Meer zonder sociale contacten in deze periode?
vrijdag 30 oktober 2020 om 14:05
Normaal heb ik best een behoorlijk actief sociaal leven. Natuurlijk is het juist de bedoeling dat je in deze periode je sociale contacten vermindert, maar bij mij komt het er nu op neer dat ik al de hele maand oktober niets heb gedaan (behalve dan alleen hardlopen, alleen boodschappen doen, alleen wandelen in de lunchpauze). Dat is opzich geen ramp, maar ik vrees/vermoed, dat dit zo gaat blijven zolang de horeca etcetera gesloten is.
Ik weet niet zo goed wat dat is. Met teamgenoten een borrel in de kantine na de training, met collega's op vrijdag nog even de stad in. Met vriendinnen in de weekends naar restaurants, festivals, theater etcetera.
In geval van mijn collega's en teamgenoten had ik dit wel verwacht. We kunnen het goed vinden met elkaar, en vinden het ook leuk om soms iets met elkaar te doen, maar ik zou niet willen spreken van vriendschap. Met mijn vriendinnen (die ik al jaren ken), is er wel degelijk sprake van diepgang. Onze gesprekjes gaan niet alleen maar over RTL Boulevard achtige onderwerpen. EN in het verleden is al vaak gebleken dat we er in moeilijke omstandigheden voor elkaar zijn.
Maar het is nooit zo geweest dat we veel bij elkaar over de vloer kwamen. Afspreken deden we meestal buitenshuis (in de horeca). We zijn ook allemaal niet echt het type dat gelukkig wordt van heel lang bellen. Of bij elkaar thuis op de bank hangen. We gaan liever wat doen. Ik heb wel al voorgesteld om eens voor elkaar te koken, of een spelletjesavond ofzo, maar er is niet echt animo.
Dit maakt dat ik mezelf in deze periode echt soms een weirdo voel, of een outlaw. De enige mensen die ik spreek (fysiek) zijn mijn ouders. En god moge wete hoe lang dit nog gaat duren.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer mensen zijn in een soortgelijke situatie.
Ik weet niet zo goed wat dat is. Met teamgenoten een borrel in de kantine na de training, met collega's op vrijdag nog even de stad in. Met vriendinnen in de weekends naar restaurants, festivals, theater etcetera.
In geval van mijn collega's en teamgenoten had ik dit wel verwacht. We kunnen het goed vinden met elkaar, en vinden het ook leuk om soms iets met elkaar te doen, maar ik zou niet willen spreken van vriendschap. Met mijn vriendinnen (die ik al jaren ken), is er wel degelijk sprake van diepgang. Onze gesprekjes gaan niet alleen maar over RTL Boulevard achtige onderwerpen. EN in het verleden is al vaak gebleken dat we er in moeilijke omstandigheden voor elkaar zijn.
Maar het is nooit zo geweest dat we veel bij elkaar over de vloer kwamen. Afspreken deden we meestal buitenshuis (in de horeca). We zijn ook allemaal niet echt het type dat gelukkig wordt van heel lang bellen. Of bij elkaar thuis op de bank hangen. We gaan liever wat doen. Ik heb wel al voorgesteld om eens voor elkaar te koken, of een spelletjesavond ofzo, maar er is niet echt animo.
Dit maakt dat ik mezelf in deze periode echt soms een weirdo voel, of een outlaw. De enige mensen die ik spreek (fysiek) zijn mijn ouders. En god moge wete hoe lang dit nog gaat duren.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer mensen zijn in een soortgelijke situatie.
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:11
Wat je misschien ook nog wel leuk vind om te doen is Netflix party. Dit is een extension die je moet installeren in Google. Je kunt dan anderen uitnodigen om dezelfde film/serie te kijken (als je op pauze drukt, gaat het bij iedereen op pauze) en er zit een chatscherm naast zodat je tijdens het kijken commentaar kunt leveren ;- )
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:27
Overigens heb ik mijzelf in deze periode een paar doelen gesteld, misschien is dat een idee?
