Zwanger worden vanaf oktober 2019

dinsdag 1 oktober 2019 om 10:42
Hallo allemaal,
Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.
Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.
Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
Naam | Leeftijd | Kind nummer | NOD/ Zwanger | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Vlaca | 30 | 1 | 7-12 | Geen |
Beertje88 | 31 | 1 | 11-12 | Onregelmatige cyclus |
D0ris | 29 | 1 | 16-12 | Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij |
Koosmos | 33 | 1 | 19-12 | Geen |
Prettymama | 30 | 3 | 21-12 | vmk okt'19 |
Wishfulthinking | 36 | 1 | 23-12 | Geen |
Mich-me | 32 | 1 | 30-12 | Geen |
Annemoon16 | 29 | 2 | ? | Geen |
Luca2017 | 29 | 2 | ? | Miskraam november 2019 |
Saxje | 24 | 1 | ? | Geen |
Blauweschijn | 28 | 1 | ? | Geen |
Jasmijn-2019 | 31 | 1 | ? | Onregelmatige cyclus |
Pannenkoek3019 | 30 | 1 | ? | Geen |
Purrie87 | ? | 1 | ![]() | UD 10-07 // ![]() |
Roze-roos | 28 | 1 | ![]() | UD 15-07 // ![]() |
Oktovrouw | 31 | 1 | ![]() | Geen |
Marry89 | 29 | 1 | ![]() | Geen |
Viva---Suus | 28 | 1 | ![]() | eerste echo 27-12 |
Noor226 | 32 | 1 | ![]() | Geen |
Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd

zaterdag 15 augustus 2020 om 16:25
Doris wat een super mooi nieuws! Wens je een mooie zwangerschap toe!
Noor gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Hoe gaat het nu?
Prettymama dat schiet ook op! Vervelend dat je even in het ziekenhuis bent geweest. Maar fijn te horen dat nu alles goed Gaat!
Hier is de kleine dame al 4 weekjes. Alles gaat heel erg goed. De bevalling was erg snel en makkelijk, dus we waren allebei in korte tijd hersteld. Ze groeit super en is een leuk en makkelijk dametje
Noor gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Hoe gaat het nu?
Prettymama dat schiet ook op! Vervelend dat je even in het ziekenhuis bent geweest. Maar fijn te horen dat nu alles goed Gaat!
Hier is de kleine dame al 4 weekjes. Alles gaat heel erg goed. De bevalling was erg snel en makkelijk, dus we waren allebei in korte tijd hersteld. Ze groeit super en is een leuk en makkelijk dametje

woensdag 16 september 2020 om 20:24

dinsdag 13 oktober 2020 om 15:43
Ik ga ook 32 uur werken! Wellicht nog naar 28 uur maar wil eerst 32 aanhouden. Hoe was je werkweek verlopen? Is het wat te doen? En hoe gaat het met icm jullie dochter?
Hier een drukke tijd. Onze zoon heeft spruw en ik dus ook.. daarnaast gaat mijn herstel traag.. frustrerend
Geven jullie voornamelijk BV of flesvoeding?
Pff.. Ja joh alweer een jaar later. Echt bizar.. Dit jaar is voorbij gevlogen
Hier een drukke tijd. Onze zoon heeft spruw en ik dus ook.. daarnaast gaat mijn herstel traag.. frustrerend

Geven jullie voornamelijk BV of flesvoeding?
Pff.. Ja joh alweer een jaar later. Echt bizar.. Dit jaar is voorbij gevlogen

