemaal. Was ook enorm bang voor wat me te wachten stond. Bij mij was het vruchtje met 8 weken gestopt met groeien. Heb een week gewacht maar er gebeurde niks. Toen via ziekenhuis misoprostol gekregen. Voor het slapen gaan ingebracht en een ibuprofen tegen buik krampen. Gaan slapen met een XL nacht maandverband gewoon uit de supermarkt. Geen speciaal kraamverband. In de ochtend werd ik wakker en had flink gebloed. Vooral bij opstaan een flinke golf. Heb mijn beddengoed/matras dus helaas niet schoon gehouden. Zou inderdaad een matje eronder leggen zoals iemand adviseerde. Heb die ochtend vooral op de WC gezeten. Krampen vielen mee, maar heb mezelf wel ibuprofen gegund. Flinke stolsels en dat duurde al met al uurtje of 3-4. Heb op de WC zoute drop gegeten omdat ik bang was flauw te vallen. Toen na 4 uur opeens veel minder. Daarna nog een week gebloed en met normaal maandverband rond gelopen.

Door alle heftige verhalen op internet was ik ook enorm bang. Maar het is me echt mee gevallen. Ik kreeg inderdaad ook te horen als ik meerdere maandverbanden per uur moest wisselen of me licht in mn hoofd voelde dat ik moest bellen.

Pas achteraf kwam de klap en het intense verdriet. Heel veel sterkte meis. Ik duim dat het mild mag verlopen en jullie wanneer je er klaar voor bent weer snel zwanger mag worden van een gezond kindje.
Sterkte TO! Wat een heftige verhalen hier allemaal. Bij mij viel het heel erg mee, maar het was ook al misgegaan bij ruim 4 weken. Bij een echo rond 6 weken was er maar een klein vruchtzakje te zien en geen vruchtje. Dus niet vergelijkbaar met jouw termijn. Bij mij kwam de mk pas bij 8 weken op gang, dus ca 4 weken nadat het 'mis' was gegaan. Ik had wel krampen, maar vergelijkbaar met menstruatie. Bloedverlies was wel heftiger, ook met stolsels. Ik redde het met gewoon groot maandverband, maar wel veel vaker verwisselen. Na een paar dagen stopte het bloedverlies helemaal. Daarom hoefde ik ook geen nacontrole. De vk gaf bij mij aan dat je moet bellen als je 2 grote maandverbanden vol hebt of doorlekt per uur of als je akelig wordt van het bloedverlies.
Hopelijk valt het bij jou een beetje mee. Sterkte!
Hoe gaat het nu Blóm?
Hetzelfde; ik denk dat het nog wel wat dagen zou kunnen gaan duren.
Het kan echt 2 kanten op, of het gaat 'normaal' met flink bloedverlies, of het loopt uit de hand met enorm bloedverlies. Qua spullen die je in huis haalt zou ik rekening houden met heel veel, beter te veel verband dan te weinig zou ik zeggen.

Hier ook net een missed abortion gehad, vruchtje gestopt met groeien met 10 weken, miskraam uiteindelijk op gang gekomen spontaan met 14 weken, maar wel 3x per uur enorme stolsels en volle verbanden dus ik ben uiteindelijk ook via de spoed eisende hulp opgenomen voor een spoed curettage. Anderhalve punt Hb daling, viel nog mee omdat we redelijk op tijd naar het ziekenhuis zijn gegaan, was anders misschien echt mis gegaan. Pijn vergelijkbaar met weeën... Maar draaglijk met paracetamol en ibuprofen.

Wat ik je wel aanraad: plassen op een emmer. Het kindje viel er gewoon uit met het plassen, het zou zomaar weg kunnen zijn als het in de wc valt en dan kan je geen afscheid nemen. Zoals iemand hier omschreef was het bij mij bij 10 weken ook echt een kindje met oogjes, mondje, vingertjes en teentjes... We hebben het begraven in de achtertuin.

Heel veel sterkte!
En zorg dus dat je niet alleen bent!
En het kan ook gewoon 'normaal' gaan hè, maar houd er rekening mee dat het ook mis kan gaan. En dan heeft een verloskundige op 40min rijden inderdaad weinig zin, je kan dan beter de huisarts(enpost) bellen of direct naar de SEH gaan als je het niet vertrouwt.
Bedankt; en jij ook nog sterkte met verwerken en je lichamelijke herstel. Ik heb overlegd met de verloskundige, ik moet wel haar bellen als er teveel bloedverlies is, want dan kan ze een snelle verwijzing naar het ziekenhuis hier regelen. Sneller dan wanneer ik zelf zou bellen naar ziekenhuis bijvoorbeeld. Mijn partner heeft alleen geen rijbewijs; dus nog niet bedacht hoe we dat eventueel moeten oplossen. Wat een gedoe zeg. Ik had toevallig net bloedonderzoek gedaan en mijn waarden waren heel goed, dus dat is wel een fijn uitgangspunt voor als ik wel veel bloed verlies.

