Wanneer weer de oceanen over ?
vrijdag 30 oktober 2020 om 10:47
Wanneer zouden we nou toch weer naar de VS op vakantie kunnen of naar Azië ? Wanneer wordt het reizen weer “ normaal” ? Floortje Dessing gokt op over 4 maanden tot een half jaar hoorde ik haar gisteren op tv zeggen maar eerlijk gezegd vind ik dat nogal optimistisch. Ik hoop dat ze gelijk heeft maar denk zelf dat we hier nog wel een jaar of twee mee bezig zijn , minimaal. Luxe problemen maar toch, wat mis ik mijn verre reizen ! Wat is jullie verwachting , wie heeft er een glazen bol ???

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:06
Ik hoop volgende zomer maar ook ik durf niet echt daar op te gokken. We hebben een rondreis VS gepland staan en ook al overnachtingen yellowstone geboekt staan maar we durven nog geen vluchten te boeken.
Volgens mij zegt Interpolis bij oranje niet gaan of als het oranje wordt zsm terugkomen maar dan is het volgens mij op eigen kosten. Ik vind het behoorlijk risicovol.
Ons plan B is Noorwegen. Hopelijk kan dat wel
Volgens mij zegt Interpolis bij oranje niet gaan of als het oranje wordt zsm terugkomen maar dan is het volgens mij op eigen kosten. Ik vind het behoorlijk risicovol.
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:09
Wij zijn afgelopen zomer als plan B naar Noorwegen gegaan. Mooi land, veel outdoor opties maar wel duur en tsja, het weer natuurlijk... ik hoop dat komende zomer ons plan A (yellowstone) door kan gaanlisbeth schreef: ↑31-10-2020 15:06Ik hoop volgende zomer maar ook ik durf niet echt daar op te gokken. We hebben een rondreis VS gepland staan en ook al overnachtingen yellowstone geboekt staan maar we durven nog geen vluchten te boeken.

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:12
Waar zijn jullie geweest in Noorwegen?
We twijfelen heel erg. Gewoon uit gaan van Noorwegen en 2022 VS of toch blijven hopen dat we kunnen gaan

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:13
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:14
Wie zegt dat mensen dat als normaal bestempelen en niet als luxe. Jij weet toch niet hoe vaak men (ver) op vakantie gaat en er voor moet sparen?

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:17
Zie de OP: wanneer wordt reizen weer normaal? Madame heeft een punt, verre reizen waren voor heel veel mensen best normaal en dat zie je in dit topic ook.
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:21
Ik hoef alleen maar de Noordzee over en ik kan echt niet wachten. Zodra het mag ga ik het nieuwe huis van mijn dochter bekijken. Voor volgend jaar stond wel een verre reis op het programma. Ik had nog geen vastomlijnde plannen, maar wel een uitgebreid wensenlijstje. Zolang Corona nog niet echt achter de rug is en er geen vaccin is, lijkt het me onverstandig om naar landen te gaan met matige gezondheidszorg, dus of het lukt is maar de vraag.

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:21
Ja kan zijn maar om dan maar te hopen op nooit meer vind ik niet nodig. Iedereen mag gelukkig zelf bepalen wat hij/zij doet.
Ik ga toch ook niet zeggen dat mensen moeten ophouden met kinderen krijgen want er zijn al teveel mensen op de wereld?

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:29
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:31
Ik zeg niet te hopen op nooit meer reizen. Ik zeg dat het van mij een luxe mag zijn. Ja, iedereen mag zelf bepalen wat die doet maar blijkbaar zit daar nogal een prijskaartje aan ten koste van het milieu.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 31-10-2020 15:43
3.86% gewijzigd

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:32
Idem. Ik zou dus ook niet naar de VS boeken als er nog zoveel onzeker is en niet weet of alle NP's die je wil bezoeken wel open zijn.
Zonde van 't geld als je halve reis in 't water valt. Dan kun je beter nog 'n jaartje wachten.
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:45
Dat klopt maar het milieu wordt door nog veel en veel meer zaken zwaar overbelast. Legio mensen vliegen niet de oceaan over maar bestellen wel met grote regelmaat pakjes van AlieExpres etc. Betaal je een habbekrats voor artikelen die van de andere kant van de wereld moeten komen etc.madamzonderm schreef: ↑31-10-2020 15:31Ik zeg niet te hopen op nooit meer. Ik zeg dat het van mij een luxe mag zijn. Ja, iedereen mag zelf bepalen wat die doet maar blijkbaar zit daar nogal een prijskaartje aan ten koste van het milieu.
Voor ons zijn zulke verre reizen ook luxe en daar werk ik voor.
Ben het er wel mee eens dat de spotprijzen van de vliegtickets idioot zijn hoor, ben geen fan van de prijsvechters als Ryanair maar kan niet ontkennen dat ik er mee gevlogen heb.
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:45
Dat zou best kunnen ja.redbulletje schreef: ↑31-10-2020 15:21Denk dat we er ook rekening mee moeten houden dat de sfeer in bepaalde landen in ongunstige zin zal veranderen doordat zaken failliet zijn gegaan en dus meer armoede en criminaliteit.

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:49
Dan hoop ik niet dat je kinderen hebt als je het gaat hebben over prijskaartjes ten koste van het milieu?madamzonderm schreef: ↑31-10-2020 15:31Ik zeg niet te hopen op nooit meer reizen. Ik zeg dat het van mij een luxe mag zijn. Ja, iedereen mag zelf bepalen wat die doet maar blijkbaar zit daar nogal een prijskaartje aan ten koste van het milieu.
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:52
We zijn vanuit Kiel overgevaren naar Oslo en hebben daar in 3 weken tijd een cirkel gemaakt met grofweg de volgende plaatsen;
Oslo
Lillehammer
Vågamo (rondane en dovrefjell)
Åndalsnes
Stryn
Flåm
Hardangervidda
Geilo
Oslo
Prachtige natuur en veel mooie wandel opties, ik zou er absoluut nog eens naar terug gaan.

zaterdag 31 oktober 2020 om 15:56
alvast heel veel plezier! twee jaar gewoond en na 3 maanden NL heeft het hele gezin al heimwee ( corona helpt niet echt mee om hier weer echt te settelen haha) qua corona is korea een van de veiligste landen om naar toe te gaan en waar alles ook gewoon open is. Als je er twee weken quarantaine daar voor over hebt ( die je wel zelf moet betalen, heb je kost, inwoning en 3 testen ) kun je er nu naartoe, maar jadat schiet natuurlijk niet echt op als je iets van het land wil zienMarvelousMrsMaisel schreef: ↑30-10-2020 11:55Als thuisquarantaine in Nederland geen bezwaar is na terugkomst, dan kun je nu prima naar bijv. de Dominicaanse Republiek. Die verzekeren reizigers zelf, dus dan heb je met je eigen reisverzekering weinig te maken.
Of het verstandig is.......tja. Ik vind van niet. Maar je kunt dus prima nu al de oceaan over.
Heb zelf m'n zinnen gezet op Zuid-Korea / Taiwan voor volgend jaar en hoewel de tickets nu spotgoedkoop zijn durf ik toch niet echt te boeken merk ik...