woensdag 14 oktober 2020 om 18:15

woensdag 14 oktober 2020 om 22:42
Dat is fijn om te horen! Ook veelal thuis aan het werk of is dat niet mogelijk?
Ja snap ik. Toch wel erg fijn als dat zo kan (borstvoeding).
Ik ben erg in dubio over wat te doen. Alles ging goed met BV hapte makkelijk aan en kreeg voldoende binnen. Nu met die spruw kolf ik elke keer maar merk ik dat me productie terugloopt. Ik ben bang voor steeds terugkerende kruisbesmetting als ik hem de borst blijf geven maar moet nu icm met kolven ook kunstvoeding er bij geven.
Heb eigenlijk 3 keuzes; veel aanleggen en hopen op dat het weg gaat en niet nog een x terugkomt. (Best een gedoe steeds wassen, medicatie geven, elke keer uitkoken en zelf je tepels reinigen en insmeren etc.) Keuze 2 zou zijn; doorgaan met een combi kolf en kunst. En als laatste optie; afbouwen en stoppen met borstvoeding.
Neig nu naar een combi wellicht ook beter te doen als ik weer moet werken.. Maargoed dat moet dan maar precies zo kunnen qua afstemming/ productie.
Lastig blijft het. Ik merk nu gewoon dat ons zoontje erg onrustig aan de borst is en steeds loslaat door de spruw.
Ja snap ik. Toch wel erg fijn als dat zo kan (borstvoeding).
Ik ben erg in dubio over wat te doen. Alles ging goed met BV hapte makkelijk aan en kreeg voldoende binnen. Nu met die spruw kolf ik elke keer maar merk ik dat me productie terugloopt. Ik ben bang voor steeds terugkerende kruisbesmetting als ik hem de borst blijf geven maar moet nu icm met kolven ook kunstvoeding er bij geven.
Heb eigenlijk 3 keuzes; veel aanleggen en hopen op dat het weg gaat en niet nog een x terugkomt. (Best een gedoe steeds wassen, medicatie geven, elke keer uitkoken en zelf je tepels reinigen en insmeren etc.) Keuze 2 zou zijn; doorgaan met een combi kolf en kunst. En als laatste optie; afbouwen en stoppen met borstvoeding.
Neig nu naar een combi wellicht ook beter te doen als ik weer moet werken.. Maargoed dat moet dan maar precies zo kunnen qua afstemming/ productie.
Lastig blijft het. Ik merk nu gewoon dat ons zoontje erg onrustig aan de borst is en steeds loslaat door de spruw.

donderdag 15 oktober 2020 om 15:01
Wauw meiden, de kids al weer (bijna) naar de opvang! Wat gaat dat hard zeg! Heel cliché maar waar. Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie (naast natuurlijk de perikelen rondom borstvoeding/drinken etc)
Mijn zwangerschap gaat goed, helaas wel herstellende van covid (echt geen pretje mijn hemel). Dus heel goed op mezelf passen. Inmiddels 14 weken onderweg, en je ziet: niks hahaha. We krijgen een meisje!
Mijn zwangerschap gaat goed, helaas wel herstellende van covid (echt geen pretje mijn hemel). Dus heel goed op mezelf passen. Inmiddels 14 weken onderweg, en je ziet: niks hahaha. We krijgen een meisje!

maandag 19 oktober 2020 om 21:08
@beertje88: lastig zeg die spruw! Lijkt me erg tijdrovend om te blijven voeden, medicatie gevenen alles schoonmaken steeds. Ik ben in de kraamweek fulltime begonnen met kolven en ben nu overgegaan op kunstvoeding. Was erg tijdrovend (kolven en daarna fles geven is dubbelop) en zeker met ook nog een rond rennende peuter erbij.
@doris, heb je veel klachten gehad cd corona? Begint erg dichtbij te komen, mijn schoonbroer en zus zijn ook positief getest. Hoe voel je je qua zwangerschap? Wat leuk een meisje, nu kun je lekker gaan shoppen
@doris, heb je veel klachten gehad cd corona? Begint erg dichtbij te komen, mijn schoonbroer en zus zijn ook positief getest. Hoe voel je je qua zwangerschap? Wat leuk een meisje, nu kun je lekker gaan shoppen
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:54
Naam | Leeftijd | Kind nummer | NOD/ Zwanger | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Mich-me | 32 | 1 | ? | Geen |
Pannenkoek3019 | 30 | 1 | ? | Geen |
Purrie87 | ? | 1 | ![]() | UD 10-07 M // ![]() |
Roze-roos | 28 | 1 | ![]() | UD 15-07 M // ![]() |
Viva---Suus | 28 | 1 | ![]() | UD 03-08 M // ![]() |
Luca2017 | 29 | 2 | ![]() | UD 24-8 M // ![]() |
Prettymama | 31 | 3 | ![]() | UD 28-8 J // ![]() |
Beertje88 | 31 | 1 | ![]() | UD 19-09 J // ![]() |
Annemoon16 | 29 | 2 | ![]() | UD 21-10 M // ![]() |
Artemiz | 26 | 1 | ![]() | ![]() |
Jasmijn-2019 | 31 | 1 | ![]() | Onregelmatige cyclus |
D0ris | 29 | 1 | ![]() | M // ![]() |
NOD = niet ongesteldheids dag
UD = uitgerekende datum

M = Meisje
J = Jongen
O = Onbekend
Na 4 weken niet reageren, word je uit de tabel gehaald zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Brigittevb88 (11-03) Wishfulthinking (27-02), Noor226 (07-02), Oktovrouw (28-01), Vlaca (14-01), Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Saxje, Marry89, Blauweschijn, Koosmos laten jullie het even weten wanneer je weer in de tabel wil?