Mail naar niet-bestaand mailadres
zaterdag 31 oktober 2020 om 14:54
Ik probeer al een tijdje iemand per mail (zakelijk) te bereiken. Ik krijg geen foutmelding oid dat het adres niet (meer) zou bestaan maar krijg ook geen reactie van de persoon.
Mijn vraag is; krijg je een melding als je een mail stuurt naar een mailadres dat is opgeheven? Ik weet nl, wel zeker dat het ooit heeft bestaan. Of verschilt dat per provider?
Mijn vraag is; krijg je een melding als je een mail stuurt naar een mailadres dat is opgeheven? Ik weet nl, wel zeker dat het ooit heeft bestaan. Of verschilt dat per provider?
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:05
Misschien komt jouw mail wel in zijn spambox terecht.
En ja je krijgt een melding als een mailadres opgeven is. Of niet gebruikt wordt. Als het mailadres nog wel bestaat, maar gewoon niet naar gekeken wordt krijg je geen melding.
Je kan een ontvangstbevestiging aanzetten. En ook eventueel een leesbevestiging. Kan je zien of hij aankomt en of hij gelezen wordt, tenzij ze de leesbevestiging wegklikken. Maar ontvangst doet hij sowieso.
Maar waarom bel je niet even met de vraag of hij je mail gezien heeft? Of wat überhaupt zijn mailadres is?
En ja je krijgt een melding als een mailadres opgeven is. Of niet gebruikt wordt. Als het mailadres nog wel bestaat, maar gewoon niet naar gekeken wordt krijg je geen melding.
Je kan een ontvangstbevestiging aanzetten. En ook eventueel een leesbevestiging. Kan je zien of hij aankomt en of hij gelezen wordt, tenzij ze de leesbevestiging wegklikken. Maar ontvangst doet hij sowieso.
Maar waarom bel je niet even met de vraag of hij je mail gezien heeft? Of wat überhaupt zijn mailadres is?

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:10
Om te testen probeerde ik vanaf gmail een mailadres te sturen naar een bestaand emailadres A. Die kwam aan. Toen ik A vernietigde en weer een mail ernaar stuurde kreeg ik geen melding dat die niet bestond. Maar ik heb wel eens meldingen gezien dat een mailadres waarnaar ik stuurde niet bestond. De laatste keer dat ik een typo maakte in het mailadres kreeg ik geen melding maar bleek niet verzonden na contact met de bedoelde ontvanger.
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:12
Dank je... hier heb ik iets aanEllerlilalinne schreef: ↑31-10-2020 14:59Wat maakt het uit. Je krijgt geen reactie. Iets anders proberen.

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:13
Ok dank je wel. Dit kan een verklaring zijn.madamzonderm schreef: ↑31-10-2020 15:10Om te testen probeerde ik vanaf gmail een mailadres te sturen naar een bestaand emailadres A. Die kwam aan. Toen ik A vernietigde en weer een mail ernaar stuurde kreeg ik geen melding dat die niet bestond. Maar ik heb wel eens meldingen gezien dat een mailadres waarnaar ik stuurde niet bestond. De laatste keer dat ik een typo maakte in het mailadres kreeg ik geen melding maar bleek niet verzonden na contact met de bedoelde ontvanger.
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:42
Je kunt deze tool proberen https://tools.verifyemailaddress.io/. Het is wel een beetje halfbakken, maar als deze een 'bad' geeft, weet je zeker dat het niet werkt. Is het wel een 'ok', dan kan het dus zijn dat je mail naar een catch-all emailadres gaat.
Maar wil je absolute zekerheid, dan zul je maandag toch echt even moeten bellen.
Maar wil je absolute zekerheid, dan zul je maandag toch echt even moeten bellen.

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:46
zaterdag 31 oktober 2020 om 16:19
Dit zou ik doen denk ik en dan als je nog niks hoort gaan bellen.
zaterdag 31 oktober 2020 om 19:13
zaterdag 31 oktober 2020 om 19:15
Tussen jouw computer en de ontvanger zitten een paar andere computers.
Als 1 van die computers (bijv. van het bedrijf) ontdekt dat een adres niet bestaat, kan het een paar dingen doen:
- een melding terugsturen
- niets doen.
- naar een catch-all adres sturen
enz.
Kortom, u heeft geen bewijs dat het aangekomen is.
Als 1 van die computers (bijv. van het bedrijf) ontdekt dat een adres niet bestaat, kan het een paar dingen doen:
- een melding terugsturen
- niets doen.
- naar een catch-all adres sturen
enz.
Kortom, u heeft geen bewijs dat het aangekomen is.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
zaterdag 31 oktober 2020 om 19:17
en bewaar dan het verzend-rapport van het faxapparaat.
Ik hoorde eens van een advokaat dat hij faxt, en per gewone post opstuurt, en dat dat geldt als aangetekend versturen.
zaterdag 31 oktober 2020 om 19:19
Dat werkt alleen als ze tekenen voor de ontvangst.
Als ze dat weigeren, en PostNL u meldt dat de brief geweigerd is, is dat geen wettig bewijs.
Dan moet u een deurwaarder vragen de brief te bezorgen, dat kost zo'n 60 euro meen ik.
(vroegah, toen de PTT nog een staatsbedrijf was, werkte aangetekend verzenden wel.
Lange leve de privatisering)