Ik moest nog altijd 5 kilo kwijt voordat ik op mijn perfecte gewicht zit. En mijn huis mocht ook wel weer eens een nieuw laagje wit gebruiken. Daarnaast zijn er nog een aantal interessante (psychologische) boeken die ik voor het einde van de lockdown light gelezen wil hebben.
Dat maakt het voor mij wel dragelijker. En dan het idee dat als alles straks weer meer mogelijk is, dat er dan een verbeterde versie van jezelf staat. misschien is dat een inspirerend idee?
Ik moest nog altijd 5 kilo kwijt voordat ik op mijn perfecte gewicht zit. En mijn huis mocht ook wel weer eens een nieuw laagje wit gebruiken. Daarnaast zijn er nog een aantal interessante (psychologische) boeken die ik voor het einde van de lockdown light gelezen wil hebben.
Dat maakt het voor mij wel dragelijker. En dan het idee dat als alles straks weer meer mogelijk is, dat er dan een verbeterde versie van jezelf staat. misschien is dat een inspirerend idee?
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:32
Ik denk dat je je in dit laatste wel vergist hoor. Ik heb een gezin dus ik spreek dagelijks mijn man en mijn 2 kindjes. Misschien klinkt dat als makkelijk praten (hoewel ik echt af en toe wel wens dat ik ook single was gewoon om eens alleen in huis te zijn) omdat ik dus zoals niet zoals singles helemaal niemand spreek maar mijn laatste afspraak met een vriendin dateert van weken geleden en die van daarvoor was ergens in de lente. Ik app wel zo nu en dan met een vriendin maar dat is toch anders dan fysiek dingen met elkaar ondernemen. Hier ook het probleem van binnenstad, geen auto, OV is moeilijk etc. Het is niet abnormaal maar wel ongezond lijkt mij. Er is niet voor niks zoveel spanning in de maatschappij denk ik dan. Je bent echt niet de enige!Ritmodelanoche schreef: ↑30-10-2020 14:54Omdat het ongezond / abnormaal voelt. Natuurlijk heeft iedereen minder sociale contacten, maar volgens mij zijn er maar heel weinig mensen die echt nooit meer een sociale afspraak hebben in deze tijd.
vrijdag 30 oktober 2020 om 16:02
Wat jammer dat je vriendinnen er niet zoveel zin in lijken te hebben to!
Ik zie mijn vrienden/vriendinnen nu meer 1 op 1 of soms 2 op 1, thuis.
Soms eten we samen, of doen we een spelletje of gewoon de hele avond ouwehoeren met een hapje/drankje. (Wel met 1,5 meter afstand natuurlijk)
Niet spectaculair, maar wel gewoon gezellig.
Ik heb iedere week gemiddeld twee afspraken denk ik, en dat was daarvoor ook al zo. Nu alleen met minder personen tegelijk.
Ik zie mijn vrienden/vriendinnen nu meer 1 op 1 of soms 2 op 1, thuis.
Soms eten we samen, of doen we een spelletje of gewoon de hele avond ouwehoeren met een hapje/drankje. (Wel met 1,5 meter afstand natuurlijk)
Niet spectaculair, maar wel gewoon gezellig.
Ik heb iedere week gemiddeld twee afspraken denk ik, en dat was daarvoor ook al zo. Nu alleen met minder personen tegelijk.
vrijdag 30 oktober 2020 om 16:10
HEt ligt er trouwens denk ik ook aan in welke levensfase je zit. Studenten zoeken elkaar denk ik sneller op. Zelf ben ik begin dertig, en dan wonen de meesten nu eenmaal samen en zijn er ook kinderen. Ook woon je niet meer met z'n allen in dezelfde studentenstad meestal, maar waait iedereen een beetje uit. Dus dan is het balen als je single bent, maar niet per se raar als je niet meer een paar keer per week vriendinnen op het eten hebt. Dat werkt nu eenmaal niet als de meesten een partner/gezin hebben.
Zelf kom ik er vooral achter dat ik nu een relatie wel echt mis. Vrienden bij mij thuis op de bank hebben hangen, daar heb ik , ondanks dat ik ze graag mag, niet zo veel behoefte aan.
Zelf kom ik er vooral achter dat ik nu een relatie wel echt mis. Vrienden bij mij thuis op de bank hebben hangen, daar heb ik , ondanks dat ik ze graag mag, niet zo veel behoefte aan.
vrijdag 30 oktober 2020 om 16:25
Ja, of juist ouder. Wij zijn allemaal tussen de 35 en 45 en de kinderen zijn niet meer zo piepjong. Dan krijg je meestal ook wel weer wat meer tijd voor je sociale leven.Karratha schreef: ↑30-10-2020 16:10HEt ligt er trouwens denk ik ook aan in welke levensfase je zit. Studenten zoeken elkaar denk ik sneller op. Zelf ben ik begin dertig, en dan wonen de meesten nu eenmaal samen en zijn er ook kinderen. Ook woon je niet meer met z'n allen in dezelfde studentenstad meestal, maar waait iedereen een beetje uit. Dus dan is het balen als je single bent, maar niet per se raar als je niet meer een paar keer per week vriendinnen op het eten hebt. Dat werkt nu eenmaal niet als de meesten een partner/gezin hebben.
vrijdag 30 oktober 2020 om 16:31
Beetje gekke oplossing misschien, maar er zitten dus een paar vriendinnen met kinderen tussen? Die zullen in het weekend wel eens met die kids naar het bos of de kinderboerderij gaan? Kijken of je daarbij kunt aanhaken, samen achter zo'n kinderwagen een boswandeling en een beetje bijkletsen of thee uit een thermoskan terwijl Mees en Lily de geitjes knuffelen?
vrijdag 30 oktober 2020 om 16:39
Dat lijkt me hartstikke leuk, maar dan moet ik wel uitgenodigd worden. De meeste van mijn vriendinnen zijn echt nog redelijk kersvers moeder, ik ga mezelf niet in de weekendactiviteiten van een vers gezinnetje wurmen of daar een verzoek voor doen. Maar mocht de uitnodiging zich voordoen, dan pak ik 'm zeker aan. Misschien eens een hint laten vallen.-Helena- schreef: ↑30-10-2020 16:31Beetje gekke oplossing misschien, maar er zitten dus een paar vriendinnen met kinderen tussen? Die zullen in het weekend wel eens met die kids naar het bos of de kinderboerderij gaan? Kijken of je daarbij kunt aanhaken, samen achter zo'n kinderwagen een boswandeling en een beetje bijkletsen of thee uit een thermoskan terwijl Mees en Lily de geitjes knuffelen?
vrijdag 30 oktober 2020 om 16:44
Misschien moet je gewoon eens wat directer worden! Net als ik eerder al schrijf over reisafstand, je vult heel veel in voor anderen. Ook toen ik net een kind had, stond ik nog open voor mijn vriendinnen zonder kinderen hoor. En als iemand mij toen had laten weten zich alleen te voelen en graag contact te willen, had ik daar zeker tijd voor gemaakt.Ritmodelanoche schreef: ↑30-10-2020 16:39Dat lijkt me hartstikke leuk, maar dan moet ik wel uitgenodigd worden. De meeste van mijn vriendinnen zijn echt nog redelijk kersvers moeder, ik ga mezelf niet in de weekendactiviteiten van een vers gezinnetje wurmen of daar een verzoek voor doen. Maar mocht de uitnodiging zich voordoen, dan pak ik 'm zeker aan. Misschien eens een hint laten vallen.
En juist als je alleen maar wil 'aanhaken' bij activiteiten die ik met mijn kinderen/gezin doe, is het nog makkelijker om 'ja' te zeggen, omdat ik dan dus niks hoef te regelen of op te vangen om je te zien.
vrijdag 30 oktober 2020 om 17:44
Je hoeft je nergens in te wurmen, maar je kunt toch wat voorstellen?Ritmodelanoche schreef: ↑30-10-2020 16:39Dat lijkt me hartstikke leuk, maar dan moet ik wel uitgenodigd worden. De meeste van mijn vriendinnen zijn echt nog redelijk kersvers moeder, ik ga mezelf niet in de weekendactiviteiten van een vers gezinnetje wurmen of daar een verzoek voor doen. Maar mocht de uitnodiging zich voordoen, dan pak ik 'm zeker aan. Misschien eens een hint laten vallen.
Ik ben de enige zonder kinderen in mijn vriendenkring. Ook voor Corona opperde ik weleens dingen die mensen met kinderen konden doen. Dus naar een terras dat geschikt is voor kinderen of iets waar een speeltuintje of wat dan ook bij is.
Nu met Corona kan dat natuurlijk ook, met dingen buiten, of overdekt. Gewoon; ik ga zondag als het droog is lekker daar en daar wandelen. Wie zin heeft om aan te haken met/zonder kinderen is welkom!
Ik ben sowieso niet zo’n afspreker, maar ik gooi gewoon dingen in de groep, wie zin/tijd heeft gaat mee.
vrijdag 30 oktober 2020 om 22:05
Ik denk dat je zowel vriendinnen met baby's als kinderloze vriendinnen gewoon kunt uitnodigen voor een herfstwandeling in het bos in het weekend. Ook als mensen een jong gezin hebben willen ze soms best een vriendin zien. Er is dus vast wel iemand die wil, want het is nu prachtig. (Maar ik ben een beetje een sufkut die een stukje wandelen de ultieme weekendbesteding vind.)Ritmodelanoche schreef: ↑30-10-2020 16:39Dat lijkt me hartstikke leuk, maar dan moet ik wel uitgenodigd worden. De meeste van mijn vriendinnen zijn echt nog redelijk kersvers moeder, ik ga mezelf niet in de weekendactiviteiten van een vers gezinnetje wurmen of daar een verzoek voor doen. Maar mocht de uitnodiging zich voordoen, dan pak ik 'm zeker aan. Misschien eens een hint laten vallen.
vrijdag 30 oktober 2020 om 22:37
Hallo collega-weirdo
ik voel t ook zo hoor, je bent niet de enige. Ik spreek fysiek alleen nog mijn moeder, zus, vriend en kinderen en dat maakt mijn wereld nu ook wel bijzonder klein helaas. Juist de avondjes/nachten uit van vroeger gaven t leven extra glans. Die glans mis ik. Het is voortmodderen.
vrijdag 30 oktober 2020 om 23:23
Ok dus volgens jouw maatstaven ben ik een weirdo?
Ik spreek en zie alleen m’n vriend en m’n moeder nog live. Voor Corona had ik een heel rijk sociaal leven en nu dus niet. Door mijn bedrijf heb ik veel contact met andere mensen en ik voel me daar heel verantwoordelijk voor, ik wil ook niet dicht moeten dus ik hou me gedeisd en beperk het hebben van contacten zoveel mogelijk.
Ik ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd omdat ik dacht dat het merendeel van de mensen zo waren eigenlijk.
(Geen oordeel, oprechte verbazing)
Ik spreek en zie alleen m’n vriend en m’n moeder nog live. Voor Corona had ik een heel rijk sociaal leven en nu dus niet. Door mijn bedrijf heb ik veel contact met andere mensen en ik voel me daar heel verantwoordelijk voor, ik wil ook niet dicht moeten dus ik hou me gedeisd en beperk het hebben van contacten zoveel mogelijk.
Ik ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd omdat ik dacht dat het merendeel van de mensen zo waren eigenlijk.
(Geen oordeel, oprechte verbazing)
vrijdag 30 oktober 2020 om 23:37
Herkenbaar hoor. Ik vind je niet raar of zielig maar wel voorzichtig en verstandig. Als je er echt last van hebt dan is het tijd om wel nu en dan met anderen af te spreken. Wandelen kan prima samen. Reis je elk de helft en spreek in het midden af, doe ik ook vaak met mijn vriendinnen die verder weg wonen. Ieder 3 kwartier enkeltje reizen is al stuk beter te behappen dan 1,5 tot 2 uur enkele reis.
zaterdag 31 oktober 2020 om 00:25
Ik herken je verhaal wel.
Woon ook alleen en mijn vrienden hebben het druk met relatie, kinderen of werk. Heb wel eens wat voorstellen gedaan, maar ze hebben op dit moment hun eigen leven.
Normaal ging ik idd naar de kroeg en kwam ik altijd wel bekende tegen.
Nu elke avond alleen op de bank best eenzaam. Mijn oma ligt nu heel slecht, dus ga ik elke dag heen, zou het fijn vinden om bij thuis komst even met iemand daarover te praten, maar het zit er niet in deze tijden.
Moet elke dag wel huilen als ik thuis kom, app wel eens een vriend of vriendin dan maar wil ook geen aandacht vragen op een vervelende manier en krijg vaak alleen succes terug, dan ga ik ook niet huilend opbellen voel ik me toch bezwaard.
Gewoon een eenzame tijd dit, hoop dat alles weer snel normaal is en ik weer wat afleiding kan zoeken opstap en werken aan wat nieuwe contacten, want in deze tijd kom ik er wel achter dat ik fijne mensen om me heen heb, alleen niet echt mensen die er echt voor me zijn in moeilijke tijden helaas.
Dus net als jij veel alleen wandelen, boodschappen doen en de dagelijkse dingen. Succes en sterkte en hopelijk komen er snel weer betere tijden tussen de mensen. X
Woon ook alleen en mijn vrienden hebben het druk met relatie, kinderen of werk. Heb wel eens wat voorstellen gedaan, maar ze hebben op dit moment hun eigen leven.
Normaal ging ik idd naar de kroeg en kwam ik altijd wel bekende tegen.
Nu elke avond alleen op de bank best eenzaam. Mijn oma ligt nu heel slecht, dus ga ik elke dag heen, zou het fijn vinden om bij thuis komst even met iemand daarover te praten, maar het zit er niet in deze tijden.
Moet elke dag wel huilen als ik thuis kom, app wel eens een vriend of vriendin dan maar wil ook geen aandacht vragen op een vervelende manier en krijg vaak alleen succes terug, dan ga ik ook niet huilend opbellen voel ik me toch bezwaard.
Gewoon een eenzame tijd dit, hoop dat alles weer snel normaal is en ik weer wat afleiding kan zoeken opstap en werken aan wat nieuwe contacten, want in deze tijd kom ik er wel achter dat ik fijne mensen om me heen heb, alleen niet echt mensen die er echt voor me zijn in moeilijke tijden helaas.
Dus net als jij veel alleen wandelen, boodschappen doen en de dagelijkse dingen. Succes en sterkte en hopelijk komen er snel weer betere tijden tussen de mensen. X
zaterdag 31 oktober 2020 om 07:47
Ik had nog een toevoeging : het is voor mij trouwens wel een tijd, waarin ik vriendschappen toch met een ander licht ga bekijken. Onder normale omstandigheden ging ik er altijd vanuit dat ik veel goede vrienden had. Maar net zoals wat paardje hierboven zegt : hoeveel van die vrienden, vragen nu eens aan mij : hee hoe is het, hou je het nog een beetje vol? Terwijl ik de enige single/alleen wonende ben van allemaal.
Als er iets in onze groeps-chat wordt gezegd, gaat het ook alleen maar over zichzelf : 'ik krijg een nieuwe lease auto', en waar ik me al helemaal aan stoor, is als er op zondagmiddag opeens een foto in de app verschijnt van een lekker groot glas donkerbruin bier met een schuimkraag erop met de begeleidende tekst ''proost mannen''. Ja wat moet ik hiermee, denk ik dan. Een keer vragen of ik er eentje met je mee drink, dat doe je niet. Het valt mij eerlijk gezegd nogal tegen allemaal hoeveel je in dit soort tijden echt aan elkaar hebt. Iedereen lijkt toch vooral erg bezig met zichzelf.
Als er iets in onze groeps-chat wordt gezegd, gaat het ook alleen maar over zichzelf : 'ik krijg een nieuwe lease auto', en waar ik me al helemaal aan stoor, is als er op zondagmiddag opeens een foto in de app verschijnt van een lekker groot glas donkerbruin bier met een schuimkraag erop met de begeleidende tekst ''proost mannen''. Ja wat moet ik hiermee, denk ik dan. Een keer vragen of ik er eentje met je mee drink, dat doe je niet. Het valt mij eerlijk gezegd nogal tegen allemaal hoeveel je in dit soort tijden echt aan elkaar hebt. Iedereen lijkt toch vooral erg bezig met zichzelf.
zaterdag 31 oktober 2020 om 08:08
Karratha schreef: ↑31-10-2020 07:47Ik had nog een toevoeging : het is voor mij trouwens wel een tijd, waarin ik vriendschappen toch met een ander licht ga bekijken. Onder normale omstandigheden ging ik er altijd vanuit dat ik veel goede vrienden had. Maar net zoals wat paardje hierboven zegt : hoeveel van die vrienden, vragen nu eens aan mij : hee hoe is het, hou je het nog een beetje vol? Terwijl ik de enige single/alleen wonende ben van allemaal.
Dat lijkt me pijnlijk, inderdaad. Maar veel mensen zijn erg met zichzelf bezig en ze zullen het zeker niet bewust doen om te kwetsen, maar denken er niet bij na. En soms komt niet in mensen op om te vragen hoe het met een ander is. Of ze denken dat je je goed vermaakt.
Hopelijk heb je in elk geval een paar vrienden waar het tweerichtingsverkeer is.
Buiten jouw verhaal om: ik vind het toch verschil maken als je alleen bent, of een partner en/of kinderen hebt. Waar TO over praat is dat ze nauwelijks of niet haar verhaal kwijt kan en ik snap dat dat heel eenzaam voelt.
zaterdag 31 oktober 2020 om 08:38
Even alleen een reactie hierop: ik zou dit zeker wel voorstellen! Nieuwe moeders zijn juist zo vaak eenzaam, durven dat ook vaak niet te zeggen en zien vast heel graag een vriendin, maar durven het zelf ook niet altijd voor te stellen (zeker omdat zij het misschien lastig vinden om jouw kant op te komen met baby en spullen en slaaptijden etc). Dat 'verse gezinnetje' is leuk bij momenten maar zij snakken er ongetwijfeld ook naar om weer eens iemand anders dan hun partner te spreken! Dus zou zeker eens noemen dat jij daar wel voor open staat!Ritmodelanoche schreef: ↑30-10-2020 16:39Dat lijkt me hartstikke leuk, maar dan moet ik wel uitgenodigd worden. De meeste van mijn vriendinnen zijn echt nog redelijk kersvers moeder, ik ga mezelf niet in de weekendactiviteiten van een vers gezinnetje wurmen of daar een verzoek voor doen. Maar mocht de uitnodiging zich voordoen, dan pak ik 'm zeker aan. Misschien eens een hint laten vallen.
zaterdag 31 oktober 2020 om 09:00
Zeker een verschil of je alleen bent of een partner. Dat is ook waar ik merk dat het punt zit. Tegenwoordig kijken veel mensen toch alleen naar: wat heb ik zélf nodig? En als je dan in tijden zoals dit een partner hebt, dan is het op zich prima uit te houden. Dan zit je het gewoon uit.Blijenvrij schreef: ↑31-10-2020 08:08Dat lijkt me pijnlijk, inderdaad. Maar veel mensen zijn erg met zichzelf bezig en ze zullen het zeker niet bewust doen om te kwetsen, maar denken er niet bij na. En soms komt niet in mensen op om te vragen hoe het met een ander is. Of ze denken dat je je goed vermaakt.
Hopelijk heb je in elk geval een paar vrienden waar het tweerichtingsverkeer is.
Buiten jouw verhaal om: ik vind het toch verschil maken als je alleen bent, of een partner en/of kinderen hebt. Waar TO over praat is dat ze nauwelijks of niet haar verhaal kwijt kan en ik snap dat dat heel eenzaam voelt.![]()
Dat is niet per sé een verwijt hoor. Toen ik jaren terug nog een relatie had, was ik ook primair met mijn partner bezig. Vriendschappen stonden daar toch verder vanaf. Het was inderdaad niet om hen te kwetsen, maar ik was er gewoon niet zo mee bezig : Ik ging een weekend weg tijdens koningsdag met mijn vriendin, maar besefte niet dat een vriend van mij graag samen naar een feestje had gewild. Ik had natuurlijk ook prima een weekend later weg kunnen gaan met mijn partner, maar daar stond ik gewoon niet bij stil.
Nu ik zelf alleen ben, besef ik wel meer dat mensen echt met zichzelf bezig zijn in eerste instantie.
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:55
Ja, zo denk ik er ook over het valt mij ook enorm tegen dat in dit soort tijden niemand even aan de mensen denkt die echt alleen zijn, maar dus met name met zich zelf bezig zijn.Karratha schreef: ↑31-10-2020 07:47Ik had nog een toevoeging : het is voor mij trouwens wel een tijd, waarin ik vriendschappen toch met een ander licht ga bekijken. Onder normale omstandigheden ging ik er altijd vanuit dat ik veel goede vrienden had. Maar net zoals wat paardje hierboven zegt : hoeveel van die vrienden, vragen nu eens aan mij : hee hoe is het, hou je het nog een beetje vol? Terwijl ik de enige single/alleen wonende ben van allemaal.
Als je zn app foto binnen krijgt zou je dan niet terug kunnen appen: Oh, dat ziet er lekker uit, zou ik er eentje mee mogen drinken?.
Kijk je gewoon wat ze terug sturen dan weet je ook wat je er aan hebt.
Ik heb laatst twee vrienden gestuurd dat ik me toch best eenzaam voelde, gewoon geen reactie gekregen.
Dan word ik daar weer verdrietig van en ga ik denken niemand zit toch op mij te wachten. Terwijl ik normaal niet zo triest denk. Dus heb besloten om het niet meer te zeggen, want als je dan geen reactie krijgt voel je, je nog triester schiet niet op.
zaterdag 31 oktober 2020 om 16:15
Ik heb dit jaar maar 1 keer met een vriendin afgesproken. Onze laatste afspraak, vriendschap is voorbij. Er zit nog steeds een afspraak in de planning met een andere vriendin, maar zij durft het nu niet aan. De vorige keer was net voor Kerst. Dus al bijna een jaar geleden. De enigen waar ik heel soms fysiek mee afspreek zijn mijn moeder en stiefvader. Dus een heel rustig jaar. En ik sprak al weinig af.
zondag 1 november 2020 om 16:38
Dit vind ik wel een beetje gek eigenlijk. Als je met een vriendin thuis afspreekt dan verveel je je toch niet? Ik heb nu in corona tijd ook nog wel vriendinnen op bezoek, met wie ik anders in de horeca afsprak. Ja het is anders, maar nog steeds gezellig. Je geniet toch gewoon nog steeds van elkaars gezelschap?
zondag 1 november 2020 om 16:43
Herkenbaar. Ik ben ook single. Maar dit zie je gewoon veel zodra vrienden een gezin krijgen. Ik betrek het inmiddels niet meer op mezelf, maar heb soort van geaccepteerd dat dat blijkbaar zo gaat als mensen settelen.
zondag 1 november 2020 om 18:16
Als de vriendschap nog goed loopt wel. Maar ik had met sommige vriendinnen weinig raakpunten meer en dan is de gespreksstof snel op.Kissie30 schreef: ↑01-11-2020 16:38Dit vind ik wel een beetje gek eigenlijk. Als je met een vriendin thuis afspreekt dan verveel je je toch niet? Ik heb nu in corona tijd ook nog wel vriendinnen op bezoek, met wie ik anders in de horeca afsprak. Ja het is anders, maar nog steeds gezellig. Je geniet toch gewoon nog steeds van elkaars gezelschap?