En die emmer tip had ik gelezen! Ik wil het kindje zeker ook zien, dus ga dat zeker doen!
Bijna een jaar geleden heb ik iets soortgelijks mee moeten maken.
Lege vruchtzak, vanaf 8 weken wat bloedverlies en na een dag of 5 kwam de miskraam. 1 avond met hele heftige krampen en toen was alles eruit. Voorafgaand aan de miskraam was het bloedverlies gelijk aan een menstruatie, erna was het veel meer. Toen heb ik ook kraamverband gebruikt.

Voor de zekerheid kan je een pakje kraamverband halen, je hebt zo bij gehaald. Ibuprofen was ik ook blij mee, paracetamol deed niet genoeg.
En dingetjes om goed voor jezelf te zorgen, waar jij behoefte aan hebt.
Mocht je al een kindje(s) hebben dan zou ik als de krampen beginnen iemand bellen die voor de kindjes zorgt. Kon ik toen niet zelf.

Veel sterkte! En zorg goed voor jezelf
Ik geloof dat het begonnen is, sinds anderhalf uur ongeveer. Buikpijn wat op weeen begin bevalling lijkt en stolsels en meer bloedverlies. En een flink verkouden peuter die gewend is aan de borst te hangen rond dit tijdstip 😣 Hopen dat het snel doorzet.
Half uurtje na bovenstaand bericht is het kindje in wording geboren. Heb het in water bewaard. Erna nog flinke stolsels, nu nog steeds, maar wel minder. Uiteindelijk is erna qua bloed enzo meer dan ervoor. Daar had ik me een beetje in vergist, dacht dat het juist minder zou worden. Hopelijk is m’n baarmoeder snel schoon.
Sterkte Blom!
Wat fijn dat het kindje In wording geboren is Blom. Hopelijk is je baarmoeder nu snel schoon en neemt het af. Doe het rustig aan en veel sterkte de komende dagen!!!
Fijn dat het achter de rug is. Sterkte met verwerken!
Sterkte blom :hug:
Blijf in jezelf geloven !
Fijn dat het 'voorbij' is. Hopelijk wordt het vloeien steeds minder en als je twijfelt altijd de VK bellen voor advies.
Sterkte!
Sterkte Blóm!

“Fijn” dat je niet nog dagen/weken hoefde te wachten.
Fijn dat je het kindje hebt kunnen opvangen!

Sterkte! Ben je ook weefsel verloren?
Er moet wel duidelijk weefsel/vruchtzak uitkomen anders ben je niet leeg... Hoop dat het allemaal snel achter de rug is voor je!
Heel veel sterkte! :hug:
Bedankt allemaal!

Ja Mieremuis, kindje kwam met vruchtzak en veel weefsel. Anders dan de stolsels qua structuur, dus ik ga ervan uit dat het goed is. Anders zal ik het vast merken, dan zal het bloeden niet verminderen.

Voel me wel goed nu, ben blij dat mijn lichaam het zelf ‘opgelost’ heeft. Peuter is een dagje weg dus wij hebben vandaag om samen te zijn.
Sterkte Blom! Fijn om te lezen dat je het hebt kunnen opvangen. Hopelijk stopt het bloeden snel. Zorg goed voor jezelf :hug:
Ik heb acht jaar geleden de miskraam (na een week wachten) alsnog met pillen op laten wekken. Geen idee meer hoe het met stolsels en bloedverlies zat. Wat mij onwijs is bijgebleven is, dat ik na een paar dagen nog zulke verschrikkelijke naweeen kreeg. Ik was toen al weer aan het werk maar werd hierdoor zo overvallen, dat ik huilend naar huis ben gebracht (en dat was uberhaupt al niks voor mij, huilen op het werk).
Misschien dat je dit helemaal niet hebt als het meer natuurlijk gaat, zoals nu bij jou, maar mocht je toch de pech hebben, dan wordt je er hopelijk wat minder door overvallen dan ik.

Sterkte en wees maar lief voor elkaar.
Maduixa, heeft je lichaam het toen alsnog zelf opgeruimd? Ik lees wel meer dat het bij sommige vrouwen in twee delen gaat. Met dagen ertussen, volgens mij is het (fysiek) niet erg, zolang je niet teveel bloed verliest. Ik ga kijken hoe het de komende dagen voelt, kan altijd nog een echo vragen om te kijken of de baarmoeder schoon is.

Vind het fysiek nog wel heftig, ontzettend moe enzo. Emotioneel gezien gaat het een stuk beter.
Blóm even een knuffel voor jou, heftig om zoiets mee te moeten maken!! :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven